Τρίτη, 03 Αυγούστου 2021

Ενοχλητικά τηλεφωνήματα: Έτσι θα γλιτώσετε για πάντα

Πως δεν θα σας ξαναενοχλήσουν από διάφορες εταιρείες;

1 Ιουνίου 2021 07:19
Ενοχλητικά τηλεφωνήματα: Έτσι θα γλιτώσετε για πάντα
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Συχνό φαινόμενο αποτελούν οι εισπρακτικές εταιρείες ή διαφημιστικές που καλούν από απόκρυψη και οι υπάλληλοί τους να γίνονται ιδιαίτερα επίμονοι κι ενοχλητικοί. Υπάρχουν φυσικά και τα φαινόμενα φάρσας από απόκρυψη ή ενοχλήσεις για προσωπικούς λόγους.

Διαβάστε τι μπορείτε να κάνετε όταν σας παρενοχλούν τηλεφωνώντας σας από απόκρυψη:

  • Ζητήστε από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής να μη δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Έτσι όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα του δείχνει ότι ο αριθμός σας είναι κατειλημμένος.
  • Κάντε αίτηση στον πάροχό σας για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006). Σε αυτή την περίπτωση όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί. Έτσι μπορείτε να μάθετε ποιο νούμερο σας καλεί με απόκρυψη και στη συνέχεια να εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις και να προχωρήσετε σε έγκληση αυτού που σας ενοχλεί.
  • Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν από τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας, τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξης μέσω internet, καθώς και την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του ατόμου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος.
  • Από τους λοιπούς παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας οι Αρχές δικαιούνται να ζητήσουν τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας, δηλαδή τον αριθμό κλήσεις, τα στοιχεία καλούντος – καλούμενου και την ώρα κλήσης, με τον πάροχο να είναι υποχρεωμένος να τα παραδώσει χωρίς να είναι απαραίτητο να προηγηθεί άδεια της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ).

Ενοχλητικά τηλεφωνήματα: Έτσι θα γλιτώσετε για πάντα

Διαβάστε με την ευκαιρία: Απάτη στο διαδίκτυο: "Πάγωσαν" 1600 λογαριασμοί! Πως θα την γλιτώσεις;

Συμβουλές για να αποφύγετε ενοχλητικά τηλεφωνήματα

  1. Σε κάποιον άγνωστο που σας ενοχλεί ή σας απειλεί τηλεφωνικά μην απαντάτε και μάλιστα επιθετικά. Αυτό που επιζητεί για να συνεχίσει είναι η έντονη αντίδρασή σας.
  2. Μπορείτε να αφήνετε το ακουστικό ανοιχτό . Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ενοχλητικός φαρσέρ θα αποθαρρυνθεί και θα κλείσει το τηλέφωνο.
  3. Χρησιμοποιείστε αυτόματο τηλεφωνητή και αφήστε να καταγραφεί το μήνυμα. Επίσης, στον αυτόματο τηλεφωνητή μπορείτε να εγγράψετε μήνυμα δικό σας ότι όλες οι κλήσεις καταγράφονται σε ειδική υπηρεσία της αστυνομίας ή σε ιδιωτική υπηρεσία φύλαξης (security).
  4. Κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μη σας ενοχλούν χαμηλώνετε τον ήχο του κουδουνίσματος ή βγάλτε το τηλέφωνο από την πρίζα.
  5. Μην απαντάτε ποτέ σε προσωπικές ερωτήσεις (όνομα, διεύθυνση, κ.λπ.) που σας κάνουν άγνωστοι, ακόμη κι αν συστήνονται ως εμπορικοί αντιπρόσωποι, υπάλληλοι της τράπεζας με την οποία συνεργάζεστε κ.λ.π.
  6. Αν οι ενοχλήσεις συνεχίζονται, χρησιμοποιείστε την αναγνώριση κλήσεων (εφόσον δεν σας τηλεφωνούν από απόκρυψη) και επιπλέον, ενημερώστε την τηλεφωνική εταιρεία με την οποία είστε συμβεβλημένοι και την αστυνομία, προκειμένου να σας πληροφορήσουν ποια μέτρα μπορείτε να λάβετε.
  7. Όταν βρίσκονται στο σπίτι μικρά παιδιά ή υπερήλικες, καλό είναι να ενεργοποιείτε την εκτροπή κλήσεων, ώστε να μη δοθούν από τα άτομα αυτά πληροφορίες για σας και τους δικούς σας.
  8. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με άτομα που σας συστήνονται ως τεχνικοί της εταιρείας του κινητού σας τηλεφώνου και σας ζητούν, για δήθεν έλεγχο της συσκευής σας, να πατήσετε το πλήκτρο με τη δίεση (#), τους αριθμούς 90 ή 09, δίεση (#) και έπειτα κάποιον άλλον αριθμό.
  9. Να κλείσετε αμέσως το τηλέφωνό σας, διότι αν συμμορφωθείτε με αυτές τις οδηγίες, μπορεί ο άγνωστος να αποκτήσει πρόσβαση στην κάρτα σας SIM και να τηλεφωνεί χρεώνοντας τον δικό σας λογαριασμό.

Μπλόκο στα… ενοχλητικά διαφημιστικά τηλεφωνήματα

Αποζημίωση 2.000 ευρώ καλείται να πληρώσει – με βάση δικαστική απόφαση – σε καταναλωτή μια επιχείρηση, η οποία προέβαινε σε τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς, παραβιάζοντας τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα.

Η σημαντική απόφαση, που αφορά μεγάλο αριθμό καταναλωτών, εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείο, όπου προσέφυγε ο εν λόγω πολίτης, γιατί δεχόταν επανειλημμένες διαφημιστικές κλήσεις, παρά το γεγονός ότι, με βάση τη νομοθεσία, είχε ζητήσει εγγράφως και με e-mail να διαγραφεί από τα σχετικά μητρώα της διαφημιζόμενης εταιρείας.

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στις σελίδες της δικαστικής απόφασης, η εναγόμενη επιχείρηση με την τακτική που ακολούθησε προσέβαλε κατ’ επανάληψη την προσωπικότητα του κατόχου του τηλεφωνικού αριθμού «στη σφαίρα της πληροφοριακής του αυτοδιάθεσης και της ιδιωτικότητάς του καθώς και «στο δικαίωμα που του αναγνωρίζει ο νόμος να μην καθίστανται τα προσωπικά του δεδομένα, αντίθετα προς τη βούλησή του, αντικείμενα παράνομης επεξεργασίας από εταιρείες και τους εκπροσώπους τους».

 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share