Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

E-mail ή SMS? Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο μηνυμάτων;

Δείτε αναλυτικά!

17 Σεπτεμβρίου 2019 11:29
E-mail ή SMS? Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο μηνυμάτων;

Tο 60% χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους για να ενημερώνονται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες
SMS ή e-mail;Ποιο είναι το καλύτερο εργαλείο μηνυμάτων; Σε μια αγορά στην οποία οι έξυπνες κινητές συσκευές είναι πια ο απόλυτος πρωταγωνιστής, θα έλεγε κανείς ότι το παραπάνω δίλημμα είναι ένας… ευχάριστος πονοκέφαλος για όσους αναζητούν το πιο αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας, ιδιαίτερα για επαγγελματικούς σκοπούς.

Δείτε επίσης: Γιατί τα sms χωράνε μέχρι 160 χαρακτήρες;

Eνα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο για τη στάση των καταναλωτών/χρηστών έναντι των μηνυμάτων που λαμβάνουν είναι πως είτε πρόκειται για SMS είτε για e-mail, περισσότεροι από το 73% επιλέγουν να μην διαγραφούν από τη λίστα παραληπτών των μηνυμάτων, ενώ περίπου το 60% χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους για να ενημερώνονται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες (στοιχεία έρευνας της SMSAPI).

Πώς μπορεί, όμως, η επικοινωνία με τον καταναλωτή να είναι πραγματικά προσωπική, άμεση και γρήγορη;

Μήνυμα στο… λεπτό!
Τα πλεονεκτήματα του SMS ως εργαλείου marketing είναι πολλά σε σύγκριση με το –αναμφίβολα πολύτιμο– εργαλείο του e-mail. Ξεκινούν, δε, από την ίδια τη συμβατότητα του μέσου με τις συσκευές των καταναλωτών, καθώς παρότι τα smartphones κερδίζουν συνεχώς έδαφος και μερίδιο αγοράς μεταξύ των κινητών τηλεφώνων, ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των συσκευών παγκοσμίως (το οποίο έφτανε το 60% έως και πριν από μόλις 5 χρόνια) δεν είναι smartphones και άρα δεν μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο και να λάβουν e-mail, την ώρα που το σύνολο των κινητών τηλεφώνων μπορούν να λάβουν SMS.
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για τα ποσοστά ανταπόκρισης των καταναλωτών στα μηνύματα που λαμβάνουν με μαζική αλληλογραφία, τα οποία ξεπερνούν το 90% για τα SMS ανεξαρτήτως κλάδου που προωθούν, την ώρα που για τα e-mail περιορίζονται λίγο πάνω από το 20% και μάλιστα με σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον κλάδο που αφορούν, καθώς για συγκεκριμένους κλάδους τα ποσοστά μετά βίας ξεπερνούν το 10%.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή, ωστόσο, είναι η μέση ταχύτητα ανταπόκρισης στη λήψη ενός μηνύματος, καθώς ένα e-mail μπορεί να ανοιχτεί από τον παραλήπτη σε χρόνο που μπορεί να ξεπεράσει και τις 6,5 ώρες, τη στιγμή που ο αντίστοιχος χρόνος για το SMS είναι κάτι λιγότερο από 1 λεπτό!

Το περιεχόμενο
Παραδοσιακά ισχυρό χαρτί του e-mail είναι το περιεχόμενο του μηνύματος, καθώς μπορεί να περιέχει φωτογραφίες, ενώ δεν υπόκειται στον περιορισμό των 160 χαρακτήρων κειμένου που ισχύει για τα μηνύματα SMS. Ωστόσο, και το περιεχόμενο των SMS είναι πλέον όλο και περισσότερο προσωποποιημένο και ελκυστικό για τον παραλήπτη, καθώς πέρα από ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) που μπορεί να περιέχει, υπάρχει η δυνατότητα να εμφανίζεται η ταυτότητα του αποστολέα και όχι απλώς ένας αριθμός, ενώ και ο περιορισμός των 160 χαρακτήρων κειμένου συνήθως βοηθά το περιεχόμενο να είναι σύντομο, στοχευμένο και να μην κουράζει ή αποπροσανατολίζει τον παραλήπτη. Παράλληλα, ο παραλήπτης έχει τη δυνατότητα να απαντήσει στο SMS που λαμβάνει, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το e-mail.

Ο σωστός τρόπος…
Είναι ξεκάθαρο ότι όλα τα κανάλια επικοινωνίας έχουν πλεονεκτήματα και αδυναμίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, η πιο πετυχημένη «συνταγή» για αποτελεσματικές ενέργειες marketing είναι ο επιδέξιος συνδυασμός τους σε μια συνεκτική δράση. Ωστόσο, είναι επίσης ξεκάθαρο πως όταν στόχος είναι η μέγιστη εμβέλεια και η υψηλότερη δυνατή ταχύτητα, το SMS είναι ένα πανίσχυρο «όπλο» στη μάχη της επικοινωνίας. Ένα όπλο, όμως, που για να λειτουργήσει σωστά πρέπει και να χρησιμοποιηθεί σωστά: με το κατάλληλο περιεχόμενο, τη σωστή στόχευση και, φυσικά, την απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες σχετικά με το περιεχόμενο και τις απαραίτητες άδειες που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα.

Τα 12 κουμπιά του πληκτρολογίου που δεν χρησιμοποιείς ποτέ και θα σου «λύσουν» τα χέρια!

Για τους περισσότερους, τα κουμπιά αυτά είναι σαν να μην υπάρχουν στο πληκτρολόγιο. Κάποιοι πάλι, χρησιμοποιούν ένα ή δυο από αυτά και για πολύ συγκεκριμένη δουλειά. Η πλειοψηφία πάντως δεν τα χρησιμοποιεί ποτέ.

Φυσικά πρόκειται για τα 12 πλήκτρα F, που βρίσκονται στην κορυφή του πληκτρολογίου (από F1 έως F12). Τα οποία δεν είναι εκεί απλά για ντεκορ ή για να γεμίσει το πληκτρολόγιο, αλλά έχουν χρησιμότητα.

Το F, είναι το αρχικό Function, και πρόκειται για τα πλήκτρα λειτουργίας. Ανάλογα με το λογισμικό που χρησιμοποιείς, έχουν προγραμματιστεί να έχουν διάφορες λειτουργίες, μόνα τους ή σε συνδυασμό με άλλα, όπως το Alt και το Ctrl. Και όπως θα δείτε πρόκειται για shortcuts με χρήσιμες λειτουργίες που μπορούν αν κάνουν την χρήση του υπολογιστή πιο εύκολη.

Συγκεκριμένα για τα Windows, οι προκαθορισμένες λειτουργίες των F Keys είναι οι εξής:

  • F1: Είναι το help key στα περισσότερα προγράμματα, ανοίγοντας ένα παράθυρο βοήθειας. Αν πατήσεις Windows Key + F1, τότε ανοίγει το Microsoft Windows help και το support center.
  • F2: Μετονομάζει ένα υπογραμμισμένο αρχείο, φάκελο ή εικονίδιο σε όλες τις εκδόσεις των Windows. Alt + Ctrl + F2 ανοίγει νέο αρχείο στο Word.
  • F3: Συνήθως ανοίγει το παράθυρο του search στα Windows (όταν είσαι στο desktop) και σε πλήθος προγραμμάτων. Στον Explorer ξεκινά την αναζήτηση, ενώ στο Word το Shift + F3 αλλάζει ένα υπογραμμισμένο κείμενο από πεζά σε κεφαλαία σε πεζοκεφαλαία κ.ο.κ.
  • F4: Ανοίγει την αναζήτηση σε περιβάλλον Windows 95 ή XP και το address bar στον Explorer. Στο Word (Word 2000+), επαναλαμβάνει την τελευταία πράξη. Alt + F4 κλείνει το πρόγραμμα που τρέχεις στα Windows, ενώ Ctrl + F4 κλείνει το παράθυρο ή την καρτέλα που έχεις ανοίξει.
  • F5: Σε όλους τους σημερινούς browsers, το F5 κάνει refresh στη σελίδα που περιηγείσαι. Ctrl + F5 κάνει δραστικό refresh στην ιστοσελίδα, καθαρίζοντας την cache και κατεβάζοντας κάθε περιεχόμενο εκ νέου. Σε έναν φάκελο, ανανεώνει τη λίστα του περιεχομένου του. Στο Word, ανοίγει το παράθυρο Εύρεση/Αντικατάσταση (Find/Replace).
  • F6: Στους περισσότερους browsers, υπογραμμίζει κατευθείαν τη γραμμή διευθύνσεων, επιτρέποντάς σου να πληκτρολογήσεις αμέσως κάτι νέο. Ctrl + Shift + F6 ανοίγει νέο έγγραφο στο Word και σε κάποια laptops κατεβάζει την ένταση του ήχου.
  • F7: Για έλεγχο γραμματικών και ορθογραφικών λαθών στα προγράμματα της Microsoft, πατάς F7. Με Shift + F7, κάνεις έναν έλεγχο στο Thesaurus της υπογραμμισμένης λέξης. Σε κάποια laptops, ανεβάζει τον ήχο.
  • F8: Αν το πατήσεις όταν ξεκινά ο υπολογιστής, θα μπεις στο Safe Mode των Windows. Σε κάποιες εκδόσεις, χρησιμοποιείται και για να μπεις στο startup menu.
  • F9: Ανανέωση εγγράφου στο Word, αποστολή e-mail στο Outlook και μείωση φωτεινότητας οθόνης σε κάποια laptops.
  • F10: Ενεργοποιεί το menu bar του προγράμματος που τρέχεις, ενώ το Shift + F10 λειτουργεί όπως και το δεξί κλικ σε κάθε περιβάλλον. Σε κάποια laptops, αυξάνει τη φωτεινότητα της οθόνης.
  • F11: Μπαινοβγαίνεις στο fullscreen mode σε όλους τους browsers.
  • F12: Ανοίγει το παράθυρο της αποθήκευσης στο Word, ενώ το Ctrl + F12 ανοίγει το παράθυρο της αναζήτησης εγγράφου. Shift + F12 αποθηκεύει το έγγραφο, Ctrl + Shift + F12 το τυπώνει.
 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share