Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Όταν το Διάστημα άλλαξε το σώμα ενός αστροναύτη της NASA!

Τι συνέβη;

12 Απριλίου 2019 12:36
Όταν το Διάστημα άλλαξε το σώμα ενός αστροναύτη της NASA!

Τι συμβαίνει όταν ένας άνθρωπος μένει πολύ καιρό στο Διάστημα; Η NASA έδωσε στο φως της δημοσιότητας φωτογραφίες από τον αστροναύτη που έμεινε για πολύ καιρό στο Διάστημα και το σώμα του άλλαξε!

Ο αστροναύτης Σκοτ Κέλι της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας NASA πέρασε σχεδόν ένα χρόνο στο διάστημα και, όταν επέστρεψε, ήταν ένας ελαφρώς διαφορετικός -και ίσως πιο γερασμένος- άνθρωπος, σε σύγκριση με τον δίδυμο αδελφό του Μαρκ, επίσης αστροναύτη της NASA, ο οποίος το ίδιο διάστημα είχε μείνει στη Γη.

Να σας θυμίσουμε: NASA: Αποκαλύπτει live τι συμβαίνει με τις Μαύρες Τρύπες! - Το πιο σκοτεινό φαινόμενο του Σύμπαντος! (Video)

Όμως το βασικό συμπέρασμα είναι ότι αλλαγές που επιφέρει το διάστημα στο ανθρώπινο σώμα και οι οποίες μοιάζουν με αυτές που προκαλούν άλλες καταστάσεις στρες, δεν φαίνονται πολύ σοβαρές ή μόνιμες.

Οι εξετάσεις έδειξαν ότι οι όποιες αλλαγές στο σώμα του «διαστημικού» Σκοτ Κέλιδεν ήταν μεγάλες σε σχέση με τον «γήινο» Μαρκ και το σώμα του πρώτου σε μεγάλο βαθμό επανήλθε στην αρχική κατάστασή του περίπου ένα έτος μετά την επιστροφή του από το ταξίδι με την NASA.

Αυτό αποκάλυψαν οι εξονυχιστικές εξετάσεις που έκαναν οι γιατροί και άλλοι επιστήμονες της NASA, καθώς ήταν η πρώτη φορά που είχαν τη μοναδική ευκαιρία να μελετήσουν συγκριτικά σε διδύμους (που έχουν κοινό DNA) τις βιολογικές επιπτώσεις του διαστήματος στο ανθρώπινο σώμα.

Οι δέκα μελέτες, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Science», οι πιο ολοκληρωμένες μέχρι σήμερα στο πεδίο της διαστημικής βιοϊατρικής, καλύπτουν πολλούς διαφορετικούς τομείς, από την κατάσταση του εγκεφάλου και του νου έως τις αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου των αστροναυτών της NASA.

Τα ευρήματα θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό των μελλοντικών πιο μακρινών αποστολών της NASA στη Σελήνη και ιδίως στον Άρη όπου το ταξίδι θα διαρκεί περίπου εννέα μήνες.

Δείτε ακόμα: Εντυπωσιακό: Απομεινάρια ενός νεκρού πλανήτη περιφέρονται στο διάστημα!

Μεταξύ άλλων, ο αστροναύτης κατά την παραμονή του στο διάστημα εμφάνισε διόγκωση του πάχους της καρωτίδας, του νεύρου του αμφιβληστροειδούς και του δέρματος του μετώπου, απώλεια σωματικού βάρους, αλλαγές στα βακτήρια του εντέρου του, μικρή εξασθένηση μερικών γνωστικών δεξιοτήτων, επιμήκυνση των τελομερών των χρωμοσωμάτων του και μεταβολές στην έκφραση αρκετών γονιδίων.

Τα περισσότερα (αλλά όχι όλα) τα γονίδια του επανήλθαν στην κανονική λειτουργία τους έξι μήνες μετά την επιστροφή του, κάτι που ίσως δείχνει μια μονιμότερη γενετική βλάβη.

Ο αστροναύτης που είχε μείνει στο διάστημα από τον Μάρτιο του 2015 έως τον Μάρτιο του 2016 (340 συνεχόμενες μέρες) φαίνεται να γέρασε λίγο πιο γρήγορα σε σχέση με τον Μαρκ που είχε μείνει στον πλανήτη μας, καθώς είχε πάρει σύνταξη από το 2011 και είναι σήμερα υποψήφιος γερουσιαστής στην Αριζόνα για τις εκλογές του 2020.

Το πιο παράξενο είναι ότι όσο βρισκόταν στο διάστημα, ο αστροναύτης της NASA έδειξε βιολογικές ενδείξεις αντίστροφης γήρανσης (επιμήκυνση των τελομερών του), μόλις όμως επέστρεψε στη Γη, συνέβη το αντίστροφο (σμίκρυνση τελομερών), σαν το σώμα του να είχε ξαφνικά γεράσει πιο γρήγορα, κάτι που πιθανώς αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο σε βάθος χρόνου.

Επίσης, τουλάχιστον για ένα έτος μετά την επιστροφή του ο Σκοτ -ο οποίος και αυτός πήρε πια σύνταξη- είχε αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα του και στον μηχανισμό επιδιόρθωσης των βλαβών του DNA του, χωρίς οι επιστήμονες της NASA να έχουν κατασταλάξει κατά πόσο αυτό είναι καλό ή κακό.

Προς το παρόν, επίσης, είναι άγνωστο αν ο αστροναύτης της NASA κινδυνεύει περισσότερο από καρκίνο μακροπρόθεσμα λόγω της μακρόχρονης έκθεσης του σε κοσμική και ηλιακή ακτινοβολία.

Πάντως το ανοσοποιητικό σύστημα του δούλεψε κανονικά στο διάστημα και ένα αντιγριπικό εμβόλιο που έκανε στον ISS, είχε αποτέλεσμα ίδιο με ό,τι θα περίμενε κανείς στη Γη.

Ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα είναι παράγων-κλειδί για μια πετυχημένη μελλοντική διαστημική αποστολή, ώστε να προφυλάξει τους αστροναύτες από μικρόβια μέσα στο διαστημόπλοιο.

Η μελέτη των διδύμων Κέλι είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα για να εξαχθούν βάσιμα συμπεράσματα κατά πόσο τα μακρινά διαστημικά ταξίδια της NASA ενέχουν κινδύνους για την υγεία των ανθρώπων, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι ένα ταξίδι στον 'Αρη θα επιβαρύνει τους αστροναύτες με πενταπλάσια ακτινοβολία σε σχέση με μια παραμονή στον ISS

NASA: Είδαμε την εικόνα της "μαύρης τρύπας" με την βοήθεια Έλληνα!

Για πρώτη φορά στην υπερχιλιετή ιστορία της αστρονομίας θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε πραγματικές φωτογραφίες ενός από τα δομικά στοιχεία του σύμπαντος, μιας Μαύρης Τρύπας.

Οι εκπρόσωποι πολύ μεγάλης κοινότητας επιστημόνων αποκάλυψαν εικόνες που έχουν ληφθεί από ένα δίκτυο δεκάδων τηλεσκοπίων διασκορπισμένων σε διάφορα σημεία της Γης, που απεικονίζουν μια Μαύρη Τρύπα του είδους Supermassive, δηλαδή με ασύλληπτα μεγάλη πυκνότητα μάζας.

Οι Μαύρες Τρύπες είναι στην πραγματικότητα αόρατες, καθώς είναι τόσο πυκνές που απορροφούν οτιδήποτε εντός τους, ακόμη και το φως. Εφόσον λοιπόν δεν επιτρέπουν ούτε στα απειροελάχιστου μεγέθους σωματίδια του φωτός, τα φωτόνια, να εκλυθούν από μέσα τους, οι Μαύρες Τρύπες έως σήμερα αποτυπώνονταν μόνο μέσω καλλιτεχνικών προσεγγίσεων. Δηλαδή, κάποιος εικαστικός ή εικονογράφος μετέφερε σε εικόνα τις περιγραφές των επιστημόνων. Αυτή η πρακτική όμως ανήκει ήδη στην προϊστορία: η ανθρωπότητα πλέον γνωρίζει πώς μοιάζουν στην πραγματικότητα οι Μαύρες Τρύπες.

Το πόσο σημαντική είναι η αποκάλυψη, δεν πιστοποιείται μόνο από το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Οι Μαύρες Τρύπες ενδεχομένως μέσα τους κρύβουν το μυστικό της προέλευσης του κόσμου. Οπότε, κάθε πληροφορία που αφορά στην αληθινή τους φύση και την όψη τους, φέρνει τον άνθρωπο πιο κοντά στην κατανόηση της δημιουργίας.

Οι Μαύρες Τρύπες παραμένουν ασύλληπτες για τις αντιληπτικές δυνατότητες του ανθρώπου, όμως ο λεγόμενος «Ορίζοντας Γεγονότων», η ζώνη που περιβάλλει κάθε Μαύρη Τρύπα μπορεί να αποτυπωθεί.

Το όλο εγχείρημα της απεικόνισης του μη απεικονίσημου είναι εξίσου συναρπαστικό με τις γνώσεις μας για τις Μαύρες Τρύπες. Το «Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων» (Event Horizon Telescope) αποτελεί τον συγκερασμό δεκάδων ερευνητικών κέντρων, αστεροσκοπείων και πανίσχυρων τηλεσκοπίων ανά την υφήλιο. Κατά κάποιον τρόπο αποτελεί ένα τηλεσκόπιο μεγάλο όσο ο πλανήτης μας.

Καθημερινά, εκατοντάδες επιστήμονες συνεκτιμούν δεδομένα από τηλεσκόπια στον Νότιο Πόλο, τη Χιλή, την Αριζόνα, τη Χαβάη και αλλού, ένα δαιδαλώδες δίκτυο προϊόν του οποίου είναι το θέαμα που θα αντικρίσουμε σήμερα το οποίο προβλέπεται μεγαλειώδες.

To Event Horizon Telescope, τον Απρίλιο του 2017 και για διάστημα μίας εβδομάδας είχε εστιάσει σε δύο Μαύρες Τρύπες. Η μία ονομάζεται Τοξότης A* και είναι της κατηγορίας Supermassive. Βρίσκεται στο κέντρο του γαλαξιακού συστήματος στο οποίο ανήκει και η Γη. Η δεύτερη Μαύρη Τρύπα, κατά τους επιστήμονες, ανήκει σε έναν διαφορετικό γαλαξία, αυτόν της Παρθένου. Ο Τοξότης Α* έχει πυκνότητα μάζας 4 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από αυτήν του Ήλιου, από τον οποίον η συγκεκριμένη Μαύρη Τρύπα είναι 30 φορές μεγαλύτερη σε διαστάσεις. Βρίσκεται σε απόσταση 26.000 ετών φωτός (όπου κάθε έτος φωτός αντιστοιχεί σε 9,46 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα). Και ακριβώς λόγω αυτής της αδιανόητα μεγάλης απόστασης, τα τηλεσκόπια στη Γη την συλλαμβάνουν σαν μια μικρή μπάλα στην επιφάνεια της Σελήνης.

Αυτό που ανιχνεύει το υπερ-τηλεσκόπιο Event Horizon είναι η ακτινοβολία που εκπέμπει η Μαύρη Τρύπα, καθώς οι διεργασίες που εξελίσσονται εντός της προϋποθέτουν θερμοκρασίες που μετρώνται σε δισεκατομμύρια βαθμούς Κελσίου. Τα επιμέρους τηλεσκόπια συγκεντρώνουν δεδομένα από την παρατήρηση, τα οποία κατόπιν τροφοδοτούνται σε πανίσχυρους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει να επεξεργαστεί τάχιστα ωκεανούς πληροφοριών και να συνθέσει εικόνες.

Η μαύρη τρύπα, στην οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο η συμβολή του ελληνικής καταγωγής επιστήμονα Δημήτρη Ψάλτη, μοιάζει με ένα κυκλικό κενό που περιβάλλεται από ένα δαχτυλίδι φωτός. Πρόκειται για μια εικόνα ορόσημο και είναι η πρώτη ματιά του κόσμου σε μια μαύρη τρύπα, μια εικόνα που περικλείει κάτι μέχρι τώρα άγνωστο.