Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020

Μήπως πάσχεις από σ3ξυπνία και δεν το ξέρεις;

Ποια είναι τα σημάδια που το δείχνουν;

1 Σεπτεμβρίου 2019 11:28
Μήπως πάσχεις από σ3ξυπνία και δεν το ξέρεις;
Follow us on Google News

Κάποιοι στον ύπνο τους ροχαλίζουν, κάποιοι άλλοι παραμιλάνε και ορισμένοι υπνοβατούν. Υπάρχουν όμως και ορισμένοι άνθρωποι οι οποίοι στον ύπνο τους θέλουν να κάνουν και κάνουν σεξ. Ναι, διαβάσατε πολύ καλά. Το κάνουν ασυνείδητα ακριβώς όπως κάποιοι άλλοι αλλάζουν πλευρό.

Και επιπλέον δεν το θυμούνται όταν ξυπνήσουν! Απίστευτο: Γιατί κουνιούνται τα μάτια μας όταν βλέπουμε όνειρα;

Η sexsomnia λοιπόν ή στα ελληνικά σεξυπνία είναι μια διαταραχή όχι του ύπνου ακριβώς αλλά ούτε και του σεξ αποκλειστικά, αλλά κάτι που τα ενώνει, αφού το άτομο που το βιώνει την ώρα που κοιμάται και δεν έχει καμία συνείδηση, προχωρά σε κάποιου είδους σεξουαλική δραστηριότητα, όπως η επαφή, το στοματικό ή ο αυνανισμός χωρίς όμως ούτε να το σκέφτεται εκείνη τη στιγμή αλλά ούτε και να το θυμάται στη συνέχεια. Και όχι δεν είναι όνειρο. Συμβαίνει.

Μάλιστα το πιθανότερο είναι να συμβεί τις πρώτες ώρες του ύπνου, επειδή εκείνο το διάστημα ο φλοιός του εγκεφάλου είναι ανενεργός αλλά το τμήμα του το οποίο ευθύνεται για βασικές προτροπές όπως ας πούμε η επιθυμία για σεξ είναι ακόμη ενεργό. Το πρόβλημα ξεκινά όταν το άτομο το οποίο πάσχει από σεξυπνία προχωρήσει σε βίαιη “επίθεση” σε ένα άλλο που κοιμάται δίπλα του το οποίο δεν θέλει ούτε καταλαβαίνει τι συμβαίνει με αποτέλεσμα να προκύψει μη συγκαταβατικό σεξ.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που πάσχουν από sexsomnia ντρέπονται γι αυτό με αποτέλεσμα να μην μιλούν για το πρόβλημά τους κάτι που οπωσδήποτε δεν τους βοηθά να το λύσουν. Η σωστή αντιμετώπιση είναι να επισκεφθούν έναν ειδικό και να μιλήσουν για τη διαταραχή τους και στον εκάστοτε σύντροφό τους ώστε αυτός να μη βρεθεί προ εκπλήξεως.

Κοιτάζετε το κινητό σας πριν κοιμηθείτε; Δείτε γιατί δεν πρέπει να το κάνετε!

Μία συνήθεια των τελευταίων χρόνων είναι να κοιτάζουμε το κινητό μας πριν κοιμηθούμε. Πόσο επιβλαβής, είναι αυτή η συνήθεια; Γιατί δεν πρέπει να παίρνετε ποτέ το κινητό στην τουαλέτα;

Μήπως είστε από αυτούς που πριν το βραδινό ύπνο ρίχνετε μια τελευταία ματιά στο κινητό σας; Αν ναι θα πρέπει να αναθεωρήσετε καθώς νέα στοιχεία αλλάζουν τα δεδομένα στη χρήση κινητού στο σκοτάδι. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine, φαίνεται ότι η συχνή χρήση κινητού λίγο πριν κοιμηθούμε ενδεχομένως να σχετίζεται με προσωρινά οφθαλμικά προβλήματα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές γυναίκες στη Μ. Βρετανία ανέφεραν ότι είχαν τη συνήθεια να βλέπουν το κινητό τους λίγο πριν κοιμηθούν στο κρεβάτι και παρατήρησαν επαναλαμβανόμενα επεισόδια προσωρινής απώλειας όρασης έως 15 λεπτά το βράδυ ή νωρίς το πρωί. Παρά τις ιατρικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθησαν δεν παρατηρήθηκε κάποιο ιατρικό πρόβλημα.

undefined

Μετά από λεπτομερή καταγραφή των συνηθειών τους οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες είχαν το κοινό χαρακτηριστικό να βλέπουν όταν ξαπλώνουν στο πλάι με το ένα μάτι την οθόνη του κινητού τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια ανομοιομορφία στην προσαρμογή των οφθαλμών, με το ένα μάτι να προσαρμόζεται στο φως, ενώ το άλλο στο σκοτάδι.

Όπως οι ερευνητές επισημαίνουν αυτή η παροδική τύφλωση λόγω κινητού δεν σχετίζεται μέχρι σήμερα με προκαλεί κάποια μόνιμη οφθαλμική βλάβη. Ωστόσο είναι καλό να αποφεύγεται η συγκεκριμένη συνήθεια ή αν κάποιος θέλει να το κάνει να έχει και τα δύο μάτια στο κινητό του.

Τι μπορεί να πάθετε εάν κοιμάστε με το κινητό δίπλα σας;

Είναι γεγονός και σύμφωνα με έρευνα που έκανε η ανεξάρτητη Βρετανική αρχή Ofcom, 8 στους 10 ανθρώπους που πέφτουν για ύπνο δεν αποχωρίζονται το κινητό τους τηλέφωνο και το έχουν ακόμη και στον ύπνο τους, δίπλα τους. Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι το 50% από όσους έχουν το κινητό δίπλα τους, το χρησιμοποιούν και σαν ξυπνητήρι.

Τι μπορεί όμως να συμβεί σε όσους κοιμούνται με το κινητό «αγκαλιά»; Ο καθηγητής Guy Meadows, από την κλιν ική ύπνου του Λονδίνου (The Sleep School of London), είναι κατηγορηματικός: «Κοιμόμαστε καλύτερα όταν το κινητό μας βρίσκεται έξω από το δωμάτιο και όχι δίπλα στο κρεβάτι.»

O δρ Meadow τονίζει επίσης ότι η πλειονότητα όσων κοιμούνται με το κινητό κοντά ή δίπλα από το κρεβάτι τους, παρουσιάζουν διαταραχές ύπνου, αϋπνίες, δεν ξεκουράζονται καλά και συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας υποφέρουν από πονοκεφάλους και ζαλάδες.


Πολλοί ίσως να πιστεύουν ότι το πρόβλημα με το κινητό εντοπίζεται στην ακτινοβολία. Οι επιστήμονες όμως διαπίστωσαν ότι το πρόβλημα με τα κινητά όταν κοιμόμαστε είναι το φως από τις οθόνες τους.

Ο καθηγητής του Χάρβαρντ Charles Czeisler, εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει: «Το φως αυτό ξεγελά τον οργανισμό και τον κάνει να πιστεύει ότι είναι ημέρα. Το φως ενεργοποιεί τα κύτταρα στον αμφιβληστροειδή, την περιοχή του ματιού που μεταφέρει τα μηνύματα στον εγκέφαλο.

Τι  να πάθετε εάν κοιμάστε με το κινητό
Τα φωτοευαίσθητα κύτταρα ενημερώνουν το σώμα μας για το τι ώρα είναι. Αυτά ευθύνονται για την απελευθέρωση της ορμόνης μελατονίνης –η οποία μας προκαλεί νύστα- και της κορτιζόλης, η οποία μας ‘ξυπνά»

Και συνεχίζει: «Το φως που εκπέμπεται από τις σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές περιέχει μεγάλες ποσότητες του μήκους κύματος φωτός που βγάζει το μπλε χρώμα, το οποίο έχει μεγαλύτερη διεγερτική δράση στο μάτι. Τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς είναι πιο ευαίσθητα στο μπλε φως, εξαιτίας μιας χρωστικής που καλείται μελανοψίνη»

Πάντως η έρευνα της Ofcom συνεχίζει και λέει ότι τέσσερις στους δέκα χρήστες κινητών παραδέχονται ότι ελέγχουν το τηλέφωνό τους αν ξυπνήσουν κατά τη διάρκεια της νύχτας.

undefined
Ο ειδικός σε θέματα ύπνου καθηγητής Neil Stanley τονίζει: «Προκειμένου να μπορέσει κανείς να απολαύσει έναν καλό και ξεκούραστο ύπνο, πρέπει να νιώθει ασφάλεια και να μην έχει ανησυχία για τίποτα.

Το να έχει το τηλέφωνο δίπλα από το κεφάλι του, είναι σαν να λέει υποσυνείδητα στον εαυτό του, ότι πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση.»

Μια άλλη έρευνα που έγινε πριν από έξι χρόνια, όσοι έχουν το κινητό δίπλα στο κρεβάτι τους, κάνουν κατά μέσο όρο 7 λεπτά περισσότερο να κοιμηθούν και για να φτάσουν στον βαθύ ύπνο.

Στη φάση αυτή επίσης δεν μένουν όσο χρόνο χρειάζεται ο οργανισμός για να ξεκουραστεί και «βγαίνουν» από την κατάσταση αυτή 10 λεπτά γρηγορότερα

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share