Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Αλλαγές στους σημαιοφόρους! Πώς θα επιλέγονται;

Αλλάζουν τα δεδομένα!

24 Ιουλίου 2019 11:10
Αλλαγές στους σημαιοφόρους! Πώς θα επιλέγονται;

Αλλαγές προαναγγέλθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας όσον αφορά την επιλογή των σημαιοφόρων για τις παρελάσεις στα σχολεία της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα από την εφημερίδα «Παραπολιτικά», οι σημαιοφόροι δεν θα επιλέγονται από κλήρωση. Αυτό σημαίνει ότι η σημαία θα πηγαίνει στους «αριστούχους» όπως γινόταν τόσο χρόνια.

Παράλληλα, η Νίκη Κεραμέως στην ομιλία της εχθές (22/7) στη Βουλή στα πλαίσια των προγραμματικών δηλώσεων ανέφερε όλες τους στόχους της κυβέρνησης Μητσοτάκης.

Παρουσίασε τους έξι βασικούς στόχους που διατρέχουν οριζόντια το κυβερνητικό πρόγραμμα στην Παιδεία, με πρώτο στόχο μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια και αξιοποίηση των δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών, δεύτερο την εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, τρίτο στόχο τις ίσες ευκαιρίες για όλους, τέταρτο στόχο την αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής, πέμπτον να παραδίδονται πιο ολοκληρωμένοι πολίτες και έκτο στόχο την υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης.

«Για να βελτιώσουμε τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα πρέπει να μπορούμε να τις μετρήσουμε και να τις αποτιμήσουμε. Είναι αναγκαίο, λοιπόν, να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στα οικονομικά της εκπαίδευσης, στη μελέτη δηλαδή όλων των οικονομικών πτυχών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με έμφαση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ώστε να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία για να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε αποτελεσματικότερα» τόνισε η κ. Κεραμέως αναφερόμενη ιδιαιτέρως στον στόχο αυτό του προγράμματος για την Παιδεία.

Όπως ανέφερε, τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια η Παιδεία επλήγη από τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, τον εξισωτισμό προς τα κάτω και τη δαιμονοποίηση της αριστείας και δεσμεύτηκε πως η πορεία αυτή θα ανασχεθεί, θα αποκατασταθούν οι αξίες της σκληρής δουλειάς, της αξιοκρατίας και της αριστείας. «Για εμάς, η αριστεία δεν είναι ρετσινιά, είναι στάση ζωής. Αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος» ανέφερε χαρακτηριστικά η αρμόδια υπουργός.

Σας αφορά: Η υπουργός παιδείας ανακοίνωσε όλες τις σημαντικές αλλαγές που έρχονται!

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του Δημοσίου και κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στην Ολομέλεια της Βουλής.

Η υπουργός Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση δήλωσε ότι:

Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε βάθος χρόνου επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές έπειτα από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.

Επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

Ώρες στην ουρά για να πάρουν μια βεβαίωση οι τελειόφοιτοι της Ιατρικής!

Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων.

Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Αναφορικά με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόνισε πως «Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες. Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών». Παράλληλα τόνισε ότι θα προωθηθεί «σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης».

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Πανελλαδικές 2019: Πότε είναι οι επαναληπτικές;

Ποιές είναι οι 37 νέες σχολές που θα ανοίξουν;

Διαβάστε περισσότερα θέματα παιδείας στο Athensmagazine.

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share