Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

Ο μικρός πρίγκιπας και το ρόδο του: Ένα μιούζικαλ δωματίου

Το Athensmagazine.gr προτείνει!

6 Μαΐου 2019 14:37
Ο μικρός πρίγκιπας και το ρόδο του: Ένα μιούζικαλ δωματίου

Ο Μικρός Πρίγκιπας και το Ρόδο του

Ένα μιούζικαλ δωματίου

σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Τσαπακίδη

Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού

«Να μ’ αγαπάς με πάθος. … εσύ έχεις άστρα που ξέρουν να γελούν».

Από πότε έχεις να γράψεις γράμμα; Χειρόγραφο. Έχεις πει ποτέ κάποιον «Φτερωτό μου ποντικάκι»; Ζωγράφισες ποτέ την αγαπημένη σου; Τι νομίζεις ότι χάνεται στον πόλεμο; Θα περίμενες κάποιον για πάντα;

Ο Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ ήταν ένας Γάλλος συγγραφέας που ήθελε να γίνει πιλότος. Η Κονσουέλο Σουνσίν Σανδοβάλ ήταν μια Σαλβαδοριανή καλλιτέχνης που αποφάσισε να γίνει σύζυγος. Δύο έντονες προσωπικότητες. Μία σχέση που αποτέλεσε έμπνευση για ένα παγκόσμιο παραμύθι, που γράφτηκε κατά τη διάρκεια του μεγάλου πολέμου.

Η παράσταση εξερευνά αυτήν την ερωτική ιστορία μέσα από τις αληθινές ερωτικές επιστολές των δύο εραστών-συζύγων. Η Κονσουέλο, η σύζυγος του Αντουάν, γίνεται το ρόδο του «Μικρού Πρίγκιπα», ενός βιβλίου που μεταφράστηκε σε πάνω από 250 γλώσσες και που πουλά περί τα 2 εκατομμύρια αντίτυπα κάθε χρόνο.

Τα γράμματά τους ξεχειλίζουν από αγάπη και έκθεση, από παράπονα και έρωτα, από αδυναμία και γενναιότητα. Η απόσταση των δύο εραστών μεγεθύνεται, και φτάνει μέχρι έναν λιλιπούτειο πλανήτη, ένα μακρινό αστέρι, όπου κατοικεί ένας μικρός πρίγκιπας και ανθεί ένα ιδιότροπο λουλούδι. Η ομορφιά και η τέχνη της επιστολογραφίας, η θαρραλέα ερωτική γλώσσα μιας άλλης εποχής, η αλληλεπίδραση του πραγματικού κόσμου με τον μυθιστορηματικό, η καταστροφική επίδραση του πολέμου στις ανθρώπινες σχέσεις και η παρηγορητική δύναμη της Τέχνης, εδώ γίνονται τραγούδια και μουσική. «Ο Μικρός Πρίγκιπας και το Ρόδο του» είναι ένα μιούζικαλ δωματίου, ένα παράταιρο είδος για την αντιηρωική μας εποχή.

Ο Αντουάν μια μέρα χάθηκε. Η Κονσουέλο δεν σταμάτησε ποτέ να του γράφει.

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη στέγη για τον «Μικρό Πρίγκιπα και το Ρόδο του» από το σπίτι του Άγγελου και της Λητώς Κατακουζηνού. Όπως ο Αντουάν και η Κονσουέλο, έτσι και ο Άγγελος και η Λητώ ξεκίνησαν μια παραμυθένια κοινή ζωή τη δεκαετία του 1930. Ο νευρολόγος-ψυχίατρος και η συγγραφέας σύζυγός του βίωσαν έναν κόσμο καλλιέργειας και δημιουργίας, όπου οι τέχνες και τα γράμματα κατείχαν σημαντική θέση.

Μουσική: Βέρα Χατζηπαπά

Δραματουργία / Σκηνοθεσία: Θοδωρής Τσαπακίδης

Επιστολές: Αντούαν & Κονσουέλο ντε Σαιντ Εξυπερύ

Μετάφραση: Έφη Κορομηλά

Στίχοι: Ελπίδα Τοπάλογλου & Θοδωρής Τσαπακίδης

Σκηνικά/Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Χορογραφίες: Δημήτρης Ράπτης

Παίζουν και τραγουδούν (αλφαβητικά):

Α΄ διανομή: Βαγγέλης Παπαδάκης, Ελπίδα Τοπάλογλου

Β΄ διανομή: Βασίλης Πουλάκος, Μαρία Ρήγα

Στο πιάνο: Βέρα Χατζηπαπά

Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού

Λεωφ. Βασ. Αμαλίας 4, Αθήνα (απέναντι από τον Εθνικό κήπο)

https://katakouzenos.gr

Παραστάσεις:

3,4,5,10,11,12,17,18,19,24,26,31 Μαΐου

Ώρα έναρξης: 21:00

Τιμές Εισιτηρίων:

Γενική Είσοδος: 12€

Μειωμένο:8€

Μαθήματα πολέμου ΙΙ στο Μέγαρο μουσικής

Τα πρώτα Μαθήματα Πολέμου στο Μέγαρο το 2018 σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Η παράσταση που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς παρουσιάστηκε επίσης τον φετινό Μάρτιο στην Αίθουσα «Γεχούντι Μενουχίν» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατόπιν ειδικής πρόσκλησης.

Τα Μαθήματα Πολέμου ΙI: Σικελικά δράματα παρουσιάζουν επεισόδια από τη δεύτερη φάση του Πελοποννησιακού Πολέμου, τη Σικελική Εκστρατεία (415-413 π.Χ.), αντλώντας ιστορικό υλικό από το 6ο, το 7ο και μέρος του 8ου βιβλίου της θουκυδίδειας συγγραφής. Τα γεγονότα παρακολουθούν τα κύρια σημεία από την πλέον δραματική –για την αθηναϊκή πολιτική– φάση του πολέμου. Από τη μεγαλοϊδεατική φαντασίωση της αθηναϊκής κυριαρχίας στη Δύση, τις περιπετειώδεις τροπές των πολεμικών συγκρούσεων στη Σικελία, μέχρι τη συντριβή των αθηναϊκών δυνάμεων και την οριστική ματαίωση του επεκτατικού οράματος. Η πολιτική και στρατιωτική «τραγωδία της Αθήνας» έχει ως τραγικό πρόσωπο τον απρόσωπο αθηναϊκό Δήμο και την τραγική διάνοιά του, όπως την ενσαρκώνουν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές (πολιτικοί-στρατηγοί), προπάντων ο αμφιλεγόμενος Αλκιβιάδης και ο αντιφατικός Νικίας. Η σύλληψη του έργου ερείδεται στο νομοτελειακό τριαδικό σχήμα της αρχαίας τραγωδίας Άτη-Ύβρις-Nέμεσις, προκειμένου να αποδώσει ερμηνευτικά τη μεγάλη «τραγωδία» της Αθήνας στη Σικελία.

TAGS
 

Θέατρο

Ροή ειδήσεων

Share