Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Η θεατρική παράσταση με την "άδεια σκηνή": Έρχεται αύριο στον λόφο Κολωνού

Ένα πρωτοποριακό έργο

19 Νοεμβρίου 2021 12:12
Η θεατρική παράσταση με την
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Παραφράζοντας την πολύ γνωστή φράση του Σαίξπηρ «όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή» και μέσα από την εμπειρία του δημόσιου χώρου κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η καλλιτέχνης Χρυσάνθη Κουμιανάκη, εκκινεί από το αξίωμα ότι «ο δημόσιος χώρος είναι τα πάντα» και δημιουργεί ένα πρωτότυπο έργο που θα παρουσιάσει στον λόφο του Κωλονού.

«Η σκηνή είναι άδεια», δηλαδή χωρίς ηθοποιούς, όπως μαρτυρά και ο τίτλος της πρωτοποριακής παράστασης της Χρυσάνθης Κουμιανάκη. Με την ευκαιρία διάβασε εδώ για τα «πορτρέτα» αλήθειας από τον ελληνοκαναδό Terry Tsiolis στο Μουσείο Μπενάκη.

 Η θεατρική παράσταση με την 'άδεια σκηνή' - Έρχεται αύριο στον λόφο Κολωνού

Μην το χάσετε

Είναι το δεύτερο μέρος του έργου performance της Χρυσάνθης Κουμιανάκη «Η σκηνή είναι άδεια» (2021) και παρουσιάζεται το Σάββατο 20 Νοεμβρίου στο θέατρο και το λόφο του Ιππίου Κολωνού, στις 17:00 – 18:30, με ελεύθερη είσοδο.

Το έργο αποτελεί νέα ανάθεση από τον Οργανισμό ΝΕΟΝ στο πλαίσιο της έκθεσης Portals | Πύλη. Το έργο παρουσιάζεται εκτός του κτιρίου του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου, και ανοίγεται στο δημόσιο χώρο, επιδιώκοντας το διάλογο με τη γειτονιά και την περαιτέρω εμπλοκή των κατοίκων.

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη δημιουργεί μια παράσταση η οποία εκτυλίσσεται τόσο στον χώρο του θεάτρου, όσο και έξω από αυτόν, σε διάφορα σημεία του λόφου του Κολωνού.

Που βασίζεται το έργο

Τα έργα που παίζονται μέσα και πέριξ του θεάτρου βασίζονται σε θεατρικά κείμενα, στον αυτοσχεδιασμό αλλά και στην παρατήρηση, μίμηση και ερμηνεία της δράσης των ανθρώπων που επισκέπτονται τον λόφο του Κολωνού.

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη καταγράφει τις κινήσεις και χειρονομίες αυτών που συχνάζουν εκεί, μελετάει το τοπίο, την αρχιτεκτονική καθώς και τις λειτουργίες του χώρου ως τόπου συνάντησης, παιχνιδιού, άθλησης. Δημιουργεί ένα έργο «εγχειρίδιο», «λεξικό» και συγχρόνως «ευρετήριο» στοιχείων το οποίο συντάσσεται πάνω στην υπάρχουσα υποδομή – τους στύλους, το θέατρο, τις κολώνες, τα παγκάκια, τα παρτέρια, τις διαδρομές. Δημιουργεί ένα σπονδυλωτό έργο που αναπτύσσεται τόσο στον χώρο, όσο και στον χρόνο.

Το πρώτο μέρος τον Ιούνιο του 2021

Το πρώτο μέρος παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το άνοιγμα της έκθεσης στο Καπνεργοστάσιο, τον Ιούνιο του 2021. Αποτελείται από έργα σε ύφασμα με τη μορφή banner που αναρτήθηκαν αρχικά σε στύλους σε κάποια σημεία στο λόφο του Κολωνού και στη συνέχεια παρουσιάζονται στο προαύλιο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου.

Τα banner αυτά λειτουργούν αυτόνομα ως σχέδια και γλυπτά στον χώρο αλλά ταυτόχρονα προαναγγέλλουν, αν και κρυπτικά, τα υπόλοιπα μέρη του έργου που ακολουθούν χρονικά.

Το δεύτερο μέρος του έργου

Το δεύτερο μέρος του έργου πραγματοποιείται μέσα στο θέατρο του Κολωνού και αφορά σε μια παράσταση η οποία υλοποιείται αποκλειστικά από το φως.

Η Κουμιανάκη χρησιμοποιεί το φως ως μέσο μετάφρασης και απόδοσης της δραματουργίας, του συναισθήματος, της ομιλίας, της έκφρασης και της κίνησης για τη δημιουργία της παράστασης. Εστιάζει στο φως ως κώδικα που αναδεικνύει, κατευθύνει αλλά και οπτικοποιεί μια δράση. Η σκηνή του θεάτρου παραμένει φαινομενικά κενή ενώ εκτυλίσσεται πάνω της μια άυλη παράσταση. Οι θεατές καλούνται να τη φανταστούν ή να επινοήσουν μια δική τους ανεβαίνοντας στη σκηνή.

Παράλληλα με αυτή τη δράση μέσα στο θέατρο, σε ορισμένα σημεία του λόφου του Κολωνού πραγματοποιούνται performances από ηθοποιούς σε «συνομιλία» τόσο με το έργο στην άδεια σκηνή, όσο και με ό,τι συμβαίνει έξω από αυτήν.

Portals, πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο - Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο Βουλής | Λένορμαν 218 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021
Συνεργασία | Βουλή των Ελλήνων + ΝΕΟΝ
Επιμέλεια: Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια, ΝΕΟΝ & Madeleine Grynsztejn, Pritzker Director, Museum of Contemporary Art Chicago
Διοργάνωση | ΝΕΟΝ

 

Πολιτισμός

Ροή ειδήσεων

Share