Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019

Τα 8 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις άγχος!

Ποια είναι τα σημάδια του άγχους;

18 Σεπτεμβρίου 2019 15:23
Τα 8 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις άγχος!

Ο καθένας περνάει στιγμές ανησυχίας, αλλά για μερικούς ανθρώπους, το άγχος κυριεύει τη ζωή τους. Πώς μπορείτε να διαπιστώσετε εάν είστε ένας φυσιολογικός άνθρωπος που απλώς ανησυχεί ή εάν έχετε κάποια διαταραχή άγχους; Μπορεί να έχετε κάποιο από τα παρακάτω σημάδια που μαρτυρούν ότι αγχώνεστε υπερβολικά.

Δείτε επίσης: Το άγχος του πατέρα επηρεάζει το έμβρυο στην εγκυμοσύνη!

Ο βαθμός δυσφορίας είναι συχνά ένας καλός δείκτης που αποκαλύπτει την αλήθεια. Το φυσιολογικό άγχος προέρχεται συνήθως από μια συγκεκριμένη πηγή άγχους, όπως μια επερχόμενη συνέντευξη εργασίας ή μια διαμάχη με το σύζυγό σας. Όταν το πρόβλημα επιλυθεί, το άγχος συνήθως φεύγει και έρχεται η ηρεμία. Τα πράγματα είναι διαφορετικά στη διαταραχή άγχους, όπου εκεί μπορείτε να είστε ανήσυχοι όλη την ώρα και να ανησυχείτε για τα πάντα, από τα χρήματα μέχρι τη σεξουαλική απόδοση και την ευημερία των αγαπημένων σας. Επίσης πολύ συχνά η ανησυχία και το άγχος αφορά σε εντελώς ασήμαντες αιτίες.

Ξαφνικά επεισόδια άγχους, αγωνίας ή ταλαιπωρίας που συνοδεύονται από ενοχλητικά φυσικά συμπτώματα, όπως ταχυπαλμίες, ζάλη, αφιδρώσεις, σιελόρροια στην ομιλία, μπορεί να είναι ενδείξεις κρίσεων πανικού. Το άγχος που προκύπτει από κάποια συγκεκριμένη αιτία -όπως ο φόβος της πτήσης, των υψών, των κλειστών χώρων ή των αραχνών- ανήκουν στην κατηγορία των φοβιών, που συγγενεύουν με τις διαταραχές άγχους. Ένα σημάδι ενός προβλήματος είναι η ένταση της στενοχώριας και της δυσφορίας σας – αν το άγχος σας είναι δυσανάλογο με το πρόβλημα, αν και εφόσον υφίσταται πραγματικό πρόβλημα.

Τα 8 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις άγχος!

Ο χρόνος που περνάτε ανησυχώντας είναι επίσης μία ένδειξη. Μια μελέτη των «ημερολογίων ανησυχίας» των πασχόντων διαπίστωσε ότι εκείνοι με διαταραχή άγχους ανησυχούν για περισσότερο από πέντε ώρες την ημέρα. Μπορεί να έχετε σωματικά συμπτώματα, κόμπο στο λαιμό και την αίσθηση ότι δεν μπορείτε να αναπνεύσετε. Μερικοί άνθρωποι δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ή να κοιμηθούν ή τους χτυπάει στο στομάχι ή στο κεφάλι, με ανεξήγητες εμβοές.

Η νορμάλ ανησυχία δεν παρεμβαίνει στη ζωή σας. Αλλά μια διαταραχή άγχους μπορεί να σας κρατήσει μακριά από το χειρισμό των οικογενειακών και εργασιακών ευθυνών σας, να σας αποσυντονίσει πλήρως και να σας κάνει επιθετική. Εάν αντιμετωπίζετε κάτι τέτοιο μιλήστε με τον ψυχίατρό σας. Οι θεραπείες ποικίλουν, από το διαλογισμό μέχρι την ψυχανάλυση και τη φαρμακευτική αγωγή, και μπορούν να σας βοηθήσουν.

8+1 τροφές που καταπολεμούν το άγχος!

Δεν είναι μόνο η βαλεριάνα, η λουίζα και το χαμομήλι. Τα τρόφιμα με αντι-στρες ιδιότητες έχουν ως βασικά συστατικά της δομής τους βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι γνωστά για την αγχολυτική τους δράση και τη δουλίτσα που κάνουν κατά του εκνευρισμού και της αϋπνίας. Χαλάρωσε κι απόλαυσέ τα.

Ακτινίδιο
Δεν είναι σωτήριο μόνο κατά της δυσκοιλιότητας, διαθέτει επιπλέον χαλαρωτικές ιδιότητες χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε σεροτονίνη και φλαβονοειδή. Δυο ακτινίδια πριν κοιμηθείς σε στέλνουν πρώτα για ύπνο και μετά στην τουαλέτα.

Γιαούρτι
Το γιαούρτι σώζει από τη γρίπη και το κρυολόγημα χάρη στα προβιοτικά του, αλλά όχι μόνο αυτό. Οι συγκεκριμένες ουσίες διαθέτουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, ρίχνουν τα επίπεδα του άγχους, ενώ το μαγνήσιο, σήμα κατατεθέν των γαλακτοκομικών είναι εξίσουδιάσημο για τις χαλαρωτικές του ιδιότητες. Άσε που είναι τόσο ελαφρύ που δεν σε αγχώνει αν φας λίγο παραπάνω το βράδυ.

undefined

Πράσινα λαχανικά
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι άριστες πηγές φυλλικού οξέος, που επιδρά στη λειτουργία του νευρικού συστήματος και αυξάνουν την καλή διάθεση.

Λιπαρά ψάρια
Σολομός, σκουμπρί, σαρδέλα, τόνος, ξιφίας και λοιπά λιπαρά ψάρια είναι πρώτης τάξεως πηγές Ω3 λιπαρών και βιταμίνης D, τα οποία συμβάλλουν στην έκκριση σεροτονίνης, γνωστής και ως «ορμόνη της χαράς».

Ξηροί καρποί
Ο ηλιόσπορος είναι πλούσιος σε μαγνήσιο, τα καρύδια σφύζουν από Ω3 λιπαρά, τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνες Β και Ε, τα φυστίκια συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

undefined

Αυγά
Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12 και βοηθούν σημαντικά στη μείωση του στρες, επίσης λειτουργούν θετικά και για την εγκεφαλική λειτουργία ενώ ρυθμίζουν τη διάθεσή μας.

Μαύρη σοκολάτα
Η πιο σκούρα εκδοχή της σοκολάτας διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Λιγότερη οξείδωση ίσον χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, δηλαδή της ορμόνης του στρες.

undefined

Όσπρια
Δεν σου συστήνω να τα απολαμβάνεις το βράδυ, αλλά γεύματα με φακές, φασόλια, ρεβύθια κι όλα τα σχετικά είναι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, οι οποία έχει την ιδιότητα να εξισορροπεί τις εναλλαγές της διάθεσης.

Γαλοπούλα
Τρυπτοφάνη δεν έχουν μόνο τα προϊόντα ολικής άλεσης, αλλά και το λευκό κρέας της γαλοπούλας. Τι είναι η τρυπτοφάνη; πρόκειται για το αμινοξύ που συμβάλλει στην παραγωγή της σερονοτονίνης και της μελατονίνης. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο ότι δεν παράγεται από το σώμα, αλλά από τις τροφές. Κι αν δε σ' αρέσει η γαλοπούλα, μπορείς να την λάβεις από άλλες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως οι ξηροί καρποί, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά και η μαύρη σοκολάτα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share