Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2022

Είστε έγκυος; Τρώτε αυγά γιατί...

Δώστε βάση!

16 Ιουνίου 2020 14:03
Είστε έγκυος; Τρώτε αυγά γιατί...
Από Νάντια Ξυθάλη Τσουκνάκη

Τα αυγά είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές πρωτεΐνης και αποδεικνύονται ιδιαίτερα θρεπτικά σε οποιαδήποτε περίοδο της ζωής μας κι αν βρισκόμαστε, είτε ακολουθούμε κάποια δίαιτα, είτε προσέχουμε τη διατροφή μας είτε διανύουμε μια εγκυμοσύνη. Ωστόσο, θα πρέπει πάντα να κρατάμε ένα μέτρο, δείτε εδώ μέχρι πόσα αυγά μπορείτε να τρώτε την εβδομάδα.

Ιδιαίτερα θρεπτικά μπορεί να φανούν τα αυγά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και οι μεγαλύτεροι διατροφολόγοι και γυναικολόγοι συνιστούν την πρόσληψη τους. Ο λόγος;

Τα θρεπτικά του συστατικά όπως το φυλλικό οξύ, βοηθούν στην πρόληψη γενετικών ανωμαλιών, όπως π.χ. της δισχιδούς ράχης.

Συνεπώς, αν είστε έγκυος, εντάξτε στην καθημερινή σας διατροφή τα αυγά και τα οφέλη του θα είναι άμεσα ορατά στον οργανισμό σας.

Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να βάζετε αλάτι στα βραστά αυγά σας

Τα βραστά αυγά είναι ένα τρόφιμο το οποίο καταναλώνεται συνήθως σαν πρωινό μιας και είναι μια καθαρή πρωτεΐνη και περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Κι όμως, κάνουμε ένα τεράστιο λάθος που καταστρέφει όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά και αυτό δεν είναι το μόνο, δείτε εδώ τι λάθος κάνετε στο μαγείρεμα των αυγών σας.

Ποιο είναι όμως αυτό το τραγικό λάθος που κάνουμε στα βραστά αυγά μας; Η προσθήκη αλατιού κι αυτό γιατί το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών στον οργανισμό μας και κατά συνέπεια ο συνδυασμός του με τα αυγά να "μπλοκάρει" την πρωτεΐνη στο να μεταβολιστεί σωστά από το σώμα μας. Κάντε λοιπόν μια προσπάθεια και αφαιρέστε το αλάτι από το αγαπημένο αυτό τρόφιμο.

βραστά αυγά αλάτι

Δώστε βάση: Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να τρώτε ολόκληρα τα αυγά

Ξέρετε ποιος είναι ο λόγος που πρέπει να τρώτε ολόκληρο το αυγό σας; Το Athensmagazine.gr έμαθε και σας παρουσιάζει παρακάτω.

Το αυγό αποτελεί μια πλήρη τροφή, καθώς περιέχει πολλές πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Περιέχει επίσης ασβέστιο, φώσφορο, νάτριο, κάλιο, βιταμίνη Α, Β12, φολικό οξύ και σίδηρο. Πολλοί άνθρωποι που κάνουν δίαιτα ή προσέχουν τη διατροφή τους -δείτε εδώ ένα πρόγραμμα διατροφής- για λόγους υγείας, αποφεύγουν να τρώνε αυγά ή καταναλώνουν μόνο τα ασπράδια και αποκλείουν τους κρόκους.

Αν ανήκετε σε αυτούς, είναι καιρός να αλλάξετε στάση: Μελέτες που έχουν δημοσιευτεί το τελευταίο διάστημα, υποστηρίζουν, ότι δεν λαμβάνουμε αρκετή χολίνη από τη διατροφή και ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχουμε είναι να τρώμε τους κρόκους των αυγών.

αυγά οφέλη

Η πρόσληψη χολίνης είναι εξαιρετικά σημαντική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. Η επαρκής πρόσληψη χολίνης από τη μητέρα συνδέεται με καλύτερες μαθησιακές επιδόσεις του παιδιού, καλύτερη όραση και μνήμη.

Η κατανάλωση ολόκληρων αυγών προλαμβάνει τη γήρανση του εγκεφάλου, βελτιώνει τη μνήμη, προστατεύει το συκώτι και ενισχύει τις αθλητικές επιδόσεις. Ειδικά ο κρόκος του αυγού βοηθά τη βελτίωση της όρασης. Τρώγοντας δύο ολόκληρα αυγά κάθε μέρα, παίρνετε τη μισή ημερήσια ποσότητα χολίνης που έχει ανάγκη ο οργανισμός.

Αυγά και εγκέφαλος

Φινλανδοί ερευνητές ανέλυσαν τη διατροφή 2.497 ανδρών ηλικίας μεταξύ 42 και 60 ετών που δεν είχαν διαγνωστεί με διαταραχές μνήμης. Κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου 22 ετών, 337 από αυτούς παρουσίασαν κάποια νευρολογική διαταραχή, με την πλειονότητα των περιπτώσεων να αφορά το Αλτσχάιμερ.

Όπως εξήγησαν οι συγγραφείς της μελέτης, "ούτε η χοληστερίνη ούτε η κατανάλωση αυγών συσχετίστηκε με υψηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας ή νόσου του Αλτσχάιμερ".

Η πρόσληψη αυγών συσχετίστηκε με καλύτερη απόδοση σε νευροψυχολογικά τεστ και εξετάσεις εκτελεστικής λειτουργικότητας. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι μια διατροφή υψηλή σε χοληστερίνη ή η συχνή κατανάλωση αυγών δεν αυξάνουν τον κίνδυνο διαταραχών μνήμης ακόμη και σε άτομα που έχουν γενετική προδιάθεση. Άλλη έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση ενός αυγού την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 12%.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share