Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Οι πρώτες πέντε παραστάσεις που θα δούμε και τα ειδικά μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό

Πότε μπορείτε να παρακολουθήσετε τις παραστάσεις

3 Ιουνίου 2021 08:59
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Οι πρώτες πέντε παραστάσεις που θα δούμε και τα ειδικά μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ο χορός κυριαρχεί αυτή και την επόμενη εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με τις πρώτες παραστάσεις να παρουσιάζονται στην Πειραιώς. Στις 7 Ιουνίου η Μαρία Κολιοπούλου και η Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα παρουσιάζουν το Clear Midnignt, με μια μικτή ομάδα χορευτριών, με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης.

Η ομάδα Κι όμΩς κινείται παρουσιάζουν το 9.25, μια παράσταση για την έννοια του χρόνου. Και στις 12 Ιουνίου, δύο νέοι, βραβευμένοι χορογράφοι, η Δανάη κι ο Διονύσιος παρουσιάζουν το Free at last: Rerooted, που εμπνέεται από τον θρύλο του χορού του Ζαλόγγου και εντάσσεται στον Κύκλο 1821.

Παράλληλα, συνεχίζεται η παράσταση του Άντι Τζούμα, Οικοδομή στον προαύλιο χώρο (Πλατεία) της Πειραιώς 260, με ελεύθερη είσοδο (με δελτίο εισόδου), στις 20:15, στις 7-8 και 10-11 Ιουνίου. Παράλληλα δείτε το πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ για τις live συναυλίες.

Μαρία Κολιοπούλου – Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα/ Clear Midnight

Μαρία Κολιοπούλου - Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα/ Clear Midnight

Χορομανία. Η πιο γνωστή περίπτωση αυτής της «επιδημίας» έχει καταγραφεί στο Στρασβούργο του 1518, όταν δεκάδες άνθρωποι άρχισαν να χορεύουν μέχρι λιποθυμίας ή ακόμα και θανάτου. Στις μέρες μας αντίθετα, η επιβεβλημένη παύση που έφερε η πανδημία, δίνει την αφορμή στην χορογράφο Μαρία Κολιοπούλου να μιλήσει για το πώς πανηγυρίζει, μέσα από τη δίνη της χορομανίας, ένα σώμα που εκφράζεται χωρίς φραγμούς και συμβάσεις.

Μεσάνυχτα σ’ ένα μπαρ, εννέα περφόρμερ ως θαμώνες κατακτούν τον χώρο και μας οδηγούν, πέρα από φραγμούς και συμβάσεις, σε έναν τόπο όπου κυριαρχεί η εκστατικότητα του σώματος, η έκπληξη και η χαρά της εμπειρίας. Εννέα χορεύτριες, με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης συνθέτουν ένα έργο στα όρια μιας χορευτικής επιδημίας, που μετακινείται διαρκώς από το άτομο στην ομάδα και αντίστροφα.

Η χορογράφος Μαρία Κολιοπούλου δουλεύει τα τελευταία χρόνια με μικτές ομάδες ατόμων με ή χωρίς αναπηρία. Η ιδέα για το Clear Midnight ήρθε μέσα από μία σύμπραξη με τους σταθερούς συνεργάτες της Βαγγέλη Αρτέμη και Γιάννη Ισιδώρου και είναι εμπνευσμένη από το ποίημα του Walt Whitman, «Ξάστερο μεσονύχτι», ενώ αντλεί υλικό και από το βιβλίο του John Waller A Time to Dance, a Time to Die: The Extraordinary Story of the Dancing Plague of 1518. Η παράσταση παίζει με το υπερβατικό

στοιχείο και φέρνει επί σκηνής μία τελετουργική διαδικασία. Πώς δομείται μία τελετουργία με βάση τη διαφορετικότητα των μελών μίας ομάδας; Και ακόμα, πώς η παύση σε αντίστιξη με τη χορομανία φανερώνουν το πού βρισκόμαστε σαν κοινωνία και πώς στεκόμαστε ο ένας απέναντι στον άλλον;

Το Clear midnight είναι μία παράσταση, όπου τα σώματα και οι ανάσες των χορευτών δημιουργούν ένα πρωτόγνωρο ηχητικό τοπίο που συνδιαλέγεται ενεργά με τη μουσική και το εικαστικό περιβάλλον του Γιάννη Ισιδώρου. Σημειώνεται πως η παράσταση της 8ης Ιουνίου (21:00) θα έχει και ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης.

Πειραιώς 260 - Χώρος E, 7-9 Ιουνίου, 21:00 Στις 8 Ιουνίου παράσταση και στις 23:00

κι όμΩς κινείται, 9.25

κι όμΩς κινείται, 9.25

Η δημοφιλής ομάδα «κι όμΩς κινείται», που συνδυάζει την ακροβασία με τον σύγχρονο χορό, αλλά και το τσίρκο με την τέχνη του θεάτρου, εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με ένα νέο έργο. Με τρεις μουσικούς επί σκηνής, οι τέσσερις ερμηνευτές μοιράζονται μιαν αποκαλυπτική, μεταμορφωτική διαδρομή, σε μια αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου.

Στο 9.25, όπως και σε όλες της παραστάσεις της ομάδας, το τεράστιο, εντυπωσιακό σκηνικό δεσπόζει επί σκηνής. Ένα σύμπλεγμα από ρόδες που κινούνται όλες μαζί και που πάνω του βρίσκονται σχεδόν εγκλωβισμένοι οι χορευτές της παράστασης. Στην κίνηση της ρόδας και ταυτόχρονα του σώματος αποτυπώνεται ιδανικά την έννοια του χρόνου που περνάει και το πώς αυτός «καταπίνει» το άτομο.

Η ομάδα κάνει ένα καίριο σχόλιο για τη διαρκή κίνηση της εποχής μας και τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν να προλαβαίνει να συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει. Ο χρόνος κυλάει αδυσώπητα και η αέναη κίνηση γίνεται πηγή άγχους. Μοναδικές σημεία αναφοράς στην ισοπεδωτική αυτή διαρκή κίνηση, οι Πρωτοχρονιές, ως υποχρεωτικές στιγμές χαράς που επαναλαμβάνονται σαν οι 365 μέρες που χωρίζουν τη μια από την άλλη να περνάνε σε μια στιγμή.

Σε αυτό το έντονο στοιχείο καρικατούρας, το μόνο που μοιάζει να ξεχωρίζει είναι η προσωπική επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους. Στην παράσταση αποτυπώνεται μέσα από το συγκλονιστικό ντουέτο του Νίκου Μάνεση και την Χριστίνας Σουγιουλτζή. Tο 9.25, που σηματοδοτεί την ώρα αναχώρησης ενός τρένου, είναι μία παράσταση στην οποία συνυπάρχουν και συμπορεύονται πολλοί αφηγηματικοί τρόποι: ακροβασία, σύγχρονος χορός, τσίρκο και θέατρο.

Όπως λέει η δημιουργός, Χριστίνα Σουγιουλτζή, είναι αφιερωμένη σε εκείνες τις στιγμές που σταματάς, κοιτάς γύρω σου και αντιλαμβάνεσαι το χρόνο να τρέχει και να τα παρασύρει όλα. Τα πάντα. Και φτάνει μια στιγμή που έχεις ανάγκη να υψώσεις το αναστημά σου, να πεις: “εγώ τώρα, περίμενε, να πάμε με το ρυθμό μου, μη με τρέχεις, μη με σταματάς, μη με πηγαίνεις.

Πειραιώς 260 – Χώρος Δ, 10-11 Ιουνίου, 21:00

Δανάη & Διονύσιος, Free At Last: Rerooted

Δανάη & Διονύσιος, Free At Last: Rerooted

Εικόνες μυστικισμού και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα, καθώς ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. Η Δανάη και ο Διονύσιος, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή φόρτιση του χορού προς το χείλος του γκρεμού, με πρωτότυπη μουσική και με χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς, τη φύση και τα πλάσματά της.

Το Free At Last έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2019 σε παραγωγή του Theater Rotterdam και με την υποστήριξη των: Stichting Droom en Daad, RIDCC και Big Story Productions. Οι χορογράφοι αποφάσισαν να συνεχίσουν την έρευνα για μια νέα παραγωγή, με υλικό και έμπνευση από τους συντελεστές που την απαρτίζουν. Μαζί με την ομάδα, άρχισαν να ερευνούν πληθυσμούς της ορεινής Ελλάδας.

Πολύ σύντομα η σκέψη της ομάδας οδηγήθηκε στους Σουλιώτες και τις Σουλιώτισσες και στον θρυλικό χορό των γυναικών που έμεινε αναλλοίωτος στην ιστορία. Όπως δηλώνουν οι δύο χορογράφοι: «έχει ενδιαφέρον το ότι καταφέρνουμε να μοιραστούμε τελικά στην Ελλάδα αυτή τη νέα εκδοχή του έργου –με δύο επιπλέον περφόρμερ– διακόσια χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση, γεγονός που μας συνδέει πνευματικά και συναισθηματικά ακόμα περισσότερο με την ιστορία και το αποτύπωμά της στον χρόνο».

Η Δανάη (Δημητριάδη) και ο Διονύσιος (Αλαμάνος), που έχουν στις αποσκευές τους σημαντικές διεθνείς συνεργασίες, έρχονται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Το ντουέτο είχε κερδίσει το 2018 το XL Production Award (Rotterdam International Duet Choreography Competition) για το έργο τους, Uncia. Η Δανάη και ο Διονύσιος μελετούν τη φύση, τα ζώα και τους αυτόχθονες πολιτισμούς και δημιουργούν ιστορίες που έχουν στο επίκεντρο την αρμονική συνύπαρξη της φύσης και των ζωντανών όντων της.

Ιστορίες που σπάνε την ιεραρχία και διέπονται από μία ονειρική ατμόσφαιρα, που μεταφέρει το κοινό σε ένα ταξίδι στον χώρο και το χρόνο, σε μία σύγκρουση μεταξύ χάους και τάξης. To Free At Last: Rerooted. θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021

Πειραιώς 260 - Χώρος Ε, 12-13 Ιουνίου, 21:00

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Αυτά είναι τα ειδικά μέτρα προστασίας για τις εκδηλώσεις του

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό την 1η Ιουνίου. Η Πειραιώς 260 είναι αυτή που θα εγκαινιάσει τον κύκλο των παραστάσεων, ενώ στις 14 Ιουνίου ακολουθεί το Ωδείο Ηρώδου Αττικού και στις 25 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι παραστάσεις σε Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρο. Αυτή θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που το Φεστιβάλ θα λειτουργήσει σε συνθήκες πανδημίας και αξιοποιώντας την εμπειρία του προηγούμενου καλοκαιριού, είναι έτοιμο να εγγυηθεί την ασφάλεια των θεατών και όλων των συμμετεχόντων.

Το 2020 η αυστηρή τήρηση των κανονισμών και οι αναγκαίες προσαρμογές στους χώρους ήταν προτεραιότητα, ώστε το Φεστιβάλ να υποδεχθεί τους θεατές τους, που ξεπέρασαν τους 50.000. Το Φεστιβάλ αποτέλεσε υπόδειγμα διοργάνωσης, δίνοντας το στίγμα και δημιουργώντας καλές πρακτικές που ακολουθήθηκαν για όλη την καλοκαιρινή σαιζόν. Κοινό και ειδικοί αναγνώρισαν ομόφωνα την άψογη προετοιμασία, ενώ και το κοινό συμπεριφέρθηκε υποδειγματικά τηρώντας τις αποστάσεις και φορώντας τις μάσκες όπου προβλεπόταν.

Φέτος, η πληρότητα των χώρων έχει οριστεί στο 50% και καθώς η προπώληση των εισιτηρίων έχει ήδη αρχίσει, το Φεστιβάλ διαβεβαιώνει το κοινό ότι η διεξαγωγή των εκδηλώσεων θα γίνει με πολύ αυστηρές προδιαγραφές, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία όλων όσοι θα παρευρεθούν σε αυτές (θεατών, καλλιτεχνών, εργαζομένων). Στους κανονισμούς λειτουργίας της φετινής διοργάνωσης έχουν ενσωματωθεί όλα τα υγειονομικά μέτρα που θέσπισε η Ελληνική Κυβέρνηση για την πραγματοποίηση ζωντανών θεαμάτων σε ανοιχτά θέατρα.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Αυτά είναι τα ειδικά μέτρα προστασίας για τις εκδηλώσεις του

Οι χώροι θα απολυμαίνονται σύμφωνα με τις οδηγίες

Τα ειδικά μέτρα που λαμβάνονται στοχεύουν στην προστασία των θεατών κατά την είσοδο και την έξοδό τους, καθώς και κατά την παραμονή τους στους χώρους των εκδηλώσεων. Η Πειραιώς 260 ανοίγει φέτος για το κοινό, μετά από έναν χρόνο απουσίας, έχοντας προχωρήσει σε μία απαραίτητη αλλαγή στους δύο χώρους όπου θα πραγματοποιηθούν οι παραστάσεις: ο Χώρος Δ και ο Χώρος Ε ανοίγουν τις οροφές τους και μετατρέπονται σε θερινά θέατρα με φυσικό εξαερισμό.

Οι χώροι θα απολυμαίνονται σύμφωνα με τις οδηγίες. Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, όπως και πέρσι οι θέσεις θα είναι αριθμημένες τόσο στο Κάτω Διάζωμα όσο και στο Άνω Διάζωμα. Θα διατίθενται εισιτήρια αποκλειστικά σε δυάδες και μονάδες, ενώ ο μέγιστος αριθμός εισιτηρίων ανά αγορά δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα. Όλα τα εισιτήρια θα είναι προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα και ο έλεγχος τους κατά την είσοδο θα είναι ανέπαφος (με χρήση scanner).

Οι διαδρομές και οι πύλες εισόδου και εξόδου των θεατών έχουν διαφοροποιηθεί, όπου είναι εφικτό, έτσι ώστε να μην σημειώνεται μεγάλη συγκέντρωση κοινού έξω από τα θέατρα, ενώ έχει προβλεφθεί περισχοίνιση για την τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ των θεατών κατά την προσέλευση και την αποχώρησή τους από τους χώρους.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Μέτρα προστασίας

Οι θεατές θα πρέπει να προσέρχονται 60’ πριν την έναρξη των παραστάσεων

Προς αποφυγή του συνωστισμού, προτείνεται οι θεατές να προσέρχονται στους χώρους 60’ πριν την έναρξη των παραστάσεων στην Πειραιώς 260, το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Στέκι του Ηλία και τη Μικρή Επίδαυρο και 90’ πριν την έναρξη των παραστάσεων στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού και το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Όπως και πέρσι, δεν θα υπάρχουν διαλείμματα στις παραστάσεις και θα γίνεται σταδιακή αποχώρηση των θεατών από τους χώρους υπό τις οδηγίες της ταξιθεσίας.

Οι θεατές θα πρέπει να φορούν μάσκα καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής τους στον χώρο της παράστασης, από την είσοδο μέχρι και την έξοδό τους. Αξίζει να αναφέρουμε πως και φέτος το Φεστιβάλ έχει προχωρήσει στην πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ταξιθεσίας και φύλαξης, για την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και κανόνων, και για τη διευκόλυνση του κοινού και των καλλιτεχνών.

Για την αποφυγή συνωστισμού στους χώρους υγιεινής, έχουν τοποθετηθεί επιπλέον τουαλέτες σε ειδικές θέσεις εκτός των θεάτρων. Το φετινό καλοκαίρι τα κυλικεία στους χώρους θα λειτουργήσουν κανονικά (από τις 15 Ιουνίου), εφαρμόζοντας όλες τις απαραίτητες οδηγίες απολύμανσης, περισχοίνισης και αποστάσεων μεταξύ του κοινού. Ειδικά μέτρα διαμόρφωσης έχουν εφαρμοστεί και στα καμαρίνια και τους περιβάλλοντες χώρους τους, ώστε να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής για τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στις εκδηλώσεις.

 

Πολιτισμός

Ροή ειδήσεων

Share