Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

7+1 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα 17/12

Όλες οι πρεμιέρες για το θεατρόφιλο κοινό

17 Δεκεμβρίου 2021 11:23
7+1 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα σήμερα 17/12
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με ποικιλία θεατρικών παραστάσεων για το θεατρόφιλο κοινό. Δείτε τις παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα τη Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου.

1. "H Βίλα" του Guillermo Calderón στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού

θέατρο-1

Η παράσταση “H Βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)” του Guillermo Calderón έρχεται στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού, σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου.

Τρεις γυναίκες που τις λένε «Αλεχάνδρα» συναντιούνται σε ένα δωμάτιο, επιφορτισμένες με το καθήκον να αποφασίσουν το μέλλον της Βίλας Γκριμάλντι, ενός υπαρκτού χώρου βασανιστηρίων και δολοφονιών της Χιλής κατά την δικτατορία του Αουγκούστο Πινοσέτ (1973-1990).

Με χιούμορ και δραματική μαεστρία, ο Χιλιανός συγγραφέας Guillermo Calderón, δημιουργεί τρεις σύγχρονους χαρακτήρες, που ανυποψίαστοι μπαίνουν σε ένα παιχνίδι ανάκτησης της προσωπικής τους ιστορίας. Θα πρέπει η Βίλα να γίνει ένα μνημείο για τις κτηνωδίες που συνέβησαν εκεί; Να παραμείνει ένα ερείπιο, να ξεχαστεί; Να γίνει χώρος τέχνης; Κάθε μια επιλογή εκφράζει μια διαφορετική σχέση με την Ιστορία, αλλά και μια διαφορετική ανάγκη των θυμάτων της.

Η σκηνοθέτις Λητώ Τριανταφυλλίδου σε συνεργασία με ένα ξεχωριστό θίασο ηθοποιών, την Νατάσα Εξηνταβελώνη, την Λίλα Μπακλέση και την Αγγελική Πασπαλιάρη, εξετάζουν τον απόηχο ενός τέτοιου τραυματικού γεγονότος στην σύγχρονη πραγματικότητά μας, καθώς και την παράδοση της συστημικής βίας πάνω στο γυναικείο σώμα. Η κληρονομιά μιας δικτατορίας που βαραίνει τους ήρωες του έργου δεν είναι άγνωστη σε εμάς. Μήπως είμαστε όλοι, τελικά, παιδιά μιας δικτατορίας κι έμμεσα ή άμεσα απόγονοι ενός τραύματος;

Ίσως η Βίλα πρέπει τελικά να γίνει θέατρο, για να φιλοξενήσει τις χαρές και τις λύπες που ξεπερνούν την φαντασία των δημιουργών της.

Συντελεστές

Συγγραφέας: Guillermo Calderón
Μετάφραση – Ιστορικός σύμβουλος: Ελένη Δρίβα
Σκηνοθεσία: Λητώ Τριανταφυλλίδου
Ερμηνεύουν: Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση και Αγγελική Πασπαλιάρη
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Λιντζέρης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Μουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Φωτογράφος/Artwork: Χρίστος Συμεωνίδης
Κινησιολόγος: Αγγελική Τρομπούκη
Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου: Ανθή Παρασκευά Βελουδογιάννη

Προβολή και Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Οργάνωση Παραγωγής: Ραφαέλα Χαμπίπη

Παραγωγή: Olympia Culture

2. "Ήττα" του Δημήτρη Δημητριάδη από την ομάδα Scarmi στο Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. x BOOZE

θεατρο-2

Όλα κατατίθενται σαν να μην γινόταν να κατατεθούν παρά μόνον έτσι, σαν αυτός πού μιλάει να μην είχε στην διάθεση του παρά μόνον αυτόν τον τρόπο τον οποίο χρησιμοποιεί ως έσχατη ευκαιρία. Τώρα μιλάει… Όποιος κι αν είναι, όποιος κι αν μιλάει, ποτέ άλλοτε δεν έχει μιλήσει έτσι, ποτέ άλλοτε δεν ήταν αυτός πού είναι τώρα πού μιλάει. – Δ. Δημητριάδης.

Μια πειραματική μουσική θεατρική αφήγηση. Ένας θεατρικός μονόλογος συνοδευόμενος από τους ήχους ηλεκτρικής κιθάρας, ντραμς, συνθεσάιζερ. Ο ηλεκτρονικός ατμοσφαιρικός ροκ ήχος, ακολουθεί τον εκφραστικό πειραματικό λόγο της ηθοποιού και το ανάποδο. Έτσι ηθοποιός και μουσικοί συμπράττουν επί σκηνής δημιουργώντας μια ατμοσφαιρική ηλεκτροδυναμική αφήγηση γεμάτη ερωτήματα, συμπεράσματα, αποφάσεις, αναιρέσεις, παραδοχή και αποδοχή, μια αφήγηση σκληρά ποιητική και ταυτόχρονα βαθύτατα φιλοσοφική.

Δημιουργημένη μέσα από τον πειραματισμό λέξεων, ήχων, φωνών, συναισθημάτων. Μια αισθητική εμπειρία έντονη σαν καταιγίδα και ταυτόχρονα γαλήνια σαν ηλιοβασίλεμα. Μια ασυμβίβαστη απαγγελία, αφήγηση, εξιστόρηση, κραυγή, νίκη!

Μια μπάντα προσκεκλημένη στη γιορτή σας, στο σαλόνι του σπιτιού σας…

Συντελεστές

Σύλληψη / Ερμηνεία / Σκηνοθεσία: Ελεάννα Αποστολάκη Ι Σύνθεση μουσικής: Μιχάλης Φλουρής Ι Εκτέλεση μουσικής: Χριστόφορoς Πιτσιδήμος, τύμπανα / Μιχάλης Φλουρής, ηλεκτρική κιθάρα, loop, synthesizer / Άρης Τσάμης, synth bass Ι Ηχοληψία: Κωνσταντίνος HipCut Γεωργιάδης Ι Επιμέλεια κίνησης: Νεφέλη Κτιστάκη Ι Ενδυματολογική επιμέλεια: Ουρανία Σκορδαλού Ι Κατασκευή αξεσουάρ: Βάγγυ Μαριόλου Ι Γραφιστικά: Ελεάννα Αποστολάκη Ι Φωτογραφίες / Video: Τόνια Κοϊνάκη, Κώστας Γκλάβας, Χρήστος Κωνσταντόπουλος – Obscura Lab Ι Παραγωγή: Ομάδα Scarmi

3. "Ο αέρας της Ελλάδας" του Γιώργου Τσοντάκη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

θεατρο-3

Το νέο μουσικοθεατρικό έργο “Ο αέρας της Ελλάδας” του Γιώργου Τσοντάκη έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Το αφιέρωμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στον Λόρδο Μπάιρον ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του νέου μουσικοθεατρικού έργου Ο αέρας της Ελλάδας του πολυβραβευμένου Ελληνοαμερικανού συνθέτη Γιώργου Τσοντάκη, τον οποίο το περιοδικό Gramophone αποκάλεσε πρόσφατα «γίγαντα της αμερικανικής μουσικής σκηνής». Το έργο, ένα πολυσχιδές ποιητικό πορτρέτο του αστέρα της ποίησης του 19ου αιώνα και ήρωα της ελληνικής Εθνεγερσίας, έρχεται σε πρώτη παρουσίαση στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 17 και 18 Δεκεμβρίου 2021, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.

Γνωστός για τη ρητορική και επικοινωνιακή δύναμη της μουσικής του, ο Γιώργος Τσοντάκης επιχειρεί να θέσει επί σκηνής τις τελευταίες ημέρες του Λόρδου Μπάιρον στην Ελλάδα. Τοποθετεί τη «σκηνή» του έργου του στη νεκρική κλίνη του Μπάιρον και επιχειρεί να αποδώσει την υποκειμενικότητα του ετοιμοθάνατου ποιητή διαμέσου μιας μουσικοκειμενικής σύνθεσης αυθεντικών ιστορικών τεκμηρίων και αποσπασμάτων από το ποιητικό του έργο.

Ο διττός ρόλος του Μπάιρον (που αποδίδεται από ηθοποιό και τενόρο) συνοδεύεται από εξαμελές φωνητικό σύνολο που συνδυάζει τις λειτουργίες του μαδριγαλικού και τραγικού χορού, αντιπαραθέτοντας την ανάμνηση της περιπαθούς και αριστοκρατικής νεότητας του ποιητή στις χαώδεις πολεμικές συνθήκες που συνάντησε στην επαναστατημένη Ελλάδα και υπογραμμίζοντας έτσι την υπερβατική διάσταση της καταληκτικής, υπέρτατα ρομαντικής του αυτοθυσίας στον βωμό του ιδεώδους.
Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για τη δημιουργία του επετειακού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Το μουσικοθεατρικό έργο Ο αέρας της Ελλάδας, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, δεν φιλοδοξεί τίποτε λιγότερο από την ανασύνθεση της ελληνικής περιπέτειας του ποιητή. O Λόρδος Μπάιρον καταφθάνει στο Μεσολόγγι τον Ιανουάριο του 1824, για να πεθάνει τρεις μήνες αργότερα σε ηλικία 36 ετών, μετά από μια έντονη περίοδο γενναίας αλλά και συγκεχυμένης εμπλοκής με την ελληνική Εθνεγερσία, διαπραγμάτευσης της επέλασης της μέσης ηλικίας και της συνείδησης του επερχόμενου τέλους, οραματικής επιθυμίας για ηρωική δράση αλλά και παράφορου, ανεκπλήρωτου πάθους για τον δεκαπεντάχρονο Πατρινό πολεμιστή Λουκά Χαλανδριτσάνο.

O Γιώργος Τσοντάκης, ο οποίος συνυπογράφει και την κειμενική σύνθεση του έργου με τη δραματολόγο Έλσα Ανδριανού, απεικονίζει στο Ο αέρας της Ελλάδας την αμεσότητα όσων μπορεί να αισθανόταν ο λόρδος και πιθανόν να απασχολούσαν το μυαλό του εκείνες τις τελευταίες εβδομάδες και μέρες, πέρα, βέβαια, από τη χαμένη μάχη του με τη μοιραία ασθένεια. Στο έργο, υπάρχουν δύο ενσαρκώσεις του Μπάιρον: ο σύγχρονος Μπάιρον, που μαραζώνει στο Μεσολόγγι από μια εντελώς απροσδιόριστη πάθηση και αποδίδεται από ηθοποιό, και ο ποιητής Μπάιρον, που αντιπροσωπεύεται από τη μελωδική απαγγελία ενός σόλο τενόρου.

Σχετικά με τις μουσικές δυνάμεις, από φωνητικής πλευράς, ο συνθέτης επιχείρησε να συγχωνεύσει την Ανατολή με τη Δύση, την αγγλική ποίηση με την αρχαιοελληνική ποιητική παράδοση της χορικότητας. «Με αυτόν τον στόχο και για λόγους οικονομίας, αποφάσισα να επιφορτίσω ένα σεξτέτο τραγουδιστών με διττή λειτουργία: να μεταμορφώνονται εναλλάξ σε αγγλικό μαδριγαλικό σύνολο και ένα είδος αρχαιοελληνικού τραγικού χορού· το πρώτο, προφανώς, για να τραγουδούν τη ρομαντική αγγλική ποίηση του Μπάιρον και το δεύτερο για να αρθρώνουν τις πιο πρωτογενείς δηλώσεις των Ελλήνων και τα σχόλιά τους για τον μεγάλο λόρδο», σημειώνει ο Γιώργος Τσοντάκης.

Το σύνολο των εννέα μουσικών του έργου περιλαμβάνει κρουστά, άρπα και σαντούρι, επιτρέποντας στη μουσική να ελίσσεται ελεύθερα ανάμεσα στον ανατολικό και τον δυτικό ήχο, παρόμοια με την εναλλαγή μαδριγαλιστών και χορού. «Ο συνδυασμός προσφέρει άφθονες δυνατότητες τόσο για λυρική έκφραση όσο και για ισχύ συνταρακτικής σωματικότητας. Ενίοτε, οι μουσικοί μετατρέπονται σε μέλη ενός πλήθους ή σχολιάζουν αλλοπρόσαλλα, δημιουργώντας έτσι ένα ευρύτερο ηχητικό και θεατρικό φάσμα. Ανάλογα, οι έξι μαδριγαλιστές καλούνται να παίξουν, να μιλήσουν και να διαπληκτιστούν όπως θα έκαναν σε μια αρχαιοελληνική τραγωδία – και σίγουρα η μοίρα του Τζωρτζ Μπάιρον ανταποκρίνεται στα κριτήρια μιας αρχαιοελληνικής τραγωδίας. Θα μπορούσε κανείς ακόμη και να εικάσει πως ο Άγγλος ποιητής θα απολάμβανε ένα τέλος τόσο προσωπικό, τόσο ταιριαστά ποιητικό και κλασικό», συνεχίζει ο Γιώργος Τσοντάκης.

Το εννεαμελές μουσικό σύνολο διευθύνουν οι Γιώργος Τσοντάκης (17/12) και Νίκος Λαάρης (18/12). Τον διττό ρόλο του Λόρδου Μπάιρον ερμηνεύουν ο ηθοποιός Ρόμπιν Μπηρ και ο τενόρος Χρήστος Κεχρής. Το φωνητικό σύνολο αποτελείται από τους αναγνωρισμένους μονωδούς της ΕΛΣ Χριστίνα Ασημακοπούλου, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Νικόλα Μαραζιώτη, Διονύση Μελογιαννίδη και Βαγγέλη Μανιάτη.

To έργο Ο αέρας της Ελλάδας θα ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη για μία μοναδική παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021, στις 21.00, με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Συντελεστές

Πρώτη παρουσίαση • Ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ
Κύκλος «Ωδές στον Βύρωνα»
Γιώργος Τσοντάκης
Ο αέρας της Ελλάδας
Όπερα-δράμα σε τρεις σκηνές

Σε συνεργασία με τη Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης
Επιμέλεια κύκλου «Ωδές στον Βύρωνα»: Αλέξανδρος Μούζας
Μουσική: Γιώργος Τσοντάκης
Κείμενο: Γιώργος Τσοντάκης, Έλσα Ανδριανού
Δραματουργική συνεργασία: Έλσα Ανδριανού
Έρευνα: Νεφέλη Μαϊστράλη
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Τσοντάκης (17/12), Νίκος Λαάρης (18/12)
Σκηνικό, κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη
Σχεδιασμός φωτισμών: Χρήστος Τζιόγκας

Λόρδος Μπάιρον (Μεσολόγγι) Ρόμπιν Μπηρ
Λόρδος Μπάιρον (ποιητής) Χρήστος Κεχρής τενόρος

Χριστίνα Ασημακοπούλου υψίφωνος
Διαμάντη Κριτσωτάκη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου μεσόφωνοι
Νικόλας Μαραζιώτης, Διονύσης Μελογιαννίδης τενόροι
Βαγγέλης Μανιάτης βαρύτονος

4. "Σκρουτζ The Musical" του Τσαρλς Ντίκενς στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

θεατρο-4

Η μαγεία των Χριστουγέννων ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Κάτια Δανδουλάκη μέσα από τη φαντασμαγορική παράσταση «Σκρουτζ The Musical».

Από τις 17 Δεκεμβρίου, η κλασική Χριστουγεννιάτικη ιστορία του Τσαρλς Ντίκενς έρχεται να μάς θυμίσει την αξία του πνεύματος των Χριστουγέννων, μέσα από ένα λαμπερό μιούζικαλ που θα ζεστάνει την καρδιά και την ψυχή μας.

Τρυφερότητα, καλοσύνη, αγάπη, φαντασία και λίγη χρυσόσκονη… είναι τα απαραίτητα συστατικά, που θα κάνουν ακόμα και τον δύσπιστο, μίζερο και τσιγγούνη Εμπενίζερ Σκρουτζ, να αλλάξει για πάντα!

Σε σκηνοθεσία, χορογραφία και καλλιτεχνική επιμέλεια του Αναστάση Δεληγιάννη, πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Αντώνη Καρατζίκη και διασκευή της Μαρίας Αθήνη η πιο διδακτική ιστορία αγάπης ζωντανεύει με τους σπουδαίους πρωταγωνιστές Σπύρο Μπιμπίλα στο ρόλο του Σκρουτζ και τη Μπέτυ Λιβανού, τη Πηνελόπη Αναστασοπούλου, τον Άρη Μακρή, τον Γιάννη Χατζηγεωργίου, τον Γιάννο Παπαευσταθίου, την Έλενα Δελακούρα, τον Γιώργο Καρκά, την Εύα Σταμάτη, την Μαρία Κοσμάτου, την Ίριδα Γουριώτου –Τούλα, τον Γιάννη Μαμώλη, τον Έντγκαρ Αβετικιάν και τον Απόστολο Κουσινά.

Μια πολυπληθής μουσικοθεατρκή παραγωγή με ζωντανή μουσική, χορωδία και έναν σπουδαίο θίασο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Καλλιτεχνική επιμέλεια: Αναστάσης Δεληγιάννης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, φωνητική διδασκαλία, μαέστρος ορχήστρας: Αντώνης Καρατζίκης
Διασκευή κειμένου: Μαρία Αθήνη
Σκηνογράφος: Γιώργος Λιντζέρης
Κατασκευή κοστουμιών: Σοφία Χουντουμάδη
Βίντεο παράστασης: Ευάγγελος Τσαρούμης
Promo βίντεο: Θωμάς Παλυβός
Φωτογραφίες: Αντώνης Ανδρουλιδάκης
Χτενίσματα – Περούκες: Κέλλυ Καλογεροπούλου
Μακιγιάζ: Ελίνα Μαυράκη

ΠΑΙΖΟΥΝ

Σπύρος Μπιμπίλας
Μπέτυ Λιβανού
Πηνελόπη Αναστασοπούλου
Άρης Μακρής
Γιάννης Χατζηγεωργίου
Γιάννος Παπαευσταθίου
Έλενα Δελακούρα
Γιώργος Καρκάς
Μαρία Κοσμάτου
Εύα Σταμάτη
Ίριδα Τούλα – Γουργιώτου
Έντγκαρ Αβετικιάν
Γιάννης Μάμωλης
Απόστολος Κουσινάς

ΟΡΧΗΣΤΡΑ

Βιολί: Κωστής Καριτζής, Περικλής Τιμπλαλέξης
Φλάουτο: Ισμήνη Καραγιάννη, Κωνσταντίνα Ρούσσου
Τρομπέτα: Διονύσης Κοκόλης, Αλέξανδρος Σοφρόνης
Πιάνο: Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος, Βύνη Φουντά
Κeyboards: Μάριος Καραμπότης, Ντάνα Γιακουμένου
Μπάσο: Φώτης Σκαρμούτσος
Ντράμς: Δημήτρης Παμπουλάκης

Διεύθυνση ορχήστρας: Αντώνης Καρατζίκης

ΧΟΡΩΔΙΑ

Κωνσταντίνος Σαρρής
Μαρτίνα Μωραΐτη
Βασιλεία Προσπαθοπούλου
Αλέξανδρος Φωτιάδης
Σεμέλη Σακελλαρίου
Κυριάκος Δημητρόπουλος
Γιώργος Χουσάκος

5. "Έγκλημα και Τιμωρία" του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στο Θεάτρο ΕΛΕΡ

θεατρο-5

Το έργο «Έγκλημα και Τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου, εγκαινιάζει τη λειτουργία του νέου Θεάτρου ΕΛΕΡ.

Τη χρονιά που διανύουμε συμπληρώνονται 200 χρονιά από τη γέννηση του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι (1821-1881). Σαν φόρο τιμής στον ίδιο και στο έργο του, η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί το «Έγκλημα και Τιμωρία». Πρόκειται για τη βραβευμένη θεατρική διασκευή του έργου του Ντοστογιέφσκι από τους Marilyn Campbell και Curt Columbus, που αφηγείται την ιστορία μέσω των τριών βασικών ρόλων: του Ρασκόλνικοφ, του Πορφύρη και της Σόνια, με επίκεντρο τον Ρασκόλνικοφ. Το σκηνικό της παράστασης είναι δημιουργία του ζωγράφου Χρήστου Μποκόρου. Στους τρεις ρόλους θα δούμε τρεις νέους ηθοποιούς, τους Νικόλα Μίχο, Κωνσταντίνο Μπλάθρα και Χριστίνα Τασκασαπίδου. Ζωντανή μουσική από σκηνής η Ελένη Φουρλάνου (βιόλα).

Συντελεστές

Διασκευή: Marilyn Campbell και Curt Columbus
Μετάφραση: Στέλιος Βαφέας
Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου
Σκηνογραφία: Χρήστος Μποκόρος
Φωτισμοί: Ζαφείρης Επαμεινώνδας, Θωμάς Οικονομάκος
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Γεωργιάδου
Παίζουν: Νικόλας Μίχας, Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Χριστίνα Τασκασαπίδου
Διάρκεια: 70 λεπτά

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

6. "Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες" σε σκηνοθεσία Ρέινας Εσκενάζυ στο θέατρο Coronet

θεατρο-6

Μετά από μία πολύ επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία, Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες, επιστρέφει μέσα στην καρδιά του Χειμώνα, στο ανανεωμένο και πλήρως ανακαινισμένο Θέατρο Coronet.

Από τις 17 Δεκεμβρίου και πάντα σε σκηνοθεσία της Ρέινας Εσκενάζυ, οι πεταλούδες έρχονται με την ζεστασιά και την αισιοδοξία τους, το χιούμορ και τον συναισθηματισμό τους για να ομορφύνουν τα βράδια μας, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στο Θέατρο Coronet.

“Το μόνο που γυρεύω είναι η ελευθερία μου. Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες. Η ανθρωπότητα δε θα αρνηθεί σε μένα …αυτό που έχει και η τελευταία πεταλούδα]”. -Κάρολος Ντίκενς

Ελευθερία, έρωτας, αυτοπροσδιορισμός, θάρρος, αφοσίωση, αγάπη. Έννοιες αναλλοίωτες μέσα στον χρόνο και πάντοτε επίκαιρες, τις οποίες πραγματεύεται με μοναδική μαεστρία ο Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Leonard Gershe στο πολυβραβευμένο έργο του Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες (Butterflies Are Free, 1969). Η σκηνοθεσία είναι της Ρέινας Εσκενάζυ η παραγωγή της Erofili Productions, ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα συναντήσουμε την Πέμη Ζούνη, τον Νικόλα Μπράβο, την Εριέττα Μανούρη και τον Αντώνη Γιαννακό. Το τραγούδι της παράστασης γράφει ο Σταμάτης Κραουνάκης.

Πρόκειται για μια τρυφερή, ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται σε μια εποχή που οι αντιλήψεις αλλάζουν και ο κόσμος νιώθει απελευθερωμένος από τα πρέπει – στην εποχή της χαράς και της ελευθερίας. Μέσω του ευφυούς και διεισδυτικού του χιούμορ, ο Gershe προσεγγίζει όλα τα θέματα που απασχολούν τις ανθρώπινες σχέσεις διαχρονικά: το θάρρος απέναντι στην ζωή, το πως αυτοπροσδιορίζεται κανείς απέναντι στις ιδιαιτερότητες και τις φαινομενικές αδυναμίες του, την δύναμη του έρωτα και την γενναία απόφαση να επιδιώξουμε την ευτυχία. Ο τίτλος του έργου είναι εμπνευσμένος από τον «Ζοφερό Οίκο» του Καρόλου Ντίκενς και φέρει μια γοητευτική και παραστατική πολυσημία.

Λίγα λόγια για το έργο

Νέα Υόρκη τέλη δεκαετίας του ’60. Ο Ντον Μπέηκερ (Νικόλας Μπράβος) κάνει την επανάσταση της ζωής του. Φεύγει από το ήσυχο προάστιο όπου ζούσε με την υπερπροστατευτική μητέρα του (Πέμη Ζούνη) για να εγκατασταθεί μόνος του στο Μανχάταν. Το γεγονός ότι είναι τυφλός δεν τον εμποδίζει από το να κυνηγήσει το όνειρο του: να γίνει επαγγελματίας μουσικός. Η Τζιλ Τάννερ (Εριέττα Μανούρη) είναι μια απελπιστικά εκκεντρική νεαρή, χίπισσα και ανερχόμενη ηθοποιός. Μετακομίζει στο ακριβώς διπλανό διαμέρισμα. Γνωρίζονται, φλερτάρουν, ερωτεύονται. Καθώς καταφέρνουν να ανοίξουν την πόρτα που χωρίζει τα διαμερίσματά τους, ανοίγουν ταυτόχρονα και ένα νέo κεφάλαιο στη ζωή τους μακριά από στερεότυπα, περιορισμούς και προκαταλήψεις. Μέχρι τη στιγμή που εμφανίζεται από το πουθενά η μητέρα του Ντον, αλλά και ο σκηνοθέτης-μέντορας της Τζιλ (Αντώνης Γιαννακός). Πόσο ελεύθερες θα αποδειχτούν τελικά οι πεταλούδες;

ΟΙ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ανέβηκαν για πρώτη φορά με τεράστια επιτυχία στο Μπρόντγουεϊ, το 1969, σε σκηνοθεσία του Ελληνοαμερικανού Μίλτον Κατσέλας. Τρία χρόνια αργότερα το έργο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον ίδιο τον Gershe με πρωταγωνιστές τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Έντουαρντ Άλμπερτ, την Γκόλντι Χόουν και την Αϊλίν Χέκαρτ στο ρόλο της μητέρας (η μόνη απ’ την αρχική διανομή της παράστασης). H Χέκαρτ τιμήθηκε για την ερμηνεία της με το Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού σε Δεύτερο Ρόλο, ενώ ο Έντουαρτ Άλμπερτ απέσπασε τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού. Στην Ελλάδα, το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1970 σε διασκευή του αείμνηστου Μάριου Πλωρίτη και σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα, με το συναρπαστικό πρωταγωνιστικό δίδυμο Γιάννη Φέρτη – Ξένιας Καλογεροπούλου. Έκτοτε έχει παρουσιαστεί πολλές φορές με μεγάλη επιτυχία στο ελληνικό κοινό παραμένοντας μέχρι σήμερα, σε μια εποχή παγκόσμιας υγειονομικής – και όχι μόνο – κρίσης, πιο επίκαιρο από ποτέ.

Μια αστεία, τρυφερή, ζεστή και εξόχως πνευματώδης κομεντί υπό τους ρομαντικούς ήχους της κιθάρας, με στακάτο ρυθμό, σπαρταριστούς διαλόγους και βασικό αφήγημα της την αισιοδοξία και την ελπίδα.

Συντελεστές

Κείμενο: Leonard Gershe
Μετάφραση/Διασκευή/Σκηνοθεσία: Ρέινα Εσκενάζυ
Το τραγούδι της παράστασης έγραψε ο: Σταμάτης Κραουνάκης
Μουσική επιμέλεια: Σταμάτης Γιατράκος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Παπαδοπούλου
Σκηνικά/Κουστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Βοηθός σκηνογράφος: Ανθή Παρασκευά Βελουδογιάννη
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Φωτογράφηση: Γιώργος Γιαννίμπας
Προβολή/Επικοινωνία: Αγλαΐα Παγώνα
Παραγωγή: Erofili Productions

Πρωταγωνιστούν: Πέμη Ζούνη, Νικόλας Μπράβος, Εριέττα Μανούρη, Αντώνης Γιαννακός

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 105’ (χωρίς διάλειμμα)

7. The Tempest / Η Τρικυμία από τη Die Wolke art group στο Vitruvian Thing

θεατρο-7

Η πολυαναμενόμενη παράσταση σύγχρονου χορού The Tempest / Η Τρικυμία, με ζωντανή μουσική και video mapping, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, έρχεται από τη Die Wolke art group, στο Vitruvian Thing.

Ένας βασιλιάς θα ναυαγήσει σε ένα νησί-λαβύρινθο, όπου κατοικούν δυο πλάσματα: το ξωτικό Άριελ και το τέρας Κάλιμπαν. Σε 10 σκηνές, εμπνευσμένες από την ιστορία συνομωσίας και δίψας για εξουσία του Σαίξπηρ, η διασκευή αυτή εστιάζει στις δυνάμεις της δημιουργίας, της μεταμόρφωσης, και της ψευδαίσθησης. Οι χορευτές ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους και, συνοδευόμενοι από ζωντανή μουσική και video mapping, μας συστήνουν στα αντίθετα άκρα των δημιουργικών δυνάμεων, σε ένα ταξίδι προς τη συγχώρεση.

Πιστή στην Σαιξπηρική της προέλευση, η παράσταση δεν είναι ούτε κωμωδία, ούτε τραγωδία: ασόβαρη, βυθισμένη στο πνεύμα της αναρχίας των χαρακτήρων της, με γρήγορο ρυθμό. Στημένη στο Vitruvian Thing και για περιορισμένο αριθμό θεατών, η Τρικυμία υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία: με mapping από 4 projectors, ζωντανή μουσική με surround ήχο, πρωτότυπα σκηνικά και κοστούμια, το κοινό θα απολαύσει μια χορταστική 60λεπτη παράσταση για τους λάτρεις του χορού, του θεάτρου, της μουσικής, και όχι μόνο!

Η παράσταση, σε χορογραφία Δροσιάς Τριαντάκη, πραγματοποιείται με την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αποσπάσματα έκαναν πρεμιέρα μέσω live streaming στο γνωστό φεστιβάλ Burning Man (ΗΠΑ). Αυτή η παρουσίαση αποτελεί την πρεμιέρα για ζωντανό κοινό.

Συμμετέχουν: Δροσιά Τριαντάκη, Enora Gemin, Ιωάννα Παλαμήδους (χορός), Δημήτρης Δαλέζης, Dani Joss (μουσική), Αλίκη Ιωσαφάτ (video), Ιωάννης Περισοράτης (σκηνικά/ηλεκτρονικά), Έλενα Σπενταμίδου/Fractal Apparel (κοστούμια), Λίλιαν Ραφτούδη (makeup), Ηλίας Γεωργιάδης (φωτογραφία).

H Die Wolke art group είναι μη κερδοσκοπική ομάδα παραστατικών τεχνών γνωστή από τη χρήση νέων μέσων και τεχνολογίας, αλλά και πρωτότυπης ζωντανής μουσικής στις παραστάσεις της, όπως στα Trajectory of an Idea, Δtopia, Stream, Cascade, και Discrete Works. Διοργανώνει επίσης τα διεθνή φεστιβάλ Thessaloniki Cinedance International και Unit Motives, όπως και για την παραγωγή των ISO sessions, μια σειρά ψηφιακών παραστάσεων χορού και μουσικής για τα 55α Δημήτρια. Έχει τιμηθεί με πλήθος βραβείων για τη σειρά ταινιών χορού μικρού μήκους Imago, ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος διοργανώσεων, φεστιβάλ, και συνεδρίων σε Ελλάδα και εξωτερικό. “Die Wolke” σημαίνει “το σύννεφο” στη Γερμανική γλώσσα.

Η Δροσιά Τριαντάκη, ιδρυτικό μέλος, χορογράφος, και performer της Die Wolke, είναι απόφοιτος της Folkwang Universität der Kunst Pina Bausch και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Εκτός από τη δράση της με τη Die Wolke, έχει συνεργαστεί με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, και πολλές ομάδες θεάτρου και χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το καστ του Tempest συμπληρώνουν οι Enora Gemin (Άριελ) και Ιωάννα Παλαμήδους (Κάλιμπαν).

Ο sound artist και συνθέτης ηλεκτροακουστικής/ηλεκτρονικής μουσικής Dani Joss, δημιουργός του τιμημένου με διεθνές βραβείο Qwartz δίσκου Shaper of Form (Poeta Negra 2006), συνυπογράφει τη σύνθεση και ζωντανή εκτέλεση της μουσικής της Τρικυμίας μαζί με τον τακτικό του συνεργάτη Δημήτρη Δαλέζη. Μαζί με την Αλίκη Ιωσαφάτ, που έχει επιμεληθεί το οπτικό υλικό και το video mapping της παράστασης, και πολλούς ακόμα συντελεστές, η Die Wolke προσκαλεί το κοινό της Θεσσαλονίκης σε μια μοναδική προσέγγιση της Τρικυμίας.

8. "Σοφία Βέμπο …σε θυμάμαι" της Τάνιας Χαροκόπου στο Θέατρο Χυτήριο

θεατρο-8

Το έργο «Σοφία Βέμπο …σε θυμάμαι», που γνώρισε μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία πριν από κάποια χρόνια, κατόπιν παράκλησης του κοινού επανέρχεται στο Θέατρο Χυτήριο.

Ηταραχώδης ζωή της Σοφίας Βέμπο «της δικής μας Σοφίας», μέσα από τις δικές της διηγήσεις και νοσταλγικές αναπολήσεις, πλήρως τεκμηριωμένες, σε κείμενα της Τάνιας Χαροκόπου και σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα, θα ζωντανέψει επί σκηνής, στο Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟ από τις 17 Δεκεμβρίου και κάθε Παρασκευή στις 20:30.

Η γυναίκα «θρύλος», που αγάπησε και αγαπήθηκε, που δόξασε την πατρίδα αλλά και δοξάστηκε, η γυναίκα που ερμήνευσε σημαντικά τραγούδια, αλλά και αυτή, που καθιέρωσε τα αρχοντορεμπέτικα, εξιστορεί άγνωστες πτυχές της ζωής της, στοιχεία και καταστάσεις, με μια αφήγηση συνταρακτικά απλή και ανθρώπινη.

Η συγκλονιστική καριέρα της Σοφίας, τα τραγούδια της, τα ερωτικά της σκιρτήματα, η δυναμική φιλόδοξη προσωπικότητά της, μεταφέρονται στην σκηνή, από την Γεωργία Ζώη μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της Ελληνικής θεατρικής σκηνής, που ενσαρκώνει αυτόν τον τόσο νευραλγικό ρόλο και ερμηνεύει ζωντανά, τα σπουδαιότερα τραγούδια της ηρωίδας, συνοδευόμενη από τον αγαπημένο τραγουδιστή /μουσικό /συνθέτη Μαυρίκιο Μαυρικίου με το ακορντεόν του.

Η Σοφία στο απόγειο της καριέρας της και στα πλαίσια μιας τελευταίας συνέντευξής της, αναπολεί την πορεία της ζωής της.

Συγκινησιακά φορτισμένη, περιγράφει γεγονότα ευχάριστα αλλά και δυσάρεστα, που την σημάδεψαν απλά αλλά και σημαντικά.

Για πρώτη φορά στη ζωή της, εξιστορεί απροσδόκητες καταστάσεις, επαναφέρει στην μνήμη της πρόσωπα, παραστάσεις, ευχάριστες στιγμές, ερωτικές συμπεριφορές και αποκαλύπτει ιστορικά γεγονότα, σε μια διήγηση βγαλμένη από την καρδιά της.

Αναπολεί και χαίρεται, θυμάται και συγκινείται και με πραγματική έκφραση αγάπης για τα τραγούδια της, ερμηνεύει μοναδικά τις μεγαλύτερες επιτυχίες της.

Συντελεστές

Πρωταγωνιστεί η Γεωργία Ζώη.

Μουσική ενορχήστρωση, τραγούδι, ακορντεόν επί σκηνής ο Μαυρίκιος Μαυρικίου.

Συμμετέχουν σπουδαστές της σχολής Ιέκ Άλφα.

Κείμενο: Τάνια Χαροκόπου
Σκηνοθεσία: Μενέλαος Τζαβέλλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Πισσίας
Επιμέλεια παράστασης: Βασίλης Τραιφόρος
Κοστούμια: Αθηνά Τρανούλη
Φωτογράφος: Κωνσταντίνος Λέπουρης
Αrt director φωτογράφισης: Μαριάμ Νίκου
Φώτα: Παναγιώτης Μανούσης
Επικοινωνία και προβολή παράστασης: Νταίζη Λεμπέση
Παραγωγή: Βάσια Παναγοπούλου

Διάρκεια παράστασης: 1:30 χωρίς διάλειμμα

 

Θέατρο

Ροή ειδήσεων

Share