Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2019

Φρέσκα φρούτα VS Αποξηραμένα: Ποια είναι πιο θρεπτικά;

Κάνουμε ένα crash test!

17 Οκτωβρίου 2019 11:10
Φρέσκα φρούτα VS Αποξηραμένα: Ποια είναι πιο θρεπτικά;

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι αρκετά διαδεδομένα τελευταία και κάποια μάλιστα έχουν και τη φήμη των superfood. Χρησιμοποιούνται συχνά σαν υποκατάστατα των φρέσκων φρούτων στην καθημερινή διατροφή, γιατί κυρίως συντηρούνται μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, είναι πιο οικονομικά σε σύγκριση με τις αυξημένες τιμές των φρέσκων φρούτων, αλλά και πιο γλυκιά γεύση από αυτά.

Δείτε επίσης: Μικρά μυστικά για να αρχίσεις να τρως περισσότερα λαχανικά!

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι ένα εύκολο και γρήγορο σνακ που μπορείς να πάρεις παντού μαζί σου ή να τα φυλάς σε ένα συρτάρι του γραφείου για ώρα ανάγκης. Το ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι κατά πόσο τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν από να αντικαταστήσουν επάξια τα φρέσκα φρούτα στη διατροφή μας και αν έχει θρεπτικά οφέλη η συχνή κατανάλωσή τους.

Μερικά πλεονεκτήματα των αποξηραμένων φρούτων:

Φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά
Βασικό πλεονέκτημα των αποξηραμένων φρούτων είναι η υψηλή τους συγκέντρωση σε φυτικές ίνες, απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, γιατί κατά τη διαδικασία της ξήρανσης αφαιρείται το νερό που εμπεριέχεται στο φρούτο. Παράλληλα, αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Αποξηραμένα φρούτα, όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα, κράνμπερι και σταφίδες, παρά το μικρό τους μέγεθος, έχουν μεγάλη διατροφική αξία.

Υψηλή συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών
Επιπρόσθετα, πολλά αποξηραμένα φρούτα έχουν υψηλές συγκεντρώσεις σε σίδηρο, σελήνιο και κάλιο, θρεπτικά συστατικά που έχουν να κάνουν κυρίως με καλύτερη αιματολογική και μυϊκή υγεία και λειτουργία. Ιδιαίτερα οι σταφίδες συστήνονται συχνά σε άτομα που πάσχουν από αναιμία.

Υψηλή θερμιδική αξία
Ωστόσο, με τη διαδικασία της ξήρανσης αυξάνεται ταυτόχρονα η συγκέντρωση σακχάρων και θερμίδων στα φρούτα. Η ζάχαρη των αποξηραμένων φρούτων, αν και φυσική, είναι πολύ περισσότερη σε σύγκριση με ίδια ποσότητα φρέσκων φρούτων.

Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα; Τελικά, ποια να προτιμήσεις;

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι φρόνιμο να υπάρχουν στη διατροφή μας συμπληρωματικά των φρέσκων φρούτων και σαν υποκατάστατα γλυκισμάτων που είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη. Ωστόσο, πρέπει να δίνεται προσοχή στην ποσότητα αλλά και στο είδος των αποξηραμένων φρούτων που καταναλώνονται έτσι ώστε να αποφεύγεται η υπέρμετρη πρόσληψη θερμίδων.

Τα 8 φθινοπωρινά φρούτα που πρέπει να καταναλώσεις!

Μπορεί να σου λείπει η μεγάλη ποικιλία ζουμερών και λαχταριστών φρούτων και λαχανικών του καλοκαιριού, αλλά ακόμα υπάρχουν φθινοπωρινά φρούτα πλούσια σε βιταμίνες!

Δείτε επίσης:Πώς να πλένετε σωστά τα φρούτα και τα λαχανικά σας!

Δες τα παρακάτω εποχιακά οπωροκηπευτικά που πρέπει να προσθέσεις στην διατροφή σου, αφού όχι μόνο έχουν εξαιρετική γεύση, αλλά και πολλά θρεπτικά συστατικά.

Κολοκύθα

Όλες οι ποικιλίες είναι πλούσιες σε βιταμίνες A και C, ενώ περιέχουν και αντιφλεγμονώδη ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, κάλιο και περισσότερο από το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών. Αποτελεί επίσης εξαιρετική πηγή βιταμινών Β, οι οποίες βοηθούν με το μεταβολισμό των λιπών, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων.

Μανιτάρια

Ο μύκητας αυτός είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος D και Β, ενώ περιέχει και μεγάλη ποσότητα σεληνίου, ενός αντιοξειδωτικού που επισκευάζει τα κατεστραμμένα κύτταρα και βοηθάει με τον θυρεοειδή.

Κουνουπίδι

Το συγκεκριμένο λαχανικό έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ειδών καρκίνου, όπως του προστάτη, χάρη στην μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών που περιέχει. Επιπλέον, είναι γεμάτο φυτικές ίνες, που σημαίνει ότι κάνει πιο έντονο το αίσθημα κορεσμού. Βάλ’ το στο μίξερ μέχρι να γίνει μικρά κομματάκια και αντικατέστησε με αυτό το ρύζι, ή κάν’το πουρέ για να αντικαταστήσεις τον πουρέ πατάτας.

Μήλο

Ή αλλιώς το φρούτο που είναι συνώνυμο του φθινοπώρου. Αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C. Προστατεύει τα ούλα, χαρίζει λαμπερό χαμόγελο και ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου. Θέλεις και άλλους λόγους για να το προσθέσεις στη διατροφή σου;

Ακτινίδιο

Το τροπικό αυτό φρούτο είναι το καλύτερο απογευματινό σνακ, αφού δεν πρόκειται ποτά να σου δημιουργήσει φούσκωμα. Περιέχει μόλις 60 θερμίδες, το 100% της συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης C και περισσότερο από το μισό κάλιο μιας μπανάνας.

Λωτός

Είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α και C, ενώ περιέχει και μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών. Προσφέρει επίσης και μια μικρή ποσότητα μαγνησίου, θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για το μεταβολισμό των λιπών και των πρωτεϊνών. Περιέχει όμως και λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό, το οποίο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Αχλάδι

Παρά την έντονα γλυκιά του γεύση, περιέχει μόνο 100 θερμίδες. Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και φυτικών ινών. Ενισχύει επίσης το αίσθημα κορεσμού χάρη σε μια διαλυτή ίνα, που περιέχει, η οποία προσελκύει νερό και γίνεται τζελ, επιβραδύνοντας την πέψη. Βοηθά όμως και στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα και στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και καρκίνου του παχέος εντέρου.

Ρόδι

Πραγματικά αξίζει η ταλαιπωρία που απαιτεί το καθάρισμά του! Το κατακόκκινο φρούτο είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και K, πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά. Φάε ένα μπολάκι ως σνακ ή πρόσθεσέ τα πεντανόστιμα σποράκια στη σαλάτα σου.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share