Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Έρευνα: Το τρέξιμο είναι ο χειρότερος τρόπος άθλησης!

30 Δεκεμβρίου 2020 16:31
Έρευνα: Το τρέξιμο είναι ο χειρότερος τρόπος άθλησης!

Αν θέλεις να είσαι fit, άσε τους μαραθωνίους.

Το Fighting Words είναι μια στήλη στην οποία οι αρθρογράφοι σε εκνευρίζουν με τις αντιδημοφιλείς, πλην όμως καλά τεκμηριωμένες, απόψεις τους πάνω σε θέματα φυσικής κατάστασης, υγείας, διατροφής και οτιδήποτε άλλο. Υπάρχει κάτι που θέλετε να βγάλετε από μέσα σας; Επικοινωνήστε στο [email protected]

Το τρέξιμο είναι ένας άθλιος τρόπος να κάψεις λίπος και πολύ κατώτερος σε σχέση με άλλους για την υγεία της καρδιάς, όμως για κάποιο λόγο έχει γίνει η πιο δημοφιλής άσκηση στη Γη, μετά το περπάτημα.

Αυτό είναι κακό, επειδή το τρέξιμο είναι αίσχος. Υπάρχει λόγος που έως και 79% των δρομέων τραυματίζονται τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο: Είναι ένας απίστευτα αναποτελεσματικός τρόπος να σφίξεις τους μύες σου - και όπως όλοι ξέρουμε, το δυνατό κορμί είναι ο νούμερο ένα τρόπος να αποφύγεις τραυματισμούς, να ενισχύσεις τον μεταβολισμό, να κάψεις λίπος και να μπορείς να κινείσαι και να λειτουργείς μέχρι τα γεράματα.

Στατιστικά μιλώντας, αν σε ενδιαενα παραμείνεις υγιής, τρέχεις. Δεν λέω, σίγουρα μοιάζει με φυσική άσκηση. Όμως το να τρέχεις με μεσαίους ρυθμούς, ούτε πολύ έντονους, ούτε πολύ χαλαρούς, για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν είναι ένα διαχρονικό μοτίβο κίνησης που ευεργετεί το σώμα μας. Έγινε μάλιστα δημοφιλές ως «εναλλακτική στην καθιστική ζωή» μόλις στα τέλη της δεκαετίας του '60 και παρ' όλο που ακόμη και η ελάχιστη άσκηση είναι καλύτερη από το τίποτα, το τρέξιμο αποτυγχάνει σχεδόν σε κάθε δοκιμή αξιόλογων ασκήσεων.

Σύμφωνα με τον Lee Boyce, προπονητή σωματικής διάπλασης και ενδυνάμωσης και ιδιοκτήτη των Boyce Training Systems στο Τορόντο, υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι που οι άνθρωποι τρέχουν και ο πιο δημοφιλής είναι το κάψιμο του λίπους: Ο κόσμος «κάνει καρδιοαναπνευστική άσκηση», επειδή θέλει να σφίξει την κοιλιά του, όμως το τρέξιμο είναι κακή επιλογή.

Τρεξιμο συμβουλές

«Συνήθως αυτή είναι η νοοτροπία, ότι δηλαδή είναι ένας τρόπος να αδυνατίσεις και να χάσεις κιλά, όμως το να κάνεις άλλα πράγματα και όχι τρέξιμο, θα έχει πιθανώς πολύ καλύτερα αποτελέσματα», λέει. Η συνταγή απώλειας βάρους του Boyce, όπως και κάθε συνταγή οποιουδήποτε προπονητή που αξίζει, είναι οι σύνθετες ασκήσεις. Αυτό σημαίνει συνδυαστικές ασκήσεις, όπως καθίσματα, άρσεις θανάτου, στρατιωτικές πιέσεις, έλξεις στο μονόζυγο και κάμψεις.

Για τους εθισμένους στην καρδιοαναπνευστική άσκηση, προτείνει τη μείωση των περιόδων ξεκούρασης ανάμεσα στις ασκήσεις ή τη συσσώρευση πολλών ασκήσεων σε ένα «κύκλωμα», προσκειμένου να διατηρηθεί ο ρυθμός της καρδιάς και να βελτιωθεί η καρδιοαναπνευστική λειτουργία. Με αυτόν τον τρόπο, θα εισπνέετε τον αέρα λες και τρέχετε, «όμως τα οφέλη θα είναι περισσότερα, διότι στην πραγματικότητα θα γυμνάζετε περισσότερο τους μύες σας, καθώς υπάρχει αντίσταση, πράγμα που θα κάψει περισσότερες θερμίδες και λίπος και θα ενισχύσει τον μεταβολισμό σας».

Ο άνθρωπος έχει δίκιο: Οι έρευνες δείχνουν διαρκώς ότι η προπόνηση με βάρη και το σπριντ είναι πιο αποτελεσματικά από το τρέξιμο στη μείωση του λίπους της κοιλιάς και τη δημιουργία ενός καλού ορμονικού περιβάλλοντοςτη δημιουργία ενός καλού ορμονικού περιβάλλοντος για την απώλεια λίπους, που ισοδυναμεί με μεγαλύτερη ευαισθησία στην ινσουλίνη, λιγότερη έκκριση της ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης και αύξηση των αυξητικών ορμονών και της τεστοστερόνης (ναι, αυτός είναι ένας καλός στόχος και για τις γυναίκες).

Μια έρευνα του 2008 η οποία δημοσιεύτηκε στο Medicine & Science in Sports & Exercise, για παράδειγμα, χώρισε 27 παχύσαρκες γυναίκες σε τρεις ομάδες: η πρώτη ομάδα έκανε χαμηλής έντασης τρέξιμο, πέντε ημέρες την εβδομάδα, η δεύτερη έκανε έντονο σπριντ, τρεις ημέρες την εβδομάδα και η τρίτη, η ομάδα ελέγχου, κλήθηκε να παραλείψει εντελώς τη γυμναστική. Μετά από 16 εβδομάδες προπόνησης, τα αποτελέσματα ήταν αδιαμφισβήτητα: Οι σπρίντερ έχασαν σημαντικές ποσότητες κοιλιακού και μηριαίου λίπους και, παρ' όλο που η ομάδα χαμηλής έντασης βελτίωσε την αερόβια ικανότητά της, τα επίπεδα σωματικού λίπους δεν ελαττώθηκαν περισσότερο από ό,τι της ομάδας που δεν έκανε καθόλου γυμναστική.

Ο άλλος βασικός στόχος για όσους τρέχουν είναι η βελτίωση της υγείας της καρδιάς. Μάλιστα, αν πιστεύετε κάποιες δημοσκοπήσεις, είναι ο πιο συχνός λόγος για τον οποίο αθλείται ο κόσμος – η καλή εμφάνιση και η αδύνατη σιλουέτα είναι απλώς μια ευχάριστη, μη επιδιωκόμενη συνέπεια (ναι, καλά). Παρ' όλο που είναι αλήθεια ότι η άσκηση βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, το τρέξιμο είναι μια μεσοβέζικη λύση και όχι μια αποτελεσματική μέθοδος, για να το πετύχει κανείς αυτό.

 

Running

Ροή ειδήσεων

Share