Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021

Με σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία - Τα 10+1 εργαστήρια δεξιοτήτων

Με νέες θεματικές μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων

3 Αυγούστου 2021 14:56
Με σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία - Τα 10+1 εργαστήρια δεξιοτήτων
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Από τον Σεπτέμβριο, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας.

Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Με σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία - Τα 10+1 εργαστήρια δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Οι 10+1 θεματικές

  • Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

  • Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

  • Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

Με σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία - Τα 10+1 εργαστήρια δεξιοτήτων

Βαριές «καμπάνες» για τους εκπαιδευτικούς: Έτσι θα μπαίνουν στα σχολεία - Πότε θα τίθενται σε αναστολή άνευ αποδοχών

Αυστηρές ποινές που φτάνουν μέχρι την αναστολή καθηκόντων άνευ αποδοχών για εκπαιδευτικούς που θα αρνηθούν να προσκομίσουν κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο από φθινόπωρο πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση νόσησης, είτε αρνητικό rapid ή PCR τεστ, προβλέπει τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται αύριο, με στόχο να αναχαιτιστεί ο κορωνοϊός πριν την είσοδο στις σχολικές αίθουσες. Ενώ, σκέψεις υπάρχουν για «αποκλεισμό» των ανεμβολίαστων φοιτητών από την εκπαίδευση!

Σύμφωνα με την τροπολογία οι «καμπάνες» που επιβάλλονται για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού είναι η αναστολή καθηκόντων χωρίς αποδοχές και η μη προσμέτρηση του χρόνου της αναστολή στο χρόνο υπηρεσίας. Η άρση της αναστολής γίνεται με την προσκόμιση του απαραίτητου πιστοποιητικού ή αρνητικού διαγωνιστικού τεστ.

Για τους προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς προβλέπεται ότι δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Πιο αναλυτικά στο άρθρο 1 παράγραφος 8 της τροπολογίας, αναφορικά με τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ & ΕΒΠ κατά το διδακτικό έτος 2021, προβλέπονται τα εξής:

  • Στην περίπτωση εκείνη που μόνιμοι ή απασχολούμενοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ δεν προσκομίσουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ. 1, τότε δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στην σχολικές μονάδες, στις οποίες υπηρετούν και επέρχονται οι εξής συνέπειες:
  1. Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής και ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολή καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά το χρόνο αναστολή καθηκόντων, ο οποίος δε λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται οι αποδοχές. Με όμοια απόφαση αίρεται η αναστολή, εφόσον προσκομίζεται πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ. 1.
  2. Οι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, καθώς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, οι οποίοι κατά την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας δεν προσκομίζουν στο Διευθυντή/Προϊστάμενο της οικίας σχολικής μονάδας, στον Προϊστάμενο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), στον Προϊστάμενο των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ), στον Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευση, πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ.1, δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Τονίζεται, δε, πως με απόφαση του Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων δύναται να καθορίζονται περαιτέρω συνέπειες στην περίπτωση επανειλημμένης παράβασης της παρούσας περίπτωσης».

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share