ΑΡΧΙΚΗ LIFE ΥΓΕΙΑ

Γονείς δώστε βάση: Αυτές είναι οι 2 τροφές που αφήνουν κοντά τα παιδιά σας!

Γονείς δώστε βάση: Αυτές είναι οι 2 τροφές που αφήνουν κοντά τα παιδιά σας!
Athensmagazine Ορίστε μας ως προτεινόμενη πηγή ειδήσεων στο Google

Πάρτε για παράδειγμα τα αυγά. Πολλοί παιδίατροι συνιστούν τους γονείς να τα εντάξουν στη διατροφή του μωρού εφόσον γίνει ενός έτους για να αποφευχθούν τυχόν αλλεργίες.

Ωστόσο, ερευνητές του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις, σε μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Pediatrics» της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, υποστήριξαν ότι τα μικρά παιδιά που τρώνε ένα αυγό κάθε μέρα, αναπτύσσονται περισσότερο σε σχέση με όσα δεν τρώνε καθόλου.

Οι επιστήμονες είχαν χωρίσει 160 παιδιά ηλικίας έξι έως εννέα μηνών σε δύο ομάδες των 80 ατόμων: η μία έτρωγε ένα αυγό τη μέρα επί έξι μήνες (μελάτο, βραστό ή σε άλλη μορφή), ενώ η άλλη δεν έτρωγε καθόλου αυγά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το κλικ μόνο για τολμηρούς: Το θεόρατο σπίτι που μένει η Αθηνά Οικονομάκου με τον σύντροφό της στην Ζάκυνθο! (photos)

 

Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά που έτρωγαν αυγά, ήταν ψηλότερα και είχαν μεγαλύτερο βάρος. Η πιθανότητα το παιδί να έχει καθυστερημένη ανάπτυξη και να είναι λιποβαρές, ήταν μειωμένη κατά 47% και 74% αντίστοιχα.Οι ερευνητές παρακολούθησαν τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη για τυχόν αλλεργικές αντιδράσεις, αλλά δεν υπήρξαν τέτοια περιστατικά.

Το ίδιο ισχύει και για τα γάλα. Τα παιδιά που δεν πίνουν αγελαδινό γάλα, αλλά φυτικής προέλευσης (καρύδας, αμυγδάλου, σόγιας κ.α.), είναι πιο κοντά στο ύψος από ό,τι τα παιδιά που πίνουν το παραδοσιακό γαλακτοκομικό γάλα, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα.

Όσο περισσότερο μη αγελαδινό γάλα φυτικής προέλευσης πίνει ένα παιδί, τόσο πιο κοντό γίνεται. Για κάθε ποτήρι μη αγελαδινού γάλατος που πίνει ένα παιδί καθημερινά, γίνεται κατά μέσο όρο 0,4 εκατοστά πιο κοντό από το μέσο όρο για την ηλικία του. Από την άλλη, για κάθε ποτήρι αγελαδινού γάλατος τη μέρα, ένα παιδί έχει 0,2 εκατοστά μεγαλύτερο ύψος από το μέσο όρο των συνομηλίκων του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απόφαση ζωής: Μόνιμα με τον πατέρα της θα μείνει η κόρη της Ματθίλδη Μαγγίρα! Την αποχωρίζεται…

Η μέση διαφορά ύψους ανάμεσα σε ένα παιδί που κάθε μέρα πίνει τρία ποτήρια (ή φλιτζάνια) αγελαδινού γάλατος και σε ένα παιδί που πίνει την ίδια ποσότητα γάλατος αλλά όχι αγελαδινού, είναι 1,5 εκατοστά υπέρ του πρώτου. Αλλά και τα παιδιά που πίνουν ένα συνδυασμό αγελαδινού και άλλου γάλατος, έχουν μικρότερο ύψος από το μέσο όρο.

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου του Αγίου Μιχαήλ στο Τορόντο, με επικεφαλής τον παιδίατρο δρα Τζόναθον Μακγκουάιρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας «American Journal of Clinical Nutrition», ανέλυσαν στοιχεία για 5.034 παιδιά ηλικίας δύο έως έξι ετών.

Από αυτά, το 13% έπιναν καθημερινά κάποιο άλλο είδος γάλατος πλην του αγελαδινού, ενώ τα υπόλοιπα έπιναν αγελαδινό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άρχισαν τις εξορμήσεις Μενεγάκη και Παντζόπουλος! Που τους εντόπισε ο φωτογραφικός φακός με το σκάφος και τα παιδιά τους;

Όσον αφορά την αιτία που το μη αγελαδινό γάλα υστερεί στο θέμα του ύψους, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτό συμβαίνει, επειδή δεν διαθέτει τις ίδιες πρωτεΐνες και λίπη με το αγελαδινό.

Από τα παραπάνω τι προκύπτει: Ότι το αγελαδινό γάλα και το αυγό βοηθούν το παιδί να ψηλώσει. Επειδή όμως πρόκειται για έρευνες εσείς θα πρέπει να μιλήσετε στον παιδίατρό σας πριν κάνετε οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή στη διατροφή του παιδιού σας.

Ο παιδίατρος είναι ο πλέον κατάλληλος για να σας υποδείξει τι πρέπει να τρώει και τι όχι το μωρό σας.

Πηγή: www.taz.gr

0 ΣΧΟΛΙΑ

Προσθήκη Σχόλιου