Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Τότε που οι γονείς είχαν πλήρη άγνοια κινδύνου (Photos)!

Πραγματικά σοκαριστικό!

25 Οκτωβρίου 2019 23:52
Τότε που οι γονείς είχαν πλήρη άγνοια κινδύνου (Photos)!

Γυρνώντας πίσω στο χρόνο, κάποιοι έκαναν πολλά χιλιόμετρα για να πάνε καθημερινά στο σχολείο, με κρύο και με ζέστη. Κάποιοι άλλοι έκανες τις δικές τους θυσίες. Το ίδιο βέβαια και οι γονείς τους.

Δείτε πως είναι σήμερα η 59χρονη άτακτη Πίπη φακιδομύτη!

Ωστόσο, υπήρχε άγνοια κινδύνου. Οι γονείς δεν ήταν ενημερωμένοι για πολλά πράγματα και αυτά που έκαναν, έθεταν σε κίνδυνο τους ίδιους και τα παιδιά τους. Πράγματα που αφορούσαν τον τρόπο που τα παιδιά έτρωγαν, μέχρι και τον τρόπο που έπαιζαν.

Σήμερα οι γονείς με ένα γρήγορο ψάξιμο στο διαδίκτυο, έχουν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν για τα πάντα.

Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε διάφορα που συνέβαιναν στο παρελθόν, ωστόσο, οι φωτογραφίες αν και αποτυπώνουν διάφορους κινδύνους, αποδεικνύουν πως τότε όλοι περνούσαν καλά χωρίς να ασχολούνται όλη τους την ημέρα με smartphones και tablets.

Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να τις δείτε:

Η εκπομπή που καθήλωνε για επτά σεζόν το ελληνικό κοινό και διασώζεται μόνο ένα επεισόδιο!

Απόγευμα Ιουλίου 1974, λίγες μέρες πριν την τουρκική εισβολή στην Κύπρο και την πτώση της χούντας, μία εκπομπή πολύ μπροστά από την εποχή της, ξεκινά στο ΕΙΡΤ και μετέπειτα ΕΡΤ.

Ο τίτλος της: «Λούνα παρκ – Το μεγάλο παιχνίδι». Σε σύντομο χρονικό διάστημα, έμεινε σκέτο «Λούνα παρκ». Έτσι το έμαθε κι έτσι το αγάπησε ο κόσμος.

Αυτή η οικογενειακή εκπομπή-σειρά τα είχε όλα. Λίγο τηλεπαιχνίδι, λίγο μουσική και τραγούδι και λίγο σκετς. Κυρίως όμως είχε τον «κυρ Γιώργη» έναν μονίμως γκρινιάρη, ιδιότροπο αλλά τόσο αξιαγάπητο τύπο, τον οποίο ενσάρκωνε ο ένας και μοναδικός Διονύσης Παπαγιαννόπουλος.

Γούρλωνε τα μάτια και εκτόξευε τις ατάκες του με απροσποίητη απλότητα. Σχολίαζε τα στραβά κι ανάποδα της ελληνικής κοινωνίας και περνούσε μηνύματα.

Η σκηνοθεσία ήταν του Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος έγραφε και τα κείμενα των σκετς, τηλεσκηνοθέτης ήταν ο Βασίλης Βλαχοδημητρόπουλος, την παραγωγή έκανε ο Ντένης Πετρόπουλος, τα σκηνικά επιμελήθηκε ο Μίνως Αργυράκης, ενώ η μουσική επιμέλεια ανήκε στον Μίμη Πλέσσα.

Η τηλεόραση έχει αρχίσει να μπαίνει στα ελληνικά νοικοκυριά και όπως ήταν επόμενο μεγάλοι δημιουργοί και ηθοποιοί της εποχής θέλουν να δοκιμάσουν και να δοκιμαστούν στο νέο μέσο.

«Ο Δαλιανίδης ήθελε να κάνει κάτι που να έχει και μουσική και χορό και πρόζα και παιχνίδι κι αν θυμάμαι καλά η ιδέα δεν ήταν δική του αλλά του παραγωγού του Ντένη Πετρόπουλου» θυμάται ο Χρήστος Μαραμένος, ερευνητής-συλλέκτης αλλά και προσωπικός φίλος του Γιάννη Δαλιανίδη.


Κάθε Πέμπτη απόγευμα, λοιπόν και για επτά ολόκληρα χρόνια, από το 1974 έως το 1981, τα μάτια των τηλεθεατών ήταν στραμμένα σ’ ένα Λούνα Παρκ, εκεί όπου οι χαρές, οι λύπες και έρωτες ξεδιπλώνονταν πλάι σε τροχούς, σε μπαλαρίνες και σε κρίκους.

Η ημέρα προβολής, Πέμπτη, δεν άλλαξε ποτέ παρά μόνο στο τελευταίο επεισόδιο το οποίο θα έπαιζε την Πέμπτη 7 Μαΐου 1981. Τελικά μεταδόθηκε το Σάββατο 9 Μαΐου 1981.«Καλησπέρα σας. Άλλη μια εκπομπή του Λούνα Παρκ είναι πάλι κοντά σας, μόνο που αυτή τη φορά είναι η τελευταία» κι κάπως έτσι το Λούνα Παρκ αποχαιρετά το φανατικό κοινό του.

Ήταν η μοναδική εκπομπή που ξεκίνησε πριν τη μεταπολίτευση και διατηρήθηκε όχι μόνο μετά από αυτήν, αλλά για επτά ολόκληρα χρόνια μέχρι τις 9 Μαΐου 1981, όταν κι έκλεισε τον κύκλο της.

Συνολικά γυρίστηκαν 330 επεισόδια και για αρκετά χρόνια το Λούνα Παρκ ήταν το δεύτερο μακροβιότερο σίριαλ μετά τη σειρά «Μεθοριακός σταθμός», η οποία προβαλλόταν τότε από την ΥΕΝΕΔ και έφτασε τα 349 επεισόδια. Αργότερα το Λούνα Παρκ πέρασε στην τέταρτη θέση, αφού τις δύο πρώτες θέσεις κατέλαβαν μακράν τα σίριαλ «Η Λάμψη» και «Καλημέρα Ζωή» του Νίκου Φώσκολου.

Η σειρά δεν σώζεται στο αρχείο της ΕΡΤ, εκτός από το τελευταίο επεισόδιο, που μπορεί να αναζητηθεί ολόκληρο στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ.

Η υπόθεση και το καστ
Ο Γιάννης Δαλιανίδης είχε εμπνευστεί μια εκπομπή, ορισμό της καινοτομίας. Οι χαρακτήρες της σειράς ήταν ανεπανάληπτοι, τα σκετς εκπληκτικά και οι ηθοποιοί ταυτίστηκαν με τους ρόλους τους οποίους υποδύονταν.


Ουσιαστικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για «υπόθεση» καθώς ήταν αυτοτελή σκετσάκια. Ωστόσο τα περισσότερα περιστρέφονταν γύρω από τον κεντρικό ήρωα της εκπομπής, τον λαϊκό φιλόσοφο και γκρινιάρη κυρ-Γιώργη, που ενσάρκωνε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος.

Αυτός ήταν ο υπεύθυνος του «Λούνα παρκ» και παρά το γεγονός ότι ήταν αθεράπευτα γκρινιάρης, παράξενος και κάπως νευρικός, όλοι τον αγαπούσαν.

Η ενότητα του τηλεπαιχνιδιού ήταν από τις πιο βασικές του «Λούνα παρκ». «Δεν είχε ξαναγίνει στην ελληνική τηλεόραση κάτι τέτοιο.

Ήταν ένα σόου ταυτόχρονα τηλεπαιχνίδι, με διαγωνισμούς και με πολύ μεγάλα δώρα για την εποχή, αυτοκίνητο, μικρό διαμερισματάκι και ταυτόχρονα σίριαλ» θυμάται ο Χρήστος Μαραμένος.

Ο Τέρενς Κουίκ ήταν ο πρώτος παρουσιαστής του παιχνιδιού και των τραγουδιστών. Από το Μάρτιο του 1975 και για λίγο διάστημα ανέλαβε η Μάρω Κοντού και στη συνέχεια ο Βαγγέλης Βουλγαρίδης, ο οποίος ήταν και ο μακροβιότερος στην παρουσίαση, καθώς έμεινε μέχρι το 1980. Από τότε και μέχρι το τέλος της σειράς, το 1981, οικοδέσποινα ήταν η Ισμήνη Καλέση.

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share