Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020

Απάτη με τα SMS: Το Υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο 250.000 ευρώ σε εταιρεία πολυμεσικής πληροφόρησης

Τι είχε συμβεί;

10 Απριλίου 2020 11:43
Απάτη με τα SMS: Το Υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο 250.000 ευρώ σε εταιρεία πολυμεσικής πληροφόρησης
Αρθρογράφος: ATHENSMAGAZINE TEAM
ATHENSMAGAZINE TEAM

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Μια απάτη με πενταψήφια SMS ήρθε στο «φώς» της δημοσιότητας, με το Υπουργείο Ανάπτυξης να την έχει ανακαλύψει και να επιβάλει «βαρύ» πρόστιμο, ύψους 250.000 ευρώ, σε εταιρεία πολυμεσικής πληροφόρησης για το λόγο αυτόν.

Συγκεκριμένα, η Γενική Διεύυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπ. Ανάπτυξης, «έγραψαν» πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ στην εν λόγω εταιρεία. Σύμφωνα με το υπ.κ Ανάπτυξης, η DIMOCO GREECE «ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους». Θυμηθείτε, παράλληλα, τι γράφουμε στο SMS στο 13033.

Η εταιρεία υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές όπως:

1) εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των Eλλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,

2) στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Απάτη με τα SMS

Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων: Απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια συναίνεσης

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

 

Tech

Ροή ειδήσεων

Share