Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα στα αθηναϊκά θέατρα

17 Μαΐου 2022 12:31
3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα στα αθηναϊκά θέατρα
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Άλλη μία ημέρα με θεατρικές πρεμιέρες ξεκινά στις αθηναϊκές σκηνές σήμερα Τρίτη 17 Μαΐου. Με την ευκαιρία, να σας υπενθυμίσουμε ότι η Άννα Βίσση θα εμφανιστεί στο City Garden Festival

Αυτές είναι οι 3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα

"3 Rooms": Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε χορογραφίες Γίρζι Κύλιαν, Οχάντ Ναχαρίν, Κωνσταντίνου Ρήγου στο ΚΠΙΣΝ

 3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα στα αθηναϊκά θέατρα

Στη νέα παράσταση του Παντελή Φλατσούση, με τίτλο «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων», δυο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών ”σχεδίων”.

Ποια είναι η δυναμική του ακόμα ανεκπλήρωτου, του μη πραγματοποιημένου, του ανολοκλήρωτου; Ποια η θέση του ματαιωμένου σχεδίου σε μία κοινωνία προσανατολισμένη στην επιτυχία; Και ποια μπορεί να είναι η λειτουργία του τόσο σε ατομικό, όσο και συλλογικό επίπεδο σε μια εποχή σημαδεμένη από την πανδημία του covid 19, όπου τα ματαιωμένα σχέδια συσσωρεύονται και το μέλλον αποτελεί ξανά ένα ανοιχτό διακύβευμα; Μπορεί ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων, ένα αρχείο συσσωρευμένης συλλογικής και ατομικής τρωτότητας να αποτελέσει εφαλτήριο για μια νέα αντίληψη της κοινωνίας;

Ο Παντελής Φλατσούσης, συνεχίζοντας – μετά το ΕΘΝΙΚΟ ΝΤΕΦΙΛΕ και τη ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ – να διερευνά τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, συστήνει αυτή τη φορά τη νέα του δουλειά «Μετά το τέλος του κόσμου• ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» που θα παρουσιαστεί από τις 18 Μαΐου στο θέατρο Κάμιρος στην Κυψέλη. Το κείμενο της παράστασης συνδιαμορφώνεται με την συμμετοχή του κοινού, ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης «Κύριος στόχος πρόκειται να είναι η δημιουργία μίας παράστασης μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ταυτόχρονα μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, τόσο στο παραστασιακό κομμάτι, όσο και στην ”κατασκευή” της γίνεται η απόπειρα να θεματοποιηθούν ερωτήματα, σχετικά με την σχέση τεχνολογίας και θεατρικής τέχνης, που τέθηκαν από την συγκυρία της πανδημίας: Ποιο θέατρο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου θεατή; Πώς έχει τροποποιήσει την θεατρική τέχνη η ολοένα και αυξανόμενη προσφορά, πρωτότυπου και μη, παραστασιακού υλικού μέσω διαδικτύου; Ποιος τρόπος να κάνουμε θέατρο ανταποκρίνεται στο αλλαγμένο από τις περιστάσεις βλέμμα μας;

"Φράνκενσταϊν – Ο Χαμένος Παράδεισος" της Λένας Κιτσοπούλου στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

 3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα στα αθηναϊκά θέατρα

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την παράσταση “Φράνκενσταϊν – Ο Χαμένος Παράδεισος” της Λένας Κιτσοπούλου.

Και ο δημιουργός έπλασε το τέρας. Η Λένα Κιτσοπούλου φέρνει στον κόσμο της σκηνής έναν άλλον Φράνκενσταϊν και το τερατούργημά του, διερωτώμενη για το τίμημα της δημιουργίας. Μήπως το Τέρας είμαι εγώ; Ή εσύ;

Ο βικτοριανός μύθος του Φράνκενσταϊν, του δημιουργού που έπλασε το ανθρωπόμορφο κτήνος, οδηγεί τη Λένα Κιτσοπούλου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης από τις 18 Μαΐου. Και αν νομίζετε ότι το μυθιστόρημα της Μαίρη Σέλλεϋ αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την Ελληνίδα δημιουργό, οι ήρωες του έργου της, Φράνκενσταϊν – Ο Χαμένος Παράδεισος, έχουν άλλη άποψη. Ανελέητη σάτιρα, χιούμορ της δεκαετίας του ’80, νεανικές ακολασίες και αμαρτίες γονέων. Μια αγαπημένη οικογένεια, μια αράχνη που βγάζει δηλητήριο, ένα γραφείο κηδειών, ένα εργαστήριο κεραμικής, ένας ευαίσθητος νέος που δεν θέλει να δημιουργήσει κανένα τέρας…

Συγγραφέας, σκηνοθέτρια, περφόρμερ, εικαστικός και περσόνα του ελληνικού θεάτρου, η Λένα Κιτσοπούλου, στη νέα δραματουργία-σκηνοθεσία της, αντλεί την πρώτη ύλη από το πιο εμβληματικό μυθιστόρημα τρόμου προκειμένου να μιλήσει για τα τέρατα της σημερινής καθημερινότητας. Για τη μοναξιά. Για τον ναρκισσισμό. Για την απελπισία. Για τη βία. Για τους σταρ δολοφόνους. Για τους ηθικούς αυτουργούς που θεωρούνται αθώοι. Για τον χαμένο παράδεισο της νιότης. Και πάνω από όλα, για τη φύση της δημιουργίας. Πάντα με αχαλίνωτο σαρκασμό και έναν ατρόμητο θίασο που μας παρασύρει όλους να δούμε το «Τέρας» –το κάθε τέρας– κατάματα.

Η Λένα Κιτσοπούλου αναφέρει: «Η οικογένεια Φράνκενσταϊν, καθισμένη στο οικογενειακό σαλόνι, πνίγεται μέσα στη γλώσσα του μυθιστορήματος, μέσα στη γλώσσα της εποχής των τεράστιων περιγραφών, πνίγεται ο Βίκτωρας από τον έρωτα που απολαμβάνει, πνίγεται η Ελίζαμπεθ από τον έρωτα που νιώθει, κρατάει με το χέρι της το σχοινί γύρω από τον λαιμό της και το απολαμβάνει, πνίγεται το σύστημα όλο από την εξουσία που επιβάλλει μια ζωή το πλαίσιο, το μέτρο, θρήνο εξαναγκαστικό για τους νεκρούς, πνίγονται όλοι γιατί καραδοκεί το μέλλον, το μέλλον σαν ένας διαγωνισμός ομορφιάς, σαν ένας κόσμος που υπόσχεται νεότητα αιώνια, πρόληψη, σπουδές και δημιουργίες, λες και υπόσχεται την αθανασία, όλοι ζουν με το όπλο στον κρόταφο και μοιράζονται κουβέντες όμορφες και μετά έρχεται η δημιουργία, ο άνθρωπος που βγάζει το κεφάλι του έξω από το οικογενειακό υγρό και λέει, εγώ, εγώ, εγώ, κάτι θα κάνω μοναδικό, εγώ μπορώ, εγώ το θέλω, εγώ θα κάνω το θαύμα, θα κάνω κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ μέχρι σήμερα».

Ποιος τελικά είναι το τέρας;

Στη διάρκεια της έρευνάς της για τον Φράνκενσταϊν, η Κιτσοπούλου κράτησε ένα ημερολόγιο στο οποίο κατέγραψε τις σκέψεις της πάνω στο πρωτότυπο έργο, συνδέοντάς το με τα τέρατα της καθημερινότητας και τους μηχανισμούς που τα γεννούν. Το Ημερολόγιο Φράνκενσταϊν της Κιτσοπούλου αναμένεται να κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις του Ιδρύματος Ωνάση τον Μάιο του 2022, στη Στέγη, καθώς και σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία και σημεία πώλησης.

Συντελεστές παράστασης

Σύλληψη, Κείμενο & Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
Σκηνικά & Σχεδιασμός Βίντεο: Τεό Τριανταφυλλίδης
Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Sound Design: Κώστας Λώλος
Ηχολήπτης: Κωστής Παυλόπουλος
Ηθοποιοί (αλφαβητικά): Χριστίνα Αντωναράκη, Γιώργος Βουρδαμής, Χρήστος Καραβέβας, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Φώντας Μίχος, Ηλίας Μουλάς, Πάνος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτριας: Μαριλένα Μόσχου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Σαβίνα Τσάφα
Βοηθός παραγωγής & φροντιστηρίου: Νίκος Χαραλαμπίδης
Βοηθοί σκηνογράφου: Nathan Carey, Ναταλία Φραγκαθούλα
Βοηθός ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Εκτέλεση Παραγωγής: POLYPLANITY Productions/ Γιολάντα Μαρκοπούλου & Βίκυ Στρατάκη
Ανάθεση – Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Κατάλληλο για ηλικίες 18+

Αγγλικοί υπέρτιτλοι

Ταυτόχρονος Υπερτιτλισμός: Γιάννης Παπαδάκης
Μετάφραση Υπερτίτλων: Μέμη Κατσώνη

«Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων», του Παντελή Φλατσούση στην Κάμιρο

 3 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα στα αθηναϊκά θέατρα

Το Θέατρο Κάμιρος παρουσιάζει την παράσταση «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων», του Παντελή Φλατσούση.

Στη νέα παράσταση του Παντελή Φλατσούση, με τίτλο «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων», δυο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών ”σχεδίων”.

Ποια είναι η δυναμική του ακόμα ανεκπλήρωτου, του μη πραγματοποιημένου, του ανολοκλήρωτου; Ποια η θέση του ματαιωμένου σχεδίου σε μία κοινωνία προσανατολισμένη στην επιτυχία; Και ποια μπορεί να είναι η λειτουργία του τόσο σε ατομικό, όσο και συλλογικό επίπεδο σε μια εποχή σημαδεμένη από την πανδημία του covid 19, όπου τα ματαιωμένα σχέδια συσσωρεύονται και το μέλλον αποτελεί ξανά ένα ανοιχτό διακύβευμα; Μπορεί ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων, ένα αρχείο συσσωρευμένης συλλογικής και ατομικής τρωτότητας να αποτελέσει εφαλτήριο για μια νέα αντίληψη της κοινωνίας;

Ο Παντελής Φλατσούσης, συνεχίζοντας – μετά το ΕΘΝΙΚΟ ΝΤΕΦΙΛΕ και τη ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ – να διερευνά τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, συστήνει αυτή τη φορά τη νέα του δουλειά «Μετά το τέλος του κόσμου• ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» που θα παρουσιαστεί από τις 18 Μαΐου στο θέατρο Κάμιρος στην Κυψέλη. Το κείμενο της παράστασης συνδιαμορφώνεται με την συμμετοχή του κοινού, ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης «Κύριος στόχος πρόκειται να είναι η δημιουργία μίας παράστασης μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ταυτόχρονα μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, τόσο στο παραστασιακό κομμάτι, όσο και στην ”κατασκευή” της γίνεται η απόπειρα να θεματοποιηθούν ερωτήματα, σχετικά με την σχέση τεχνολογίας και θεατρικής τέχνης, που τέθηκαν από την συγκυρία της πανδημίας: Ποιο θέατρο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου θεατή; Πώς έχει τροποποιήσει την θεατρική τέχνη η ολοένα και αυξανόμενη προσφορά, πρωτότυπου και μη, παραστασιακού υλικού μέσω διαδικτύου; Ποιος τρόπος να κάνουμε θέατρο ανταποκρίνεται στο αλλαγμένο από τις περιστάσεις βλέμμα μας;

Συντελεστές

Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης
Κείμενο παράστασης: Παντελής Φλατσούσης & η ομάδα, με την συμμετοχή του κοινού
Δραματουργία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικός Χώρος: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Ηχητικός σχεδιασμός & Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Βοηθός ηχητικού σχεδιασμού: Άγγελος Κονταξής
Σχεδιασμός και υλοποίηση λογισμικού: Κωνσταντίνος Νησίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τζάνος Μάζης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σόνια Καλαϊτζίδου, Θανάσης Κριτσάκης
Eπικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπόλα

Με τους: Γιώργο Κριθάρα, Άλκηστις Πολυχρόνη

Διάρκεια: 70′

 

Θέατρο

Ροή ειδήσεων

Share