Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Πείραμα δείχνει πόσο εύκολο είναι να γίνει κανείς διάσημος στο Instagram!

22 Αυγούστου 2017 17:50
Πείραμα δείχνει πόσο εύκολο είναι να γίνει κανείς διάσημος στο Instagram!

Το μάρκετινγκ των λεγόμενων “Instagram Influencers” είναι πλέον μια βιομηχανία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και δεν χρειάζεσαι πλέον ένα χαριτωμένο σκυλί ή έναν αξιόλογο τρόπο ζωής για να μπεις στο παιχνίδι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πέτρος Κουτουμάνος: Ποιος είναι ο άγνωστος πρώτος σύζυγος της Ζωής Λάσκαρη;

Σύμφωνα με μια έρευνα του πρακτορείου μάρκετινγκ Mediakix, οποιοσδήποτε μπορεί να πλαστογραφήσει το δρόμο για τις κερδοφόρες συμβάσεις με μάρκες. Το πρακτορείο δημιούργησε δυο φανταστικούς λογαριασμούς στο Ίνσταγκραμ. 1) Ένα μοντέλο του Ίνσταγκραμ που ασχολείται με το στυλ και τη μόδα και 2) έναν περιπετειώδη φωτογράφο που ταξιδεύει. Για τον πρώτο λογαριασμό, το Mediakix προσέλαβε ένα μοντέλο και δημιούργησε όλο το περιεχόμενο του λογαριασμού, μέσα σε μιας μέρας φωτογραφήσεις. Έτσι, πρώτα μας σύστησε την Αλέξα Ρε (calibeachgirl310). Ο δεύτερος λογαριασμός αφιερώθηκε στην Αμάντα Σμιθ (wanderingggirl) και αυτήν την φορά το Mediakix το πήγε ακόμα πιο μακριά.

Όλο το περιεχόμενο αποτελούταν από δωρεάν φωτογραφίες από τυχαίες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο και από ξανθά κορίτσια, που πάντα παρουσιάζονταν μακριά από την κάμερα. Μετά τη δημιουργία ψεύτικων προσωπικοτήτων και την παραγωγή του περιεχομένου τους, το πρακτορείο άρχισε να αγοράζει ακολούθους. “Ξεκινήσαμε να αγοράζουμε 1.000 ακολούθους την ημέρα, επειδή ανησυχούσαμε ότι η αγορά πάρα πολλών ακόλουθων στην αρχή, θα είχε ως αποτέλεσμα το Ίνσταγκραμ να υποψιαστεί περίεργη κίνηση στο λογαριασμό”, δήλωσε το Mediakix. «Ωστόσο, διαπιστώσαμε γρήγορα ότι μπορούσαμε να αγοράσουμε έως και 15.000 ακόλουθους κάθε φορά, χωρίς να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε ζητήματα». Και πόσο κοστίζει αυτός ο στρατός; Μεταξύ 3-8 δολαρίων ανά 1.000 άτομα. Ουσιαστικά, αν οι ακόλουθοι δεν κάνουν “like” ή σχόλια, είναι κάπως άχρηστοι. Έτσι το επόμενο βήμα ήταν να αγοράσουμε ψεύτικη δέσμευση («engagement», δηλαδή να κάνουμε τους ακόλουθους να βλέπουν, να σχολιάζουν και να κάνουν “like” στο περιεχόμενο της σελίδας σε μόνιμη βάση). «Μόλις είχαμε συγκεντρώσει μερικές χιλιάδες ακόλουθους για κάθε λογαριασμό, ξεκινήσαμε να αγοράζουμε “like” και σχόλια.» To Mediakix πλήρωσε περίπου 12 σεντς ανά σχόλιο και μεταξύ 4-9 δολαρίων ανά 1.000 άτομα. Για κάθε φωτογραφία, αγόρασε 500 έως 2.500 άτομα και 10 έως 50 σχόλια.

Το όλο πείραμα κατέληξε να κοστίσει στο Mediakix γύρω στα 1.000 δολάρια (περίπου 700 δολάρια για τη δημιουργία του calibeachgirl310 και περίπου 300 δολάρια για το wanderingggirl). Αφού το calibeachgirl310 και το wanderingggirl έφτασαν τους 10.000 οπαδούς (το κατώτατο όριο για την εγγραφή στις περισσότερες πλατφόρμες μάρκετινγκ), το Mediakix άρχισε να τις χρησιμοποιεί για συμφωνίες χορηγίας. «Εξασφαλίσαμε τέσσερις πληρωμένες συμφωνίες από μάρκες συνολικά, δύο για κάθε λογαριασμό.

Ο λογαριασμός μόδας εξασφάλισε μια συμφωνία με εταιρεία μαγιό και μία με μια εθνική εταιρεία τροφίμων και ποτών. «Ο ταξιδιωτικός λογαριασμός εξασφάλισε την ασχολία του με ένα εμπορικό σήμα αλκοόλ και την ίδια εθνική εταιρεία τροφίμων και ποτών. Για κάθε εκστρατεία, οι «επηρεαστές» (Ιnfluencers) έλαβαν χρηματική αποζημίωση, δωρεάν προϊόντα ή και τα δύο.» Τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά για όσους ξοδεύουν χρήματα σε εκστρατείες μάρκετινγκ των “influencer”. Χρήστες με ψεύτικο ή/και “engagement”, θα μπορούσαν να εξαπατήσουν μάρκες για εκατομμύρια δολάρια. Το μάρκετινγκ των “Instagram influencer” είναι τώρα μια βιομηχανία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο να γίνετε μέρος αυτού.

Για να δείξει πόσο εύκολο είναι, το πρακτορείο μάρκετινγκ Mediakix αποφάσισε να πραγματοποιήσει ένα πείραμα Δημιούργησε δύο ψεύτικους λογαριασμούς, φτιάχνοντας ολόκληρο το περιεχόμενο του ενός καναλιού χρησιμοποιώντας δωρεάν φωτογραφίες και του άλλου, κάνοντας φωτογραφίσεις μιας μόνο μέρας.

Τότε, το μόνο που έπρεπε να κάνουν, ήταν να αγοράσουν μερικούς ακόλουθους «Ξεκινήσαμε με την αγορά 1.000 ακόλουθων την ημέρα, επειδή ανησυχούσαμε ότι η αγορά πάρα πολλών ακόλουθων στην αρχή, θα είχε ως αποτέλεσμα το Ίνσταγκραμ να υποψιαστεί περίεργη κίνηση στο λογαριασμό» «Ωστόσο, διαπιστώσαμε γρήγορα ότι μπορούσαμε να αγοράσουμε μέχρι και 15.000 ακόλουθους ταυτόχρονα χωρίς προβλήματα» Και πόσο κοστίζει αυτός ο στρατός; Μεταξύ 3-8 δολαρίων ανά 1.000 ακόλουθους «Μόλις είχαμε συγκεντρώσει μερικές χιλιάδες ακόλουθους για κάθε λογαριασμό, ξεκινήσαμε να αγοράζουμε ‘like’ και σχόλια».

Το Mediakix πλήρωσε περίπου 12 σεντς ανά σχόλιο και μεταξύ 4-9 δολάρια ανά 1.000 άτομα Σύντομα, οι ψεύτικοι λογαριασμοί έφτασαν τους 10.000 ακόλουθους και έπειτα μπορούσαν να τους χρησιμοποιήσουν για συμφωνίες με χορηγία

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share