Τετάρτη, 24 Απριλίου 2019

Αυτά είναι τα 12 πιο ''βρώμικα'' φρούτα και λαχανικά που θέλουν ιδιαίτερη προσοχή στο πλύσιμο!

Δείτε ποια είναι!

24 Μαρτίου 2019 12:24
Αυτά είναι τα 12 πιο ''βρώμικα'' φρούτα και λαχανικά που θέλουν ιδιαίτερη προσοχή στο πλύσιμο!

Η Περιβαλλοντική Ομάδα Εργασίας (EWG) δίνει κάθε χρόνο στη δημοσιότητα τον κατάλογο με τα πιο «βρώμικα» και πιο «καθαρά» φρούτα και λαχανικά, δηλαδή αυτά με τα μεγαλύτερα ή λιγότερα υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Η έκθεση, η οποία γίνεται κατ' εντολή του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, βασίστηκε στα αποτελέσματα αναλύσεων σε περισσότερα από 35.000 δείγματα φρούτων και λαχανικών.

Και για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια η φράουλα «εκτόπισε» το μήλο από την πρώτη θέση της «βρόμικης ντουζίνας». Οι λαχταριστές φράουλες είναι πιθανότατα -περισσότερο από κάθε άλλο φρέσκο φρούτο- μολυσμένες με υπολείμματα φυτοφαρμάκων ακόμα και όταν καθαρίζονται και συσκευάζονται.
Σύμφωνα με την έκθεση του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας, στο 98% των φραουλών που εξετάστηκαν, βρέθηκαν κάποιας μορφής υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Κάποια από αυτά μάλιστα θα πρέπει κανονικά να τα τρώμε με τη φλούδα διότι έχει περισσότερες βιταμίνες!

Το EWG αναφέρει ότι ο μέσος αμερικανός καταναλώνει 3,5 κιλά φρέσκων φραουλών κάθε χρόνο. Το πρόβλημα είναι ότι τα φρούτα αυτά περιέχουν χημικές ουσίες «που συνδέονται με καρκίνους και στειρότητα ή που έχουν απαγορευθεί στην Ευρώπη». Η οργάνωση προτείνει να τρώμε φράουλες, αλλά και τα υπόλοιπα «βρόμικα» φρούτα και λαχανικά που συμπεριλαμβάνονται ταν είναι προϊόντα οργανικής καλλιέργειας.
1. Φράουλες

2. Μήλα
3. Νεκταρίνια

4. Ροδάκινα

5. Σέλερυ

6. Σταφύλια

7. Κεράσια

8. Σπανάκι

9. Ντομάτες

10. Πιπεριές

11. Ντοματίνια

12. Αγγούρια

 12 πιο ''βρώμικα'' φρούτα και λαχανικά

Φέτος, η λίστα «Dirty Dozen» περιλαμβάνει κι έναν 13ο «ύποπτο»: τις καυτερές πιπεριές. Κάποιες βρέθηκαν να έχουν μολυνθεί με εντομοκτόνα τοξικά για το ανθρώπινο νευρικό σύστημα. Η οργάνωση συνιστά σε όσους καταναλώνουν συχνά καυτερές πιπεριές να αγοράζουν βιολογικές κι αν δεν μπορούν, τουλάχιστον να τις μαγειρεύουν πρώτα καθώς έτσι μειώνονται αισθητά τα επίπεδα παρασιτοκτόνου.

Τα 15 καθαρά

1. Αβοκάντο

2. Καλαμπόκι

3. Ανανάς

4. Λάχανο

5. Κατεψυγμένος αρακάς

6. Κρεμμύδια

7. Σπαράγγια

8. Μάνγκο

9. Παπάγια

10. Ακτινίδιο

11. Μελιτζάνα

12. Πεπόνι χάνεϊντιου

13. Γκρέηπφρουτ

14. Πεπόνι Κανταλούπε

15. Κουνουπίδι

Όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα, econews, η βρόμικη 12άδα του EWG είναι αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας και αποτελεί αντικείμενο διαμάχης με την Συμμαχία για τα Τρόφιμα και τη Γεωργία να υποστηρίζει ότι τα υπολείμματα που ανακαλύφθηκαν στα τρόφιμα «δεν αποτελούν κίνδυνο για τα τρόφιμα» στις ΗΠΑ.

6+1 φρούτα που βοηθούν στην απώλεια βάρους!


Ξεκίνα να τα βάζεις στη διατροφή σου!
Τα φρούτα ως γνωστόν είναι ζουμερά, δροσιστικά και γευστικά. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σεφυτικές ίνες, περιέχουν φυσικά σάκχαρα και βοηθούν στην αποφυγή αύξησης του βάρους. Μπορεί να γνωρίζετε ήδη ότι θα πρέπει να συμπεριλάβετε μια ποικιλία από αυτά στη διατροφή σας, αλλά δεν γνωρίζετε πως υπάρχουν ορισμένοι καρποί που είναι υψηλότεροι σε φυτικές ίνες και πηκτίνες. Και οι δύο λειτουργούν ως φυσικοί καυστήρες λίπους. Κάποια από αυτά το ιδανικό είναι να τα τρως με τη φλούδα για να πάρει περισσότερες βιταμίνες.

Ορισμένα φρούτα μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του μεταβολισμού σας και εν συνεχεία στην απώλεια βάρους. Επιπλέον, είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά και χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.


Πρόσφατα, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης φρούτων μπορεί να αποτρέψει την αύξηση του σωματικού βάρους, ακόμη και αν συνεχίσετε να καταναλώνετε την ίδια ποσότητα θερμίδων. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι όλα τα οφέλη από την κατανάλωση φρούτων προέρχονται από τα φλαβονοειδή που περιέχουν.


Τα φλαβονοειδή είναι μια ομάδα φυτοθρεπτικών συστατικών που βρίσκονται σε φρούτα και λαχανικά που προσδίδουν χρώμα. Είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τα φρούτα έχουν κακή φήμη λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη, αλλά είναι πραγματικά τέλεια για την απώλεια βάρους καθώς μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο της πρόσληψης θερμίδων. Ο Δρ. Gargi Sharma προτείνει μερικά που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας αν θέλετε να χάσετε βάρος:

H λίστα:
Καρπούζι: Αυτό το ζουμερό φρούτο παρέχει μόλις 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και σας κρατά ενυδατωμένους. Είναι πλούσιο σε αμινοξέα και αργινίνη που βοηθά στην καύση λίπους.

Γκουάβα: Όχι και τόσο γνωστό φρούτο εδώ στην Ελλάδα αλλά το συγκεκριμένο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα. Ενεργοποιεί επίσης το μεταβολικό ρυθμό και βοηθά στην απώλεια βάρους.

Αχλάδι: Αναμφίβολα είναι ο τέλειος καρπός για απώλεια βάρους. Μια τεράστια πηγή βιταμίνης C και παράλληλα τα αχλάδια διατηρούν τα επίπεδα χοληστερόλης υπό έλεγχο.

Πορτοκάλια: Προσθέστε αυτό θρεπτικό και χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες φρούτο στη διατροφή σας. Τα πορτοκάλια έχουν μόνο 47 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Το πορτοκάλι θεωρείται φρούτο αρνητικών θερμίδων που σημαίνει ότι περιέχει λιγότερες θερμίδες από ό, τι απαιτεί το σώμα σας για να το κάψει. Με απλά λόγια, καίτε περισσότερο από ό, τι τρώτε.

Βακκίνιο το οξύκοκκο (Κράνμπερι): Γνωστά ως superfood, τα βακκίνια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Η συχνή τους κατανάλωση είναι επίσης γνωστό ότι μειώνει υπέρταση και τη χοληστερόλη.

Φράουλες: Αυτά τα υπέροχα μούρα είναι γνωστό πως βοηθούν στην παραγωγή ορμονών καύσης λίπους όπως η αδιπονεκτίνη και η λεπτίνη που οδηγούν σε υψηλότερο μεταβολισμό.

Ροδάκινα: Πλούσια σε νερό που συνθέτει το 89% του βάρους τους και πα

ράλληλα πλούσια σε φυτικές ίνες. Ακόμη βοηθούν στη μείωση της πείνας.

Πολλοί από εσάς ίσως να θελήσετε να φτιάξετε έναν απολαυστικό φυσικό χυμό όμως ο Δρ Gargi διευκρινίζει ότι εάν ο στόχος σας είναι να διατηρήσετε το βάρος σας, πρέπει να τρώτε ολόκληρα φρούτα. Ο χυμός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποτοξινωθείτε, να διατηρήσετε το σώμα σας ενυδατωμένο και να αυξήσετε την πρόσληψη καλίου, σιδήρου, βιταμίνης Α, βιταμίνης C και άλλων μεταλλικών στοιχείων, αλλά μπορεί να μην λειτουργήσει αποτελεσματικά στην απώλεια βάρους.

Πολλές μελέτες και ειδικοί στον τομέα της υγείας συμφωνούν ότι η αύξηση της πρόσληψης ινών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Όμως είναι γνωστό πως ο χυμός αφαιρεί το μεγαλύτερο μέρος των ινών. Οι ίνες βοηθούν στην επιβράδυνση της απορρόφησης της ζάχαρης στο αίμα, στη βελτίωση της πέψης και σας κρατούν χορτασμένους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στη διαχείριση της πρόσληψης θερμίδων, η οποία ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου σας – είτε πρόκειται για απώλεια βάρους είτε για διατήρηση του σε στα επίπεδα που εσείς επιθυμείτε.

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας και νέα από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr.


 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share