Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

7+1 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα 11/2

Τι παίζει στις θεατρικές σκηνές;

11 Φεβρουαρίου 2022 13:33
7+1 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα 11/2
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Το σαββατοκύριακο ξεκινά με ποικιλία θεατρικών πρεμιέρων στις αθηναικές σκηνές! Κωμωδίες, δράματα, αυτοβιογραφίες... όλα υπάρχουν στο μενού και προσκαλούν το θεατρικό κοινό να τα παρακολουθήσει.

Το Athensmagazine.gr παρουσιάζει τις παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα 11/2

1. "Η αυλή των θαυμάτων" του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

θεατρικές πρεμιέρες

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε συμπαραγωγή με τον πολιτιστικό οργανισμό Λυκόφως, παρουσιάζει ένα σημαντικό μουσικοθεατρικό εγχείρημα στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη στο πλαίσιο του κύκλου Θέατρο στο Μέγαρο. Ο βραβευμένος με «Κάρολος Κουν» σκηνοθέτης Χρήστος Σουγάρης και ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστ του πιάνου και συνθέτης Στέφανος Κορκολής υπογράφουν μια ιδιαίτερη εκδοχή του πιο εμβληματικού έργου του νεοελληνικού θεάτρου, της «Αυλής των θαυμάτων» σε μορφή μιούζικαλ.

Μαζί τους, ένα κορυφαίο επιτελείο συντελεστών. Ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος υπογράφει τους στίχους, η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου τη δραματουργία, και ο Φωκάς Ευαγγελινός τις χορογραφίες. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Ελένης Μανωλοπούλου, και οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου. Στον εξαιρετικό 17μελή θίασο της παράστασης πρωταγωνιστούν: Γιώργος Γάλλος, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ρούλα Πατεράκη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Κόρα Καρβούνη, Μαρία Διακοπαναγιώτου και η διεθνής μετζοσοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη. Στο πιάνο και στη διεύθυνση δεκαμελούς ορχήστρας επί σκηνής, ο Στέφανος Κορκολής.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία | Χρήστος Σουγάρης
Πρωτότυπη μουσική-Διεύθυνση ορχήστρας | Στέφανος Κορκολής
Στίχοι | Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Δραματουργία | Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Χορογραφίες | Φωκάς Ευαγγελινός
Σκηνικά-Κοστούμια | Ελένη Μανωλοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών | Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτη | Νικόλας Ιωακειμίδης
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου | Έμιλυ Κουκουτσάκη
Φωτογραφίες | Πάνος Γιαννακόπουλος, Μιχάλης Γκούμας

Παίζουν

Γιώργος Γάλλος (Στέλιος)
Αλέξανδρος Μπουρδούμης (Μπάμπης)
Κατερίνα Παπουτσάκη (Όλγα)
Ρούλα Πατεράκη (Αννετώ)
Μάνος Βακούσης (Ιορδάνης)
Κόρα Καρβούνη (Βούλα)
Κοσμάς Φοντούκης (Λάσκος)
Ειρήνη Καράγιαννη (Αστά)
Μαρία Διακοπαναγιώτου (Ντόρα)
Μαρίζα Τσάρη (Μαρία)
Γιώργος Τσιαντούλας (Στράτος)
Αλέξανδρος Βάρθης (Γιάννης)
Κρις Ραντάνοφ (Άντρας)
Ηλέκτρα Σαρρή (Ματίνα)
Γιώργος Ντάβος (Ραφαέλα)
Χρήστος Τσούκας (Κύριος Α΄)
Χρήστος Ζαμπάτης (Κύριος Β΄)

Και η Φιλαρέτη Κομνηνού στον ρόλο της Καίτης.

Στο πιάνο και στη διεύθυνση δεκαμελούς ορχήστρας επί σκηνής, ο Στέφανος Κορκολής.

Διάρκεια: 130 λεπτά (με διάλειμμα)

2. "Βelle Εquipe" της Μάρθας Μπουζιούρη στο Θέατρο ΕΛΕΡ

θέατρο

Η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ “Βelle Εquipe” της Μάρθας Μπουζιούρη, βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Grégory Reibenberg, παρουσιάζεται στο Θέατρο ΕΛΕΡ.

«Πετάω λέξεις και φράσεις στο χαρτί. Με το ζόρι βάζω τελείες και κόμματα. Δεν υπάρχει χρόνος. Μόνο η ανάγκη ν’ αδειάσω το κεφάλι μου που ξεχειλίζει. Το γράψιμο είναι ο τρόπος να καταφέρω, αυτός ο καινούργιος άνθρωπος που γίνομαι, και που ακόμη δε γνωρίζω καλά, να κρατηθεί όρθιος. Γράφω για να μη χάσω την ισορροπία μου. Να μην πέσω.

Έχω 20 νεκρούς μέσα στο σώμα μου και δεν ξέρω τι να κάνω. Ήταν όλοι τους ωραίοι άνθρωποι, η γενιά μας, που αντιπροσώπευε το πνεύμα του Παρισιού. Αντιπροσώπευε αυτό ακριβώς που μισούν οι τρομοκράτες: τη διαφορετικότητα, το μοίρασμα, την ανθρωπιά και την αγάπη.

Όχι, δεν έχω μίσος για τους τρομοκράτες. Μόνο μίσος για τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο. Όμως δεν γίνεται να ζούμε κρυμμένοι. Ο φόβος στα σωθικά δεν είναι επιλογή. Πρέπει να αναγεννηθούμε από τις στάχτες μας. Το Belle Equipe ήταν και θα παραμείνει ένας χώρος ζωής».

Η Μάρθα Μπουζιούρη, πιστή στην ενασχόλησή της με το θέατρο ντοκιμαντέρ (Τα Ταξίδια της Πηνελόπης – Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Αμάρυνθος – Φεστιβάλ Αθηνών, Traces –DOMEEVENT/Athens Biennale, Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το Δίκαιο του Νερού – Φεστιβάλ Αθηνών/Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), καταπιάνεται αυτή τη φορά με το ευαίσθητο θέμα της τρομοκρατίας, αγγίζοντας το πολιτικό μέσα από το ανθρώπινο και καταθέτοντας ένα έργο – ύμνο στη ζωή και ταυτόχρονα ηχηρό μήνυμα κόντρα στη διαιώνιση του φόβου και του μίσους.

Προϊόν εκτεταμένης έρευνας στη Γαλλία, η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ “Belle Equipe” είναι βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Grégory Reibenberg Une belle équipe (μτφρ: Μια όμορφη ομάδα). Ο Grégory είναι ο ιδιοκτήτης του café La belle équipe, το οποίο βρέθηκε, όπως και το Bataclan, στο στόχαστρο της φονικής τρομοκρατικής επίθεσης της 13ης Νοεμβρίου 2015 στην καρδιά του Παρισιού, που κόστισε τη ζωή σε 130 ανθρώπους. Ο Grégory επέζησε. Όχι όμως η γυναίκα της ζωής του και οι κοντινοί φίλοι και συνεργάτες του, η “όμορφη ομάδα” του.

Η παράσταση, που αντλεί από το βιβλίο του Grégory Reibenberg (σύντομα αναμένεται η κινηματογραφική μεταφορά του στη Γαλλία), καθώς και από οπτικοακουστικά ντοκουμέντα και συζητήσεις με τον ίδιο τον συγγραφέα, αναμετριέται με την επώδυνη όσο και αισιόδοξη διαδικασία της αναγέννησης μετά την καταστροφή. Ο Grégory δεν είναι ούτε ήρωας ούτε θύμα. Είναι ένας άνθρωπος εν μεταμορφώσει, η προσωπική τραγωδία του οποίου τέμνεται με τη συλλογική πραγματικότητα της ανόδου της τρομοκρατίας και της μισαλλοδοξίας. Δραματουργικά, το”Belle Equipe”ακολουθεί το ταξίδι ενός ανθρώπου ο οποίος ψάχνει το βηματισμό του ανάμεσα στην παλιά του ζωή και στις νέες αναμνήσεις που διψάει να φτιάξει, διαγράφοντας μια θραυσματική, εναλλασσόμενη πορεία από το σκοτάδι προς το φως, και αναδεικνύοντας το πολιτικό μέσα από το ανθρώπινο.

Το “BelleEquipe”είναι μια παραγωγή της εταιρείας PLAYS2PLACE και επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ. Η ανάπτυξη της παράστασης υποστηρίχτηκε από τον οργανισμό CENTQUATREPARIS και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα καλλιτεχνικής κινητικότητας i-portunus artistic mobility grant.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρωτότυπο κείμενο: Grégory Reibenberg
Μετάφραση: Δημήτρης Ντάσκας
Σύλληψη-Έρευνα-Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη
Δραματουργία: Μάρθα Μπουζιούρη – Εύα Οικονόμου-Βαμβακά
Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Στρούλια, σε συνεργασία με τη Ζαϊρα Φαληρέα
Σύνθεση – Επιμέλεια οπτικοακουστικού υλικού: Γιώργος Ταϊφάκος
Φωτισμοί: Δήμητρα Αλουτζανίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου
Συνεργασία στην έρευνα: Μαρία Χούχου
Γραφιστικός σχεδιασμός: Θοδωρής Πετρόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Αναστασία Γιαννάκη
Παίζουν: Νικολίτσα Αγγελακοπούλου, Γιώργος Κισσανδράκης, Άννα Κλάδη, Βασίλης Λιάκος, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά

3. "Amalia melancholia" της Ζωής Χατζηαντωνίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

θεατρικές πρεμιέρες

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει την παράσταση «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων», της Ζωής Χατζηαντωνίου.

Αν η βασίλισσα Αμαλία ήταν φυτό, θα της έδιναν το όνομα Amalia melancholia. Η ίδια ευχήθηκε να της δώσει η ιστορία τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων.

Η Ζωή Χατζηαντωνίου δημιουργεί μια παράσταση – μνημείο για τη γυναίκα που στιγματίστηκε για την ατεκνία της, αλλά χάρισε στην Αθήνα τον Εθνικό Κήπο. Την Αμαλία ερμηνεύει η Έμιλυ Κολιανδρή.

Η παράσταση βασίζεται στις 887 επιστολές της βασίλισσας Αμαλίας προς τον πατέρα της Παύλο Φρειδερίκο Αύγουστο του Ολδεμβούργου, σε μαρτυρίες που βρίσκονται διάσπαρτες στην εκτεταμένη βιβλιογραφία και στα απόρρητα έγγραφα των γιατρών που ασχολήθηκαν με την περίπτωση της. Οι επιστολές μοιάζουν περισσότερο με προσωπικό ημερολόγιο, βρίσκονται στα κρατικά αρχεία της πόλης του Ολδεμβούργου και διαβάζονται σαν απολαυστικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης.

Μια κόρη απευθύνεται στον πατέρα της, μοιράζεται μαζί του τις αγωνίες, τις χαρές, τις ελπίδες και τις απογοητεύσεις της. Του μιλάει για τις δυσκολίες προσαρμογής, το πολιτικό κλίμα, τη λαχτάρα για τη γέννηση ενός παιδιού, τη λατρεία προς το πρόσωπό του, την αφοσίωση στον Όθωνα, το πάθος με τον μαγικό κόσμο των φυτών και των ζώων και, φυσικά, τη δημιουργία του Κήπου. Βλέπουμε την άγουρη, ενθουσιώδη, ρομαντική Αμαλία των δεκαοκτώ χρόνων να μεταμορφώνεται στην ενήλικη, επίμονη και πολιτικοποιημένη γυναίκα που αγάπησε την Ελλάδα αλλά η Ελλάδα δεν την αγάπησε ποτέ.

Η έρευνα και η δραματουργία της παράστασης επικεντρώνονται στο θέμα της ατεκνίας της Αμαλίας, στις μακροχρόνιες επίπονες προσπάθειές της και στις πολιτικές συνέπειες που είχε η αποτυχία της να προσφέρει διάδοχο στον ελληνικό λαό.

Οι σύγχρονες ιατρικές μελέτες αποδίδουν την ατεκνία της σε μια αφανή απλασία, μια έλλειψη, η οποία αν γινόταν γνωστή εκείνη την εποχή, η πρώτη βασίλισσα της Ελλάδας θα θεωρούνταν ένα τέρας, ένας κακός οιωνός για τη λαμπρή επανεκκίνηση του ελληνισμού. Άλλη γυναίκα στην περίπτωσή της θα γινόταν έκθεμα ανατομίας, νούμερο σε τσίρκο ή μια αξιοπερίεργη υπόθεση ιατρικών σχολών.

Οι θεραπείες που της επέβαλλαν γιατροί, επιστημονικοί σύμβουλοι, σκιντζήδες και ιατροσοφιστές κράτησαν δεκαέξι χρόνια. Ακόμη και νεκρό, το ταλαιπωρημένο σώμα της Αμαλίας υποβλήθηκε, κατόπιν εντολής, σε νεκροψία, προκειμένου να διαλευκανθεί το ζήτημα της ατεκνίας της. Ωστόσο επίσημο έγγραφο δεν βρέθηκε ποτέ. Η εξέταση της πενηνταεξάχρονης γυναίκας αποκάλυψε ευρήματα, τα οποία κρίθηκε σωστό να αποσιωπηθούν.

Η αποτυχία της να προσφέρει ένα παιδί στον λαό είχε επιπτώσεις στο ζήτημα της παλιγγενεσίας και στην αποκατάσταση της πολιτικής σταθερότητας στο ταραχώδες νεογέννητο κράτος. Η απουσία του συνετέλεσε στην όξυνση της λαϊκής δυσαρέσκειας και στην έξωσή του βασιλικού ζευγαριού από την Ελλάδα.

Ωστόσο, από το όραμα, την επιμονή και κυρίως την αγάπη της Αμαλίας, γεννήθηκε ένα παιδί, γεννήθηκε ένας Κήπος. Κανείς δεν πίστευε ότι ήταν δυνατόν να συμβεί αυτό το θαύμα στην κατάξερη και ρημαγμένη Αθήνα των μέσων του 19ου αιώνα. Αγαπούσε τα αειθαλή φυτά και τους φοίνικες, κυρίως τις Ουσινγκτόνιες, γιατί της θύμιζαν αρχαιοελληνικούς κίονες. Τις έφερε στην Ελλάδα για να ομορφύνει το μοναδικό παιδί που έκανε, τον σημερινό Εθνικό Κήπο.

Σε αυτόν τον Κήπο, παρά τις τόσες προτομές επιφανών ανδρών, δεν υπάρχει ούτε μία προτομή, ούτε μία επίσημη αναφορά, στη γυναίκα που τον ονειρεύτηκε και τον δημιούργησε.

Συντελεστές

Σύλληψη – Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος σε συνεργασία με τον Γιώργο Μιζήθρα
Βίντεο: Παντελής Μάκκας
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Ερμηνεύουν: Έμιλυ Κολιανδρή, Ρίτα Λυτού
Σύμβουλος δραματουργίας: Λουίζα Αρκουμανέα
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Στέλλα Ράπτη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Καλοφούτη
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Περούκες: Κωνσταντίνος Σαββάκης
Οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Βοηθοί εκτέλεσης παραγωγής: Γιώργος Γερανάκης, Υακίνθη Τσούρα
Φωτογραφίες: Alex Kat
Μακιγιάζ φωτογράφησης: Σίσσυ Πετροπούλου

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

4. "Μήδεια" του Ευριπίδη στο θέατρο Άνεσις

μήδεια ευρυπίδη

«ΗΜήδεια είναι μία μεγάλη κιβωτός που μας διέσωσε το πλήρες φορτίο του ιστορικού πάθους εκείνων των καιρών δια μέσου των αιώνων» γράφει ο Αλέξης Διαμαντόπουλος.

Προδίδονται οι όρκοι για ειρήνη, το μίσος κυριαρχεί, οι νεαροί Έλληνες της εποχής πήγαιναν κυριολεκτικά από πόλεμο σε πόλεμο, γενιές χανόντουσαν υπηρετώντας υπερφίαλα σχέδια επέκτασης και πλουτισμού.

Το ψυχολογικό κλίμα της Μήδειας είναι το μίσος. Εξελίσσεται ένας εφιάλτης, προσγειωμένος στο επίπεδο του κρεβατιού, του προδομένου έρωτα, ακριβώς όπως στα όνειρα.

«Τώρα κυβερνά το μίσος και η αγάπη αρρώστησε». Αυτή η φράση ακούγεται στην έναρξη του έργου. Τόσο αναγνωρίσιμη σε μας γιατί οι καιροί είναι ταραγμένοι και στις μέρες μας.

Σχεδιάζοντας την παράστασή μας, το να ανιχνεύσουμε τον μηχανισμό που πυροδοτεί την έκρηξη των δυνάμεων του θανάτου, κόντρα σε κάθε λογική, σε κάθε ανάχωμα που στήνει ο πολιτισμός απέναντί τους, είναι για μας ο πρώτος στόχος.

Όπως και το να υπογραμμίσουμε τον αφανισμό των παιδιών, της νέας γενιάς ανάμεσα στις συμπληγάδες του εγωισμού και της αλαζονείας των ενηλίκων.

Συντελεστές

Μετάφραση: Κάτια Γέρου, Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης, Νίκος Νίκας
Σκηνοθεσία: Κάτια Γέρου
Σκηνογραφία: Κυριάκος Κατζουράκης, Νίκος Πολίτης
Κοστούμια: Ευαγγελία Κρητικοπούλου
Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Ηχητικός σχεδιασμός: Κυριάκος Κατζουράκης, Ιωάννα Μπιτούνη
Μουσική τρέιλερ: Μάνος Αχαλινωτόπουλος
Σχεδιάστρια φωτισμού: Μελίνα Μάσχα
Βοηθοί σκηνοθέτη: Εβελίνα Θωμοπούλου, Γεωργία Σωτηριανάκου
Παραγωγή: t-shOrt, Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης
Οργάνωση παραγωγής: Λίνα Φούντογλου

Παίζουν: Κάτια Γέρου, Νίκος Νίκας, Αλέξανδρος Σωτηρίου, Λίνα Φούντογλου, Ιωάννα Μπιτούνη

Αφιερώνεται στη μνήμη του Κυριάκου Κατζουράκη.

Χωρίς την παντός είδους βοήθειά τους η παράσταση αυτή δεν θα είχε καταφέρει να γίνει.

Αλέκος Αλαβάνος, Μαρία Αλβανού, Γιάγκος Ανδρεάδης, Ελένη Αφεντάκη, Μάνος Αχαλινωτόπουλος, Νάντια Βαλαβάνη, Μάρω Δούκα, Νίκος Δούκας, Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Μάκης Καβουριάρης, Νίκος Κόλμαν, Καλή Κυπαρρίση, Ηρακλής Κωστάκης, Σταύρος Λίτινας, Δημήτρης Μαγγίνας, Αριστείδης Παπαϊωάννου, Πέπη Ρηγοπούλου, Γεωργία Σιδέρη, Νίκος Φιλημέγκας, Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης, Γιώργος Χατζημιχάλης.

5. "Μαρίκα Νίνου – Σαν άστρο" σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

θέατρο

Μια θεατρική παράσταση με ζωντανά ρεμπέτικα τραγούδια αλλά και χορό-ακροβασία, που ξετυλίγει το νήμα της σύντομης και πολυτάραχης ζωής της ακροβάτισσας που έγινε μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια: της Μαρίκας Νίνου αλλά και ίδιας της εποχής της, κατά τη διάρκεια της οποίας πρόλαβε να αναπτυχθεί , να εδραιωθεί αλλά και να ξεκινήσει να παρακμάζει το αυθεντικό ρεμπέτικο τραγούδι.

Η αρμένικης καταγωγής Μαρίκα Νίνου γεννήθηκε εκατό χρόνια πριν, το 1922, πάνω σε ένα καράβι με το οποίο φυγαδεύτηκαν πρόσφυγες από την καιόμενη Σμύρνη. Πέθανε μόλις το 1957. Μετά τον Εμφύλιο, σε μια Ελλάδα που αναζητούσε ταυτότητα αλλά και εκτόνωση, η Μαρίκα Νίνου υπήρξε μια από τις λίγες γυναίκες που διεκδίκησαν και κατέκτησαν τη θέση τους στο ανδροκρατούμενο ρεμπέτικο πάλκο.

Μέσα στα επτά χρόνια της καριέρας της ως λαϊκής τραγουδίστριας, η Νίνου πρόλαβε όχι μόνο να συνεργαστεί με σπουδαίους συνθέτες και να πει αξέχαστα τραγούδια -από τα «Καβουράκια» και την «Ταμπακιέρα» μέχρι το «Τί σήμερα τί αύριο τί τώρα» – αλλά και να δημιουργήσει έναν ολόκληρο μύθο γύρω από την ερμηνευτική ικανότητα και τη μνημειώδη σκηνική της παρουσία, που ήταν πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού της εποχής.

Όμως και η συνεργασία της με τον Βασίλη Τσιτσάνη μυθοποιήθηκε όσο καμμιά άλλη, συμβάλλοντας στη γέννηση ενός πρώιμου “star system” που χτίστηκε σιγά-σιγά μέσα από τις ρεκλάμες, τις ειδήσεις και τις φήμες στις «κοσμικές» στήλες των εφημερίδων, τις μαρκίζες έξω από τις κοσμικές ταβέρνες. Η ελληνική κοινωνία άλλαζε και μαζί άλλαζαν και οι κανόνες του παιχνιδιού στο πάλκο, στη δισκογραφία, στο ίδιο το λαϊκό τραγούδι.

Σήμερα το ρεμπέτικο και τα ήθη του ανήκουν πιά στο παρελθόν. Όμως τραγούδια του Τσιτσάνη, του Παπαϊωάννου, του Χιώτη και άλλων σημαντικών συνθετών της εποχής παραμένουν ζωντανά μέσα από τις ανεπανάληπτες ερωτικές και μόρτικες ερμηνείες της Μαρίκας Νίνου, που ξεσηκώνουν μέσα μας τον αιώνιο ελληνικό καημό, εκείνη τη βαθιά νοσταλγία για όσα ζήσαμε ή όσα θα θέλαμε να είχαμε ζήσει.

Συντελεστές

Δραματουργία- Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Συνεργάτης στη Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Πρωτότυπα κείμενα: Μαριάννα Κάλμπαρη
Μουσική Επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά – Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική Διδασκαλία: Αυγερινή Γάτση, Στράτος Γκρίντζαλης
Ενορχήστρωση: Αυγερινή Γάτση, Στράτος Γκρίντζαλης, Γιάννος Περλέγκας, Μπάμπης Παπαδημητρίου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Πίνα Κούλογλου, Μαριλένα Μόσχου
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός Σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι, Ευαγγελία Τσιούνη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Κατασκευή σκηνικού: Νίκος Δεντάκης
Φωτογραφίες: AlexKat
Video-trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Παίζουν (αλφαβητικά):

Ευγενία Αποστόλου, Βερόνικα Δαβάκη, Δημήτρης Μαγγίνας, Γιάννος Περλέγκας, Μάνος Στεφανάκης

Μουσικοί επί σκηνής:

Αυγερινή Γάτση (πιάνο, ακορντεόν)
Στράτος Γκρίντζαλης (μπουζούκι, μπαγλαμάς, κιθάρα, καζού)
Μπάμπης Παπαδημητρίου (κιθάρα, μπουζούκι, μπαγλαμάς)
Γιάννος Περλέγκας (κιθάρα, πιάνο, μπουζούκι, μπαγλαμάς)

Χορός-ακροβασία: Χριστίνα Σουγιουλτζή

6. "Νόμοι της έλξης" του Γιώργου Κατσιφή στο Θέατρο 104

θεατρικές πρεμιέρες

Οι «Νόμοι της έλξης», το νέο θεατρικό έργο του συγγραφέα Γιώργου Κατσιφή, έρχεται στο Θέατρο 104.

Ακρόπολη. Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι. Η γνωριμία, η φιλία και η άποψή τους για τη ζωή και τις σχέσεις ανεξαρτήτως φύλου έρχονται στο προσκήνιο δίχως ταμπού και προκαταλήψεις.

Οι «Νόμοι της έλξης» δεν είναι μία συνηθισμένη ρομαντική κομεντί, όπου οι ήρωες έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Αντίζηλος του αγοριού είναι ένα κορίτσι, που διεκδικεί το κορίτσι που εκείνος ερωτεύτηκε. Η παράσταση μιλά για την καθημερινότητα των νέων του 21ου αιώνα, τα date apps, το sexting, τις εφήμερες παρέες, το άγχος της δουλειάς, όλα αυτά με φόντο την Αθήνα του 2022.

Ταυτότητα της παράστασης

Νόμοι της έλξης
Είδος: ρομαντική κομεντί
Kείμενο / Σκηνοθεσία: Γιώργος Κατσιφής
Κίνηση-Χορογραφίες: Φανή Παρλή
Σχεδιασμός Φωτισμού: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Σκηνικά-Κουστούμια: η Ομάδα
Μουσική παραγωγή/σύνθεση/sound design: Δημήτρης Μορφέας Σπανός
Φωτογραφίες- σχεδιασμός αφίσας: Άρτεμις Σκεύα
Σχεδιασμός αφίσας promo: Στέφανος Χατζηλάμπρος

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Ναταλία Καντεμνίδη (Δανάη), Εύα Μοσχολιδάκη (Βίκυ), Κωνσταντίνος Πεσλής (Άρης), Νικόλ Χριστοδούλου (Αλίκη)

7. "Ματωμένος Γάμος" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα στο Εθνικό Θέατρο

θέατρο

Ο Ματωμένος Γάμος, του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, η συγκλονιστική ιστορία ενός πάθους έρχεται στο Εθνικό Θέατρο.

Μια κοινωνία με ακλόνητους δεσμούς. Μια Νύφη που ανήκει σε κάποιον άλλον. Ένας πατημένος όρκος. Ένα άλογο που καλπάζει βαθιά μέσα στο σκοτεινό δάσος. Όσο κι αν τρέξει όμως κανείς, μπορεί να ξεφύγει από το αίμα που κυλάει μέσα του; Μπορεί, άραγε, να αποδράσει ποτέ κανείς, από τον εαυτό του;

Εμπνευσμένος από ένα πραγματικό έγκλημα της εποχής του, και στο κατώφλι ενός βίαιου Εμφυλίου, ο Ματωμένος Γάμος, του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα είναι η συγκλονιστική ιστορία ενός πάθους και ταυτόχρονα ένα παράφορο τραγούδι που μιλά με τρόπο σπαραχτικό για την ελευθερία, τον έρωτα και τον θάνατο.

«Τόσον καιρό κρυβόντουσαν ο ένας από τον άλλον αλλά στο τέλος νίκησε το αίμα» λέει ο σπουδαίος Ισπανός ποιητής. Η σκηνοθέτις Μαρία Μαγκανάρη, που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε τροχιά δημιουργικής προσέγγισης των κλασικών του σύγχρονου θεάτρου, εκκινεί από τη φράση αυτή για να βουτήξει στον πυρήνα του αριστουργήματος του Λόρκα, αναδεικνύοντας ένα διαχρονικό ερώτημα: «Είναι οι επιλογές μας στη ζωή αληθινά δικές μας ή τις κουβαλάμε στο αίμα μας σαν το χρώμα των μαλλιών και των ματιών μας; Μπορούμε τελικά να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε;».

Άκρως λυρικός, με τον αισθησιασμό και την υπερβατική τόλμη που υπαγορεύει η μεγάλη ποίηση και με φόντο της τραχύτητα του ανδαλουσιανού τοπίου, ο Λόρκα ενσωματώνει στον Ματωμένο Γάμο τελετουργικά που σε όλους τους πολιτισμούς συνοδεύουν τις κομβικές στιγμές της ανθρώπινης παρουσίας στη γη: ένα νανούρισμα, τραγούδια γάμου, μοιρολόγια, ο κύκλος της ζωής. Μια ιχνηλάτηση όλης της ανθρώπινης περιπέτειας από τη ζωή στον θάνατο με τρόπο που συγκινεί. Η σκηνοθεσία εισέρχεται με ανανεωτική πνοή στο ποιητικό στερέωμα του συγγραφέα, εξερευνώντας το πώς μπορεί να μεταφραστεί σκηνικά ο τολμηρός λυρισμός του έργου.«Καρφιά του φεγγαριού ενώνουν τη μέση μου με τους γοφούς σου» γράφει ο Λόρκα και, μέσα από το σκηνικό σύμπαν της παράστασης, η ποίηση αναβλύζει και έρχεται καταπάνω μας για να μας σαρώσει «σαν κύμα δυνατό».

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Μάρθα Μαυροειδή
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Βοηθός ενδυματολόγου: Καλλιόπη Βλαμάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Γοζαδίνου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Καραμανίδου

Διανομή με αλφαβητική σειρά

Βαγγέλης Αμπατζής Γαμπρός
Δήμητρα Βλαγκοπούλου Νύφη
Νόνη Ιωαννίδου Μοίρα / Πεθερά / Κοπέλα / Ξυλοκόπος
Σύρμω Κεκέ Γυναίκα του Λεονάρντο
Μαρία Κεχαγιόγλου Μητέρα
Ευσταθία Λαγιόκαπα Μοίρα / Γειτόνισσα / Κοπέλα / Ξυλοκόπος
Πέτρος Μάλαμας Θάνατος / Λόρκα
Νικόλας Παπαγιάννης Λεονάρντο
Γιάννης Σιαμσιάρης Πατέρας της Νύφης / Φεγγάρι
Μαρία Σκουλά Μοίρα / Υπηρέτρια / Κοπέλα / Ξυλοκόπος

Φωτογράφος παράστασης: Ανδρέας Σιμόπουλος

8. "Οι εκτελεστές" του Γιώργου Σκούρτη στο θέατρο Αμαλία

θέατρο

Το θέατρο Αμαλία υποδέχεται την παράσταση “Οι εκτελεστές”, του Γιώργου Σκούρτη, σε σκηνοθεσία του Τριαντάφυλλου Δελή.

Τρία αδέλφια, εγκλωβισμένα σε πρότυπα και ιδέες… σε μια κοινωνία που όλο φθίνει, σε ένα σύστημα φτιαγμένο για τους λίγους. Μια ληστεία το σωσίβιο προς την απελευθέρωση τους. Τρεις άνθρωποι μπερδεμένοι, κουρασμένοι από το συνεχές κυνηγητό για επιβίωση. Άλλος «μαχητής», άλλος σε παραίτηση και άλλος παρατηρητής. Τρεις ζωές που διαπραγματεύονται το δικό τους τέλος… καθώς δεν έχει απομείνει αρκετός χρόνος. Δικαίωση ή ένα μεγάλο λάθος; Οι εκτελεστές… ήρθαν για να «μείνουν».

Συντελεστές

Συγγραφέας: Γιώργος Σκούρτης
Σκηνοθεσία: Τριαντάφυλλος Δελής
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Παυλίδης
Φωτιστής: Δημήτρης Κοκολινάκης
Κινησιολογία: Πασχαλιά Ακριτίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Σγουράκη
Δημ. Σχέσεις: Άντζυ Νομικού
Στίχοι-Μουσική: Στέλιος Σαλβαδόρ
Ραδιοφωνικές φωνές: Ιωάννης Απέργης, Λυδία Σγουράκη
Ηθοποιοί: Λυκούργος Μπάδρας, Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Βασίλης Τριανταφύλλου

 

Θέατρο

Ροή ειδήσεων

Share