Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Δυσκολευόμαστε να τις πιστέψουμε: Οι 5 πιο παράξενες σεξουαλικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων

Λίγο περίεργη η ερωτική τους ζωή!

30 Ιανουαρίου 2023 14:49
Δυσκολευόμαστε να τις πιστέψουμε: Οι 5 πιο παράξενες σεξουαλικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Αρχαίοι Έλληνες: Η σεξουαλικότητα ήταν παντού στον αρχαίο κόσμο, από τις πορνογραφικές αναπαραστάσεις στην κεραμική μέχρι το σ@ξ με συμπολεμιστές και εταίρες. Όμως, ποιες ήταν οι 5 πιο παράξενες σεξουαλικές συνήθειές τους;

Με την ευκαιρία, δείτε πως συντηρούσαν τα τρόφιμά τους στην Αρχαία Ελλάδα.

Την πορνεία την επιδοτούσε το κράτος

Μπορεί να είναι δύσκολο σήμερα να φανταστεί κανείς τους υποψήφιους πρωθυπουργούς να διαφωνούν για το πόσα θα πρέπει να ξοδεύει το κράτος στην πορνεία, αλλά στην αρχαία Ελλάδα, η πορνεία ήταν νόμιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις διοικούνταν από το κράτος.

Μάλιστα, εκείνος που ρύθμισε τις τιμές στους κρατικούς οίκους ανοχής δεν ήταν άλλος από τον σπουδαίο νομοθέτη, Σόλωνα.

Αυτοί οι οίκοι ανοχής είχαν και γυναίκες και άνδρες ως σεξεργάτες, με τους δεύτερους να εξυπηρετούν κυρίως μεγαλύτερους άνδρες. Αυτά τα καταστήματα πρόσφεραν πολύ πιο φτηνές υπηρεσίες από εκείνες που πρόσφεραν οι ιερόδουλες στους δρόμους, οι οποίες συχνά φορούσαν σανδάλια τα οποία άφηναν πίσω τους ένα αποτύπωμα στο έδαφος που έγραφε “ακολουθήστε με”.

παράξενες σεξουαλικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων

Ωστόσο, οι πιο πλούσιοι πολίτες είχαν στη διάθεσή τους και κάποιες επιπλέον υπηρεσίες στοn δημόσιο οίκο ανοχής. Αυτοί οι θαμώνες μπορούσαν να υπογράψουν συμβόλαιο με κάποια από εκείνες τις ερωμένες, που ήταν ειδικευμένες στο να ευχαριστούν τους άνδρες τόσο σωματικά όσο και με το ανώτερο πνεύμα τους.

Ο Σόλων θα χρησιμοποιούσε κατάλληλα τα φορολογικά έσοδα που θα κέρδιζε η Αθήνα από αυτούς τους δημόσιους οίκους ανοχής προκειμένου να χτίσει έναν ναό -σε ποια άλλη- στην Αφροδίτη.

Η μοιχεία ήταν χειρότερη από το βιασμό

Η αυστηρότητα που επικρατούσε γύρω από το θέμα της μοιχείας φαίνεται λίγο περίεργη, αν σκεφτείς πόσο ανοιχτόμυαλοι σεξουαλικά ήταν οι αρχαίοι Έλληνες. Κι όμως, στην πραγματικότητα, η αποπλάνηση της γυναίκας κάποιου άλλου θεωρούταν χειρότερη και από τον βιασμό. Αυτό οφειλόταν στην κοινή πεποίθηση ότι η γυναίκα ήταν «ιδιοκτησία» του άντρα της και επομένως η μοιχεία ήταν μια μορφή κλοπής.

Ένας σύζυγος, λοιπόν, που έπιανε έναν άλλο άντρα με τη γυναίκα του, είχε το δικαίωμα να του επιβάλλει μία οποιαδήποτε τιμωρία -από δημόσιο διασυρμό μέχρι εκτέλεση.

Ο βιασμός θεωρούταν επίσης ανήθικος, αλλά αν η γυναίκα ήταν ανύπαντρη δεν θεωρούταν και τόσο σοβαρό έγκλημα. Άλλωστε, η σεξουαλική επίθεση είναι πολύ συχνή στην ελληνική μυθολογία με πολλούς θεούς να εξαπατούν τις γυναίκες και να τις ρίχνουν στο κρεβάτι, «δημιουργώντας» ημίθεους. Οι μύθοι αποδεικνύουν ότι στο μυαλό τους ο βιασμός δεν ήταν κάτι το τόσο επιλήψιμο.

σεξ στην Αρχαία Ελλάδα

Το φιλί σε γυναίκα θεωρούταν παράξενο

Σε κάνει να αναρωτιέσαι λίγο γιατί η φαινομενικά φυσιολογική πρακτική του φιλιού θεωρούταν παράξενη -τουλάχιστον κάτω από ορισμένες συνθήκες- στην αρχαία Ελλάδα. Για παράδειγμα, το φιλί ως μορφή χαιρετισμού θεωρούταν φυσιολογικό, ακόμα και αν χαιρετιούνταν έτσι δύο άνθρωποι που μόλις είχαν γνωριστεί. Παράλληλα, πολλοί άντρες χαιρετούσαν τους συνομηλίκους τους με ένα φιλί στο χέρι ή το μάγουλο πριν από σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις.

Ωστόσο, το να φιλάς τη γυναίκα σου θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σημάδι αδυναμίας για έναν άνδρα. Για παράδειγμα, τον Περικλή πολύ συχνά τον επέκριναν φίλοι και αντίπαλοι για το γεγονός ότι φιλούσε τη γυναίκα του στα χείλη δημοσίως. Αυτό συνέβαινε κυρίως γιατί ένα φιλί έδειχνε ισότητα, κάτι απαράδεκτο για τις περισσότερες πόλεις-κράτη.

Ταυτόχρονα, αυτή η συνήθεια έδινε την εντύπωση ότι ο Περικλής θα μπορούσε να τεθεί υπό τον σαγηνευτικό έλεγχο της συζύγου του, να γίνει ένα υποχείριό της, πράγμα επίσης απαράδεκτο για έναν πολιτικό άντρα της εποχής.

Ο δημόσιος αυνανισμός δεν έκανε και τόσο εντύπωση

Η γενική πεποίθηση σήμερα είναι ότι τον αυνανισμό καλύτερα να τον χαρεί κάποιος μέσα στην ιδιωτικότητα του σπιτιού του. Στην αρχαία Ελλάδα όμως, ο δημόσιος αυνανισμός, αν και δεν επιδοκιμαζόταν, δεν θα σε έστελνε και έγκλειστο στο δεσμωτήριο με κάποια κατηγορία.

αυνανισμός στην Αρχαία Ελλάδα

Για παράδειγμα, αυτή η “συνήθεια” χρησιμοποιήθηκε και από τον Διογένη προκειμένου να αμφισβητήσει την εξουσία. Ο Διογένης, ιδρυτής της κυνικής φιλοσοφίας, ζούσε μέσα σε ένα πιθάρι και γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί επικριτές του τον αποκαλούσαν και “σκύλο”.

Όταν, λοιπόν, μια μέρα κάποιος τον επέπληξε για τη συνήθειά του να “ανακουφίζεται” δημόσια, ο Διογένης του απάντησε: “Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο να καταπραΰνεις και την πείνα σου, τρίβοντας μια άδεια κοιλιά”.

Στη "Λυσιστράτη" του Αριστοφάνη, την αρχαία κωμωδία όπου οι γυναίκες αρνούνται το σεξ στους άνδρες προκειμένου να σταματήσουν τον πόλεμο Αθήνας-Σπάρτης, οι Σπαρτιάτες χλευάζονται για την ενθουσιώδη ενασχόλησή τους με την ευχαρίστηση του εαυτού τους. Είναι μάλιστα πολύ ταιριαστό που οι ειρηνευτικές συνομιλίες ξεκινούν με την εμφάνιση ενός Σπαρτιάτη κήρυκα του οποίου η στύση ξεχώριζε, δείχνοντας ότι και στη Σπάρτη είχαν υποφέρει από την “απεργία” των δικών τους γυναικών.

Άγρια πάρτι

Οι αρχαίοι λάτρευαν το κρασί, με αποτέλεσμα το συμπόσιο να ήταν ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της κουλτούρας τους. Από 14 έως 27 άνδρες μαζεύονταν σε ένα δωμάτιο, ξάπλωναν στα ανάκλιντρα και ξεκινούσαν τις βαθιές πνευματικές συζητήσεις. Ωστόσο, πολύ συχνά, δεν περιορίζονταν μόνο σε αυτές…

Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, η μουσική και τα drinking games μπορούσαν να κάνουν την κατάσταση να ξεφύγει. Πολύ συχνά οι μουσικοί και οι υπόλοιποι performers που προσλαμβάνονταν για το συμπόσιο, κατέληγαν σε σεξουαλικές περιπτύξεις με τους επισκέπτες. Και παρόλο που οι γυναίκες γενικά δεν επιτρέπονταν στο συμπόσιο, υπήρχαν φορές όπου high class πόρνες προσελήφθησαν για πολύ ειδικούς καλεσμένους.

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share