Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024

Το μαγαζί με την πιο διαχρονική βιτρίνα της Αθήνας - Πουλά χριστουγεννιάτικα φωτάκια από το 1969!

Στέκει στην Πραξιτέλους εδώ και 54 συναπτά Χριστούγεννα

28 Νοεμβρίου 2023 10:11
Το μαγαζί με την πιο διαχρονική βιτρίνα της Αθήνας - Πουλά χριστουγεννιάτικα φωτάκια από το 1969!
Από Κυριάκος Μελλίδης

Η Αθήνα κάθε Δεκέμβρη αλλάζει όψη. Η Πλατεία Συντάγματος γεμίζει με φωτάκια, χριστουγεννιάτικα δέντρα και τραγούδια. Το ίδιο συμβαίνει και στους τριγύρω δρόμους. Οι περισσότεροι από τους κατοίκους της επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους πια στα μεγάλα πολυκαταστήματα που βρίσκονται τριγύρω από αυτή.

Δεν είναι, όμως, τα μοναδικά που ανεβάζουν την πελατεία τους τις μέρες των Χριστουγέννων. Και αυτό γιατί υπάρχει μια σειρά από παραδοσιακά καταστήματα του κέντρου της Αθήνας που λειτουργούν εδώ και δεκαετίες και περιμένουν πώς και πώς τις γιορτές για να βγάλουν τα σπασμένα της χρονιάς.

Ένα από τα παλαιότερα τέτοια καταστήματα είναι ο «Πυρσός». Άνοιξε το 1969, ενώ έχει μία από τις πιο εντυπωσιακές βιτρίνες της πόλης, γεμάτη πάντοτε με led φωτάκια, φωτιστικά, ακόμη και ηλεκτρονικές συσκευές.

Παράλληλα, σας θυμίζουμε τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις 2023: Όσα θα δούμε στην Αθήνα τον Δεκέμβριο

Η διακόσμηση βέβαια αλλάζει αυτή την εποχή, καθώς στο όλο χάος έρχονται να προστεθούν φωτεινά αστέρια, χριστουγεννιάτικα δέντρα και φυσικά τα κλασικά λαμπιόνια. Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης του, ο τζίρος παραδοσιακά αυξάνεται αυτές τις μέρες. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τη φετινή χρόνια.

«Δεν ξέρουμε πραγματικά τι να περιμένουμε από τα φετινά Χριστούγεννα. Θα δείξει. Είναι τεράστια η ακρίβεια, ειδικά στο ρεύμα. Το βλέπουμε ήδη στις πωλήσεις μας. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα για να κάνει αυτές τις αγορές που για κάποιους θεωρούνται έξτρα» σημειώνει.

Πυρσός: Ένα κατάστημα με ιστορία 54 χρόνων

καταστημα-πυρσοσ-κεντρο-τησ-αθηνασ
Το κατάστημα Πυρσός στο κέντρο της Αθήνας

Το κατάστημα λειτουργεί επί της οδού Πραξιτέλους εδώ και 54 χρόνια. Ο κ. Ανδρέας έχει περάσει μια ολόκληρη ζωή ανάμεσα στα φωτιστικά. Τον τελευταίο καιρό, όμως, έχει δει τη γειτονιά να αλλάζει κατά πολύ.

«Όλος αυτός ο δρόμος κάποτε ήταν γεμάτος με καταστήματα φωτιστικών και ηλεκτρονικών ειδών. Ήταν η πρώτη πιάτσα της Αθήνας. Από εδώ περνούσαν όσοι ήθελαν να κάνουν τα ψώνια τους. Μετά ήρθε και η Πλατεία Βάθης. Σήμερα πρέπει να είμαστε ένα από τα τελευταία που έχουν παραμείνει. Τα περισσότερα έχουν κλείσει και έχουν γίνει μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία» προσθέτει.

Όντως, κάνοντας κανείς μια βόλτα στη συγκεκριμένη οδό θα παρατηρήσει τις τεράστιες αλλαγές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Το μόνο που έχει μείνει για να θυμίζει την παλιά εποχή, είναι μερικές πινακίδες που έχουν παραμείνει στη θέση τους, παρόλο που τα καταστήματα κάτω από αυτές έχουν κλείσει εδώ και καιρό.

Ο ίδιος αποδίδει αυτή την αλλαγή σε δύο παράγοντες: πρώτον στην άνοδο του τουρισμού στην Αθήνα και δεύτερον στην κυριαρχία των μεγάλων αλυσίδων ηλεκτρονικών ειδών. «Οι άνθρωποι κατά τη γνώμη μου σήμερα δεν ξέρουν να ψωνίζουν. Βλέπουν τις μεγάλες πινακίδες και νομίζουν ότι είναι κερδισμένοι» λέει.

Όσο συζητάμε υπάρχει αρκετός κόσμος που περνά την είσοδο και κάνει τις πρώτες ερωτήσεις για τις τιμές των φετινών χριστουγεννιάτικων φώτων. Άλλοι ψωνίζουν, άλλοι τους δείχνουν φωτογραφίες από το Pinterest και άλλοι φεύγουν χωρίς να έχουν βρει αυτό που ψάχνουν ακριβώς.

«Δεν είμαστε ένα πολυκατάστημα. Δεν μπορούμε να έχουμε οτιδήποτε μας ζητήσουν οι πελάτες. Στις διαστάσεις που θέλουν και στη δυναμική. Αλλά αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικά. Αυτή η υπερδιάθεση των αλυσίδων μάς έχει καταστρέψει».

Κατάστημα Πυρσός: «Η βιτρίνα είναι το σήμα κατατεθέν μας»

Παρά την αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κάνουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους οι Αθηναίοι, υπάρχουν αρκετοί μόνιμοι πελάτες που έρχονται κάθε Νοέμβρη και Δεκέμβρη στον Πυρσό για να βρουν αυτό που ψάχνουν. Τους εμπιστεύονται χρόνια, όπως λέει, τόσο για την ποιότητα όσο και για την καλύτερη τιμή που μπορούν να τους κάνουν.

Το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου όμως γίνεται από περαστικούς που βγαίνουν για τη βόλτα τους και εντυπωσιάζονται από τη βιτρίνα. Μια βιτρίνα η οποία έχει αλλάξει ελάχιστα στο πέρασμα των χρόνων. «Είναι το σήμα κατατεθέν μας. Δεν μπορούμε να την αλλάξουμε. Είναι και το μόνο που μας θυμίζει πώς ήταν κάποτε αυτός ο δρόμος, πριν μεταλλαχθούν όλα» καταλήγει.

Η κουβέντα μας λήγει απότομα όταν οι πελάτες αρχίζουν να αυξάνονται. Η κίνηση αυτές τις μέρες δείχνει να είναι ανεβασμένη. Αυτός είναι ένας καλός οιωνός για τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Παραμένει, όμως, αίνιγμα εάν αυτή η κυκλοφορία του κόσμου μεταφραστεί και σε αγορές. Γιατί από την εμπειρία του, τα τελευταία χρόνια αυτά τα δύο δεν πάνε μαζί.

Πηγή: reader.gr

 

Athens Guide

Ροή ειδήσεων

Share