Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Η "σκληρή" γυναίκα Μέμα Σταθοπούλου που αφοσιώθηκε στα παιδιά της και η κόρη της που “έφυγε”σε τροχαίο!

Μια αξέχαστη γυναίκα του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου!

16 Ιουλίου 2019 11:30
Η

Το "σκληρό" θηλυκό του παλιού καλού Ελληνικού κινηματογράφου έχει μείνει χαραγμένο στις μνήμες μας με την ομορφιά και το ταλέντο της. Ήταν αθλήτρια της Παναχαικής στο άλμα εις ύψος και ήθελε να γίνει γυμνάστρια. Έκανε καριέρα στο σινεμά, αλλά την διέκοψε σύντομα για να αφοσιωθεί στα παιδιά της.

Η Μέμα Σταθοπούλου έγινε ηθοποιός με την ίδια ευκολία που τα παράτησε όλα για να γίνει μαμά. Η εντυπωσιακή παρουσία του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου, που κάποιοι παρομοίασαν ακόμα και με το απόλυτο θηλυκό Μπριζίτ Μπαρντό, είχε τη στόφα της σταρ, παρά το γεγονός ότι το σταριλίκι δεν το αγάπησε ποτέ. Παρά μόνο την ηθοποιία, κάτι που θα ξανάκανε ευχαρίστως, όπως έλεγε, στη ζωή της. Να σας θυμίσουμε και την σπάνια εμφάνιση του Σωτήρη Τζεβελέκου στα 74 του, με την πανέμορφη σύζυγό του!

Η Δήμητρα Μέμα Σταθοπούλου υπήρξε Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου. Γεννήθηκε στην Πάτρα και πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1964. Στο θέατρο η πρώτη της εμφάνιση ήταν δίπλα στο Δημήτρη Χορν.

Είναι γνωστή ως το «σκληρό» θηλυκό του σινεμά, λόγω του παρουσιαστικού της, του έντονου βλέμματός της, αλλά και εξαιτίας ορισμένων ρόλων που ερμήνευσε, όπου βασάνιζε βάσει σεναρίου τους άντρες συμπρωταγωνιστές της.

Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες της είναι «η Παραστρατημένη», «Το κορίτσι της οργής», «Ένας μάγκας στα σαλόνια» με τον Γιάννη Βόγλη, «Ένας άφραγκος Ωνάσης», με τον Κώστα Βουτσά, «Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω» με τον Κ. Καζάκο.

Η ηθοποιός εκτός από το ταλέντο της, ξεχώρισε και με την ομορφιά και το καλλίγραμμο σώμα της. Η συνάδελφός της με την οποία έχουν παίξει μαζί σε ταινίες, Δέσποινα Στυλιανοπούλου, την έχει χαρακτηρίσει «Ελληνίδα Σάρον Στόουν».

Πότε και γιατί εγκατέλειψε την καριέρα της ως ηθοποιός.
Πότε και γιατί εγκατέλειψε την καριέρα της ως ηθοποιός.

Η Μέμα, το βαφτιστικό της όνομα ήταν Δήμητρα Σταθοπούλου κατάφερε να γίνει γνωστή και το πρόσωπο της να είναι αναγνωρίσιμο μέχρι σήμερα, παρόλο που η κινηματογραφική της καριέρα διήρκεσε μόλις 8 χρόνια.

Το 1975 λοιπόν σταμάτησε το θέατρο και τον κινηματογράφο λόγω της οικογένειάς της

Το να εγκαταλείψει το σινεμά ήταν προσωπική της απόφαση, όχι γιατί συνέβη κάτι στη δουλειά της, αλλά επειδή θέλησε να αφοσιωθεί στην οικογένεια και τα παιδιά της.

Η Σταθοπούλου αγαπούσε πολύ την υποκριτική και όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή της, αν της δινόταν η ευκαιρία να επιλέξει για δεύτερη φορά, πάλι το ίδιο επάγγελμα θα διάλεγε. Ήθελε όμως να είναι προσηλωμένη μητέρα και σύζυγος.

Ποιο ήταν το βιογραφικό της Μέμας Σταθοπούλου;

Η Μέμα Σταθοπούλου γεννήθηκε το 1942 στην Πάτρα, όπου μεγάλωσε και πήγε σχολείο.

Ο πατέρας της είχε σπουδάσει μαθηματικός, αλλά διατηρούσε κατάστημα με ντεπόζιτα και είδη φύλαξης (κουτιά, δοχεία) στην Πάτρα.

Ήταν αριστερός και είχε κυνηγηθεί για τις απόψεις του, αλλά γλίτωσε τις συλλήψεις και την εξορία.

Η Μέμα ήταν το πρώτο από τα δύο παιδιά της οικογένειας. Είχε έναν μικρότερο αδελφό, τον Νίκο.

Από μικρή αγαπούσε τον χορό και τον αθλητισμό

Ως μαθήτρια ασχολιόταν με τον στίβο και συγκεκριμένα το άλμα εις ύψος στην ομάδα της Παναχαϊκής.

Είχε λάβει μέρος σε διάφορους αγώνες όπου οι επιδόσεις της ήταν εντυπωσιακές.

Έτσι, ολοκληρώνοντας το σχολείο, ανακοίνωσε στους γονείς της ότι θα πήγαινε στην Αθήνα για να δώσει εξετάσεις στη Γυμναστική Ακαδημία και εκείνοι που γνώριζαν το ταλέντο της, δεν είχαν αντίρρηση.

Πώς ξεκίνησε όμως η καριέρα της;

Όταν έφτασε στην Αθήνα, αποφάσισε να γραφτεί στη Δραματική Σχολή.

Κανείς δεν ξέρει αν το είχε σχεδιάσει από πριν ή αν ήταν μια απόφαση της στιγμής, ο χρόνος όμως και η πορεία της, τη δικαίωσαν.

Οι γονείς της εξεπλάγησαν όταν άκουσαν την «στροφή» της κόρης τους, αλλά και πάλι δεν είχαν αντίρρηση.

«Ο πατέρας μας ο Γιώργος ήταν ένας φιλελεύθερος άνθρωπος, και οι δύο γονείς μας ήταν έτσι, προχωρημένοι για την εποχή, μας στήριζαν πολύ στα θέλω μας», ανέφερε ο αδελφός της ηθοποιού όταν ρωτήθηκε για την αντίδραση των γονιών τους.

Η Σταθοπούλου σπούδασε στη σχολή του Πέλου Κατσέλη. Αλλά και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Το 1964 έκανε το ντεμπούτο της στο θέατρο στην παράσταση «Δικέφαλος Αετός», όπου εμφανίστηκε πλάι στον Δημήτρη Χορν.

Αυτή ήταν η πιο ξεχωριστή στιγμή της καριέρας της, όπως έχει δηλώσει.

Την ίδια χρονιά ξεκίνησε να παίζει και στον κινηματογράφο, ενώ όταν έγινε γνωστή έκανε και αρκετές φωτογραφίσεις για περιοδικά.

Στο σινεμά ήταν παρτενέρ με τον Θάνο Λειβαδίτη, με τον οποίο ήταν και ζευγάρι στην πραγματικότητα.

Η σχέση τους δεν προχώρησε στον γάμο. Η ηθοποιός παντρεύτηκε τελικά τον βιομήχανο Δημήτρη Μαρούση στις αρχές της δεκαετίας του ’70.

Τότε ήταν που πήρε την απόφαση να αποσυρθεί.

Από τον γάμο της απέκτησε δύο παιδιά, τον Κώστα και την Ελένη.

Μετά από περίπου δέκα χρόνια, χώρισε και επέστρεψε στην Πάτρα, όπου άνοιξε δική της επιχείρηση.

Έφυγε από τη ζωή στις 17 Οκτωβρίου του 1999 μετά από διετή μάχη με τον καρκίνο.

Την επομένη, ένα βροχερό απόγευμα, τελέστηκε η κηδεία της στο κοιμητήριο της Πάτρας και πλάι στον κόσμο που έσπευσε για το ύστατο χαίρε ήταν και ο Θάνος Λειβαδίτης, θυμίζοντας σε όλους το ανεπανάληπτο ζευγάρι του ελληνικού μελό.

Η κόρη της σκοτώθηκε το 2005 σε τροχαίο δυστύχημα με μηχανή, σε ηλικία μόλις 24 ετών.

Μαίρη Αρώνη: Η "πάστα φλώρα" του Ελληνικού κινηματογράφου που ο θάνατος της "χτύπησε" την πόρτα νωρίς!

Η Μαίρη Αρώνη ήταν η "πάστα φλώρα" του Ελληνικού κινηματογράφου που ο θάνατος της "χτύπησε" την πόρτα νωρίς! Ποιες είναι οι τραγωδίες που συνέβησαν στην ηθοποιό που λατρεύουμε να παρακολουθούμε στις παλιές ελληνικές ταινίες;

Η Μαρία (Μαίρη) Αρώνη, έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της 16ης Ιουλίου 1992, ενώ κοιμόταν. Ήταν μια καταξιωμένη ηθοποιός του θεάτρου και για πολλά χρόνια πρωταγωνίστρια, κυρίως του Εθνικού θεάτρου. Δείτε ακόμα: Ο ξεχασμένος γίγαντας της ζωής που έφυγε ζητώντας μια τελευταία χάρη.

Το πραγματικό επίθετο της Μαίρης Αρώνη, ήταν Αρβανιτάκη. Γεννήθηκε το 1916 στην Αθήνα. Ο πατέρας της, ονομαζόταν Λέανδρος, ήταν Κωνσταντινουπολίτης, καθηγητής της μεγάλης του Γένους Σχολής και χρηματιστής. Η μητέρα της πριν παντρευτεί διατηρούσε δικό της οίκο ραπτικής, τον οποίο έκλεισε μετά τον γάμο για να αφιερωθεί στην οικογένειά της.

Από μαθήτρια η Μαίρη είχε δείξει την έφεσή της στο θέατρο, αφού συμμετείχε σε όλες τις σχολικές παραστάσεις με επιτυχία. Τα όνειρα της ωστόσο γκρεμίστηκαν το 1929, όταν ο πατέρας της αυτοκτόνησε. Το τραγικό αυτό γεγονός βύθισε στο πένθος ολόκληρη την οικογένεια. Το οικονομικό Κραχ τον είχε οδηγήσει στην καταστροφή και ανήμπορος να αντιμετωπίσει τα χρέη του, έδωσε τέλος στη ζωή του. Η μητέρα της Μαίρης έμεινε μόνη και έπρεπε να βρει τρόπο να μεγαλώσει τα παιδιά της. Αναγκάστηκε να ανοίξει ξανά τον παλιό οίκο ραπτικής και ανακοίνωσε στην κόρη της ότι θα έπρεπε να εργαστεί μαζί της. Η κοπέλα απογοητεύτηκε, αλλά ήξερε ότι δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.

Όταν όμως, λίγο καιρό αργότερα, η ξαδέλφη της μπήκε στη Δραματική Σχολή, η Μαίρη δεν άντεξε. Έκανε απεργία πείνας για να πείσει τη μητέρα της να την αφήσει να δώσει κι εκείνη εξετάσεις και τα κατάφερε. Αποφοίτησε από τη Δραματική σχολή με άριστα στην απαγγελία και τη φωνητική. Παράλληλα, φοιτούσε και στο Μουσικό Λύκειο Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών της γνώρισε τον σύζυγό της και ηθοποιό, Θόδωρο Αρώνη, του οποίου το επίθετο υιοθέτησε στην καριέρα της. Έχοντας όλα τα εφόδια, η ηθοποιός έκανε το ντεμπούτο της το 1934 στο θεατρικό έργο «Κοσμική κίνηση». Η ερμηνεία της εντυπωσίασε τους κριτικούς, οι οποίοι τη χαρακτήρισαν «γεννημένη πρωταγωνίστρια», αλλά και τη Μαρίκα Κοτοπούλη που την πήρε την επόμενη χρονιά στον θίασό της.

Έτσι, τον Ιούνιο του 1935 η «Νέα Εστία» έγραψε για την πρωτοεμφανιζόμενη: «Έδειξε ότι έχει μεγάλη ζωτικότητα και αξιοπρόσεκτο ταλέντο και νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε πολλά από την εξέλιξή της». Η εξέλιξή της ήταν όντως ραγδαία. Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα είχε ενταχθεί στους μεγάλους πρωταγωνιστές του θεάτρου και συνεργάστηκε με μεγαθήρια όπως ο Δημήτρης Χορν, ο Κώστας Μουσούρης, ο Μάνος Κατράκης και άλλοι.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι Γερμανοί είχαν επιτάξει το σπίτι του ζεύγους Αρώνη στο Καλαμάκι. Η ηθοποιός αν και περνούσε δύσκολες στιγμές, όχι μόνο δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε να εμφανίζεται στο θέατρο, αλλά έκανε ακόμα και παρατηρήσεις στους κατακτητές. Με το θάρρος και την αυτοπεποίθηση που τη διακατείχε, απαιτούσε από τους Γερμανούς να βγάζουν τις μπότες τους για να μην της χαλάσουν το παρκέ του σπιτιού!

Ο χαμός της μητέρας και του συζύγου της

Μετά την απελευθέρωση, η Αρώνη μαζί με την ξαδέλφη της και τον σύζυγό της Θεόδωρο Κρίτα οργάνωσε περιοδεία σε όλα τα σημεία της γης όπου υπήρχαν Έλληνες. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας η ηθοποιός έχασε τη μητέρα της και δεν κατάφερε να παρευρεθεί στην κηδεία, γεγονός που της στοίχισε πολύ. Στη δεκαετία του ’50 η Αρώνη άρχισε να παίζει σε αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στο κοινό. Το 1955 ο σύζυγός της διαγνώστηκε με καρκίνο και η ηθοποιός ταξίδεψε μαζί του στο εξωτερικό προκειμένου να εξαντλήσει όλα τα ιατρικά περιθώρια, αλλά δυστυχώς η κατάσταση δεν άλλαξε.

Στις 13 Ιουλίου του 1956 ο Θόδωρος Αρώνης έφυγε από τη ζωή. Ήταν η ημέρα της πρεμιέρας των «Εκκλησιαζουσών», όπου πρωταγωνιστούσε. Η πρεμιέρα αναβλήθηκε μόνο για μια ημέρα. Την επομένη η Αρώνη εμφανίστηκε στη σκηνή και πραγματοποίησε μια συγκινητική ερμηνεία. Ο χαμός του συζύγου της, του Φέντια όπως τον αποκαλούσε, κλόνισε την ηθοποιό. Η αγάπη της για το θέατρο ήταν τόσο μεγάλη που σύντομα επανήλθε και συνέχισε την καριέρα της. Την τελευταία δεκαετία της ζωής της ασχολήθηκε αποκλειστικά με το ραδιόφωνο.

Η Μαίρη Αρώνη υπήρξε επίσης επίτιμος δημότης της Ρόδου, τιμήθηκε με το Χρυσό Σταυρό Ευποιίας (1958) από το Βασιλέα Παύλο και το 1966 με το Μέγα Ταξιάρχη από το Βασιλέα Κωνσταντίνο Β’, καθώς και με άλλες διακρίσεις κυρίως από τη Μέση Ανατολή (Κυβερνήσεων και Πατριαρχείων). Η εκτίμηση που έτρεφε κυρίως το θεατρόφιλο κοινό στο πρόσωπό της για το πλούσιο “τάλαντον” και την ευσυνείδητη επίδοσή της υπήρξε μεγάλη.

 

Retromania

Ροή ειδήσεων

Share