Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ποιο είναι το νέο σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση για τα νοικοκυριά;

Τι ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας;

4 Δεκεμβρίου 2019 12:12
Ποιο είναι το νέο σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση για τα νοικοκυριά;

Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει ένα νέο σχέδιο για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις όπου θα μπορούν να διακανονίσουν όλα τα χρέη τους με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση! Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι θα δοθεί τεράστια ανάσα στα νοικοκυριά με το κοινωνικό μέρισμα που θα δώσει η κυβέρνηση και θα είναι από 250 εώς 1.000 ευρώ!

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, στο τελευταίο Euroworking Group, η Γερμανία δεν έκρυψε τη διαφωνία της με την παράταση του καθεστώτος προστασίας της πρώτης κατοικίας για 4 μήνες.

Η Κομισιόν επίσης είχε υποδεχθεί την απόφαση αυτή χωρίς ενθουσιασμό στην έκθεσή της για την 4η αξιολόγηση, εκφράζοντας την ελπίδα αυτό το καθεστώς να λήξει και να δοθεί μια οριστική λύση στο πλαίσιο του νέου, ολοκληρωμένου πλαισίου αφερεγγυότητας που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση έχει ως στόχο να υπάρξει ένα ενιαίο πλαίσιο με μηχανισμούς έγκαιρης προειδοποίησης για την αποτροπή συσσώρευσης ιδιωτικών χρεών καθώς και μηχανισμοί ρύθμισης χρέους (για παράδειγμα ένα μηχανισμός για τη μόνιμη ρύθμιση των οφειλών). Να σας θυμίσουμε ότι τον προηγούμενο μήνα δόθηκε τεράστια ανάσα σε όλα τα νοικοκυριά με το επίδομα των 600 ευρώ, βέβαια στόχος της κυβέρνησης είναι μειώσει τα χρέη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων!

Για την πρώτη κατοικία, στο επίκεντρο είναι η εξεύρεση τρόπων στήριξης για την απόκτησή της, με εισοδηματικά κριτήρια. Επίσης, αναζητούνται άμεσες διαδικασίες για τη διαχείριση του στοκ των κόκκινων δανείων που έχουν ενταχθεί στην προστασία του ν. Κατσέλη (π.χ. ειδικές συνθέσεις στα δικαστήρια).

ΣΕΛΠΕ: 3/4 νοικοκυριά ξοδεύουν το 80% σε λογαριασμούς και φόρους!

Νέα έρευνα του ΣΕΛΠΕ έδειξε ότι 3/4 νοικοκυριά ξοδεύουν το 80% σε λογαριασμούς και φόρους! Την ίδια στιγμή, λόγω των πενιχρών εισοδημάτων, πάνω από 6 στους 10 πολίτες αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις για να κάνουν τις αγορές τους. Προϋπολογισμός 2020: Ποιες είναι οι φοροελαφρύνσεις ύψους 1,2 δισ.;

Στο ανησυχητικό συμπέρασμα ότι το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών εξανεμίζεται σε λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους καταλήγει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν πάνω από το 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους. Οι δαπάνες που «εξαφανίζουν» τα εισοδήματα είναι, μεταξύ άλλων, οι λογαριασμοί (25%), οι αγορές προϊόντων (25%), οι φόροι (19%) και τα ενοίκια (14%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 10% των νοικοκυριών ξοδεύει μηνιαίως πάνω από το 100% του εισοδήματός του. Αυτό σημαίνει πρακτικά «ότι δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του» επισημαίνει ο ΣΕΛΠΕ.

Ακίνητα: Έως και 19.200 ευρώ θα είναι οι μειώσεις των φόρων!

Ελάχιστοι αγοράζουν παιχνίδια και δώρα:

Σε ό,τι αφορά τις αγορές στις οποίες «επενδύουν» τα εισοδήματά τους οι πολίτες προκύπτει ότι το συντριπτικό ποσοστό (41%) αφορά σε τρόφιμα και ποτά. Τα έπιπλα και τα παιχνίδια – είδη δώρων βρίσκονται στον «πάτο» της σχετικής λίστας, με ποσοστό μόλις 3%.

Ο αναλυτικός πίνακας με την εκτίμηση μηνιαίας κατανομής λιανικός αγορών σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων - υπηρεσιών:

Στην έρευνα του ΣΕΛΠΕ για τα εισοδήματα αποτυπώνεται, επιπλέον, ότι πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές (63%) «κυνηγούν» τις προσφορές και τις εκπτώσεις, για να προβούν σε αγορές. Λόγω των μειωμένων εισοδημάτων, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, προβαίνουν σε ενδελεχή έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν τα καλάθια τους, μέσα από το διαδίκτυο.

Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα φαίνεται να ζητούν σε ποσοστό 64% να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος οι περίοδοι των εκπτώσεων. «Χαρακτηριστική είναι και η προσεχής περίοδος του “Black Friday” η οποία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μία επιπλέον εκπτωτική περίοδο» τονίζει ο ΣΕΛΠΕ.

Να σημειωθεί ότι πέρα από την έρευνα αγοράς για τις τιμές, οι καταναλωτές δίνουν μεγάλη σημασία στη βαθμολογία ενός καταστήματος στα social media (38%) και στην επικοινωνία με ψηφιακά μέσα (36%).

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share