Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

Ρέθυμνο: Μαθήματα ρομποτικής για μαθητές!

Μέχρι στιγμής πάνω από 25 μαθητές έχουν δείξει ενδιαφέρον...

17 Ιουνίου 2019 19:44
Ρέθυμνο: Μαθήματα ρομποτικής για μαθητές!

Μαθήματα ρομποτικής ξεκινούν αύριο Τρίτη 18 Ιουνίου μετά από πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για τους μαθητές στα Ανώγεια.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η πρόεδρος του συλλόγου Ιωάννα Ανδρεαδάκη, πρόκειται για μία πρόταση δασκάλου του δημοτικού που πιστεύει πως μέσα από τη διδακτική και ερευνητική διαδικασία, μπορεί να υπάρξουν παιδιά τα οποία έχουν κλήση προς το αντικείμενο και να εκδηλωθεί το ενδιαφέρον εκείνο ώστε να ενισχυθεί η διδασκαλία ρομποτικής στο σχολείο των Ανωγείων.

«Μέχρι στιγμής πάνω από 25 μαθητές έχουν δείξει ενδιαφέρον και έχουν εγγραφεί για τα μαθήματα. Αρχικά θα νοικιάσουμε το αναγκαίο διδακτικό εξοπλισμό και αν όλα πάνε όπως σχεδιάζουμε και ελπίζουμε, τότε, θα ζητήσουμε τη συνεργασία και με το δήμο Ανωγείων», είπε η κα Ανδρεαδάκη.

Συνολικά θα πραγματοποιηθούν έξι μαθήματα που θα γίνουν σε διάρκεια 45 ημερών και θα απασχοληθούν μαθητές σε δύο διαφορετικά τμήματα.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων, «...εμείς δίνουμε την ευκαιρία και ίσως να διαπιστώσουμε πως υπάρχουν παιδιά που μπορούν να προοδεύσουν μέσα από το συγκεκριμένο αντικείμενο, σε μία εποχή που ούτως ή άλλως τα μικρά παιδιά έχουν εντάξει στην καθημερινότητα τους τόσο τους υπολογιστές όσο και το διαδίκτυο όπου εύκολα κάποιος μπορεί με τη σωστή χρήση, να βοηθήσει την εκπαίδευση του».

Μαθητές δημιούργησαν ρομποτικό σύστημα για να μην παρκάρουν σε θέσεις ΑμεΑ!

Είκοσι αναπηρικά αμαξίδια, που έφεραν την πινακίδα "Επιστρέφω σε 5 λεπτά", στάθμευσαν σήμερα στη Λεωφόρο Νίκης, στο μέτωπο της Πλατείας Αριστοτέλους, σε μια δράση διαμαρτυρίας για το παράνομο παρκάρισμα στις θέσεις που προορίζονται για τα Ατομα με Αναπηρία (ΑμεΑ). Παράλληλα έγινε παρουσίαση ενός ρομποτικού συστήματος προστασίας θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ, του WedoCare, το οποίο δημιούργησαν μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς.

Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται όταν πλησιάζει αυτοκίνητο και ελέγχει με μαγνητικό αναγνώστη αν το όχημα διαθέτει άδεια στάθμευσης ΑμεΑ. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει δικαίωμα να σταθμεύσει το όχημά του, προειδοποιείται με ανάλογο ηλεκτρονικό μήνυμα και αν δεν το απομακρύνει εντός μικρού χρονικού διαστήματος, ειδοποιείται η τροχαία για να επιδώσει άμεσα κλήση.

"Ψυχή" της δράσης αυτής είναι ο 28χρονος συγγραφέας-ακτιβιστής Δημήτρης Αντωνίου, ο οποίος λόγω τροχαίου κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο τα τελευταία 13 χρόνια . Αρωγούς είχε τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και την εταιρεία αναπηρικών αμαξιδίων και ειδών αποκατάστασης Wheel.

«Όταν κάποιος παρκάρει σε μια θέση στάθμευσης για ΑμεΑ αφήνοντας ένα σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά" ουσιαστικά αποτρέπει το ΑμεΑ να παρκάρει. Και όχι μόνο το αποτρέπει, αλλά το ειρωνεύεται κιόλας, γιατί νιώθει ότι δεν κάνει μια σοβαρή παράβαση επειδή έχει αφήσει σημείωμα και έχει πεταχτεί κάπου. Έχουμε προσπαθήσει με διάφορους τρόπους, έχουμε κολλήσει τα αυτοκόλλητα "είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω", καλούμε την τροχαία, προσπαθούμε να τους περιμένουμε να τους εξηγήσουμε ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος. Τώρα προχωράμε σε μία παραπάνω κίνηση, στην ουσία αντιστρέφουμε τους ρόλους, παρκάρουμε εμείς τα αμαξίδια αφήνοντας ένα σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά" και τους δείχνουμε πώς θα ήταν εάν βρίσκονταν οι ίδιοι στη θέση μας. Μια τέτοια δράση έγινε στην Πορτογαλία και είπαμε να το κάνουμε και στη χώρα μας και έτσι παρκάραμε τα αναπηρικά μας αμαξίδια στη Λεωφόρο Νίκης αφήνοντας το σημείωμα "επιστρέφω σε πέντε λεπτά". Όταν κάποιος παρκάρει ο αυτοκίνητό του "για πέντε λεπτά", δεν είναι ποτέ για πέντε λεπτά. Ελπίζουμε οι άνθρωποι που προβαίνουν σε τέτοιες ασεβείς πράξεις να ευαισθητοποιηθούν, να καταλάβουν πόσο δυσκολεύουν τη ζωή των ανθρώπων που κινούνται με αναπηρικά αμαξίδια» είπε ο Δημήτρης Αντωνίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο καθηγητής πληροφορικής στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, Νίκος Αυγουλάς, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το ρομποτικό σύστημα προστασίας θέσεων ΑμεΑ WedoCare, ανέφερε ότι το δημιούργησαν οιμαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού, στο πλαίσιο του μαθήματος σε ένα διάστημα δύο μηνών.

"Πρόκειται μία ρομποτική κατασκευή και την προγραμματίσαμε ώστε να προστατεύει τις θέσεις πάρκινγκ για τα ΑμεΑ. Με τους ειδικούς αισθητήρες που διαθέτει αντιλαμβάνεται όταν ένα όχημα πλησιάζει. Εάν υπάρχει αναγνωριστικό σήμα για ΑμεΑ το αντιλαμβάνεται, αν δεν υπάρχει τότε στέλνει σήμα στα κεντρικά της Τροχαίας ώστε να κινηθεί άμεσα κάποιο όχημα της Τροχαίας στον τόπο της παράβασης και να επιδώσει κλήση,να απομακρύνει το όχημα κλπ. Το σήμα των ΑμεΑ έχει ένα μαγνητικό αναγνωριστικό, το οποίο αναγνωρίζει και διαβάζει ο μαγνητικός αναγνώστης που έχει το σύστημα. Όταν κάποιος παρκάρει σε θέση ΑμεΑ δεν χρειάζεται να περιμένει το άτομο με αναπηρία, ούτε να καλέσει κάποιος την Τροχαία, γιατί την ειδοποιεί το σύστημα" εξήγησε ο κ. Αυγουλάς.

 

Τεχνολογία

Ροή ειδήσεων

Share