Τρίτη, 03 Αυγούστου 2021

Cosmote και Vodafone: Δωράκι με data στους συνδρομητές τους - Πως αντέδρασε η WIND; Παράλληλα αλλαγές στις χρεώσεις κινητών

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

29 Μαΐου 2021 08:57
Cosmote και Vodafone: Δωράκι με data στους συνδρομητές τους - Πως αντέδρασε η WIND; Παράλληλα αλλαγές στις χρεώσεις κινητών
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Cosmote και Vodafone προσφέρουν ένα απίστευτο δωράκι με data στους συνδρομητές τους, με την WIND να αντιδρά ενώ, παράλληλα έχουμε αλλαγές και στις χρεώσεις των κινητών τηλεφώνων. Παράλληλα, θέσεις εργασίας με 6ωρη απασχόληση για τηλεφωνική προώθηση προϊόντων και υπηρεσίων έχει ανοίξει η Cosmote.

Συγκεκριμένα, το απόλυτο δώρο κάνει η COSMOTE και η Vodafone σε όλους τους συνδρομητές της για όλα τα Σαββατοκύριακα έως και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.

Δωρεάν απεριόριστα data για όλα τα Σαββατοκύριακα από τις 22/5, έως και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος (21/6), προσφέρουν οι δύο εταιρείες σε όλους τους συνδρομητές της, για να επικοινωνούν και να ψυχαγωγούνται ξέγνοιαστα από όπου και αν βρίσκονται.

Συνδρομητές COSMOTE

Όλοι οι συνδρομητές κινητής, οικιακοί και εταιρικοί (συμβόλαιο, καρτοσυμβόλαιο, καρτοκινητή COSMOΚΑΡΤΑ & WHAT’S UP), μπορούν να ενεργοποιούν την δωρεάν προσφορά για κάθε Σαββατοκύριακο, μπαίνοντας από το κινητό τους στα applications My COSMOTE και WHAT’S UP και να έχουν πρόσβαση σε απεριόριστα data, χωρίς κανέναν περιορισμό στις ταχύτητες των δικτύων COSMOTE 4G και COSMOTE 5G.

Οι συνδρομητές για το πρώτο Σαββατοκύριακο ισχύος της προσφοράς (22-23/5) μπορούν να ενεργοποιήσουν τα δωρεάν απεριόριστα δεδομένα από σήμερα και στη συνέχεια από κάθε Δευτέρα για κάθε επερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Cosmote: Απίθανο δώρο στους συνδρομητές τους και μπράβο

«Στην COSMOTE φροντίζουμε συνεχώς να ανταποκρινόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες των συνδρομητών μας. Για το λόγο αυτό, προχωράμε συχνά σε προσφορές πακέτων GB, εντελώς δωρεάν ή σε πολύ χαμηλές τιμές, σε περιόδους που το Internet στο κινητό γνωρίζει αυξημένη ζήτηση.

Προσφέροντας δωρεάν απεριόριστα data σε όλους, για όλα τα Σαββατοκύριακα μέχρι και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, δίνουμε τη δυνατότητα στους συνδρομητές μας να σερφάρουν ανέμελα από το κινητό τους, από όπου και αν βρίσκονται», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Marketing Officer Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

COSMOTE: Φέρνει απίστευτη αλλαγή – Από… κοντά VODAFONE και WIND

Στην επόμενη φάση φαίνεται να περνούν οι σταθερές συνδέσεις στην Ελλάδα. Cosmote, Vodafone, Wind δρομολογούν επενδύσεις στις οπτικές ίνες και το δίκτυο του χαλκού οδεύει σταδιακά στη λήθη.

Στόχος να αυξηθούν οι συνδέσεις με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (FTTH), προσφέροντας στους καταναλωτές υπερυψηλές ταχύτητες – τόσο στο download όσο και στο upload, ικανές να καλύψουν τις διευρυμένες διαδικτυακές τους ανάγκες.

Vodafone: Απίθανο δώρο στους συνδρομητές τους και μπράβο

Την εβδομάδα που μας πέρασε ο ΟΤΕ ανέφερε στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου του ότι η διαθεσιμότητα στις υποδομές οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), φθάνει τις 360.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, θέτοντας τον πήχη στις 500.000 μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Ο αριθμός των συνδρομητών FTTH, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Μιχάλης Τσαμάζ, ανέρχεται κατά προσέγγιση σε 25.000, μέγεθος που αντιστοιχεί περίπου στο 8% της συνολικής διαθεσιμότητας τέτοιου είδους συνδέσεων και επιδιώκεται να αγγίξει το 25% τα επόμενα χρόνια.

Σχετικά σχέδια ανακοίνωσε και η Vodafone Ελλάδας, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, κ. Χάρη Μπρουμίδη να αναφέρει στο φόρουμ των Δελφών ότι στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας θα κατασκευαστούν ακόμα 150.000  νέες γραμμές Fiber to the Home (FTTH) μέσα στην επόμενη τριετία. Αυτό, όπως εξήγησε, θα γίνει εφικτό και με την μετατροπή των δικτύων Fiber to the Cabinet (FTTC), δηλαδή των δικτύων οπτικών ινών που τερματίζουν στην υπαίθρια καμπίνα, σε  FTTH, επεκτείνοντας τα δίκτυα οπτικών ινών έως τα σπίτια των τελικών καταναλωτών.

COSMOTE: Φέρνει απίστευτη αλλαγή

Τέλος και ο διευθύνων σύμβουλος της Wind κ. Νάσος Ζαρκαλής συμμετέχοντας στο Forum σημείωσε h χώρα δεν βρίσκεται μόνο σε καλό σημείο στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας όπου και προωθούνται επενδύσεις σε δίκτυα 5G αλλά προοδεύει και στην σταθερή με επενδύσεις σε οπτικές ίνες που φτάνουν μέχρι το τελευταίο σπίτι. Οι τελευταίες μάλιστα, όπως σημείωσε αναμένεται να αυξηθούν, με την αρωγή και του Ταμείου Ανάκαμψης. «Υπάρχουν τα σχέδια των παρόχων, αλλά το Ταμείο μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση αυτής της εξέλιξης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι επενδύσεις των παρόχων έρχονται να συνδυαστούν με την υψηλή ζήτηση που καταγράφεται για τέτοιου τύπου συνδέσεις ήδη από την αρχή της πανδημίας, η οποία πολλαπλασίασε τις διαδικτυακές ανάγκες των καταναλωτών προσθέτοντας το «e» σε πολλαπλές καθημερινές δραστηριότητες όπως εργασία, εκπαίδευση κ.ά.

Η αύξηση της ζήτησης αποτυπώθηκε ευθύς εξαρχής της πανδημίας όπου και καταγράφηκε αύξηση της χρήσης του κουπονιού Super Fast Broadband που τρέχει τα τελευταία χρόνια και αφορά σε τέτοιου είδους συνδέσεις.

Από… κοντά VODAFONE και WIND

Να σημειωθεί ότι βάσει των στοιχείων του προγράμματος Super Fast Broadband (SFBB) το οποίο επιδοτεί την λειτουργία γραμμών οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι και η απορρόφησή του από το 2018 μέχρι και την αρχή της πανδημίας κινούνταν σε χαμηλά επίπεδα, ο αριθμός των αιτήσεων επιδότησης έφτανε στις αρχές Απριλίου 2021 τις 31.400 από τις 5.800 που είχαν κατατεθεί έως το τέλος Μαρτίου του 2020, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr.

Τα περιθώρια βέβαια είναι ακόμα μεγαλύτερα αφού από τα 50 εκατ. του προϋπολογισμού του έχουν δαπανηθεί μέχρι στιγμής λίγο περισσότερα από 11 εκατ. ευρώ.

Ενισχυτικά αναμένεται να λειτουργήσει και το κουπόνι τύπου «Εξοικονομώ» για την σύνδεση οπτικών ινών μέχρι το κτήριο, ένα έργο της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού που περιλαμβάνεται στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Δωρεάν data

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος θα ανέλθει στα 73 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν για την χρηματοδότηση με τη μορφή επιδότησης της εγκατάστασης υποδομών οπτικών ινών σε κτήρια. Στόχος να δημιουργηθούν «Fiber Ready» κτήρια κατοικιών, προκειμένου η εγκατάσταση των νέων συνδέσεων οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (Fiber To The Home – FTTH), να γίνεται απρόσκοπτα.

Η μετάβαση στα δίκτυα οπτικών ινών (NGA – FTTC/FTTH) εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια δεδομένης και της σταδιακής κατάργησης του χαλκού, η οποία έχει ήδη προταθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η οποία θα ολοκληρωθεί στις 21 Μαΐου.

Η κατάργηση του χαλκού δεν αφορά μόνον τον ΟΤΕ αλλά όλους του παρόχους (Vodafone, Wind και Forthnet) και έχει σημαντικό κόστος που μέχρι στιγμής δεν έχει εκτιμηθεί.

Να θυμίσουμε ότι η ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών δεν είναι νέα, τώρα όμως διαμορφώνεται η κατάλληλη συγκυρία για να διευρυνθεί αισθητά αφενός η διαθεσιμότητά κι αφετέρου η χρήσης της από τους καταναλωτές.

Δωρεάν data Vodafone - Cosmote

Ήδη από το 2012, οπτικές ίνες αντικατέστησαν τον χαλκό στο τμήμα του δικτύου από την υπαίθρια καμπίνα έως το ΑΚ. Ο ενεργός εξοπλισμός μεταφέρθηκε πιο κοντά στον τελικό χρήστη ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα και καλύτερη ποιότητα.

Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, υλοποιείται νέα αναβάθμιση στα δίκτυα πρόσβασης, κυρίως με την εισαγωγή της τεχνολογίας VDSL vectoring στο δίκτυο αρχιτεκτονικής FTTC, καθώς και την ανάπτυξη δικτύων FTTH, με την οπτική ίνα να φτάνει μέχρι τον τελικό χρήστη. Πλέον, οι εμπορικά προσφερόμενες ταχύτητες ευρυζωνικής πρόσβασης φτάνουν τα 200 Mbps.

Το παραδοσιακό δε δίκτυο χαλκού λειτουργεί παράλληλα με τα δίκτυα επόμενης γενιάς, χωρίς να μπορεί να τα ανταγωνιστεί ούτε σε επίπεδο ταχύτητας της προσφερόμενης υπηρεσίας, ούτε σε επίπεδο ποιότητας υπηρεσίας. Η μετάβαση είναι άλλωστε μονόδρομος αφού περιλαμβάνεται και στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για σταδιακή κατάργηση του χαλκού έως το 2030 και διαθεσιμότητα και κάλυψη των δικτύων πρόσβασης νέας γενιάς.

Αλλάζουν τα πάντα στα κινητά: Οι νέες χρεώσεις σε Cosmote, WIND, Vodafone

Αλλάζει το τοπίο στα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. Νέος κανονισμός φέρνει τα πάνω κάτω! Το Athensmagazine.gr σας αναλύει...

Συγκεκριμένα μια κομβική αλλαγή αναφορικά με τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας περιλαμβάνει ο Νέος Κανονισμό Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο οποίος ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες. Συγκεκριμένα, από εδώ και στο εξής, ο συνδρομητής έχει δικαίωμα στη διακοπή του συνόλου των υπηρεσιών πακέτου συμβολαίου χωρίς την καταβολή αποζημίωσης όταν δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις ποιότητας ακόμα και σε μία από τις υπηρεσίες του πακέτου από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας.

Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά στον νέο κανονισμό «εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης».

Επίσης, συνδρομητής και πάροχος μπορούν να συμφωνήσουν από κοινού τη διακοπή της παροχής υπηρεσιών όταν η χρέωση φτάσει ένα προκαθορισμένο ανώτατο ποσό. Το ύψος αυτού του ποσού μειώνεται στα 100 ευρώ από τα 150 που ίσχυε μέχρι τώρα για μηνιαίους λογαριασμούς και στα 200 από 300 για διμηνιαίους.

Επί της ουσίας, μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό.

Αλλάζουν τα πάντα στα κινητά

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, οι τελικοί χρήστες διατηρούν το δικαίωμα να καταγγέλλουν τη σύμβαση, ανά πάσα στιγμή, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, πέρα από την υποχρέωση καταβολής των τελών λήψης των υπηρεσιών που έλαβαν για την περίοδο που έτρεχε το δικαίωμα άσκησης της καταγγελίας για κάθε σύμβαση ορισμένου χρόνου η οποία τρέπεται, μετά τη λήξη της χρονικής διάρκεια ισχύος της, της σε αορίστου χρόνου, και όταν τυχόν από την ίδια τη σύμβαση ή τη νομοθεσία προβλέπεται αυτόματη παράταση χρονικής ισχύος σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Τι ισχύει με τη διακοπή συμβολαίου

Από την άλλη, η διακοπή της υπηρεσίας από τον πάροχο γίνεται το αργότερο, μέσα σε δεκαπέντε μέρες από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης. Ειδικά για υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο και διαπροσωπικών επικοινωνιών βάσει αριθμών, η διακοπή της υπηρεσίας επέρχεται, εντός δύο εργασίμων ημερών από την ημερομηνία της καταγγελίας (εκτός εάν ο συνδρομητής ζητήσει η διακοπή να πραγματοποιηθεί σε συγκεκριμένο χρόνο).

Το αίτημα καταγγελίας της σύμβασης από τον συνδρομητή υποβάλλεται στα καταστήματα του παρόχου ή με αποστολή επιστολής ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω ηλεκτρονικής υποβολής του αιτήματος επισυνάπτοντας σε κάθε περίπτωση αντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Όπως και να έχει ωστόσο, η καταγγελία σύμβασης από τη πλευρά του παρόχου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα εξής ποσά:

Εάν η διακοπή γίνει εντός των δύο πρώτων μηνών του συμβολαίου, ο συνδρομητής καταβάλει τα πάγια δύο μηνών, πέραν των παγίων που αντιστοιχούν στο χρόνο παραμονής. Στο ποσό αυτό προστίθεται το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια, δηλαδή για τους εναπομείναντες μήνες, μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας, μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης μείον δύο μήνες.

Εάν η διακοπή γίνει μετά τον 2ο μήνα του συμβολαίου, ο συνδρομητής καταβάλει το 1/4 του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου. Στο ποσό αυτό προστίθεται το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια, δηλαδή για τα 3/4 του εναπομείναντος διαστήματος / μηνών, από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας, μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης. Ως πάγιο λαμβάνεται το καταβαλλόμενο μηνιαίως από τον συνδρομητή κατά την διάρκεια της ορισμένου χρόνου σύμβασης.

Επίσης καθορίζεται σαφώς ότι δεν επιτρέπεται η επιβολή τέλους αποσύνδεσης για την κατάργηση

σύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας σύμβασης που είναι ή έχει καταστεί σύμβαση αορίστου χρόνου.

Σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας, ενώ δεν επιτρέπεται και η επιβολή τέλους ανανέωσης για τη σύναψη νέας σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο πελάτη με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Εάν ο πάροχος διαπιστώσει ότι, η χρέωση του συνδρομητή/ χρήστη, ανεξαρτήτως του οικονομικού προγράμματος που διαθέτει, για τις εκτός προγράμματος χρεώσεις, είναι υψηλότερη από ένα ανώτατο όριο, διακόπτει την παροχή των υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνδρομητής έχει επιλέξει την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Ο συνδρομητής/χρήστης επιλέγει το ανώτατο όριο από λίστα τουλάχιστον τριών επιλογών την οποία ορίζει ο πάροχος. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν μπορεί να είναι υψηλότερη από τα 100 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης ή τα 200 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης. Η διακοπή των υπηρεσιών λαμβάνει χώρα όταν διαπιστώνεται η υπέρβαση του ανώτατου ορίου, η οποία πρέπει να γίνει εντός πέντε ημερών.

Η ΕΕΤΤ ξεκαθαρίζει ότι η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Αλλάζουν τα πάντα στα κινητά

Επιπλέον οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών είναι υποχρεωμένοι:

  • Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
  • Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
  • Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
  • Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.
  • Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).
  • Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Η ΕΕΤΤ επισημαίνει ότι ο νέος Κανονισμός θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου. Ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών ενισχύει σημαντικά την προστασία των καταναλωτών και διαμορφώνει ένα πιο λειτουργικό πλαίσιο παροχής των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες θεσμικές και τεχνολογικές απαιτήσεις.

Οδηγίες - Συστάσεις προς τους Καταναλωτές

1. Όταν επιλέγετε νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet, ενημερωθείτε σχετικά με:
• τις υπηρεσίες που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής σας
• την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης
• το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης σε περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης
• την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών
• το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση

Κατά την επιλογή πακέτου με σταθερό Internet
• Ενημερωθείτε για την ταχύτητα πρόσβασης στο Internet (ονομαστική και εκτιμώμενη πραγματική ταχύτητα) στα σημεία που σας ενδιαφέρουν, ώστε να επιλέξετε το κατάλληλο πακέτο. Για μέτρηση των χαρακτηριστικών της σύνδεσής σας με το Internet, επισκεφθείτε το ΥΠΕΡΙΩΝ, το σύστημα αποτίμησης ποιότητας ευρυζωνικών συνδέσεων της ΕΕΤΤ.
• Ενημερωθείτε για την απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου/καμπίνας από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου στο οποίο λειτουργεί η σύνδεση.

Κατά την επιλογή πακέτου με κινητό Internet
• Βεβαιωθείτε ότι ο πάροχος εξυπηρετεί στα σημεία λειτουργίας που σας ενδιαφέρουν και ζητήστε ενημέρωση για την εκτιμώμενη ταχύτητα πρόσβασης.

Επίσης:
• Κρατήστε την αίτηση που έχετε υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την καταθέσατε. Αναζητήστε και διαβάστε προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.
• Βεβαιωθείτε στον πρώτο λογαριασμό ότι η σύνδεσή σας λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχετε επιλέξει.
• Μελετάτε αναλυτικά κάθε λογαριασμό σας και ιδίως τυχόν ενημερώσεις του παρόχου που περιλαμβάνονται σε αυτόν.

2. Ενεργοποιήστε υπηρεσίες ελέγχου χρεώσεων στο κινητό τηλέφωνο
• Επιβεβαιώστε ότι η χρήση των υπηρεσιών σας περιλαμβάνεται στο πακέτο που έχετε επιλέξει.
• Ενημερωθείτε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής σας, την τυχόν αυτόματη λήψη ενημερώσεων και τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet.
• Ενεργοποιήστε την υπηρεσία «ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας/sms/όγκου δεδομένων» ώστε όταν πλησιάζετε να υπερβείτε το χρόνο ομιλίας, τα sms ή τον όγκο δεδομένων του πακέτου που έχετε επιλέξει, ο πάροχός σας θα σας ενημερώσει με γραπτό μήνυμα (sms).
• Ενημερωθείτε για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να ελέγχετε μόνοι σας την κατανάλωση του χρόνου ομιλίας/sms/όγκου δεδομένων του οικονομικού σας πακέτου.
• Ζητήστε από τον πάροχό σας να σας ενημερώσει για τη δυνατότητα επιλογής της αυτόματης διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών όταν ο λογαριασμός σας υπερβεί ένα ανώτατο μηνιαίο ποσό χρέωσης.

3. Δείξτε προσοχή κατά τη χρήση Internet σε κινητή συσκευή
• Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου πρόσβασης στο Internet μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου σας.
• Επιδείξτε ιδιαίτερη προσοχή όταν επιλέγετε την αυτόματη λήψη ενημερώσεων των εφαρμογών σας μέσω Internet. Ως πρόσθετο μέτρο, μπορείτε να απενεργοποιήσετε την αυτόματη πρόσβαση της συσκευής σας στο Internet και να την ενεργοποιείτε όταν το επιθυμείτε.
• Όταν κατεβάζετε αρχεία (π.χ. video, downloads από εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.ά.) επιδείξτε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος των αρχείων που «κατεβάζετε» και εάν η λήψη των αρχείων πραγματοποιείται μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου σας ώστε να μην εξαντλήσετε σε σύντομο χρόνο τα MB του οικονομικού σας προγράμματος με αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνσή σας.

4. Προλάβετε χρεώσεις από πολυμεσικές υπηρεσίες
• Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχετε διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος βάσει των οποίων παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Επισημαίνεται ότι διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
• Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και ελέγχετε εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 sms κ.λπ.
• Επιλέξτε τη φραγή εφόσον δεν χρησιμοποιείτε πολυμεσικές υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 14ΧΧΧ, 190ΧΧ-195ΧΧ, 54ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ., 901ΧΧΧΧ). Σε κάθε περίπτωση, η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα €20 μηνιαίως (+ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες.

5. Αποφύγετε αυξημένες χρεώσεις όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό ή στην παραμεθόριο
• Ενημερωθείτε για τις ισχύουσες χρεώσεις για την πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων που εφαρμόζουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
• Όταν βρίσκεστε σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας, απενεργοποιείστε την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και «κλειδώστε» τη συσκευή σας στο δίκτυο του παρόχου σας, ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής (roaming).
• Εάν βρίσκεστε στο εξωτερικό, επιδεικνύετε προσοχή όταν χρησιμοποιείτε υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet για να αποφύγετε αυξημένες χρεώσεις περιαγωγής.

 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share