Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Τι κρύβεται πίσω από τον μυστηριώδη σκοτεινό πλανήτη που «καταπίνει» το φως;

Τι αναφέρουν οι ειδικοί;

28 Απριλίου 2018 16:16
Τι κρύβεται πίσω από τον μυστηριώδη σκοτεινό πλανήτη που «καταπίνει» το φως;

Οι επιστήμονες μόνο να μαντέψουν μπορούν τι κρύβεται πίσω από τον πλανήτη του σκότους, που είναι στο μέγεθος του Δία και βρίσκεται 466 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Ο πλανήτης γνωστός με το όνομα WASP-104b είναι πιο μαύρος και από το κάρβουνο και «καταπίνει» μέχρι και το 99% του φωτός από το τοπικό άστρο του, σύμφωνα με το Live Science.

O Teo Mocnik, ερευνητής στο Keele University του Staffordshire επεσήμανε ότι ο εν λόγω πλανήτης βρίσκεται στους πέντε κορυφαίους σκοτεινούς πλανήτες, αν όχι στους τρεις κορυφαίους.

Ο Mocnik και οι συνάδελφοί του ανακάλυψαν τον πλανήτη του σκότους το 2014, όμως εντόπισαν τη σκοτεινή του φύση χρησιμοποιώντας δεδομένα από το τηλεσκόπιο Κέπλερ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έκτακτη ανακοίνωση του ΕΟΦ: Σταματήστε αμέσως αυτά τα φάρμακα!

Καθώς δεν ήταν σε θέση να δουν τον WASP-104b άμεσα, οι ερευνητές τον μελέτησαν μέσω μα μεθόδου, που περιλαμβάνει τη μέτρηση/ ανάλυση της στιγμής που διακόπτεται το φως από ένα άστρο καθώς ένας πλανήτης περνά από μπροστά του.

Ο πλανήτης φαίνεται να απορροφά το 97-99% του φωτός που πέφτει πάνω του και το πιθανότερο είναι να έχει ένα χρώμα το οποίο οι επιστήμονες αδυνατούν να δουν από τη Γη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νεκρός 15χρονος με σφαίρα στο κεφάλι!

Όπως αναφέρει το Live Science, ο πλανήτης είναι ένας «θερμός Δίας», στο μέγεθος του Δία δηλαδή αλλά με τρομακτικές θερμοκρασίες καθώς περιστρέφεται γύρω από το άστρο του σε πολύ κοντινή απόσταση.

Ο πλανήτης κοιτάζει από τη μια πλευρά μόνο το αστέρι του – όπως βλέπουμε από τη Γη τη μια πλευρά της σελήνης – με την άλλη πλευρά να βρίσκεται απομακρυσμένη σε μια «αιώνια νύχτα». Αυτό ίσως εξηγεί το σκοτάδι τουλάχιστον στην σκοτεινή πλευρά του.

Τεχνολογία