Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019

Κρίση πανικού: συμπτώματα και τρόποι αντιμετώπισης! (Video)

Τι πρέπει να ξέρουν όλοι;

30 Αυγούστου 2019 12:03
Κρίση πανικού: συμπτώματα και τρόποι αντιμετώπισης! (Video)

Η ψυχολόγος Νίκη Ζαρκάδα μίλησε στην εκπομπή "Καλοκαίρι μαζί" για τις κρίσεις πανικού αλλά και για τους τρόπους αντιμετώπισης! Ποια είναι τα συμπτώματα όμως που προδίδουν κάποιον;

Η κρίση πανικού συνήθως ξεκινά ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση. Μπορεί να εκδηλωθεί ανά πάσα ώρα και στιγμή, για παράδειγμα κατά την οδήγηση ή στον ύπνο. 7 σημάδια που σου δείχνουν πως είσαι ένα βήμα πριν την... κρίση πανικού!

Ο τρόπος που εκδηλώνεται η κρίση πανικού ποικίλλει από άτομο σε άτομο, συνήθως όμως τα συμπτώματα κορυφώνονται εντός μερικών λεπτών. Όταν υποχωρεί η κρίση, το άτομο νιώθει εξαντλημένο.

Κρίση πανικού συμπτώματα

Μερικά από τα βασικότερα συμπτώματα της κρίσης πανικού είναι τα εξής:

- αίσθημα επικείμενης καταστροφής ή κινδύνου

- φόβος για την απώλεια ελέγχου ή το θάνατο

- ταχυπαλμία, δυνατοί καρδιακοί παλμοί

- εφίδρωση

- τρέμουλο

- δύσπνοια, σφίξιμο στο στήθος

- γρήγορες ανάσες (υπεραερισμός)

- ρίγη

- εξάψεις

- ναυτία

- κράμπες στην κοιλιακή χώρα

- πόνος στο στήθος

- πονοκέφαλος

- ζαλάδα και τάσεις λιποθυμίας

- κόμπος στο λαιμό και δυσκολία κατάποσης

Ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πάσχοντες είναι ο έντονος φόβος ότι θα εκδηλωθεί σύντομα μία ακόμη κρίση πανικού. Δεν αποκλείεται το άτομο να αποφεύγει καταστάσεις που έχει συνδυάσει με μια κρίση πανικού.

Δείτε το βίντεο στο Athensmagazine.gr:

10 τρόποι να σταματήσετε την κρίση πανικού εν τη γενέσει της:

1. Πάρτε βαθιές αναπνοές: Κάθε τεχνική χαλάρωσης που μετριάζει την αντίδραση του οργανισμού στο στρες βασίζεται στη σωστή αναπνοή και ιδιαίτερα στις βαθιές εισπνοές.

2. Ρίξτε νερό στο πρόσωπό σας: Έρευνες δείχνουν ότι το κρύο νερό ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό σύστημα, πυροδοτώντας βιολογικές μεταβολές που μειώνουν τους παλμούς της καρδιάς, ενεργοποιούν το πεπτικό και το ανοσοποιητικό σύστημα και προωθούν τη χαλάρωση.

3. Κάντε ένα μπάνιο με άλατα Epsom: Η εμβύθιση του σώματος στο νερό καταπραΰνει την αντίδραση του οργανισμού στο στρες. Όταν διαλύονται σε ζεστό νερό, τα άλατα απελευθερώνουν μαγνήσιο, το οποίο στη συνέχεια απορροφάται από το δέρμα και βοηθά να επέλθει η χαλάρωση.

4. Κάντε μασάζ στο κεφάλι: Είναι γνωστό πως το μασάζ είναι απολαυστικά χαλαρωτικό. Έχει αποδειχθεί στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών ότι μεταβάλλει τη βιολογική σύσταση του ίδιου του σώματος ώστε να υποχωρήσει η επίδραση της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες). Το μασάζ στο κεφάλι συγκεκριμένα διευκολύνει την αιμάτωση του εγκεφάλου και απομακρύνει την ένταση από τους μύες του αυχένα.

5. Κουνηθείτε: Ακολουθήστε το παράδειγμα των ζώων. Όταν ένα πιθανό θήραμα καταφέρνει να ξεφύγει από τα δόντια του σαρκοφάγου, αρχίζει να κινείται ασταμάτητα. Πρόκειται για μια απλή αλλά εξαιρετικά αποτελεσματική τεχνική αποβολής του φόβου.

6. Προσευχηθείτε: Δεν χρειάζεται να έχετε βαθιά θρησκευτική πίστη για να το κάνετε. Επαναλάβετε λέξεις ή φράσεις που σας δίνουν κουράγιο, ακόμη και κάτι πολύ απλό, όπως η λέξη «γαλήνη». Η διαδικασία αυτή ηρεμεί το παρασυμπαθητικό σύστημα και προωθεί τη χαλάρωση.

7. Κάντε τη στάση του κουνελιού (γιόγκα): Όλες οι μορφές άσκησης, αλλά κυρίως η γιόγκα και το πιλάτες, έχουν αποδεδειγμένη δράση ενάντια στο στρες και τα αρνητικά συναισθήματα. Η στάση του κουνελιού απελευθερώνει τη συσσωρευμένη ένταση από τον αυχένα, τους ώμους και την πλάτη. Επίσης, βοηθά να διοχετευθεί περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο.

8. Ακούστε ήχους της φύσης: Οι ήχοι της φύσης, όπως το θρόισμα των φύλλων, το κελάηδισμα των πουλιών και ο ήχος των κυμάτων, χαρίζουν αβίαστα την ηρεμία που τόσο χρειάζεστε.

9. Ζεστάνετε τα χέρια σας: Όταν έχουμε στρες, η θερμοκρασία των χεριών μειώνεται ελαφρώς επειδή διοχετεύεται περισσότερο αίμα σε σημεία του σώματος όπου υπάρχει ένταση, όπως οι ώμοι και οι γοφοί. Τρίβοντας τα χέρια σας, πλησιάζοντας το τζάκι ή ακόμη και τυλίγοντας τα δάχτυλά σας γύρω από μια ζεστή κούπα καφέ, πυροδοτείται η χαλάρωση από το παρασυμπαθητικό σύστημα.

10. Φάτε μαύρη σοκολάτα: Δεν υπάρχει τίποτα που να μην «διορθώνεται» με λίγη μαύρη σοκολάτα! Φροντίστε η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο να είναι τουλάχιστον 85%. Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το οποίο επιδρά χαλαρωτικά στον οργανισμό.

Δώστε βάση: Λέξεις και φράσεις που πρέπει να λέμε σε κάποιον την στιγμή που βιώνει κρίση πανικού!

Μια κρίση πανικού είναι ένα ξαφνικό επεισόδιο έντονου φόβου που προκαλεί σοβαρές σωματικές αντιδράσεις, παρά το γεγονός ότι επί της ουσίας δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος ή κάποια προφανή αιτία που εκδηλώνεται η κρίση.

Η κρίση πανικού μπορεί να είναι μια έντονη και δύσκολη εμπειρία για το άτομο. Όταν συμβαίνουν κρίσεις πανικού, ίσως να νομίζετε ότι χάνετε τον έλεγχο, ότι παθαίνετε μια καρδιακή προσβολή ή ακόμα και ότι πεθαίνετε.

Αν κάποιος γνωστός σας παθαίνει μια κρίση πανικού, αυτός ή αυτή μπορεί να βιώσει υπερβολικό άγχος και να μην μπορεί να σκεφτεί καθαρά.

Μπορείτε να βοηθήσετε κάποιον που παθαίνει κρίση πανικού, κάνοντας τα εξής:

-Μείνετε μαζί του/της και διατηρήστε την ηρεμία και ψυχραιμία σας.

-Ρωτήστε τον/την αν παίρνει κάποιο φάρμακο για την κατάστασή του/της και φροντίστε ώστε να το πάρει εκείνη τη στιγμή.

-Μετακινήστε το άτομο σε ένα ήσυχο μέρος.

-Μην κάνετε υποθέσεις σχετικά με το τι χρειάζεται το άτομο. Ρωτήστε το!

-Μιλήστε μαζί του χρησιμοποιώντας μικρές, απλές προτάσεις.

-Να είστε “προβλέψιμοι”. Αποφύγετε τις εκπλήξεις και κάθε τύπου έντονη συμπεριφορά.

-Βοηθήστε το άτομο να μείνει ήρεμο, ζητώντας του να επαναλάβει μαζί σας μια απλή, φυσική κίνηση, όπως το να σηκώσει τα χέρια του πάνω από το κεφάλι.

-Βοηθήστε το άτομο να επιβραδύνει την αναπνοή του, μετρώντας μαζί του ήρεμα και σταθερά μέχρι το 10, παίρνοντας βαθιές και αργές αναπνοές.

Είναι χρήσιμο όταν ένα άτομο βιώνει μια κρίση πανικού, να του λέμε πράγματα όπως:

-«Μπορείς και θα το ξεπεράσεις όλο αυτό»

-«Μπράβο, τα πας πολύ καλά. Είμαι περήφανος για σένα»

-«Πες μου τι χρειάζεσαι τώρα»

-”Συγκεντρώσου στην αναπνοή σου. Εστίασε στο παρόν»

-«Αυτό που αισθάνεσαι σε τρομάζει, το καταλαβαίνω, αλλά δεν είναι επικίνδυνο. Θα σου περάσει»

Ακολουθώντας αυτές τις απλές οδηγίες θα:

-Μειώσετε το στρες του ατόμου σε αυτή την πολύ αγχωτική κατάσταση

-Αποτρέψετε την κατάσταση από το να επιδεινωθεί

-Βοηθήσετε το άτομο να ελέγξει όσο είναι δυνατόν μια κατάσταση σύγχυσης.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share