«Είναι σαν να λέτε ότι ένα ζευγάρι δε θα χωρίσει ποτέ...» - Τα φοβερά λόγια του ιερέα από την Κρήτη για τον κορωνοϊό και τη Θεία Κοινωνία

Όλα όσα είπε

Τη στιγμή, που η χώρα ακούει... τους Αμβροσίους και τους αφορισμούς τους, ένας ιερέας από την Κρήτη ήρθε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, σχετικά με το αν ο κορωνοϊός διασπείρεται μέσω της Θείας Κοινωνίας.

Expand player

Ο πατήρ Χαράλαμπος Κοπανάκης, που είναι ιερέας σε εκκλησία στον οικισμό του Σοκαρά, πραγματοποίησε μια εκπληκτική ανάρτηση, όπου αναφέρει πως το να πιστεύει κανείς πως η Θεία Κοινωνία, που χρησιμοποιεί το ίδιο κουταλάκι, δε μεταδίδει τον ιό, είναι σαν να θεωρεί πως ένα ζευγάρι, που έχει δεθεί με τα δεσμά του θρησκευτικού γάμου, δεν πρόκειται να χωρίσει ποτέ.

«Είναι η άποψη μου και έχει απόλυτο έρεισμα στην παράδοση μας. Δεν έρχομαι σε αντιπαράθεση με κανένα, είπα απλά τη γνώμη μου, όπως αυτή προκύπτει από τους αιώνες της εκκλησίας», δήλωσε ο ίδιος στο Neakriti.gr, εξηγώντας την τοποθέτησή του.

Η ανάρτηση του π. Χαράλαμπου Κοπανάκη στο Facebook:

Ο πατέρας Χαράλαμπος θέλησε να πάρει θέση για τη Θεία κοινωνία και την άποψη που πολλάκις ακούστηκε και διατυπώθηκε από εκκλησιαστικά στόματα αλλά και από λαϊκούς σε θέσεις ευθύνης, ότι μέσω της Θείας κοινωνίας δεν μπορεί να μεταδοθεί ο κορωνοϊός.

«Ευτυχώς πλέον στην εποχή μας, η δυνατότητα να εκφράζει κανείς τη γνώμη του, είναι κατοχυρωμένη και εν πολλοίς σεβαστή. Είναι σημαντικό λοιπόν να εκφραζόμαστε, αρκεί να το κάνουμε με αίσθημα ευθύνης και επιχειρήματα. Η γνώμη μου λοιπόν εντελώς ξεκάθαρα, για το θέμα του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, έχει ως εξής. Την εποχή που αποφασίστηκε και υιοθετήθηκε η χρήση ίδιου για όλους κουταλιού, το τελευταίο που μπορούσαν να υποθέσουν οι άνθρωποι, ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών. Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν έναν αιώνα,είχαμε άγνοια για τη χρησιμότητα του πλυσίματος των χεριών, ως νούμερο ένα πράξη προστασίας. Συνεπώς η απόφαση για την χρήση ενός κουταλιού με το οποίο θα κοινωνούν ολοι οι πιστοί, δεν λήφθηκε με υγειονομικά κριτήρια, αλλά καθαρά για πρακτικούς λόγους. Οι άνθρωποι τώρα, διαχρονικά έχουμε την τάση να κολλάμε στους τύπους, χάνοντας την ουσία.

Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με τα θεολογικά, είναι γνωστό ότι ο Χριστός έδωσε μεγάλη βάση στην διάκριση τύπου και ουσίας. Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό. Στις θρησκείες βέβαια, η σχέση με το παλαιό είναι περίεργη. Σχεδόν σε όλες τις θρησκείες, όποια πρακτική έρχεται από το παρελθόν, λαμβάνει θέση δόγματος, ακόμα και αν πρόκειται για πρακτικό θέμα, στο οποίο φυσιολογικά θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία.

Επειδή λοιπόν είμαστε εγκλωβισμένοι σε αυτό τον τρόπο προσέγγισης της εκκλησιαστικής πραγματικότητας, ψάχνουμε απεγνωσμένα επιχειρήματα που να κατοχυρώνουν την θαυματουργική παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών, μέσω του κοινού κουταλιού. Τα επιχειρήματα όμως αυτά, καθόλου πειστικά δεν είναι, δεδομένου οτι δεν έχουμε επιστημονικά στοιχεία από παλαιότερες εποχές. Αυτό, θα ήταν εξάλλου αδύνατον, αφού οι εργαστηριακές αναλύσεις και οι στατιστικές μελέτες, είναι νέες πραγματικότητες. Το σίγουρο όμως που γνωρίζουμε,είναι ότι η θνησιμότητα τότε ήταν στα ύψη, λόγω της ανεπαρκούς ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης.

Το κύριο τώρα επιχείρημα ημών των πιστών, ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο, μάλλον είναι και υβριστικό. Κανείς για παράδειγμα δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι ένα ζευγάρι που έκανε εκκλησιαστικό Γάμο και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη, είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει. Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι οι ασθενείς που ευλογούνται με το λαδάκι του ευχελαίου οπωσδήποτε θεραπεύονται. Θα ήταν επίσης φαιδρό να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται,κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του στον Εκκλησιαστικό χώρο. Οι άνθρωποι δε που καποια στιγμή δεχόμαστε χειροτονία και καθιστάμεθα κληρικοί, δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας. Τις κουβαλάμε και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων τις μεγεθύνουμε στην πορεία.

Αυτά και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε, καταδεικνύουν ότι η πίστη δεν λειτουργεί με όρους μαγείας και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας. Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν πολύ εύκολο να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης. Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου».

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Η φωτογραφία με τον ιερέα που έγινε viral - Γέμισε με αγιασμό το νεροπίστολο του και άρχισε να ψεκάζει

Συνελήφθη ο «ιπτάμενος ιερέας» στην Χίο που κάνει την θεαματική Πρώτη Ανάσταση! (Video)

«Μην επικοινωνείτε μαζί μου, είμαι χάλια»: Ανακοίνωση έπος ιερέα πάνω σε... κηδειόχαρτο