Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2021

Πού πάνε όλα εκείνα τα προϊόντα τα οποία δεν καταφέρνει να πουλήσει η Amazon - Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου

Δείτε το βίντεο!

28 Ιουνίου 2021 10:18
Πού πάνε όλα εκείνα τα προϊόντα τα οποία δεν καταφέρνει να πουλήσει η Amazon - Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Έχετε σκεφτεί πού πάνε όλα εκείνα τα προϊόντα τα οποία δεν καταφέρνει να πουλήσει μία εταιρεία όπως η Amazon στο τέλος της χρονιάς; Επίσης, δες πού θα επενδύσει ο παγκόσμιος κολοσσός στην Ελλάδα!

Πολλά από τα προϊόντα που ξεμένουν κάθε χρόνο στις αποθήκες της Amazon, όπως φορητοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, ακόμη και μάσκες προστασίας κατά της covid-19, ο τεχνολογικός κολοσσός απλώς … τα πετάει.

Αποκλειστικό βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας από βρετανικό τηλεοπτικό κανάλι, δείχνει πώς σε αποθήκη της εταιρείας στη Σκωτία, εκατομμύρια απούλητα προϊόντα καταστρέφονται. Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω βίντεο φαίνονται φορητοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, κοσμήματα, ακουστικά, βιβλία ακόμη και μάσκες προσώπου να φορτώνονται σε ειδικά κιβώτια με την ένδειξη “καταστροφή”.

Σύμφωνα με πρώην υπάλληλο της εταιρείας τεχνολογίας παραδέχεται πως πολλά από τα προϊόντα τα οποία δεν καταφέρνουν να πουληθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, στη συνέχεια τοποθετούνται σε ειδικά κιβώτια. Τα κουτιά με τα προϊόντα που φέρουν την ένδειξη “καταστροφή” συλλέγονται από ειδικά φορτηγά και οδηγούνται τελικά σε κέντρα ανακύκλωσης, καθώς και σε χώρους υγειονομικής ταφής.

Πού πάνε όλα εκείνα τα προϊόντα τα οποία δεν καταφέρνει να πουλήσει η Amazo

Στους εργαζόμενους στην εν λόγω αποθήκη δόθηκε συγκεκριμένος στόχος από την Amazon – 130.000 αντικείμενα – για καταστροφή σε μία μόνο εβδομάδα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε και από ένα εσωτερικό σημείωμα που προβλήθηκε από το ITV, το οποίο έδειξε ότι κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας τον Απρίλιο, 124.000 αντικείμενα μικρής και μεγάλης αξίας θα προορίζονταν για “καταστροφή”. Την ίδια εβδομάδα, 28.000 προϊόντα θα δωρίζονταν με πρωτοβουλία της εταιρείας.

Στο σημείο αυτό λοιπόν αξίζει να σημειωθεί πως εάν 130.000 προϊόντα καταστρέφονται κατά μέσο όρο σε μία μόνο εβδομάδα αυτό σημαίνει στην πράξη πως περισσότερα από 6 εκατομμύρια προϊόντα καταστρέφονται κάθε χρόνο από την εταιρεία. Το 2019, δημοσιογράφοι στη Γαλλία αποκάλυψαν πως η Amazon κατέστρεψε πάνω από 3 εκατομμύρια προϊόντα σε ένα έτος.

Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου

Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου

Τις νέες διάταξεις στο καθεστώς ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο οι οποίες ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2021 περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910 όσον αφορά ορισμένες υποχρεώσεις που απορρέουν από τον φόρο προστιθέμενης αξίας για παροχές υπηρεσιών και πωλήσεις αγαθών εξ αποστάσεως και σχετικές ρυθμίσεις». Το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η οποία θα διαρκέσει μέχρι την 1η Ιουλίου, ημέρα Πέμπτη και ώρα 8:00 π.μ.

Οπως αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, με τις προτεινόμενες διατάξεις ενσωματώνονται στο εσωτερικό μας δίκαιο οι διατάξεις της οδηγίας (ΕΕ) 2017/2455 του Συμβουλίου και της οδηγίας (ΕΕ) 2019/1995 του Συμβουλίου των οποίων η εφαρμογή είναι υποχρεωτική για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01η.07.2021, ρυθμίζοντας τα εξής βασικά θέματα μέσω της τροποποίησης των διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000):

  1. για την αντιμετώπιση των προκλήσεων από την εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θεσπίζονται δύο νέες φορολογητέες πράξεις οι «ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών» και οι «εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών που εισάγονται από τρίτα εδάφη ή τρίτες χώρες».

  2. θεσπίζονται ειδικές διατάξεις βάσει των οποίων, σε ορισμένες περιπτώσεις, μια επιχείρηση που διευκολύνει την παράδοση αγαθών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής διεπαφής, όπως αγοράς, πλατφόρμας, διαδικτυακής πύλης ή παρόμοιων μέσων, θεωρείται, για σκοπούς ΦΠΑ, ότι έχει παραλάβει και εν συνεχεία παραδώσει η ίδια τα αγαθά («θεωρούμενος προμηθευτής») προς τον πελάτη.

    Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου - Ολική «στροφή» προς τα e-shop κάνουν οι καταναλωτές λόγω της πανδημίας

  3. το υφιστάμενο όριο των (35.000/100.000 ευρώ αναλόγως το κράτος – μέλος προορισμού) για τις «πωλήσεις από απόσταση» καταργείται και αντικαθίσταται από νέο ενιαίο όριο ύψους 10.000 ευρώ για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κάτω από το οποίο η παροχή τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και οι ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών θα μπορούν να συνεχίσουν να υπόκεινται σε ΦΠΑ στο κράτος μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένος ο υποκείμενος στον φόρο πάροχος των εν λόγω τηλεπικοινωνιακών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών ή στο κράτος μέλος οποίο βρίσκονται τα αγαθά κατά τον χρόνο αναχώρησης της αποστολής ή της μεταφοράς (κράτος – μέλος προέλευσης). Το μέτρο αυτό αφορά επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες μόνο σε ένα κράτος – μέλος και αποσκοπεί στη μείωση των διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις αυτές. Ωστόσο, οι ανωτέρω επιχειρήσεις διατηρούν το δικαίωμα να επιλέγουν τον τόπο παράδοσης των αγαθών και παροχής των υπηρεσιών τους σύμφωνα με τον τόπο άφιξης των αγαθών στον πελάτη και του τόπου εγκατάστασης ή μόνιμης κατοικίας ή συνήθους διαμονής του μη υποκείμενου στον φόρο λήπτη (αρχή του τόπου προορισμού).

  4. θεσπίζονται νέες απαιτήσεις όσον αφορά την καταχώριση στα λογιστικά βιβλία για τις επιχειρήσεις που διευκολύνουν την παράδοση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής διεπαφής, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία η ηλεκτρονική διεπαφή δεν θεωρείται ότι έχει παραλάβει από άλλον υποκείμενο στο φόρο και έχει παραδώσει η ίδια τα αγαθά προς τον πελάτη («θεωρούμενος προμηθευτής»).

  5. μετά την επιτυχία της Μικρής Μονοαπευθυντικής Θυρίδας ΦΠΑ (Mini One Stop Shop – MOSS), τα δύο (2) ειδικά καθεστώτα που αφορούν σε τηλεπικοινωνιακές, ραδιοτηλεοπτικές και ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες θα διευρυνθούν ως εξής:
    (α) το μη – ενωσιακό καθεστώς θα καλύπτει όλες τις B2C υπηρεσίες από επιχειρήσεις που δεν είναι εγκατεστημένες στην Ε.Ε. και
    (β) το ενωσιακό καθεστώς θα καλύπτει όλες τις B2C υπηρεσίες που φορολογούνται σε κ-μ στο οποίο ο ενωσιακός πάροχος δεν είναι εγκατεστημένος, τις ενδοκοινοτικές εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών καθώς και ορισμένες εγχώριες παραδόσεις αγαθών μέσω ηλεκτρονικών διεπαφών δημιουργώντας μια μεγαλύτερη Μονοαπευθυντική Θυρίδα (One Stop Shop–OSS).

  6. η απαλλαγή από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή των δεμάτων χαμηλής αξίας έως 22 ευρώ καταργείται και θεσπίζεται νέο ειδικό καθεστώς για τις εξ αποστάσεως πωλήσεις αγαθών που εισάγονται από τρίτα εδάφη ή τρίτες χώρες με εσωτερική αξία που δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ, η Μονοαπευθυντική Θυρίδα για τις εισαγωγές (καθεστώς εισαγωγής, Import OneStopShop – IOSS).

Ολική «στροφή» προς τις ηλεκτρονικές αγορές κάνουν οι καταναλωτές μετά την πανδημία

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το YouGov τον Ιανουάριο του 2021, αποτυπώνει τη στάση, τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες των online καταναλωτών στην Ευρώπη το 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Πολωνία.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγορές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και μετά. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών τους online.

Τί πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές αγορές από 1η Ιουλίου

Για μια πιο λεπτομερή αποτύπωση, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για ποιον λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευκολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που αναφέρθηκε ήταν οι συμφέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online.

Όσον αφορά τις αγορές από μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρθηκε η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι ανεξάρτητοι retailers προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία.

Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι η Γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανεξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις επειδή έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς το περιβάλλον (35%), ενώ οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%).

Ολική «στροφή» προς τα e-shop κάνουν οι καταναλωτές λόγω της πανδημίας

Ποσοστό 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αξιολογούν ως σημαντικό παράγοντα η επιχείρηση να έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγορές τους. Ωστόσο δεν αξιολογείται θετικά συνολικά η επικοινωνία των brands, καθώς ένα 60% θεωρεί ότι πολλές επιχειρήσεις και μάρκες προχώρησαν σε υπερβολική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη (48%) φαίνεται ότι περιμένουν από τις μεγάλες και αναγνωρίσιμες εθνικές ή πολυεθνικές επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αντισταθμίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα στις παραδόσεις τους. Ποσοστό 75% δήλωσε ότι είναι σημαντικό μια επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας στις ενέργειες της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ η περιβαλλοντικά φιλική συσκευασία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας (54% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και 50% για τις μικρότερες). Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η μεταφορά: Το 47% των καταναλωτών περιμένουν από τους μεγάλους εμπόρους να προσφέρουν εναλλακτικές στον τρόπο παράδοσης, όπως τα σημεία συλλογής.

 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share