Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

«Βόμβα» από την Νίκη Κεραμέως για τη σχολική χρονιά

Όλα όσα είπε

26 Απριλίου 2020 11:06
«Βόμβα» από την Νίκη Κεραμέως για τη σχολική χρονιά
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Ολοταχώς προς παράταση της σχολικής χρονιάς, αλλά «όχι πέραν του τέλους Ιουνίου κι έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νωρίτερα, αλλά όχι για όλες τις βαθμίδες» είναι το πιθανότερο σενάριο που επικρατεί αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία μίλησε στο «τώρα ό,τι συμβαίνει» στο Open TV. Ενώ, όσον αφορά τα Πανεπιστήμια αυτά είναι τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής.

Από το Ινστιτούτο Παιδείας έχει ζητηθεί από το υπουργείο να δοθούν κατευθύνσεις για «την απολύτως αναγκαία ύλη που πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη», ενώ αναφερόμενη στα πανεπιστήμια ξεκαθάρισε ότι δεν πρέπει να βιαστούν να επιστρέψουν οι φοιτητές στα αμφιθέατρα καθώς αποδίδει «εξαιρετικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το 96% καλύπτεται, δεν καλύπτονται τα κλινικά εργαστήρια. Βασική μας προτεραιότητα είναι τα κλινικά εργαστήρια και πώς και πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις εξαμήνου».

Για το αν νοσήσει κάποιο παιδί από κορωνοϊό «υπάρχει μέριμνα για επαναληπτικές (σ.σ.: πανελλήνιες) εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, όπως υπάρχει ήδη».Για φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών παρέπεμψε στις επίσημες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ενώ για τις εξετάσεις στα ξενόγλωσσα πτυχία τόνισε ότι «έχουν γίνει ανακοινώσεις ήδη από τους ίδιους τους οργανισμούς».

Η υπουργός πρόσθεσε ότι θα υπάρξει μέριμνα για τα σχολικά λεωφορεία, τα ενοίκια των φοιτητών, τα χρήματα που έχουν δοθεί για εκδρομές, τα ιδιωτικά δίδακτρα κι όλα τα θέματα που αφορούν στο σύστημα της εκπαίδευσης.

Δεν θα υπάρξει μείωση αριθμών σε εισακτέους στα Πανεπιστήμια - Ποιες είναι οι επίσημες ανακοινώσεις

Δεν θα μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και θα παραμείνει όπως και την προηγούμενη χρονιά λόγω κορωνοϊού στα Πανεπιστήμια, καθώς λόγω της πανδημίας το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε δεκτές προτάσεις Πανεπιστημίων για μείωση του αριθμού εισακτέων. Ωστόσο χθες έγιναν γνωστές οι ημερομηνίες για τις εξετάσεις στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο

«Αγώνα δρόμου» κάνει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί περί τα μέσα Ιουνίου.

Ο αριθμός των εισακτέων, που αναμένεται να ανακοινωθεί ακόμα και σήμερα, θα παραμείνει στα περσινά επίπεδα με ανεπαίσθητες αυξομοιώσεις σε κάποια τμήματα. Πέρσι ο συνολικός αριθμός εισακτέων ανήλθε στις 78.335, ήταν δηλαδή αυξημένος κατά 3.643 θέσεις από πρόπερσι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός των εισακτέων εμφανισθεί χαμηλότερος καθώς «θα γίνει κάποια διόρθωση σε τμήματα που έχουν δημιουργηθεί χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό».

Συνολικά τα δύο τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε κατά 7.609 θέσεις.

Πέρσι ο αριθμός εισακτέων είχε παραμείνει ίδιος σε 121 τμήματα. Όπως έλεγαν πηγές στο υπουργείο Παιδείας ο κορωνοϊός έβαλε «φρένο» στα όποια σχέδια για μείωση του αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα ίσχυε κυρίως για τα κεντρικά ιδρύματα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας.

Ήδη τα πανεπιστήμια είχαν στείλει στο υπουργείο Παιδείας τις προτάσεις τους με τον αριθμό των εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 , πολλές από τις οποίες ήταν για μείωση του αριθμού εισακτέων. Η διαδικασία της αποστολής των προτάσεων δεν ολοκληρώθηκε καθώς ξέσπασε η πανδημία.

Σε ότι αφορά στις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την ερχόμενη χρονιά με το άρθρο 7 του πολυνομοσχέδιου που κατατέθηκε για διαβούλευση ρυθμίζονται επιμέρους θέματα που αφορούν στις πανελλαδικές εξετάσεις και την πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρωτίστως για λόγους αποτελεσματικότερης οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι η Β′ τάξη Λυκείου παραμένει τάξη στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει τόσο μαθήματα γενικής παιδείας όσο και μαθήματα δύο ομάδων προσανατολισμού, όπως ισχύει, άλλωστε, μέχρι και το φετινό σχολικό έτος (παράγραφοι 1 και 2).Προβλέπονται, επίσης, η μείωση των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ′ τάξης Λυκείου από τέσσερις σε τρεις (παράγραφος 3), σταθμίζοντας λόγους οργανωτικούς και συνάφειας μεταξύ μαθημάτων, ο καθορισμός ακολούθως της πρόσβασης στις σχολές και τα Τμήματα των τεσσάρων Επιστημονικών Πεδίων (παράγραφος 5), καθώς και η κατάργηση της προσμέτρησης του βαθμού του απολυτηρίου της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επαναφέρονται στις πανελλαδικές εξετάσεις οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά

Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση μεταξύ άλλων για λόγους ορθολογικότερης οργάνωσης και καλύτερης ευθυγράμ

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share