Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2020

Πόσο καιρό διατηρούν τις βιταμίνες τους τα τρόφιμα στην κατάψυξη;

Εσείς πόσο καιρό τα κρατάτε;

4 Σεπτεμβρίου 2019 17:06
Πόσο καιρό διατηρούν τις βιταμίνες τους τα τρόφιμα στην κατάψυξη;

Γνωρίζετε πόσο καιρό πρέπει να αφήνετε τα τρόφιμα σας στην κατάψυξη ή πόσο καιρό διατηρούν τις βιταμίνες τους; Τι γίνεται όταν τα διατηρείτε για πολύ καιρό στο ψυγείο σας;

Τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά αποτελούν λύση στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας οι οποίοι δεν μας αφήνουν αρκετό χρόνο για ψώνια, προετοιμασία, καθάρισμα και μαγείρεμα. Προσοχή: Επικίνδυνο το κρέας που είναι καιρό στην κατάψυξη!

Διατηρούν τις βιταμίνες τους;

Κατάψυξη βιταμίνες

Αν η κατάψυξη και η διαδικασία συντήρησης γίνει με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές, δεν τίθεται θέμα στέρησης θρεπτικών συστατικών από τα φρούτα ή τα λαχανικά.

Μάλιστα σε έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ, όσον αφορά την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία οκτώ φρούτων και λαχανικών, φάνηκε πως η θρεπτική αξία των περισσότερων κατεψυγμένων ήταν εφάμιλλη με αυτή που είχαν όταν ήταν φρέσκα, ενώ η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες Α, C και φολικό οξύ ήταν μεγαλύτερη από εκείνα που είχαν αποθηκευτεί στο ψυγείο.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η περιεκτικότητα των φρούτων και των λαχανικών σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ελαττώνεται όσο περνάει ο καιρός από τη συγκομιδή τους, δεδομένου ότι τα τρόφιμα είναι «ζωντανοί» οργανισμοί ήτοι γερνάνε και διασπώνεται με τον καιρό. Αυτό σε συνδυασμό με το οξειδωτικό και μικροβιακό στρες τα κάνει να χάνουν τα θρεπτικά τους συστατικά.

Επομένως η κατάψυξη είναι κάτι σαν «κουμπί της παύσης για τη φύση»: συμβάλει δηλαδή στη διατήρηση της θρεπτικής αξίας των φρέσκων φρούτων ή λαχανικών στο στάδιο της αποθήκευσης.

Φυσικά, δεν ισχύει το ίδιο αν προσπαθήσουμε να τα καταψύξουμε εμείς, από τη στιγμή που δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε σωστά τις κατευθυντήριες γραμμές ώστε το «πάγωμά» τους να γίνει όπως πρέπει για να διατηρήσουν τις θρεπτικές τους ουσίες.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος πάντως για την θρεπτική αξία τους βρίσκεται στο οικιακό ψυγείο, το οποίο θα πρέπει να σιγουρευτούμε ότι τα διατηρεί σε θερμοκρασία 0-3 βαθμών Κελσίου.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την μεταφορά τους στο σπίτι μας από το σούπερ μάρκετ. Γι’ αυτό και ενδείκνυται όταν παραγγέλνουμε online σε αλυσίδες καταστημάτων να βεβαιωνόμαστε πως η μεταφορά γίνεται με ειδικά ψυχωμένα αυτοκίνητα.

Η χρήση των οχημάτων αυτών εγγυάται ότι τα φρούτα και τα λαχανικά όχι μόνο δεν θα αλλοιωθούν, αλλά θα διατηρήσουν και όλα τα θρεπτικά τους συστατικά ακέραια.

Για να καταλήξουμε τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά σίγουρα αποτελούν την πρώτη επιλογή. Όμως αν δεν έχουμε σκοπό να τα καταναλώσουμε την ίδια ή την επόμενη ημέρα, τότε είναι προτιμότερο να τα αγοράσουμε κατεψυγμένα, αφού πρώτα βεβαιωθούμε πως η κατάψυξή τους έχει γίνει με τον σωστό τρόπο ώστε να διατηρηθούν ακέραια όλα τα θρεπτικά τους συστατικά.

Αυτές οι βιταμίνες "λείπουν" όταν δεν κοιμόμαστε 8ωρο!

Μια σημαντική σχέση ανάμεσα στην έλλειψη ύπνου και την ελλιπή πρόσληψη σημαντικών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων βρήκε επιστημονική έρευνα με επικεφαλής τον Chioma Ikonte που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στη Βαλτιμόρη.

Η μελέτη βασίστηκε στα δεδομένα της National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) των ΗΠΑ. Οι ερευνητές βρήκαν πως οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερες από επτά ώρες κάθε βράδυ κατά μέσο όρο προσλάμβαναν λιγότερες ποσότητες βιταμινών A, D, B1, νιασίνης, ασβεστίου, ψευδαργύρου και φωσφόρου.

undefined

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα άτομα με έλλειψη ύπνου ενδέχεται να ωφεληθούν με την πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών είτε μέσω της διατροφής, είτε μέσω συμπληρωμάτων», δήλωσε η Chioma Ikonte, διευθύντρια της εταιρείας που διεξήγαγε την επιστημονική έρευνα.

Στα ευρήματα για τη διάρκεια του ύπνου οι ερευνητές ανέφεραν ότι η ανεπάρκεια θρεπτικών ουσιών ενδέχεται να παίζει ρόλο στις διαταραχές του ύπνου και την αϋπνία.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία τα οποία το σώμα μας δεν τα παράγει αλλά τα προσλαμβάνει μέσω των τροφών. Παγκοσμίως δισεκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από την έλλειψη τουλάχιστον ενός μικροθρεπτικού συστατικού.

undefined

Προηγούμενη μελέτη έχει δείξει τη σημαντική επίδραση των μικροθρεπτικών συστατικών στην ανάπτυξη, την πρόληψη και αντιμετώπιση νόσων και στις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου. Το μαγνήσιο για παράδειγμα, βοηθά το σώμα να παράξει μελατονίνη και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον ύπνο. Ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι και ο ψευδάργυρος παίζει ρόλο στην κανονικότητα του ύπνου.

Οι ερευνητές ωστόσο προειδοποιούν πως ήταν μία αναδρομική ανάλυση και όχι μία τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη δοκιμή κι έτσι δεν μπορεί να αποδείξει τη σχέση αιτίου αποτελέσματος.

«Χρειάζεται να αποσαφηνιστεί αν η χρόνια έλλειψη ύπνου είναι αυτή που προκαλεί την ανεπάρκεια θρεπτικών στοιχείων ή το αντίστροφο. Μία κλινική μελέτη η οποία θα το ερευνά αυτό είναι απαραίτητη» αναφέρουν οι ερευνητές.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share