Σάββατο, 15 Αυγούστου 2020

Οριστικά τέλος στο πανεπιστημιακό άσυλο: Ψηφίστηκε στη Βουλή η κατάργησή του!

Ποιοι ψήφισαν υπέρ μαζί με ΝΔ;

8 Αυγούστου 2019 20:08
Οριστικά τέλος στο πανεπιστημιακό άσυλο: Ψηφίστηκε στη Βουλή η κατάργησή του!
Follow us on Google News

Υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές της ΝΔ και της Ελληνικής Λύσης το άρθρο 64 του διυπουργικού νομοσχεδίου που αφορά την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Υπουργείο Παιδείας: Κατάργηση ασύλου και "φρένο" στην Νομική Πατρών!

Το ΚΙΝΑΛ από την πλευρά του δήλωσε «παρών», ενώ καταψήφισε το ΚΚΕ που είχε -όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ- ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία επί του επίμαχου άρθρου.

Από την ψηφοφορία απουσίαζε ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜεΡΑ25 που είχαν αποχωρήσει νωρίτερα από την όλη διαδικασία και δεν επέστρεψαν διαμαρτυρόμενα για την κατάθεση την τελευταία στιγμή τροπολογιών από τον υπουργό Εργασίας.

Το ίδιο είχαν κάνει τόσο το ΚΙΝΑΛ όσο και το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση, αλλά τα τρία κόμματα επέστρεψαν στη διάρκεια της ονομαστικής ψηφοφορίας.

Σας αφορά: Η υπουργός παιδείας ανακοίνωσε όλες τις σημαντικές αλλαγές που έρχονται!

Σας αφορά: Η υπουργός παιδείας ανακοίνωσε όλες τις σημαντικές αλλαγές που έρχονται!

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του Δημοσίου και κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στην Ολομέλεια της Βουλής.

Η υπουργός Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση δήλωσε ότι:

Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε βάθος χρόνου επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές έπειτα από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.

undefined

Επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

Ώρες στην ουρά για να πάρουν μια βεβαίωση οι τελειόφοιτοι της Ιατρικής!

Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων.

Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Αναφορικά με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόνισε πως «Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες. Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών». Παράλληλα τόνισε ότι θα προωθηθεί «σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης».

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share