Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

Υπ. Παιδείας: Ποια θα είναι τα κριτήρια για την επιλογή σημαιοφόρου;

Δείτε αναλυτικά!

8 Οκτωβρίου 2019 08:37
Υπ. Παιδείας: Ποια θα είναι τα κριτήρια για την επιλογή σημαιοφόρου;

«Το κριτήριο για την επιλογή σημαιοφόρων προβλέπεται να είναι η σχολική επίδοση των μαθητών», λέει το υπουργείο Παιδείας ενόψει της επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

Δείτε επίσης: Υπουργείο Παιδείας: Αναβαθμίζεται το ίντερνετ στα σχολεία όλης της Ελλάδας!

Διευκρινιστική εγκύκλιο απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας, με την οποία καλεί του Διευθυντές τους να μην προβούν σε επιλογή σημαιοφόρων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα έως τώρα.

Το κριτήριο για την επιλογή σημαιοφόρων προβλέπεται να είναι η σχολική επίδοση των μαθητών, αναφέρει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.

Πρόσφατα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι «στις διατάξεις που φέρνουμε είναι και η ρύθμιση βάσει της οποίας στις εθνικές επετείους τη σημαία θα την κρατάει όποιος έχει την καλύτερη επίδοση και όχι όποιος κληρώνεται, αυτό γίνεται για να προλάβουμε και την εθνική επέτειο του Οκτωβρίου».

Πρόκειται για κατάργηση της κλήρωσης για την επιλογή σημαιοφόρων στα Δημοτικά Σχολεία. Θυμίζουμε ότι πριν δυο χρόνια, με νόμο του Κώστα Γαβρόγλου αποφασίστηκε οι σημαιοφόροι στα Δημοτικά Σχολεία να αναδεικνύονται με κλήρωση μεταξύ όλων των μαθητών, αντί αυτών που που είχαν άριστα στις βαθμολογικές επιδόσεις όλων των μαθημάτων.

Αυτές είναι οι 6 ρυθμίσεις για την παιδεία που θα έρθουν στη Βουλή!

«Επιδιώκουμε τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε όλα τα επίπεδα. Ξέρουμε ότι ο στόχος είναι σύνθετος και απαιτείται χρόνος για να επιτευχθεί», αναφέρει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Δείτε επίσης: Νίκη Κεραμέως: Δίπλα στους γονείς και τους μαθητές θα βρίσκεται η πολιτεία! (Video)

«Και σε αυτή την προσπάθεια, θέλουμε εκπαιδευτικούς, διοικητικό προσωπικό, φοιτητές, μαθητές και γονείς, να αισθανθούν τις μεταρρυθμίσεις κτήμα τους, είναι πρωτίστως δική τους υπόθεση. Γι' αυτό και σε όλη αυτή τη διαδικασία επιδιώκουμε και θα επιδιώξουμε συναινέσεις, συνέργειες και συμπράξεις», προσθέτει.

Η αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου, η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, η απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, η πρόβλεψη για τη δυνατότητα επιλογής, για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ορισμένες από τις ρυθμίσεις οι οποίες θα έρθουν στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα, αναφέρει η κ. Κεραμέως.

Η υπουργός ανέφερε επίσης πως στις ρυθμίσεις αυτές θα συμπεριλαμβάνεται και η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών.

Ακόμη, αναφερόμενη στα αποτελέσματα των επαφών της στις ΗΠΑ, σημειώνει ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο απελευθέρωσης της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων και ενίσχυσης των θερινών προγραμμάτων υποδοχής αλλοδαπών φοιτητών.

Επίσης, ξεκαθαρίζει ότι ο νόμος για τις μετεγγραφές θα «εφαρμοστεί αυστηρά» φέτος. «Σε βάθος χρόνου θα έχουμε το χρόνο να μελετήσουμε και να θεσμοθετήσουμε ένα πιο δίκαιο, αλληλέγγυο και ορθολογικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών», αναφέρει.

Τέλος, μιλάει για την ευρεία νομοθετική πρωτοβουλία για τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης που θα προωθήσει το υπουργείο.

ΣτΕ: Αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών

Η Ολομέλεια του ΣτΕ κατέληξε κατά πλειοψηφία πως η διδασκαλία των θρησκευτικών, όπως καθορίστηκε επί υπουργία Γαβρόγλου, δεν επιδιώκει την "ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης".

Δείτε επίσης: Συγκέντρωση μαθητών έξω από το Υπουργείο Παιδείας!

Αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών αναμένονται το επόμενο διάστημα, αφού η Ολομέλεια του ΣτΕ κατά πλειοψηφία, έβαλε τέλος στο πρόγραμμα Γαβρόγλου.

Με τις υπ’ αριθμ. 1749 έως 1752/2019 αποφάσεις της, η Ολομέλεια του ΣτΕ κρίνει ότι τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του σχολείου έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2 και 13 παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ)

.

Όπως αναφέρει το ΣτΕ, οι σχετικές αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κ. Γαβρόγλου, με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών αφενός του δημοτικού και του γυμνασίου και αφετέρου του λυκείου, είναι αντισυνταγματικές.

Δείτε επίσης: Υπουργείο Παιδείας: Θέλει να αναβαθμίσει τις αστυνομικές και πυροσβεστικές σχολές!

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η πλειοψηφία του ανώτατου δικαστηρίου έκρινε ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους μαθητές. Εξάλλου, οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, σύμφωνα με ανακοίνωση, τα επίδικα προγράμματα σπουδών, όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή.

Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (λύκειο).

Κατόπιν τούτων, -καταλήγει το ΣτΕ- κρίθηκε ότι τα επίδικα προγράμματα σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2 και 13 παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ).

Παράλληλα, με ξεχωριστή απόφαση, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας υιοθετώντας την κρίση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ακύρωσε τις υπουργικές του περασμένου έτους για την αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο, τα αποδεικτικά σπουδών και τα πιστοποιητικά σπουδών του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου (Δημοσίων και ιδιωτικών).

Δείτε επίσης: Ανοίγει ο φάκελος της εκπαδευτικού Φ. Μπουλούτα

Σύμφωνα με το ΣτΕ, η απόφαση αυτή ήρθε «διότι η θρησκευτική ελευθερία περιλαμβάνει μεν το δικαίωμα του καθενός να εκδηλώνει ανεμπόδιστα το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, αλλά δεν περιλαμβάνει το δικαίωμα των ατόμων να εκδηλώνουν τις πεποιθήσεις αυτές με την αναγραφή τους, όταν το επιθυμούν, και σε δημόσια έγγραφα, όπως οι προαναφερόμενοι τίτλοι σπουδών, οι οποίοι συνιστούν αποδεικτικά της φοίτησης, της επίδοσης και της ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης των μαθητών (και μάλιστα επιδεικνύονται σε κάθε αρχή και υπηρεσία και σε οποιονδήποτε ιδιώτη για την πιστοποίηση των σπουδών και των γνώσεων του κατόχου τους σε όλη τη διάρκεια του μετέπειτα βίου του) και όχι αποδεικτικά μη συναφών πληροφοριών, όπως είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις».

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share