Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Είναι υπέρβαρα και παχύσαρκα τα ελληνόπουλα;;;; - Τι αποκαλύπτει έρευνα;;;;

11 Οκτωβρίου 2013
Είναι υπέρβαρα και παχύσαρκα τα ελληνόπουλα;;;; - Τι αποκαλύπτει έρευνα;;;;

Με στόχο να υπάρξει η καλύτερη δυνατή ενημέρωση, να αποτυπωθούν οι πολιτικές πρόληψης και να αντιμετωπιστεί το μείζον θέμα δημόσιας υγείας που αφορά στην παιδική παχυσαρκία, καθώς 1,6 δις άτομα άνω των 15 ετών είναι υπέρβαρα και 400 εκατομμύρια είναι παχύσαρκα, παρουσιάζεται την Δευτέρα στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, το Εθνικό Σχέδιο για την Παιδική Παχυσαρκία.

Η παχυσαρκία, ξεχωριστό νόσημα, αλλά και ένας από τους βασικότερους προδιαθεσικούς παράγοντες εμφάνισης πολλών άλλων σοβαρών παθήσεων, αποτελεί σήμερα παγκόσμια επιδημία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), το πλέον απογοητευτικό, είναι ότι έως το 2015 οι υπέρβαροι θα έχουν φτάσει τα 2,5 δισεκατομμύρια και οι παχύσαρκοι τα 700 εκατομμύρια παγκοσμίως!

Σύμφωνα με μια πανελλήνια επιδημιολογική μελέτη, που διεξήχθη το 2003 από την Ε.Ι.Ε.Π. (Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής Παχυσαρκίας) σε δείγμα 17.341 ενηλίκων και 18.055 παιδιών και εφήβων, διαπιστώθηκε ότι το 21,9% των ενηλίκων ήταν παχύσαρκοι και το 57,1% υπέρβαροι.

Σχετικά με την ανησυχητική αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας στην Ελλάδα, η Ε.Ι.Ε.Π. και το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης χρηματοδότησαν το 2010-2011 το πρόγραμμα COSI του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), το οποίο περιέλαβε συνολικά 150 σχολεία και 5.701 μαθητές ηλικίας 7-8 ετών (2ας Δημοτικού), καθώς και9-10 ετών (4ης Δημοτικού).

Τα αποτελέσματα της μελέτης COSI έδειξαν ότι στη 2α Δημοτικού οι νορμοβαρείς μαθητές αποτελούσαν το 59,53%, ενώ οι υπέρβαροι και οι παχύσαρκοι το 23,03% και 13,65% αντίστοιχα. Στην 4η Δημοτικού το ποσοστό των νορμοβαρών ήταν 53,93%, των υπέρβαρων 28,87% και των παχύσαρκων 13,42%. Και στις δύο ομάδες οι λιποβαρείς μαθητές αποτελούσαν μόνο το 3,78%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η άποψη της αγοράς τροφίμων, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε σειρά δράσεων για την ανάδειξη της πολυπαραγοντικότητας του φαινομένου, αλλά και την προώθηση ορθών πρακτικών στην εμπορία και διαφήμιση των προϊόντων.


Πως αντιδρά η βιομηχανία τροφίμων


Είναι ενδεικτικό ότι ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζόμενων Ελλάδος, σε πάνελ με θέμα «Η επίδραση του Lifestyle στα ΜΜΕ: Το Υπεύθυνο Μάρκετινγκ» στο πλαίσιο του συνεδρίου Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: ΜΜΕ & Δημόσια Υγεία» ανέδειξε τη σημασία της αυτορρύθμισης από μέρους της βιομηχανίας τροφίμων και την αποτελεσματικότητα της αυτοδέσμευσης σε σχέση με τα περιοριστικά μέτρα στο marketing.


Ο κ. Γ. Αντωνιάδης αναφερόμενος στην παιδική παχυσαρκία, μίλησε για την πολυπαραγοντικότητα της νόσου και για το πόσο σημαντικό είναι το ότι η βιομηχανία τροφίμων εφαρμόζει αυστηρές αρχές στην επικοινωνία της με τους καταναλωτές και ιδιαίτερα σε σχέση με τα παιδιά κάτω των 12 ετών.


«Στο παρελθόν η βιομηχανία κατηγορήθηκε για την εμπορική επικοινωνία της και η Κομισιόν ήταν έτοιμη να νομοθετήσει επ' αυτού, αλλά τότε η βιομηχανία προέβη στην αυτορρύθμισή της (για να αποφύγει τυχόν ακραία μέτρα)» τόνισε χαρακτηριστικά


Γενικότερα, τόνισε ότι η βιομηχανία τροφίμων και ποτών δίνει πλέον μεγάλη έμφαση στον τομέα της δεοντολογίας της επικοινωνίας, μέσω της αυτοδέσμευσης των εταιρειών του χώρου για την προστασία του καταναλωτή. «Ο καταναλωτής είναι πλέον καλύτερα ενημερωμένος και εκπαιδευμένος» είπε.

Επεσήμανε ότι σήμερα η διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά κάτω των 12 είναι απόλυτα ελεγχόμενη, καθώς «δε διαφημίζουμε σε εκπομπές και sites όπου το 35% των θεατών / χρηστών αναμένεται να είναι κάτω των 12 ετών».

Υπογράμμισε ότι η βιομηχανία θέλει να είναι μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος και έχει αποδείξει ότι είναι ικανή να αυτοπειθαρχήσει.

Τέλος σχολίασε ότι: «Η δέσμευση αυτή μετράται, εφαρμόζεται αυστηρά, καθώς πέρα από τις επιτροπές ελέγχου, οι ίδιες οι εταιρείες του κλάδου ελέγχουν η μία την άλλη. Άλλωστε, η βιομηχανία καταθέτει τα αποτελέσματά του ελέγχου της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η τελευταία δε χρειάζεται να προβεί στη λήψη νομοθετικών ρυθμίσεων γιατί ο κλάδος το κάνει από μόνος του και έχει αποδειχθεί ότι η αυτοδέσμευση είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τη νομοθεσία».

πηγή: onmed.gr

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share