Κυριακή, 02 Απριλίου 2023

4 θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα για το Σαββατοκύριακο

Εσύ ποια θα διαλέξεις;

20 Ιανουαρίου 2023 09:22
4 θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα για το Σαββατοκύριακο
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Το θέατρο είναι μία από τις καλύτερες μορφές ψυχαγωγίας και ευτυχώς στα θέατρα της Αθήνας, βρίσκουμε μεγάλη ποικιλία σε παραστάσεις, οι οποίες είναι τόσο καλές που μας δημιουργούν συναισθήματα χαράς, συγκίνησης ή προβληματισμού.

Παρακάτω, σου προτείνουμε παραστάσεις για να ψυχαγωγηθείς με τον καλύτερο τρόπο αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η τρελή του Σαγιό

Θέατρο Παλλάς

Το εμβληματικό θεατρικό έργο του Ζαν Ζιρωντού, ενός από τους σπουδαιότερους Γάλλους δραματουργούς του Μεσοπολέμου, στο Θέατρο Παλλάς, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια.

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο, της «Τρελής» του Σαγιό -κατά κόσμον Ωρελί- αναλαμβάνει η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, και ενσαρκώνει τον αγώνα μιας εκκεντρικής Παριζιάνας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας που επηρεάζει τη ζωή μας. Μαζί της ο Νίκος Μουτσινάς στον ρόλο του παλιατζή, ενός δαιμόνιου θεατρίνου του δρόμου και η Αθηνά Οικονομάκου, στο ρόλο της γλυκιάς και ευαίσθητης Ίρμας, μιας Παριζιάνας πόρνης με αγνή ψυχή, σα μικρού παιδιού.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Σιαμσιάρης, ο Κώστας Καζάκας, η Χριστίνα Τσάφου, η Στέλλα Γκίκα, ο Στάθης Μαντζώρος, η Γεωργία Καλλέργη, ο Πρόδρομος Τοσουνίδης, ο Ευθύμης Γεωργόπουλος, ο Μάκης Πατέλης και έξι ακόμα ηθοποιοί.

Η Ωρελί, η ιδιοφυής «τρελή» από την περιοχή Σαγιό στο γαλλικό Τροκαντερό, είναι μια ανεπιτήδευτη, ιδεαλίστρια που βλέπει τον κόσμο όμορφο και χαρούμενο. Όταν μαθαίνει το σχέδιο μιας ομάδας διεφθαρμένων εταιρικών στελεχών και κυνικών επιχειρηματιών, που σχεδιάζουν να σκάψουν το Παρίσι για να βρουν το πετρέλαιο που πιστεύουν ότι βρίσκεται κάτω από τους δρόμους του, κινητοποιεί όλους τους φίλους της, που, όπως κι εκείνη, αντιστέκονται στην εξουσία του χρήματος, και στήνει μια παγίδα στους εχθρούς της, μέσα στην οποία τους οδηγεί και τους καταστρέφει, καθώς αυτοί είναι τυφλωμένοι από την απληστία τους.

«Τι θα προτιμούσατε να έχετε στην αυλή σας: μια αμυγδαλιά ή μια πετρελαιοπηγή;»

Δίπλα στον Πέτρο Ζούλια, βάζει την καλλιτεχνική της σφραγίδα, μία σπουδαία ομάδα συντελεστών. Η Ευανθία Ρεμπούτσικα, υπογράφει την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και τα τραγούδια. Τα φαντασμαγορικά σκηνικά σχεδίασε η Μαρία Φιλίππου, τα εντυπωσιακά κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα και την κινησιολογική καθοδήγηση η Κική Μπάκα.

Το εμπνευσμένο -και πιο επίκαιρο από ποτέ- κείμενο της «Τρελής του Σαγιό», καυτηριάζει τον τυχοδιωκτισμό και ανοίγει τον δρόμο στην επικράτηση της ανθρωπιάς έναντι του ευκαιριακού κέρδους, αναδεικνύοντας την αιώνια πάλη ανάμεσα στους ονειροπόλους της ζωής και την εξουσία… την αιώνια μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό.

Κλείσε εδώ το εισιτήριο σου

Μπαμπάδες με ρούμι

Θέατρο Αλίκη

Πρόκειται για μία αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.

Φυσικά έχουν μεσολαβήσει πολλά από το 1996. Μία νέα χιλιετία ξημέρωσε και μία νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Εμεινε σκέτη η «κρίση».

Κι έτσι η ιστορία των 5 ανάπηρων, ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της ιστορίας κατάφερε να εισχωρήσει σε μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Και τι κάνουν αυτά τα ανόητα καθάρματα στο θέατρο Αλίκη;

Σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» και δηλητήριο και όποιον πάρει ο χάρος. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο, αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν και κοιμούνται ήσυχοι υφαίνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης.

«Μπαμπάδες με ρούμι» 2022. Ποιος θα ξεμείνει ζωντανός να πάρει την περιουσία; Μένει να αποδειχθεί.

Κλείσε εδώ το εισιτήριο σου

42497

Θέατρο ΗΒΗ

Σε ένα δυστοπικό μέλλον, οι άνθρωποι ζουν κάτω από την επιφάνεια της γης, προσπαθώντας να επιβιώσουν από τις παρενέργειες των επιπόλαιων επιλογών που έκαναν επί δεκαετίες ολόκληρες. Οι ανθρώπινες σχέσεις αναπτύσσονται, καταβαραθρώνονται και επαναπροσδιορίζονται, μέσα από την γνωστή ενσυναίσθηση και την ευαισθησία του Γιώργου Καπουτζίδη.

Με την ευκαιρία διάβασε εδώ την κρητική μας για την παράσταση «42497».

Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, ο Μιχάλης Συριόπουλος, η Γιούλη Τσαγκαράκη, η Ανθή Σαββάκη, ο Μανώλης Κλωνάρης, ο Αποστόλης Ψαρρός, η Ειρήνη Βαλατσού και η αγαπημένη του κοινού Κατιάνα Μπαλανίκα που ανανεώνει και για φέτος την συνεργασία της με τον Γιώργο Καπουτζίδη, συναντιούνται επί σκηνής σε ένα πρωτότυπο έργο, που μας υπενθυμίζει πόσο κοντά βρισκόμαστε στο «σκοτάδι της αβύσσου» και πόση δύναμη χρειάζεται για να «βγούμε και πάλι στην επιφάνεια».

Σε μια κοινωνία απομόνωσης, που δεν διαφέρει πολύ από την σημερινή, οι ήρωες του έργου προσπαθούν να διαχειριστούν και να υπερνικήσουν την συναισθηματική αποξένωση και την αδυναμία αποδοχής και αλληλεγγύης… αυτά δηλαδή που τους οδήγησαν ήδη στον όλεθρο.

«Μια ιστορία που δεν έχει ειπωθεί ακόμα, αλλά μπορεί και να την ζούμε ήδη».

Κλείσε εδώ το εισιτήριο σου

Αίας του Σοφοκλή

Θέατρο Αλκυονίς

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας συνομιλώντας με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά.

Ο ΑΙΑΣ, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.

Κλείσε εδώ το εισιτήριο σου

 

Θέατρο

Ροή ειδήσεων

Share