Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Σημαντικό! Τι πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε όταν ανοίγετε το κλιματιστικό στο αμάξι

Δώστε βάση!

12 Ιουλίου 2022 14:53
Σημαντικό! Τι πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε όταν ανοίγετε το κλιματιστικό στο αμάξι
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο μια ζεστή μέρα, το πρώτο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε είναι να ανοίξουμε το κλιματιστικό για να δροσιστούμε – υπάρχει όμως ένα απλό πράγμα που πρέπει να κάνουμε πρώτα.

Δείτε επίσης: Έριξε μαγειρική σόδα και ξύδι στο κλιματιστικό - Ο λόγος είναι απίστευτος

Δεν είναι σημαντικό μόνο για το αυτοκίνητο, αλλά και για την υγεία σας. Το Healthy Life Tricks μας λέει τι πρέπει να κάνουμε: να ανοίξουμε τα παράθυρα. Γιατί; Λόγω του βενζόλιου.

Σημαντικό! Τι πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε όταν ανοίγετε το κλιματιστικό στο αμάξι

Τι είναι το βενζόλιο; Είναι μια φυσική αλλά τοξική χημική ένωση που συνδέεται με τον καρκίνο, συσσωρεύεται στα νεφρά, το συκώτι και τους ιστούς των οστών και το σώμα μας δυσκολεύεται να το εξουδετερώσει. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται κάτω από τον ήλιο με τα παράθυρα κλειστά – όπως θα έπρεπε, φυσικά – το βενζόλιο συσσωρεύεται στο ζεστό αέρα και κυκλοφορεί μέσα στο κλειστό αυτοκίνητο.

Έρευνες λένε ότι συνδέεται με το σκληρό πλαστικό των καθισμάτων. Αν η θερμοκρασία φτάσει ή ξεπεράσει τους 15 βαθμούς, μπορεί να υπάρξει ως και 40 φορές περισσότερο βενζόλιο.

Πώς συνδέεται ο κλιματισμός με αυτό το πρόβλημα; Όταν τον ανοίγετε, βγαίνει πρώτα ζεστός και μετά κρύος αέρας. Ο ζεστός αέρας περιέχει βενζόλιο. Γι’αυτό είναι καλύτερο να ανοίγετε τα παράθυρα πριν ανοίξετε τον κλιματισμό! Θα μπει φρέσκος αέρας μέσα και ο ζεστός αέρας θα βγει έξω.

Αυτό είναι το λάθος με το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο που κάνουμε όλοι!

Κλιματιστικό: Οι περισσότεροι οδηγοί, μόλις βάλουν μπρος τη μηχανή ενεργοποιούν και το air-condition (A/C).

Και όμως κάθε φορά που το κάνουμε αυτό βάζουμε την υγεία μας σε κίνδυνο.

Αυτό συμβαίνει επειδή όταν αφήνουμε το αυτοκίνητό μας παρκαρισμένο στον ήλιο, πάντα κλείνουμε τα παράθυρα. Αλλά ακόμα και όταν αφήνουμε το αυτοκίνητο στην σκιά, μπορεί να συσσωρευτούν μέσα σε αυτό 400-800 mg βενζολίου.

Αν παρκάρετε το αυτοκίνητο στον ήλιο, σε θερμοκρασία μεγαλύτερη από 16 βαθμούς Κελσίου, η στάθμη του βενζολίου μπορεί να φτάσει και τα 2.000-4.000 mg, επίπεδο που είναι 40 φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο.

Όταν μπαίνετε σε ένα αυτοκίνητο που είχε κλειστά τα παράθυρα, εισπνέετε το βενζόλιο, μη γνωρίζοντας ότι η τοξίνη αυτή επηρεάζει τα νεφρά, το συκώτι και τον ιστό των οστών.

Αυτό είναι το λάθος με το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο που κάνουμε όλοι!

Επιπλέον, παίρνει πολύ χρόνο και προσπάθεια για τον οργανισμό μας να την εξαλείψει.

Τα αυτοκίνητα αναγράφουν στα εγχειρίδια χρήσης τους, ότι θα πρέπει να ανοίξουμε τα παράθυρα του αυτοκινήτου για λίγο πριν από την ενεργοποίηση του A/C, αλλά δεν εξηγούν γιατί, εκτός από το ότι είναι καλό για την απόδοσή του.

Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας δείχνουν ότι πριν αρχίσει να ψύχει τον αέρα, το κλιματιστικό αποβάλλει όλο τον ζεστό αέρα έξω, και μαζί με αυτό, το βενζόλιο που έχει συσσωρευτεί.

Ως εκ τούτου, όταν κάθεστε στο αυτοκίνητό σας, ακόμα και αν δεν παρατηρήσετε κάποια μυρωδιά «καμένου πλαστικού», ανοίξτε τα παράθυρα για λίγα λεπτά και στη συνέχεια ενεργοποιήστε το A/C.

Και όταν βάζετε μπροστά το αυτοκίνητο, αφήστε τα παράθυρα ανοιχτά για λίγα λεπτά ακόμα.

Κλιματιστικό αυτοκινήτου: 4 + 1 λάθη που κάνουμε συχνά

Μπορεί για τους περισσότερους οδηγούς Ι.Χ να είναι άγνωστο, αλλά η σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητό μας υπόκειται σε μικρούς, αλλά σημαντικούς κανόνες. Εμείς συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα 5 βασικά λάθη που γίνονται όταν ανοίγουμε το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο ούτως ώστε να τα αποφύγετε και να απολαύσετε τα πιο όμορφα (και δροσερά) καλοκαιρινά ταξίδια!

Ενεργοποιούμε τον κλιματισμό αμέσως μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

  • Το καλοκαίρι, το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο μπορεί να φτάσει 60 βαθμούς κελσίου. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κατά 25 βαθμούς σε περίπου μισή ώρα αν ακολουθήσουμε την εξής οδηγία: Ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Με αυτή την απλή κίνηση πέφτει η θερμοκρασία στο εσωτερικό, μπαίνει φρέσκος αέρας και τότε μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, κλείνουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.
  • Για να αποφύγουμε τον κίνδυνο θερμικού σοκ από την υψηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην κατά πολύ χαμηλότερη του εσωτερικού του αυτοκινήτου μέσω της χρήσης κλιματισμού δεν ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία στη χαμηλότερη δυνατή σκάλα. Ειδικά στα συστήματα ηλεκτρονικού κλιματισμού μια ιδανική θερμοκρασία είναι γύρω στους 23 βαθμούς Κελσίου και επιλογή «auto» που ρυθμίζει αυτόματα την θερμοκρασία.
  • Δε βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό πριν ανάψει ο κινητήρας γιατί τραβάει πολύ ρεύμα από τη μπαταρία, ενώ πριν θέσουμε εκτός λειτουργίας τον κινητήρα καλό είναι να σβήνουμε τον κλιματισμό, αυξάνοντας έτσι τη μακροζωία του συμπιεστή. Η χρήση του κλιματισμού μειώνει την απόδοση του κινητήρα γιατί αντλεί σημαντική ενέργεια με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιταχύνει σε πιο αργούς ρυθμούς και ο κινητήρας να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Κάτι που γίνεται περισσότερο αισθητό σε χαμηλής ισχύος μηχανικά σύνολα.

Αυτό είναι το λάθος με το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο που κάνουμε όλοι!

Κρατάμε την επιλογή ανακύκλωσης αέρα συνεχώς ενεργοποιημένη

Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που ενδεχομένως να μας θολώσει και τα τζάμια. Το σωστό αρχικά (για 3-5 λεπτά) είναι να επιλέξουμε την ανακύκλωση και στη συνέχεια την επιλογή Auto, έτσι ώστε η ροή του αέρα να μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.

Όταν το πρωινό είναι δροσερό, δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό

Ανάλογα με το πού βρισκόμαστε, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρ’ όλα αυτά, είναι καλή ιδέα να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσουμε την θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα, ώστε να αποφύγουμε τα θολά παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.
Αυτό είναι το λάθος με το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο που κάνουμε όλοι!

Λάθος ρύθμιση των αεραγωγών

Πολλές φορές παρά το ότι δουλεύει ο κλιματισμός, οι επιβάτες εξακολουθούν να ζεσταίνονται και ρυθμίζουν τον επιλογέα σε ακόμα μικρότερη θερμοκρασία. Πριν όμως καταφύγουμε σε αυτή την ενέργεια, θα πρέπει να ρυθμίσουμε την ροή του αέρα στο εσωτερικό, ούτως ώστε ο ψυχρός αέρας να εκτοξεύεται από τους αεραγωγούς προς την οροφή του αυτοκινήτου και στη συνέχεια (καθώς ο ψυχρός αέρας είναι βαρύτερος από τον θερμό, να «λούζει» τους επιβάτες. Ποτέ δεν κατευθύνουμε τη ροή του κρύου αέρα πάνω στο σώμα μας ειδικά μάλιστα όταν είμαστε ιδρωμένοι, γιατί υπάρχει άμεσος κίνδυνος ψύξης.

Ελλιπής συντήρηση

Όπως συμβαίνει και με τον κινητήρα, τους τροχούς ή το υγρό φρένων, το σύστημα κλιματισμού στα αυτοκίνητα απαιτεί επίσης ειδική συντήρηση. Συνιστάται η αλλαγή των φίλτρων κάθε 15.000 ή 20.000 χιλιομέτρων για να διατηρηθεί σταθερή η ροή και η ένταση.
Tip: Απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό σε λειτουργία και κλειστά τα παράθυρα. Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα γίνεται αποπνικτική, δημιουργούνται μύκητες στο σύστημα κλιματισμού και μετά το εσωτερικό ποτίζει σε κάθε του επιφάνεια με την άσχημη μυρωδιά από το τσιγάρο.
 

Αυτοκίνητο

Ροή ειδήσεων

Share