Σάββατο, 20 Ιουλίου 2019

Πανελλαδικές 2019: Αυλαία με Βιολογία σήμερα!

Ακολουθούν οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα!

18 Ιουνίου 2019 07:26
Πανελλαδικές 2019: Αυλαία με Βιολογία σήμερα!

Στο μάθημα της Βιολογίας εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και με αυτό το μάθημα πέφτει η «αυλαία» των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ακολουθούν οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα. Συγκεκριμένα, στις 21 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Αγγλικά, και στις 22 Ιουνίου συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γερμανικών και των Ισπανικών Ακόμη, στις 24 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο Ελεύθερο Σχέδιο και την επόμενη ημέρα 25 Ιουνίου στο Γραμμικό Σχέδιο.

Πανελλαδικές 2019: Αυλαία με Βιολογία σήμερα!

Στις 26 ιουνίου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γαλλικών και θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών: 27 Ιουνίου η Αρμονία, στις 28 ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, στις 29 Ιουνίου η Μουσική Αντίληψη και Γνώση και την 1η Ιουλίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία.

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν στις 2 Ιουλίου με την εξέταση του μαθήματος των Ιταλικών.

Πανελλήνιες 2019: Πόσο θα πέσουν οι βάσεις;

Πανελλήνιες 2019: Πόσο θα πέσουν οι βάσεις;

Πανελλαδικές 2019: Όλα δείχνουν µία πιθανή πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ, κυρίως στο 2ο και 3ο επιστηµονικό πεδίο. Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται επί σειρά ετών µε τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ επισηµαίνουν ότι η πιθανότητα της πτώσης είναι ορατή για αυτά τα δύο πεδία λόγω των χαµηλών επιδόσεων των µαθητών, όχι όµως για το 1ο και το 4ο πεδίο, για τα οποία η εικόνα των βάσεων πιθανολογείται σταθερή.

Οι ίδιοι, πάντως, τονίζουν ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ώστε κάποιος να κάνει ασφαλείς εκτιµήσεις για την πορεία των βάσεων, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις και βέβαια δεν έχει προχωρήσει η βαθµολόγηση των γραπτών ώστε να έχουµε στη διάθεσή µας στατιστικά στοιχεία που θα µας οδηγήσουν σε σοβαρά συµπεράσµατα.

Επίσης αυτήν τη στιγµή δεν έχουµε στη διάθεσή µας καθόλου στοιχεία για τις επιδόσεις των παιδιών σε Λατινικά, Χηµεία και Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και, βέβαια, αποµένει το βασικό µάθηµα της Βιολογίας για τη Θετική Κατεύθυνση, το οποίο θα εξεταστεί την επόµενη εβδοµάδα.

undefined

Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθµό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεµάτων, δηλαδή τις επιδόσεις των µαθητών, και ασφαλώς από τις επιθυµίες τους, έτσι όπως θα αποτυπωθούν στο µηχανογραφικό δελτίο. Από αυτούς τους τρεις παράγοντες αυτήν τη στιγµή γνωρίζουµε µόνο τον αριθµό των εισακτέων, ο οποίος είναι αυξηµένος για το 2019. Για τα υπόλοιπα είµαστε σχεδόν στο «σκοτάδι».

Ένα σηµαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο πρέπει να τονιστεί προς τα παιδιά τα οποία την Τρίτη θα ολοκληρώσουν τις εξετάσεις, είναι το εξής: όποια και να είναι η εκτίµηση για την πορεία των βάσεων, οι υποψήφιοι θα πρέπει να κάνουν τις επιλογές τους συνεκτιµώντας τις πραγµατικές επιθυµίες τους και, βέβαια, τους βαθµούς που θα κατακτήσουν στις Πανελλαδικές.

Όσον αφορά στην εικόνα των γραπτών, µέχρι αυτήν τη στιγµή σε γενικές γραµµές, όπως τονίζουν στο «Έθνος της Κυριακής» βαθµολογητές, οι επιδόσεις είναι µέτριες σχεδόν σε όλα τα µαθήµατα και κυρίως στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Αρχαία, στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική, βασικό µάθηµα στο 2ο πεδίο, κάτι που θα επιφέρει και πτώση των βάσεων στο πεδίο.

Σύµφωνα µε µαθηµατικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηµατικά ήταν κλιµακούµενης δυσκολίας και συνεπώς µπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθµολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήµατα κάλυπταν µεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτηµα ήταν αυξηµένης δυσκολίας.

undefined

Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονοµίας και Πληροφορικής.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.

Οι Άριστοι
Πάντως οι καθηγητές τόσο των δηµόσιων σχολείων που διδάσκουν το µάθηµα όσο και των φροντιστηρίων επισηµαίνουν ότι το ποσοστό των υποψηφίων που θα κατακτήσει το άριστα δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 5%-7%. Πέρυσι στο µάθηµα αυτό εξετάστηκαν 28.902 υποψήφιοι και το 37% έγραψε κάτω από τη βάση. Στα Αρχαία Ελληνικά οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι σχεδόν κάθε χρόνο µέτριες και συνήθως οι πολλοί υποψήφιοι «συνωστίζονται» στις µεσαίες βαθµολογίες (13-15).

Στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ένα κείµενο από το βιβλίο του Νορµπέρτο Μπόµπιο, Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού, το «Μέλλον της ∆ηµοκρατίας. Οι µαθητές λένε ότι τα πήγαν καλά, αλλά οι διορθωτές φαίνεται ότι έχουν άλλη γνώµη και όπως τονίζουν, λίγοι κατάφεραν να διαπραγµατευθούν µε επιτυχία το θέµα. Μάλιστα οι ίδιοι τονίζουν ότι εξαιρετικά σπάνια εντοπίζουν γραπτό άριστων επιδόσεων (18-20).

 

Παιδεία

Ροή ειδήσεων

Share