Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Πανελλαδικές 2021: Κάτω από τη βάση ο ελάχιστος βαθμός εισαγωγής - Το κόλπο με το παράλληλο μηχανογραφικό

Πάνω από 9.000 παιδιά λιγότερα στις σχολές

16 Ιουλίου 2021 21:10
Πανελλαδικές 2021: Κάτω από τη βάση ο ελάχιστος βαθμός εισαγωγής - Το κόλπο με το παράλληλο μηχανογραφικό
Από Ραφαήλ Αλαγάς

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν για το 2021, με τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής να αφαιρεί τη δυνατότητα από περισσότερα από 9.000 παιδιά να μπουν στο Πανεπιστήμιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, η ΕΒΕ ανά επιστημονικό πεδίο διαμορφώνεται για τις Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές στο 8,94, τις Θετικές και Τεχνολογικές Σπουδές στο 9,58, τις Σπουδές Υγείας και Ζωής στο 9,70 και των Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής στο 8,27, με τα ειδικά μαθήματα να έχουν ανακοινωθεί.

Πέρυσι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 90.612 υποψήφιοι και εισήχθησαν 73.560 (οι θέσεις για όσους συμμετείχαν στις πανελλαδικές ήταν 73.687). Επομένως, το 2020 έμειναν εκτός ΑΕΙ 17.052 υποψήφιοι.

Με βάση τα αριθμητικά στοιχεία των επιτυχόντων, με τα έως τώρα δεδομένα, άρα χωρίς συνυπολογισμό των ειδικών μαθημάτων, φέτος έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις 90.851 υποψήφιοι για σχεδόν ισάριθμες θέσεις. Υπολογίζεται, ότι, σε σχέση με πέρυσι, θα μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ στο πρώτο στάδιο περίπου 9.400 υποψήφιοι επιπλέον.

Ωστόσο, όπως σημειώνεται, αξιόπιστη εναλλακτική που προσφέρεται για όλους αποτελούν τα δημόσια ΙΕΚ, σε σύγχρονες, ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση (πχ όπως για παράδειγμα web designers/web developers, τεχνικοί τουριστικών μονάδων, τεχνικοί αγροτουρισμού, στελέχη διεθνούς εμπορίου).

Για φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι περισσότερες από 24.000, εκ των οποίων 8.077 μέσω παράλληλου μηχανογραφικού. Επομένως, στα δημόσια ΙΕΚ θα μπορούν να απορροφηθούν όχι μόνο οι 9.400 υποψήφιοι που προβλέπονται στο παρόν στάδιο να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ, αλλά και όλοι όσοι θα έμεναν ούτως ή άλλως εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Εξάλλου στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι το πανεπιστήμιο να αποτελεί δρόμο ζωής και όχι να εγκλωβίζει παιδιά που δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ.

Στο μεταξύ, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκπαιδευτικός, Γιώργος Χατζητέγας πέρσι από το γενικό λύκειο εισήχθη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 87,5% των υποψηφίων, ενώ φέτος θα εισαχθή το 65%, και συμπληρώνει ότι αυτά τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν μηχανογραφικό για τα δημόσια ΙΕΚ.

Κατά τα υπόλοιπα, σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα «δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να μιλήσουμε για αύξηση ή μείωση των βάσεων, γιατί το σύστημα προσμέτρησης των μορίων είναι διαφορετικό από πέρσι».

Η σημασία του παράλληλου μηχανογραφικού

Περισσότερες επιλογές και προοπτικές σε ειδικότητες που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας δίνει το παράλληλο μηχανογραφικό, που για πρώτη φορά φέτος έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών.

Όπως σημειώνει σε ανάρτησή της η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πρόκειται για περισσότερες επιλογές με επαγγελματική αποκατάσταση, πραγματικές προοπτικές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι οι βαθμολογίες ειδικών μαθημάτων και οι βαθμοί επίδοσης στις πρακτικές δοκιμασίες των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αναρτήθηκαν σήμερα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.

Επίσης, ανακοινώθηκαν και τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ειδικών μαθημάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Όπως προκύπτει από την στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, πάνω από τη βάση έγραψε το 94,21% των υποψηφίων στο ελεύθερο σχέδιο, το 89,70% στο γραμμικό, το 75,26% στα αγγλικά, το 86,80% τα γαλλικά, το 86,69% στα γερμανικά, το 78,89% στα ιταλικά, το 92,27% στα ισπανικά, το 51,30 στην αρμονία και το 84,42% στον έλεγχο των μουσικών ακουστικών ικανοτήτων.

Αντιστοίχως, αρίστευσε (βαθμολογία από 18 έως 20) το 3,59% στο ελεύθερο σχέδιο, το 23,99% στο γραμμικό, το 2,08% στα αγγλικά, το 8,74% στα γαλλικά, το 23,63% στα γερμανικά, το 15,56% στα ιταλικά, το 45,86% στα ισπανικά, το 0,65% στην αρμονία και το 19,81% στον έλεγχο των μουσικών ακουστικών ικανοτήτων.

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share