Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Η NASA σε πληρώνει για να είσαι ξαπλωμένος! Και δίνει πολλά!

29 Μαρτίου 2019 18:36
Η NASA σε πληρώνει για να είσαι ξαπλωμένος! Και δίνει πολλά!

Όλοι γνωρίζουμε πως ένα διαστημικό ταξίδι δεν είναι μόνο δαπανηρό αλλά και επικίνδυνο. Αν κάποια στιγμή, πρόκειται να σταλούν άνθρωποι στον Άρη, οι επιστήμονες πρέπει να γνωρίζουν και να κατανοούν τις επιδράσεις της ζωής στο διάστημα για το ανθρώπινο σώμα.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει ένα σύνδρομο, που εκδηλώνεται όταν, λόγω μηδενικών συνθηκών βαρύτητας, η ροή του αίματος δεν φτάνει μέχρι τα πόδια και ως αποτέλεσμα, το κεφάλι του αστροναύτη γεμίζει με υγρό.

Ως εκ τούτου, η NASA και η ESA συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν μια μελέτη για να δουν πώς προσαρμόζεται το σώμα στην έλλειψη βαρύτητας. Οι διαστημικές υπηρεσίες ανακοίνωσαν ότι ψάχνουν για 24 εθελοντές προκειμένου να περάσουν 60 ημέρες ξαπλωμένοι, ώστε να βοηθήσουν τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς τα διαστημικά ταξίδια θα επηρεάσουν τους αστροναύτες. Οι συμμετέχοντας θα λάβουν 16.500 ευρώ και θα πρέπει να ταξιδέψουν μέχρι την Κολονία της Γερμανίας.

Οι 24, συνολικά, συμμετέχοντες θα ταξιδέψουν μέχρι το γερμανικό αεροδιαστημικό κέντρο (DLR) για να παραμείνουν στο... κρεβάτι για δύο μήνες.

NASA: Γιατί ακύρωσε το πρώτο γυναικείο περίπατο;

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις για τους εθελοντές, που πρέπει να πληρούν – να είναι μεταξύ 24 έως 55 ετών, υγιείς και να μιλούν γερμανικά. Η έρευνα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και θα διαρκέσει συνολικά 89 ημέρες, καθώς πριν από την ξάπλα, οι συμμετέχοντες θα περάσουν 5 ημέρες εξοικείωσης. Με την ολοκλήρωση της κλινικής μελέτης των 60 ημερών, θα περάσουν άλλες 14 ημέρες σε αποκατάσταση, όπως κάνουν οι πραγματικοί αστροναύτες.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου ανάπαυσης στο κρεβάτι, θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν τα πάντα ξαπλωμένοι – από το να τρώνε μέχρι να κάνουν την ανάγκη τους. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να βλέπουν τηλεόραση, θα έχουν υλικό ανάγνωσης και άλλες δραστηριότητες, με τους διοργανωτές της μελέτης να ενθαρρύνουν τους υποψήφιους να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα και να μάθουν νέες δεξιότητες. Όσο θα είναι ξαπλωμένοι, οι εθελοντές θα έχουν τα πόδια τους ελαφρά ψηλότερα από τα κεφάλια τους, προκειμένου να μειωθεί η ροή του αίματος στα άκρα, όπως περίπου αυτό που βιώνουν οι πραγματικοί αστροναύτες στο διάστημα.

Οι εθελοντές θα χωριστούν σε δύο ομάδες
Οι μισοί από τους συμμετέχοντες θα επισκέπτονται μια φυγόκεντρο σε ένα εργαστήριο ανά διαστήματα. Η φυγόκεντρος λειτουργεί ως θάλαμος τεχνητής βαρύτητας, καθώς η περιστρεφόμενη εξέδρα προσομοιώνει την βαρύτητα, πιέζοντας το αίμα προς τα κάτω άκρα των συμμετεχόντων. Αυτό θα βοηθήσει τους επιστήμονες να δουν αν ο προσομοιωτής ήταν με κάθε τρόπο χρήσιμος στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από την ξάπλα για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Σε όλη την διάρκεια της μελέτης, οι συμμετέχοντες θα εξετάζονται από επιστήμονες
Το συγκεκριμένο πείραμα αποσκοπεί στην προσομοίωση των επιπτώσεων της μικροβαρύτητας στο ανθρώπινο σώμα. Όταν κάποιος περνά χρόνο στο διάστημα, οι μύες χειροτερεύουν, τα οστά χάνουν λίγη από την πυκνότητά τους και το αίμα ρέει διαφορετικά σε όλο το σώμα. Για να καταπολεμηθούν αυτές οι παρενέργειες, αθλούνται συχνά, αλλά οι επιστήμονες ελπίζουν πως η τεχνητή βαρύτητα μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο επωφελής.

Μια ομάδα ιατρών, ψυχοθεραπευτών, επιστημόνων και διατροφολόγων θα είναι παρούσα
Ο διατροφολόγος, μάλιστα, θα σχεδιάσει τα γεύματα των συμμετεχόντων. Τα τρόφιμα θα παρασκευάζονται χωρίς πρόσθετα και τεχνητά γλυκαντικά, ενώ ταυτόχρονα θα είναι ισορροπημένα ώστε να εξασφαλίζουν επαρκή θρεπτική αξία. Ωστόσο, προς ικανοποίηση των γλυκατζήδων, θα υπάρχουν και επιδόρπια, αλλά μόνο περιστασιακά.

Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου λάτρεψαν αυτό το νέο σχέδιο της Nasa, ενώ άλλοι όχι και τόσο. Μια γυναίκα έγραψε: «Ο άντρας μου μπορεί να το κάνει αυτό. Θέλετε να μάθετε πώς το ξέρω; Γιατί το κάνει και τώρα», ενώ κάποιος άλλος έγραψε: «Σας παρακαλώ να με συμπεριλάβετε σε αυτό τον διαγωνισμό. Στην πραγματικότητα, θα προσθέσω κι άλλους δύο μήνες ως μπόνους εκτίμησης».Δ