Τρίτη, 28 Ιουνίου 2022

Η έκθεση του "The Krah" στην Art Appel Gallery

17 Μαΐου 2022 14:27
Η έκθεση του
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η ατομική έκθεση "Old Versus New" του γνωστού street artist The Krah εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στις 3 Μαΐου στην Art Appel Gallery.

O The Krah πραγματοποίησε στον εξωτερικό χώρο της γκαλερί live mural painting (ζωγραφική πάνω στον τοίχο) παρουσία κοινού, την Πέμπτη 12 Μαΐου και την Παρασκευή 13 Μαΐου 16:00 - 20:00, στο πλαίσιο διεξαγωγής του This is Athens Festival, μιας πρωτοβουλίας του Athens Culture Net του Δήμου Αθηναίων, του ΠΣΑΤ και της Art Athina.

Η ατομική έκθεση "Old Versus New" συνεχίζεται στην Art Appel Gallery έως και το Σάββατο 4 Ιουνίου.

Η έκθεση αυτή είναι μια αφηγηματική προσέγγιση για την έκφραση της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας χρησιμοποιώντας την αρχαία ελληνική μυθολογία, κατά κάποιο τρόπο, αναμεμειγμένη με τη λαϊκή κουλτούρα με έναν σουρεαλιστικό και επεξηγηματικό τρόπο.

Η έκθεση του The Krah στην Art Appel Gallery

Επιστρέφοντας στις ρίζες του Δυτικού πολιτισμού, η Αθήνα ήταν η γενέτειρα της σύγχρονης δημοκρατίας. Ο Krah επέστρεψε στην Αθήνα για να δείξει μια πιο δυστοπική Αθήνα, γεμάτη από μυθολογικά πλάσματα που ξεσηκώθηκαν. Είναι εύκολο να χαθείς στο λαβύρινθο των εικόνων και των αναφορών σε κάθε είδους τρελούς χαρακτήρες της ποπ κουλτούρας.

Είναι ένα τερατούργημα ενός υπερευρηματικού μυαλού, που εκρήγνυται στους τοίχους της γκαλερί, δείχνοντας το ιστορικό που κατέχει στην τέχνη του γκράφιτι. Η μπογιά κυριολεκτικά ρέει από τους καμβάδες στους τοίχους. Μπορεί κανείς να δει πειραματικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται, από λάδια, ακρυλικά, μέχρι ακόμη και μολύβια και σπρέι βαφής, και πολλά διαφορετικά στιλ σχεδίου. Κάπως, όλα διασυνδέονται και εμφανίζονται ως ένα συμπαγές στιλ, ως μια ενιαία φωνή.

Η έκθεση του The Krah στην Art Appel Gallery

Ο τίτλος της έκθεσης είναι "Old Versus New". Αυτό που ξεχωρίζει έντονα στην έκθεση είναι το αρχαίο ύφος των ελληνικών αγγείων με τους σύγχρονους μυθολογικούς χαρακτήρες ζωγραφισμένους πάνω τους. Ο καλλιτέχνης είπε: «Όταν ζωγράφιζα τα αγγεία, ένιωθα μια σύνδεση με τους προγόνους μου. Ήταν σαν να ήταν κάτι φυσικό μέσα στο DNA μου για να νιώσω αυτήν τη σύνδεση.» Συνέχισε λέγοντας: «Ζωγράφιζα τον Προμηθέα να τιμωτείται για κλοπή του Wi-Fi από τους Θεούς, αντί για την κλοπή της φωτιάς που υπήρχε στον αρχικό μύθο.» Φαίνεται λες και οι Θεοί του Ολύμπου έχουν πέσει σε μια χώρα που βρίσκεται ακόμη σε κρίση και τα μυθολογικά τέρατα παλεύουν μεταξύ τους για επιβίωση. Αλλά, όπως και η ελπίδα βρισκόταν στο κάτω μέρος του κουτιού της Πανδώρας, βλέπουμε μια θετική πλευρά του να είμαστε υπερήφανοι για την ελληνική μας κληρονομιά και να βλέπουμε μια διαφορετική προοπτική που γνωρίζουμε ως κανόνα. Για παράδειγμα, ο τρομακτικός Μινώταυρος που απεικονίζεται σαν ένα “κανονικό” αρσενικό σε ένα από τα αγγεία, θα μπορούσε κανείς να πει ότι εδώ φαίνεται ευγενικός και σκεπτικός. Φαίνεται επίσης πως φωτίζει το θέμα της γυναικείας δύναμης στους πίνακες. Απεικονίζουν ισχυρά μυθολογικά πλάσματα, όπως οι Σειρήνες που καταβρόχθιζαν τους άντρες ή η Κίρκη, η Θεά της μαγείας, μεταμορφώνοντας κάθε άνθρωπο που την αντίκρυζε σε χοίρο.

Η έκθεση του The Krah στην Art Appel Gallery

Ο πίνακας για τον οποίο όλοι μιλούν είναι η Ύδρα, αλλά αντί να απεικονίζεται το κεφάλι με τα εννέα φίδια, ο καλλιτέχνης έχει ζωγραφίσει το κεφάλι με εννέα πέη. Και μια γυναικεία εκδοχή του Ηρακλή παλεύει με την Ύδρα. Η παράξενη αυτή εικόνα πηγαίνει ακόμα βαθύτερα, καθώς βλέπουμε ότι είναι σίγουρη με το χειρισμό του πέους-τέρατος. Ένας άλλος λοιπόν θηλυκός χαρακτήρας που με την πρώτη ματιά μοιάζει με θύμα του τέρατος, φαίνεται πραγματικά χαρούμενος και χαμογελαστός. Συνολικά βλέπουμε μια οπτική γλώσσα που ο καλλιτέχνης σχεδιάζει και χρησιμοποιεί κάθε σχέδιο ως ιερογλυφικό που απεικονίζει ιστορίες που μπορείτε να διαβάσετε απευθείας από τους καμβάδες.

 

Πολιτισμός

Ροή ειδήσεων

Share