Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2021

Γιατί τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν παράθυρα;

Το έχετε παρατηρήσει;

1 Ιουνίου 2021 10:53
Γιατί τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν παράθυρα;
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Το σούπερ μάρκετ είναι μια καθημερινή συνήθεια για πάρα πολύ κόσμο ανά τον πλανήτη, καθώς εκεί μπορεί να βρει κανείς προμήθειες με είδη πρώτης ανάγκης.

Σίγουρα έχεις πάει και εσύ πολλές φορές εκεί για τα ψώνια σου και πιθανότατα να έχεις παρατηρήσει ότι πουθενά μέσα δεν έχουν παράθυρα. Που εξυπηρετεί όμως αυτό τους συγκεκριμένους χώρους;

Διαβάστε με την ευκαιρία κι αυτό: Σούπερ Μάρκετ: Αλλάζουν τα πάντα - Έρχονται αυξήσεις

Η απουσία παραθύρων φαίνεται ότι είναι στοιχείο της ψυχολογίας του λιανεμπορίου, μιας και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν περιβάλλοντα όπου ο κόσμος αισθάνεται άνετα να ξοδεύει τον χρόνο και τα χρήματα του.

Γιατί τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν παράθυρα;

Για αυτό λοιπόν, πολλά καταστήματα έχουν και δάπεδα με πλακάκια που κάνουν θόρυβο όταν σέρνονται επάνω του καροτσάκια, κάνοντας τους πελάτες να επιβραδύνουν ενστικτωδώς τον ρυθμό τους και να περιηγηθούν περισσότερο εκεί. Αντίστοιχα αυτό ισχύει και για την δυνατή μουσική που παίζουν κάποια μαγαζιά, θέλοντας να κάνουν το κοινό να νιώθει γεμάτο ενέργεια και έτοιμο να ξοδέψει τα λεφτά του.

Όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ, φαίνεται ότι η απουσία τους δημιουργεί το εφέ μιας φούσκας, κάνοντας τα καταστήματα να μην έχουν καμιά επαφή με τον έξω κόσμο, αφού οι αγοραστές δεν μπορούν να δουν τι συμβαίνει πέρα από εκεί. Όσο περισσότερο ψωνίζουν λοιπόν, τόσο πιο πολλά ξοδεύουν.

Πέρα από τους παραπάνω λόγους, υπάρχουν και κάποια πρακτικά ζητήματα, μιας και τα μεγάλα παράθυρα που επιτρέπουν στο φως του ήλιου να μπει στον χώρο μπορεί να προκαλέσει ξεθώριασμα στις συσκευασίες και να τις κάνει να δείχνουν παλιές στους αγοραστές, ενώ η ανταλλαγή χώρου για παράθυρα θα μείωνε και τον αριθμό των ραφιών και άρα των προϊόντων που διατίθονται προς πώληση.

Αλλάζουν τα πάντα στα σούπερ μάρκετ - Ποια είναι η εταιρεία που έρχεται στην Ελλάδα και δίνει τα πάντα μισοτιμής

Τα Mere, η εκπτωτική ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, (στη Ρωσία έχει το όνομα Svetofor) έρχεται στην Ελλάδα, ανοίγοντας νέα καταστήματα το επόμενο διάστημα. Εμπορεύεται κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και όχι επώνυμα.

Η νέα εταιρεία μπορεί να ταράξει τα νερά στην ελληνική αγορά, καθώς, όπως ανακοίνωσε, θα εξασφαλίζει 30%-80% χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές αλλά ΚΑΙ θα πληρώνει τους προμηθευτές της, για το εμπόρευμα που έχει πωληθεί, κάθε εβδομάδα! Διαβάστε για τις αυξήσεις που έρχονται και αλλάζουν την λειτουργία των σούπερ μάρκετ στη χώρα.

Δύο αδέρφια από το Κρασναγιάρσκ της Σιβηρίας αποφάσισαν το 2009 να φτιάξουν ένα Walmart στη Ρωσία. Το ονόμασαν "Svetofor” - που σημαίνει "φανάρι" - και πολύ σύντομα έγινε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την πιο γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα.

Οι μυστηριώδεις ιδιοκτήτες της Svetofor είναι ο 57χρονος Sergei και ο 47χρονος Andrei Schneider, δύο αδέρφια με καταγωγή από τη Γερμανία. Δεν δίνουν συνεντεύξεις, δεν είναι καθόλου κοινωνικοί και δεν συνεργάζονται ιδιαίτερα με τους άλλους "παίκτες” του ρωσικού λιανεμπορίου. "Όταν τους πέτυχα πρώτη φορά είχα τρελαθεί γιατί ήταν υπερβολικά πολύ μυστικοπαθείς”, δήλωσε σε ρωσικό ΜΜΕ επιχειρηματίας από τον κλάδο του λιανεμπορίου. "Μου άρεσε η ιδέα τους και προσπάθησα να τους συναντήσω μέσω κοινών γνωστών. Εκείνοι ούτε που με πήραν τηλέφωνο!”, συμπλήρωσε.

Τα Mere, η εκπτωτική ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, (στη Ρωσία έχει το όνομα Svetofor) έρχεται στην Ελλάδα

Αντιγράφοντας τη Δύση

Όταν ίδρυσαν την εταιρεία τους το 2009, μια νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαινόταν υπερβολή. Η Svetofor όμως κατάφερε πολύ καλά να αντιγράψει τον τρόπο λειτουργίας και τις εκπτώσεις του δυτικού μοντέλου, δημιουργώντας μια αλυσίδα λιανικής με τιμές τουλάχιστον 20% χαμηλότερες από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Τα έσοδα του 2020 κινήθηκαν στα 2,5 δισ. δολάρια.

Όπως και για τους υπόλοιπους στο ρωσικό λιανεμπόριο, το μοντέλο των Schneiders ήταν η Walmart στις ΗΠΑ και το Aldi και το Lidl στη Γερμανία. Η Svetofor όμως προχώρησε ακόμα παραπέρα. Τα καταστήματά της είναι τεράστιοι τσιμεντένιοι χώροι 1.500 τ.μ. σε υποβαθμισμένα αστικά προάστια, ενώ είναι γεμάτοι από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι με παλέτες που περιέχουν φτηνά προϊόντα.

Χαμηλές τιμές το στοίχημα

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ κάνει ό,τι μπορεί για να χαμηλώνει τις τιμές. Για παράδειγμα, αγοράζει προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή ανοίγει καταστήματα σε περιοχές που δεν ανοίγουν άλλα σούπερ μάρκετ. Τα πολυμήχανα αδέρφια από την παγωμένη Σιβηρία στοιχημάτισαν ότι οι πελάτες θα έρθουν αν έχουν τη σωστή τιμή σωστή. Και πράγματι ήρθαν.

Παράλληλα, η συμπίεση των μισθών προς τα κάτω στη Ρωσία ευθύνεται κι αυτή για την επιτυχία της Svetofor καθώς ολοένα και περισσότεροι Ρώσοι πολίτες επιλέγουν καταστήματα με πιο οικονομικά προϊόντα.

Η ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mere

Σύμφωνα με τη ρωσική εταιρεία ανάλυσης Infoline, το 2020 για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας, οι 200 μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής τροφίμων αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 50% του τζίρου του λιανικού εμπορίου τροφίμων. Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες αντιπροσώπευαν πάνω από το 37% της αγοράς. Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δυναμική το 2020 ήταν η Svetofor με πωλήσεις που εκτοξεύτηκαν κατά 38,8%.

Όπως αναφέρει το ρωσικό Bell, οι αδερφοί Schneider που έχουν γερμανική υπηκοότητα αλλά ζουν στη Σιβηρία, ελέγχουν το 60% - 80% της εταιρείας μέσω δεκάδων εταιρειών που σχετίζονται με τη Svetofor. Εκτός από την LLC, την εταιρεία μέσω της οποίας λειτουργούν τα καταστήματα, έχουν εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, την αλυσίδα φαρμακείων Svetofor και αρκετές ιδιωτικές κλινικές. Άλλοι μέτοχοι μικρότερων ποσοστών είναι συγγενείς των Schneiders, καθώς και παλιοί συνεργάτες και διευθυντές.

Πέντε καταστήματα ετοιμάζονται στην Ελλάδα

Όπως σημειώνει η Svetofor - που στην ΕΕ είναι γνωστή ως Mere - στο σάιτ της, "είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες. Η Svetofor επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες”.

H ρωσική αλυσίδα MERE θα κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στο προσεχές διάστημα με 3+2 καταστήματα. Τα τρία πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά και έπονται δύο ακόμη σε Κόρινθο και Αγρίνιο.

Η ρωσική αλυσίδα ζητά ακίνητα

Η γενικές προδιαγραφές των ακινήτων για τα καταστήματα MERE είναι:

  • Τοποθεσία σε οικισμούς ή σε μικρή απόσταση από αυτούς, σε βιομηχανικές ζώνες, κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους κ.λπ.
  • Εύκολη πρόσβαση στο ακίνητο και εύκολη πρόσβαση.
  • Το κτίριο και οι χώροι δεν πρέπει να βρίσκονται σε περιφραγμένες περιοχές με ξεχωριστή είσοδο (κλειστές βάσεις, συνεργεία ή αμαξοστάσια κ.λπ.).
  • Διαθεσιμότητα χώρου στάθμευσης για τουλάχιστον 30-40 αυτοκίνητα. (από 10 θέσεις στάθμευσης και πάνω, μπορεί να συζητηθεί).
  • Δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας του καταστήματος από τις 09:00 έως τις 21:00
  • Καθαρός χώρος πωλήσεων από 650 έως 1.100 τ.μ.
  • Ισόγειο κτίριο.
  • Ενιαίος χώρος. Όχι σύνολο μικροτέρων καταστημάτων.
  • Διαθέτει τουλάχιστον 2 εισόδους: κεντρική (για αγοραστές) και μία για παραλαβές όπου υπάρχει δυνατότητα χρήσης βαρέων οχημάτων (κλαρκ) για εκφόρτωση.
  • Επαρκές ύψος οροφής: (από 4 μέτρα και πάνω).
  • Το δάπεδο να είναι επίπεδο, ομοιόμορφο, να μη μαζεύει σκόνη, να μπορεί να πλένεται και να αντέχει φορτίο τουλάχιστον 3 τόνους ανά τ.μ. (μωσαϊκό, βιομηχανικό δάπεδο ή πλακάκια). Να δίδεται τουλάχιστον 5χρονη εγγύηση για τα δάπεδα.
  • Τοίχοι, οροφή, κίονες σε εσωτερικούς χώρους, βαμμένοι με ανοιχτόχρωμα χρώματα.
  • Στεγανή οροφή.
  • Διαθεσιμότητα των απαραίτητων εγκαταστάσεων: νερό (κρύο και ζεστό), αποχέτευση.
  • Εγκατάσταση θερμάνσεως ( να συντηρεί θερμοκρασία τουλάχιστον + 18 oC τον χειμώνα).
  • Σύστημα κλιματισμού: θερμοκρασία χώρων όχι περισσότερο από + 24 oC κατά τη θερινή περίοδο.
  • Παροχή ηλεκτρικού τουλάχιστον 40 kW.
  • Φωτισμός του εσωτερικού χώρου τουλάχιστον 350 lux.
  • Δυνατότητα τοποθέτησης ψυκτικού θαλάμου μεγέθους 8% -10% της επιφάνειας του εσωτερικού χώρου.
  • Συμμόρφωση του ακινήτου με τις απαιτήσεις πυρασφάλειας, παρουσία συναγερμού πυρκαγιάς (με πιστοποιητικό εξειδικευμένου οργανισμού) κ.λπ.
  • Ύπαρξη συναγερμού ασφαλείας, δυνατότητα σύνδεσης σε κεντρικό σταθμό παρακολούθησης και κουμπί πανικού.
  • Διαθεσιμότητα χώρων για το προσωπικό (γραφεία, αποδυτήρια, χώρος συσκευασίας).
  • Εξαερισμός.
  • Προθάλαμος στην είσοδο πελατών και προθάλαμος στην περιοχή παραλαβής με θερμική κουρτίνα.
  • Παρουσία πυλών στην περιοχή παραλαβής αγαθών.
  • Ύπαρξη τηλεφωνικών συνδέσεων και Ίντερνετ.
  • Ύπαρξη όλων των απαιτούμενων από τον νόμο νομιμοποιητικών εγγράφων.
  • Συζητούνται μικρές αποκλίσεις από τις προδιαγραφές.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Τεράστια είδηση για τα Lidl!

 

Funny-Περίεργα

Ροή ειδήσεων

Share