Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Πανελλαδικές 2019: Ποιά μαθήματα θα επηρεάσουν τις βάσεις φέτος;

Ποιά είναι η εικόνα μέχρι στιγμής;

19 Ιουνίου 2019 07:53
Πανελλαδικές 2019: Ποιά μαθήματα θα επηρεάσουν τις βάσεις φέτος;

«Βαρομετρικό χαμηλό» είναι η πρώτη εικόνα από τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα Μαθηματικά αποδεικνύεται ότι δυσκόλεψαν πολύ τους υποψηφίους παρά το γεγονός ότι κρίθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ως καλά θέματα. Τα πρώτα «μηνύματα» από τα βαθμολογικά κέντρα κάνουν λόγο για ποσοστά της τάξης άνω του 60% κάτω από τη βάση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τις βαθμολογήσεις προκύπτει ότι βαθμολογία 19-20 συγκεντρώνει ποσοστό 0,2 των υποψηφίων ενώ λίγα γραπτά λαμβάνουν βαθμολογίες 17-18. Το «άριστά θα είναι από 18 και κάτω» ‘όπως έλεγαν οι καθηγητές.

Όπως εκτιμά ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης πτωτική αναμένεται η τάση στο 2ο και στο 3ο πεδίο ενώ και οι περιζήτητες Ιατρικές σχολές ενδέχεται να πέσουν κάτω από το όριο των 19.000 μορίων.

Μαθηματικές, Φυσικές και Πολυτεχνικές Σχολές φαίνεται ότι θα έχουν πτωτική πορεία βάσεων ενώ αντίθετα Νομικές και Οικονομικές φαίνεται ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια άνοδος.

Πτωτική αναμένεται η τάση και σε περιζήτητες Πολυτεχνικές σχολές που ενδέχεται να πέσουν και κάτω από τα 18.000 μόρια. Στο 4ο επιστημονικό πεδίο αν και οι υποψήφιοι φαίνεται να έγραψαν χειρότερα από πέρυσι στα Μαθηματικά, η αύξηση των θέσεων φαίνεται να αποτρέπει την μεγάλη πτώση των βάσεων. Μικρή πτώση εκτιμάται ότι θα σημειωθεί στα υψηλόβαθμα οικονομικά τμήματα.

Τα Μαθηματικά και η Φυσική φαίνεται ότι δυσκόλεψαν τους υποψηφίους , όπως άλλωστε και η Χημεία , η οποία κρίθηκε από την ΟΕΦΕ ως η δυσκολότερη της τελευταίας δεκαετίας.

Παρά το γεγονός ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί αναλυτικά το αποτέλεσμα οι καθηγητές επισημαίνουν ότι οι χαμηλές έως τώρα επιδόσεις στα δύο αυτά επιστημονικά πεδία θα παρασύρουν προς τα κάτω την πορεία των βάσεων.

Την πορεία των βάσεων καθορίζουν παράγοντες όπως ο αριθµός των εισακτέων ανά σχολή που γενικότερα εφέτος είναι αυξημένος, και βέβαια οι επιθυμίες των εισακτέων όπως αυτές θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό δελτίο, μετά το πέρας των εξετάσεων.

Ωστόσο από τη δυσκολία των θεµάτων, και από τις πρώτες εικόνες που μεταφέρονται, οι βαθμοί των υποψηφίων στην Νεοελληνική Γλώσσα παρά το κατανοητό κείμενο δεν κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Αντίθετα οι βαθμολογίες στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι μέτριες και πολύ λίγα γραπτά έως τώρα έχουν πάρει άριστα.

Οπως λένε εκπαιδευτικοί οι επιδόσεις σε όλα τα µαθήµατα και στα Αρχαία δεν είναι υψηλές ενώ από τις πρώτες βαθμολογήσεις στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική αποτυπώνονται οι επιδόσεις από τη μέση και κάτω ενώ αναμένεται πολύ μεγάλος αριθμός υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά .

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων ήταν θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη. Ωστόσο η εικόνα που μεταφέρεται από τις βαθμολογήσεις είναι ότι πολύ λίγα γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα ενώ αντίθετα η πλειονότητα κινείται στο 13 με 14.

Πηγή: Protothema

Πανελλήνιες 2019: Πόσο θα πέσουν οι βάσεις;

Πανελλαδικές 2019: Όλα δείχνουν µία πιθανή πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ, κυρίως στο 2ο και 3ο επιστηµονικό πεδίο. Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται επί σειρά ετών µε τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ επισηµαίνουν ότι η πιθανότητα της πτώσης είναι ορατή για αυτά τα δύο πεδία λόγω των χαµηλών επιδόσεων των µαθητών, όχι όµως για το 1ο και το 4ο πεδίο, για τα οποία η εικόνα των βάσεων πιθανολογείται σταθερή.

Οι ίδιοι, πάντως, τονίζουν ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ώστε κάποιος να κάνει ασφαλείς εκτιµήσεις για την πορεία των βάσεων, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις και βέβαια δεν έχει προχωρήσει η βαθµολόγηση των γραπτών ώστε να έχουµε στη διάθεσή µας στατιστικά στοιχεία που θα µας οδηγήσουν σε σοβαρά συµπεράσµατα.

Επίσης αυτήν τη στιγµή δεν έχουµε στη διάθεσή µας καθόλου στοιχεία για τις επιδόσεις των παιδιών σε Λατινικά, Χηµεία και Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και, βέβαια, αποµένει το βασικό µάθηµα της Βιολογίας για τη Θετική Κατεύθυνση, το οποίο θα εξεταστεί την επόµενη εβδοµάδα.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθµό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεµάτων, δηλαδή τις επιδόσεις των µαθητών, και ασφαλώς από τις επιθυµίες τους, έτσι όπως θα αποτυπωθούν στο µηχανογραφικό δελτίο. Από αυτούς τους τρεις παράγοντες αυτήν τη στιγµή γνωρίζουµε µόνο τον αριθµό των εισακτέων, ο οποίος είναι αυξηµένος για το 2019. Για τα υπόλοιπα είµαστε σχεδόν στο «σκοτάδι».

Ένα σηµαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο πρέπει να τονιστεί προς τα παιδιά τα οποία την Τρίτη θα ολοκληρώσουν τις εξετάσεις, είναι το εξής: όποια και να είναι η εκτίµηση για την πορεία των βάσεων, οι υποψήφιοι θα πρέπει να κάνουν τις επιλογές τους συνεκτιµώντας τις πραγµατικές επιθυµίες τους και, βέβαια, τους βαθµούς που θα κατακτήσουν στις Πανελλαδικές.

Όσον αφορά στην εικόνα των γραπτών, µέχρι αυτήν τη στιγµή σε γενικές γραµµές, όπως τονίζουν στο «Έθνος της Κυριακής» βαθµολογητές, οι επιδόσεις είναι µέτριες σχεδόν σε όλα τα µαθήµατα και κυρίως στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Αρχαία, στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική, βασικό µάθηµα στο 2ο πεδίο, κάτι που θα επιφέρει και πτώση των βάσεων στο πεδίο.

Σύµφωνα µε µαθηµατικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηµατικά ήταν κλιµακούµενης δυσκολίας και συνεπώς µπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθµολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήµατα κάλυπταν µεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτηµα ήταν αυξηµένης δυσκολίας.

Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονοµίας και Πληροφορικής.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.

Οι Άριστοι
Πάντως οι καθηγητές τόσο των δηµόσιων σχολείων που διδάσκουν το µάθηµα όσο και των φροντιστηρίων επισηµαίνουν ότι το ποσοστό των υποψηφίων που θα κατακτήσει το άριστα δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 5%-7%. Πέρυσι στο µάθηµα αυτό εξετάστηκαν 28.902 υποψήφιοι και το 37% έγραψε κάτω από τη βάση. Στα Αρχαία Ελληνικά οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι σχεδόν κάθε χρόνο µέτριες και συνήθως οι πολλοί υποψήφιοι «συνωστίζονται» στις µεσαίες βαθµολογίες (13-15).

Στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ένα κείµενο από το βιβλίο του Νορµπέρτο Μπόµπιο, Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού, το «Μέλλον της ∆ηµοκρατίας. Οι µαθητές λένε ότι τα πήγαν καλά, αλλά οι διορθωτές φαίνεται ότι έχουν άλλη γνώµη και όπως τονίζουν, λίγοι κατάφεραν να διαπραγµατευθούν µε επιτυχία το θέµα. Μάλιστα οι ίδιοι τονίζουν ότι εξαιρετικά σπάνια εντοπίζουν γραπτό άριστων επιδόσεων (18-20).

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share