Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

4+1 τραγικά κουρέματα που όλα τα αγοράκια είχαν στα 90's!

Πραγματικά απαράδεκτα!

14 Οκτωβρίου 2019 12:32
4+1 τραγικά κουρέματα που όλα τα αγοράκια είχαν στα 90's!

Έχουμε κάνει πολλά πράγματα στην προηγούμενη ζωή μας για τα οποία έχουμε μετανιώσει.

Ε, σ’ αυτή την τελευταία κατηγορία εντάσσονται και τα κουρέματα τα οποία κάναμε πιτσιρικάδες.

Δείτε επίσης: Αγνώριστος ο Γουίλι! Έτσι είναι σήμερα ο εραστής της Πάολα Μπάτσο!

Πέρα λοιπόν από τις καζάκες, τα πέδιλα και τα κοτλέ παντελόνια που μας φορούσαν ετσιθελικά οι μανάδες μας, υπάρχουν και κάποια κλασικά λουκ των 90s’ για τα οποία ευχαρίστως θα καίγαμε φωτογραφίες των παιδικών και των εφηβικών μας χρόνων.

Όπως, για παράδειγμα, τα εξής:

Καπελάκι

Ξεκίνησε ως μόδα και κατέληξε ως μάστιγα! Δεν υπήρχε κεφάλι αγοριού στα μέσα της δεκαετίας του ’90, το οποίο να μην απέκτησε (έστω και για ένα μικρό διάστημα) το πιο must λουκ της εποχής. Σαν να ήταν υποχρεωμένες, οι μανάδες το επέλεγαν μαζικά για τα βλαστάρια τους, με αποτέλεσμα στις αυλές των σχολείων να παρατηρούνται υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης κρανίων, τα οποία έμοιαζαν να έχουν κουρευτεί με κατσαρόλα από πάνω.

Χωρίστρα

Έχει γίνει ξανά της μόδας πλέον. Όλο και περισσότεροι επιλέγουν τον διαδρομάκο που διχοτομεί την καυκάλα τους με ποσοστό μεγαλύτερο υπέρ της μιας πλευράς. Μόνο που η χωρίστρα εκείνης της εποχής ήταν (το) κάτι άλλο. Ήτανε πιο στιβαρή. Πιο πατικωμένη. Λες κι είχε περάσει γενναία γλειψιά αγελάδας από πάνω. Μακράν του δεύτερου το πιο «φλώρικο» χτένισμα και σε συντριπτικό ποσοστό η προτίμησή του από λιλιπούτειους κονιόρδους και απουσιολόγους.

Καρφάκια

Άλλη παράκρουση αυτή! Το ίδιο δημοφιλής με το «καπελάκι», αλλά ελαφρώς πιο αλανιάρικη, η συγκεκριμένη επιλογή απαιτούσε μια απαραίτητη προϋπόθεση: Άφθονο ζελέ του ψιλικατζίδικου (τις ευεργετικές συνέπειες του οποίου για τη σημερινή κατάσταση του κρανίου μας έχουμε αναλύσει σε άλλο πόνημα). Εννοείται ότι ήταν πάντοτε wet look και -πέρα από τα αγόρια- ήταν μόδα και σε μεγαλύτερους άνδρες, όπως ο Βασιλομπίλαρος Δημητριάδης.

Φράχτης

Πιθανότατα το πιο απαράδεκτο όλων. Αδιάψευστη ένδειξη βλαχομαγκιάς και απαραιτήτως συνοδευόμενο από σκολαρίκι με χαλκά, πέρασε στην ιστορία ως trademark καγκουρίλας. Ποτέ και κανείς δεν κατάλαβε γιατί θεωρήθηκε ωραία ιδέα το όργωμα του κεντρικού μέρους του κεφαλιού (ακόμα και ως το σημείο ξούρας) και η περίφραξή του με σμιγμένες τρίχες, που το ‘καναν να δείχνει σαν παρατημένο αγροτεμάχιο στο οποίο βοσκάνε αμνοερίφια.

Μοϊκάνα

Φουλ ανατρεπτικό και τέρμα αντισυμβατικό, καθιερώθηκε ως στιλιστικό μήνυμα αντίρρησης. Με έμπνευση τους πανκ, αμέτρητα εφηβικά κεφάλια υιοθέτησαν την τριχωτή μπαντανόβουρτσα που χώριζε τα (ξουρισμένα) δυο τμήματα. Στη λιγότερο σκληρή εκδοχή του, εμφανίστηκε και με τσουλούφι (αντί της περικεφαλαίας), το οποίο έπαιρνε πρωτοβουλίες πάνω στο τρυγημένο κρανίο και χρειαζόταν συνεχή επανατοποθέτηση με το χέρι από τον κάτοχο.

Τα δύο γάλατα που έκαναν θραύση στην Ελλάδα των 80s αλλά αποσύρθηκαν!

Οι Έλληνες ξέρουν από φρέσκο γάλα. Ξέρουν ότι αποτελεί την πρώτη τροφή του ανθρώπου μετά τη γέννησή του και όπως είναι φυσικό έχει μακρά ιστορία που ξεκινά από τον παραδοσιακό γαλατά που περνούσε από κάθε γειτονιά και μοίραζε το γάλα χύμα στα μπουκάλια.

Δείτε επίσης: Απίστευτο: Δείτε πώς είναι σήμερα ο "Αχιλλέας" από το "50-50" !

Στο πέρασμα των χρόνων, από τους γαλατάδες μέχρι το πρώτο παστεριωμένο γάλα στην Ελλάδα από την ΕΒΓΑ, πολλά γάλατα έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά, άλλα παρέμειναν και άλλα εξαφανίστηκαν από τα ράφια.

Ειδικά τη δεκαετία των 80ς και των 90ς δύο γάλατα, που δεν υπάρχουν στην ελληνική αγορά πια, σημάδεψαν τα παιδικά χρόνια των σημερινών 35άρηδων και 40άρηδων.

Το γάλα με κακάο ήταν ένα ρόφημα που κέρδιζε διαρκώς έδαφος και τα παιδιά βρίσκονταν μπροστά σε μεγάλες αλλαγές της βιομηχανίας που κυνηγούσαν πελάτες.

Ο λόγος για το περιβόητο σοκολατούχο Carnation και το αντίπαλό του το Dolca. Δύο γάλατα που οι σημερινοί νέοι δεν έχουν ακούσει καν…

Πρόκειται για δύο γάλατα που κυριάρχησαν, μαζί με άλλα στην αγορά, τότε που οι μανάδες είχαν βρει τη λύση για να πίνουν τα παιδιά τους το γάλα, άσχετα αν αυτό ήταν μια «κονσέρβα».

Το Dolca ήταν γάλα της Nestle και η αλήθεια είναι ότι παρά την επιτυχία του για την εποχή του, δεν γνώρισε τη δημοφιλία του μεγάλου αντιπάλου του. Σε τενεκεδένιο κουτάκι, στη συσκευασία με το λαγό να ρουφάει το σοκολατούχο με το καλαμάκι πολλοί το θυμούνται.

Ήταν η εναλλακτική στα σοκολατούχα γάλατα. Βασικό του σύνθημα το: «Γάλα με κακάο, όλο δύναμη και όλο νοστιμιά».

Τo «Carnation» και η διαφήμιση που άφησε εποχή

Το μεγάλο «hit» όμως μέχρι τα μέσα των 90ς άκουγε στο όνομα «Carnation».

Και να σκεφτεί κανείς ότι ήταν το 1899 όταν γαλακτοβιομηχανία «Carnation» κυκλοφορεί για πρώτη φορά παστεριωμένο γάλα σε συσκευασία μεταλλικού δοχείου.

Η ιστορία του ξεκινάει στις ΗΠΑ όταν στις 6 Σεπτεμβρίου του 1899, ιδρύεται η εταιρία Coast Consolidated Milk Company. Το προϊόν και η καινοτομία ήταν το συμπυκνωμένο γάλα.

Το 1901 ο ένας από τους δύο συνεργάτες αποσύρεται, χρεοκοπεί και αφήνει ένα χρέος 105.000 δολαρίων….

Ωστόσο ο Elbridge Amos Stuart αποφασίζει να κρατήσει την εταιρεία, καθώς οι πωλήσεις αυξάνονταν… Μάλιστα περνώντας μια μέρα έξω από ένα κατάστημα με καπνικά είδε ένα πακέτο με πούρα με την υπογραφή Carnation. Το όνομα του αρέσει και το κρατάει για τη δική του επιχείρηση που έγινε ένας κολοσσός στο εβαπορέ γάλα.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούσε από την Carnation Hellas.

Ήταν σε κλασικό τενεκεδένιο κουτί με καφέ ετικέτα που αργότερα έγινε μισή καφέ, μισή λευκή και βεβαίως έκανε θραύση στα παιδιά εκείνης της εποχής.

Φυσικά ο καλύτερος τρόπος για να πλασαριστεί στην αγορά και να απευθυνθεί στους άμεσα ενδιαφερόμενους, τα παιδιά, ήταν το δυνατό μήνυμα της διαφήμισης και ο «ήρωας». Αυτός βρέθηκε και ήταν μια φιγούρα που θύμιζε τον Λούκι Λουκ και έσωζε από την Λόλα έως αγελάδες.

Οι δε διαφημίσεις του έχουν αφήσει εποχή. «Έπιασε φωτιά η αποθήκη του Σαμ, κινδυνεύει η Λόλα. Τη Λόλα απ’ τη φωτιά ποιος θα τη βγάλει; Μόνο ο Carnation έχει δύναμη μεγάλη. Κάθε παιδί τον Carnation θαυμάζει. Ορμά στις φλόγες και το κορίτσι βγάζει. Δυνατός και γερός για να γίνεις, κάθε μέρα carnation, κάθε μέρα carnation να πίνεις…. »

Για την ιστορία η επιτυχία της Carnation ήταν μεγάλη και γρήγορα η Nestle ενδιαφέρθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Πλήρωσε περίπου 3 δισ. δολάρια και την αγόρασε.

Έτσι το 1985 η Carnation εντάσσεται στον όμιλο Nestlé, ομοίως και η Carnation Ελλάς. Το γάλα συνεχίζει για αρκετά χρόνια την πορεία του στην ελληνική αγορά, ωστόσο με το πέρασμα των ετών σβήνει και φεύγει από τα ράφια.

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share