Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024

Ωραία χρόνια, αληθινά: Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Νοσταλγία αποπνέουν σπάνιες φωτογραφίες από την παλιά Αθήνα

20 Μαΐου 2024 11:01
Ωραία χρόνια, αληθινά: Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Νοσταλγία αποπνέουν οι παρακάτω φωτογραφίες στην παλιά Αθήνα με λεωφορεία που είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή και αργότερα 30-50 δραχμές.

Αργότερα, ένας πορτοκαλί κλειδωμένος κουμπαράς με σχισμή για τα ψιλά που κοιτούσε ο οδηγός και αν είχε ουρές, κουμπιά, βοτσαλάκι, κέρμα κλπ.

Δείτε επίσης: Με σημερινά 10 ευρώ έκανες τα πάντα: Πόσο κόστιζε με Δραχμές να βγεις για καφεδάκι και ποτό

Στα παλιά λεωφορεία της Αθήνας οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν όπως θυμούνται νοσταλγικά όσοι τα έζησαν. Ο κόσμος μιλούσε ελεύθερα στον διπλανό του σαν να ήταν παλιοί γνώριμοι. Το μόνο που διέκοπτε τη συζήτηση ήταν η φωνή του εισπράκτορα που ζητούσε να δει τα εισιτήρια, μετρώντας παράλληλα κεφάλια. Πότε όμως έκαναν πρώτη φορά την εμφάνισή τους στην Αθήνα;

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Όταν τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Στις αρχές του 20ου αιώνα, το κράτος είχε δώσει άδειες για την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες λεωφορειούχους, οι οποίοι, το 1952, ίδρυσαν έξι Κοινά Ταμεία Εκμετάλλευσης Λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ, που λειτουργούσαν υπό την εποπτεία του – από το 1941 ιδρυθέντα – Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.

Ακόμη, το 1929 ιδρύθηκε η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) που είχε ως αρμοδιότητα να λειτουργήσει τραμ, τρόλλεϋ και λεωφορεία στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, αλλά από το 1956 περιορίστηκε στα τρόλλεϋ, για να καταργηθεί τελικά το 1970 και να δώσει τη θέση της στον σημερινό ΗΛΠΑΠ.

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Το 1961 ιδρύεται η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Περιοχής Αθηνών (ΑΣΠΑ), γνωστή και ως 7ο Κ.Τ.Ε.Λ., ενώ τελικά, το 1977, αφαιρούνται δια νόμου οι άδειες λειτουργίας Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων.

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε ιδρύονται η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (η οποία καταργήθηκε το 1992) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών για το σχεδιασμό, το συντονισμό και την εποπτεία του όλου συστήματος συγκοινωνιών της Πρωτεύουσας, που το 1993 έγινε ο σημερινός ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) με τις ίδιες αρμοδιότητες.

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1 δραχμή

Το 1994 ιδρύθηκε η Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), σκοπός της οποίας είναι η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου με θερμικά λεωφορεία, στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share