Τρίτη, 07 Απριλίου 2020

19+1 τροφές που θα καταπολεμήσουν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας

Δώστε βάση!

23 Φεβρουαρίου 2020 09:14
19+1 τροφές που θα καταπολεμήσουν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας
Αρθρογράφος: ATHENSMAGAZINE TEAM
ATHENSMAGAZINE TEAM

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Αν βασανίζεστε από την έλλειψη σιδήρου, πρέπει οπωσδήποτε να βάλετε στη διατροφή σας αυτές τις 19+1 τροφές. Θα δείτε μεγάλη διαφορά.

Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, καθώς μεταφέρει οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος.

τροφές για σίδηρο

Μία μικρή έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει αναιμία (και κατά συνέπεια κούραση και αδυναμία), ενώ η χρόνια έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια κάποιου οργάνου.

Από την άλλη, η υπερβάλλουσα λήψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή βλαβερών ελεύθερων ριζών και να επηρεάσει το μεταβολισμό, προκαλώντας ζημιά σε βασικά ζωτικά όργανα, όπως την καρδιά και το συκώτι.

Επειδή όμως το σώμα μας έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει την πρόσληψη σιδήρου, η υπερβολική δόση δεν είναι και τόσο συχνό φαινόμενο και προκύπτει κυρίως μέσω συμπληρωμάτων.

Παρακάτω θα βρείτε τις τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο.

  • ΤΡΟΦΗ (ωμή 100 γρ.) ΣΙΔΗΡΟΣ
  • ΣΥΚΩΤΙ 14,0
  • ΚΑΚΑΟ ΣΚΟΝΗ 11,6
  • ΦΑΣΟΛΙΑ ΞΕΡΑ 6,7
  • ΦΑΚΕΣ 6,1
  • ΟΣΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΑ 5,0
  • ΑΡΑΚΑΣ 4,8
  • ΣΟΚΟΛΑΤΑ 4,4
  • ΚΡΕΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ 3,5
  • ΓΑΡΙΔΕΣ 3,2
  • ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ 3,1

Τι πρέπει να τρώω όταν έχω αναιμία;

  • ΣΤΑΦΙΔΕΣ 2,7
  • ΑΥΓΟ 2,5
  • ΣΠΑΝΑΚΙ 2,4
  • ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ 2,2
  • ΚΡΕΑΣ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ 1,8
  • ΨΑΡΙΑ ΚΑΠΝΙΣΤΑ 1,6
  • ΨΑΡΙΑ ΠΑΧΙΑ 1,2
  • ΚΡΕΑΣ ΧΟΙΡΙΝΟ 1,2
  • ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ 0,9
  • ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΓΕΝΙΚΑ 0,8

Σε περίπτωση, όμως, που δεν έχετε έλλειψη σιδήρου, αλλά θέλετε να δείτε ποιες τροφές σας κάνουν καλό, δείτε εδώ 4+1 τροφές με τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία!

15+1 τρόφιμα που απαγορεύεται να βάζετε στο ψυγείο!

Μπορεί οι περισσότεροι από εσάς να πιστεύετε πως όλα τα τρόφιμα πρέπει να διατηρούνται περισσότερο στο ψυγείο κάτι τέτοιο δεν ισχύει! Ποια είναι εκείνα που απαγορεύεται να βάζετε στο ψυγείο; Ποια τρόφιμα επίσης δεν έχουν ημερομηνία λήξης;

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά παρακάτω στο Athensmagazine.gr:

Αγγούρι
Οι περισσότεροι από εμάς βάζουμε τα αγγούρια στο ψυγείο, αλλά αυτό δεν είναι σωστό. Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια έκανε ένα πείραμα και κατέληξε ότι τα αγγούρια θα πρέπει να αποθηκεύονται μόνα τους σε θερμοκρασία δωματίου, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες τα χαλάνε, διότι γεμίζουν νερό και ζαρώνουν.

Σκόρδο
Εάν βάλετε τα σκόρδα στο ψυγείο θα δείτε ότι θα αρχίσουν αμέσως να χαλάνε λόγω της αυξημένης υγρασίας. Η θερμοκρασία δωματίου είναι η ιδανική για το σκόρδο εκτός κι εάν το έχετε ήδη καθαρίσει για να το χρησιμοποιήσετε το βράδυ ή την επόμενη μέρα.

Τρόφιμα ψυγείο δεν βάζουμε

Ντομάτες
Η χαμηλή θερμοκρασία που υπάρχει μέσα στο ψυγείο χαλάει τη μεμβράνη της ντομάτας και την κάνει να γεμίζει νερά και να σαπίζει. Η καλύτερη θέση για τις ντομάτες είναι πάνω στον πάγκο ή στο τραπέζι της κουζίνας. Εάν έχετε πάρα πολλές, μπορείτε να κάνετε σάλτσα και να τη φυλάξετε.

Μέλι
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλετε το μέλι στο ψυγείο, εκτός κι εάν θέλετε να πήξει και να δυσκολευτείτε να το βγάλετε. Το μέλι, όπως είναι γνωστό, κρυσταλλώνει και μοιάζει με πλαστελίνη.

Κρεμμύδια
Τα κρεμμύδια θα πρέπει να αποθηκεύονται σε ένα δροσερό και σκοτεινό μέρος γιατί το ψυγείο τα ξεραίνει πολύ γρήγορα. Το εξωτερικό περίβλημά τους θα πρέπει να παραμένει στεγνό, αλλιώς θα σαπίσουν. Εάν τα βάλετε στο ψυγείο λοιπόν, θα μουχλιάσουν και θα είναι υγρά. Επίσης μην τα βάζετε ποτέ μαζί με τις πατάτες.

Κολοκύθα
Η υγρασία μπορεί να χαλάσει την κολοκύθα πολύ γρήγορα εάν είναι ολόκληρη. Η κολοκύθα θα πρέπει να αποθηκεύεται σε ράφι ή σε τραπέζι σε θερμοκρασία δωματίου. Η πολύ ζέστη και το πολύ κρύο θα τη χαλάσουν.

Πατάτες
Οι χαμηλές θερμοκρασίες (όπως στο ψυγείο) μετατρέπουν το άμυλο της πατάτας σε ζάχαρο και αλλοιώνουν τη γεύση της και το χρώμα της. Θα πρέπει να τις αποθηκεύετε άπλυτες σε σκοτεινό και ξερό μέρος.

Ελαιόλαδο
Το λάδι στο ψυγείο πήζει. Το αποθηκεύουμε πάντα σε σκούρο μπουκάλι και στη σκιά για να διατηρήσει το χρώμα του και τα θρεπτικά του συστατικά.

Ψωμί
Όπως ακριβώς και οι πατάτες, έτσι και το ψωμί περιέχει άμυλο. Οι χαμηλές θερμοκρασίες το κάνουν να μπαγιατεύει πιο γρήγορα, μια διαδικασία η οποία ξεκινά από τη στιγμή που βγαίνει από το φούρνο.

Αβοκάντο
Τα άγουρα αβοκάντο θα πρέπει να αποθηκεύονται μακριά από χαμηλές θερμοκρασίες για τέσσερις με επτά ημέρες διαφορετικά δεν ωριμάζουν, αλλά σαπίζουν. Μόλις ωριμάσουν μπορείτε να τα βάλετε στο ψυγείο μέχρι να τα καταναλώσετε.

Βασιλικός
Ο βασιλικός είναι όπως τα λουλούδια, δεν μπαίνει ποτέ στο ψυγείο. Είναι προτιμότερο να τον έχετε κομμένο σε ένα βάζο με φρέσκο νερό. Εάν τον βάλετε στο ψυγείο θα μαραθούν τα φύλλα του και θα μαυρίσουν.

Ποια τρόφιμα δεν βάζουμε στο ψυγείο;

Μάνγκο
Όπως και τα αβοκάντο, έτσι και τα μάνγκο δεν πρέπει να μπαίνουν στο ψυγείο μέχρι να ωριμάσουν. Μόλις είναι ώριμα μπορείτε να τα βάλετε σε μια πλαστική σακούλα και να τα τοποθετήσετε στο ψυγείο.

Καφές
Τα οικιακά ψυγεία δεν έχουν αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες για να μπορείτε να αποθηκεύετε εκεί τον καφέ, ο οποίος τραβά τις μυρωδιές των υπολοίπων τροφών, καθώς λειτουργεί σαν αποσμητικό. Ο ιδανικός τρόπος είναι να τον βάλετε σε ένα αεροστεγές δοχείο και να τον αποθηκεύσετε σε σκοτεινό μέρος μακριά από το φως του ήλιου.

Καρπούζια
Τα άγουρα και ολόκληρα καρπούζια πρέπει να αποθηκεύονται σε κάποιο ντουλάπι για τον μόνο λόγο ότι πιάνουν πολύ χώρο στο ψυγείο. Μόλις ωριμάσουν μπορείτε να τα κόψετε, να τα σκεπάσετε με μια μεμβράνη και να τα βάλετε στο ψυγείο.

Μπανάνες
Οι μπανάνες χρειάζονται θερμοκρασία δωματίου για να ωριμάσουν σωστά, κάτι που το ψυγείο δεν μπορεί να τους προσφέρει. Όταν η μπανάνα μπει στο ψυγείο δεν ωριμάζει και τελικά μαυρίζει λόγω της επίδρασης που έχει η χαμηλή θερμοκρασία στη φλούδα του φρούτου.

Μελιτζάνες
Οι μελιτζάνες επίσης δεν μπαίνουν στο ψυγείο. Τις αποθηκεύουμε σε στεγνό και σκοτεινό μέρος μακριά από το φως. Ωστόσο οι υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι τις κάνουν να χαλάνε γι' αυτό θα πρέπει να βρούμε ένα δροσερό μέρος για τις βάλουμε.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share