Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

120 δόσεις εξελίξεις: Οι καθυστερήσεις και τα κριτήρια, οι διαφωνίες υπουργών. - Αφορά 4 εκατομμύρια πολίτες!

Αυστηρά τα κριτήρια!

20 Μαρτίου 2019 08:30
120 δόσεις εξελίξεις: Οι καθυστερήσεις και τα κριτήρια, οι διαφωνίες υπουργών. - Αφορά 4 εκατομμύρια πολίτες!

Δείτε ποιες θα είναι οι εξελίξεις για τις 120 δόσεις! Καθυστερούν οι 120 δόσεις για τα Ταμεία , στον αέρα είναι τα κριτήρια για την ένταξη στη ρύθμιση και έχουμε και τις διαφωνίες των υπουργών! Οι εξελίξεις για τις 120 δόσεις αφορούν 4 εκατομμύρια πολίτες!

Την αναδρομική… κατάργηση του Νόμου Κατσέλη ζητούν οι δανειστές προκειμένου να δώσουν το «πράσινο» φως στη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων. Παράλληλα, διατυπώνουν σειρά ενστάσεων για τις 120 δόσεις στα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ ουσιαστικά δεν θέλουν καμία πρόβλεψη για τα χρέη προς τις εφορίες. Τα τρία αυτά καυτά ζητήματα για τους δανειολήπτες και οφειλέτες της χώρας μας αλλά και το προεκλογικό αφήγημα της κυβέρνησης απειλούν την επάνοδο στην κανονικότητα τόσο στην Οικονομία όσο και στην κοινωνία. Παράλληλα, αυτά τα ζητήματα φαίνεται ότι ανατρέπουν τον εκλογικό σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ, και το Μαξίμου εξετάζει πλέον τη δυνατότητα μονομερών ενεργειών, ακόμη και πρόωρη προσφυγή στις κάλπες…

Αναλυτικά:

Για τα «κόκκινα» δάνεια συνεχίζονταν μέσα στην περασμένη εβδομάδα οι διαβουλεύσεις για τη ρυθμίση. Και κυρίως πάνω στην απαίτηση για ένταξη στη νέα ρύθμιση όλων των δανειοληπτών, ακόμη και εκείνων που έκαναν αίτηση (μέχρι 28/2/19) στο προηγούμενο καθεστώς (Νόμος Κατσέλη). Οι εν λόγω αιτιάσεις αφορούν ορισμένους εκ των δανειστών, κυρίως της Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, και όχι τόσο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία, ως απερχόμενη, δείχνει σημάδια ευελιξίας έναντι της Ελλάδας. Μπροστά στο αδιέξοδο και τον κίνδυνο να ναυαγήσει το σχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων, κάτι που, εκτός των δανειοληπτών, θα έχει και τεράστιες επιπτώσεις στις ίδιες τις τράπεζες, η κυβέρνηση φέρεται να δεσμεύτηκε για τη «δημιουργική» ενσωμάτωση των παρατηρήσεων των δανειστών. Έτσι, το νομοσχέδιο για τα «κόκκινα» δάνεια αναμένεται να έρθει στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα. Επίσης, η ελληνική πλευρά υποσχέθηκε ότι δεν θα προχωρήσει σε μη εγκεκριμένες, από τους δανειστές, κινήσεις στα άλλα δύο ζέοντα ζητήματα της μετα-μνημονιακής διαπραγμάτευσης μεταξύ δανειστών και κυβέρνησης. Αυτό των 120 δόσεων για τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία (αφορά σε περίπου 170.000 άτομα, εκ των οποίων 30.000 υπερήλικες και ανάπηροι, οι οποίοι δεν λαμβάνουν σύνταξη λόγω χρεών στον ΟΑΕΕ, το ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ), και τις αντίστοιχες διατάξεις για τη ρύθμιση των οφειλών προς τις εφορίες (αφορά σε 4,4 εκατ. ΑΦΜ και ποσά που ξεπερνούν τα 106 δισ. ευρώ).

Η κυβέρνηση, με αυτές τις δεσμεύσεις της έναντι των δανειστών, αισιοδοξεί ότι κατά το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας 11 Μαρτίου, δεν θα υπάρξουν ενστάσεις για την εκταμίευση του ποσού των 970 εκατ. ευρώ από τα κέρδη των Κεντρικών Ευρωπαϊκών Τραπεζών από την αγορά ελληνικών ομολόγων μέσα στην κρίση. Και αυτό, αφενός γιατί οι εν λόγω δεσμεύσεις αναλήφθηκαν από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, για τον οποίο υπάρχουν θετικές αναφορές στις Βρυξέλλες, αφετέρου γιατί οι χώρες της Ευρώπης έχουν μπροστά τους τις ευρωεκλογές και δεν θέλουν τριβές με την Ελλάδα, και κυρίως συζητήσεις για το εάν πέτυχε η «επέμβαση» στη χώρα μας, για την τύχη του προγράμματος στήριξης εν γένει. Γιατί κάτι τέτοιο θα αποκάλυπτε τεράστιες αστοχίες και θα ενίσχυε εκλογικά (και άλλο) την Ακροδεξιά και τους ευρωσκεπτικιστές. Η κυβέρνηση αναμένεται να λάβει τις εν λόγω επιστροφές μέσα στον Μάρτιο. Και, ακολούθως, κατά την προσφιλή της τακτική, θα σχεδιάζουμε τα μέτρα που ναι μεν θα ανακουφίσουν πολλούς πολίτες, αλλά θα προσφέρουν και προεκλογικό πάτημα στον ΣΥΡΙΖΑ.

Σκέφτεται ακόμη τις μονομερείς ενέργειες Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη μετά το επιτυχές, σύμφωνα με τις κοινοτικές διαβεβαιώσεις, Εurogroup της 11ης Μαρτίου να προχωρήσει στον δικό της σχεδιασμό μην ενσωματώνοντας όλες τις παρατηρήσεις των δανειστών. Κάτι τέτοιο, εξάλλου, θα την καθιστούσε εντελώς αναξιόπιστη στο εσωτερικό, θα είχε επιπτώσεις στις τράπεζες και, εν τέλει, θα προωθούσε ανασφάλεια δικαίου, καθώς ένας πολίτης που προσέφυγε στη Δικαιοσύνη δεν τυγχάνει προστασίας γιατί με νεώτερη ρύθμιση επιβάλλεται αναδρομική τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου. Σε μια τέτοια περίπτωση ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο θα είχε καταστροφικές επιδόσεις στην κάλπη, αλλά η κυβέρνηση θα κατέρρεε κιόλας. Σε αυτό τα περιβάλλον θα έρθει μέσα στην προσεχή εβδομάδα, η ρύθμιση για τα «κόκκινα» δάνεια με άληκτο υπόλοιπο έως 130.000 ευρώ και αντικειμενική αξία έως 250.000 ευρώ, ποσό που θα αφορά τη συνολική ακίνητη περιουσία. Υπό εξέταση είναι ακόμη το ύψος των καταθέσεων (σ.σ.: πιθανότατα έως 65.000 ευρώ ή το 50% του υπολοίπου -ρυθμιζόμενου δανείου), αλλά κυρίως και η τύχη όσων «κόκκινων» δανειοληπτών είχαν καταθέσει αίτηση με τις διατάξεις του Νόμου Κατσέλη και για το εάν οι τράπεζες θα έχουν την ευχέρεια να ζητούν από τους δανειολήπτες της συγκεκριμένης κατηγορίας να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του νέου συστήματος, ώστε να αξιολογηθεί συνολικά η οικονομική τους συμπεριφορά και επιφάνεια (ύψος καταθέσεων και περιουσίας, εισοδήματα, κινήσεις λογαριασμών, τυχόν δόλιες μεταβιβάσεις ακινήτων ή μετοχών προ της αίτησης υπαγωγής στον Νόμο Κατσέλη κ.λπ.).

Μπλέξανε οι… γραμμές μας

Στο καυτό θέμα των χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία δεν υπάρχει οριστική (τελική) έγκριση των δανειστών για τη ρύθμιση του θέματος. Η κ. Έφη Αχτσιόγλου έχει πάρει την έγκριση της αρμόδιας υποεπιτροπής των Θεσμών που εξετάζει τα ασφαλιστικά ζητήματα, αλλά ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν έθεσε το ίδιο θέμα στην αντίστοιχη υποεπιτροπή Οικονομικών των Θεσμών. Και αυτό, προκειμένου να μην «φορτώσει» την ατζέντα με τα υπό εκκαθάριση ζητήματα. Προτίμησε δηλαδή να προτάξει το ζήτημα επιστροφής των κερδών και να αφήσει τα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία για το μέλλον. Ωστόσο, τίποτε δε εγγυάται ότι το εν λόγω θέμα θα συζητηθεί (σ.σ.: πόσο μάλιστα να εγκριθεί) κατά το επόμενο Εurogroup της 6ης Απριλίου. Και αυτό, γιατί οι Ευρωπαίοι (καθολικοί και προτεστάντες) θα ετοιμάζονται για το Πάσχα της 21ης Απριλίου, ενώ οι Ευρωεκλογές είναι περίπου ένα μήνα μετά. Κατά συνέπεια, τα ελληνικά αιτήματα, που έχουν καθυστερήσει ασυγχώρητα, δεν αναμένεται να τεθούν εκ νέου στους ευρωπαϊκούς Θεσμούς. Ουσιαστικά δηλαδή μετατίθενται για μετά τις ευρωεκλογές, με τους κινδύνους που αυτό κρύβει (θερινή ραστώνη, επιλογή νέων επιτρόπων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κ.λπ.). Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να νομοθετήσει μονομερώς τις 120 δόσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και να πάει σε υπερ-πρόωρες εκλογές, ακόμη και πριν τις ευρωεκλογές. Το εν λόγω σενάριο κερδίζει έδαφος σαν σενάριο ανάγκης στην πιθανή περίπτωση που αναστραφεί το κλίμα και έχουμε αναταράξεις σε οικονομικό επίπεδο (άνοδος επιτοκίων, αρνητικές εκθέσεις, όπως η αναμενόμενη του ΔΝΤ, μεγάλη πτώση στο Χρηματιστήριο), αλλά και πολιτικούς κινδύνους από την άνοδο της Ακροδεξιάς στη Ευρώπη. Τέλος, ως προς τη ρύθμιση των χρεών στις εφορίες αναμένεται και αυτή να προωθηθεί μονομερώς, αν και θα είναι λιγότερη ευνοϊκή σε σχέση με αυτή προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Μπορεί να είναι έως 100 δόσεις και για ποσά οφειλής άνω των 5.0000 ευρώ. Θα έχει, δε, περιορισμένο εύρος εφαρμογής (περίπου τρεις μήνες).

Πριν από μερικούς μήνες το κλίμα που είχε δημιουργηθεί ήταν ότι έρχεται μία ρύθμιση οφειλών, ανάσα για τους εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες που θα ρύθμιζαν σε 120 δόσεις τα χρέη τους, και σε αυτή θα μπορούν να μπουν οι πάντες χωρίς κανένα κριτήριο.

Ωστόσο από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και σήμερα η ρύθμιση αυτή δεν βρίσκεται ούτε καν στα… σχέδια. Στην κυβέρνηση περιμένουν να κλείσει το ζήτημα της πρώτης κατοικίας και εν συνεχεία να ανοίξουν το θέμα για τη ρύθμιση οφειλών, δεδομένου ότι οι δανειστές έχουν σοβαρές επιφυλάξεις για την σκοπιμότητα μίας τέτοιας κίνησης, όπως επίσης και για το τελικό αποτέλεσμα σε δημοσιονομική βάση.

Παράλληλα το μόνο σίγουρο είναι ότι η ρύθμιση, όποτε αυτή έρθει, δεν θα είναι οριζόντια και θα αφορά τους πάντες. Θα είναι με κριτήρια και μάλιστα αυστηρά και παράλληλα θα έχει πολύμικρή χρονική διάρκεια. Κάποιοι μάλιστα μιλούν για έναν σφιχτό νόμο, παρόμοιο με αυτόν που θα καταλήξει για την πρώτη κατοικία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε ποια είναι αυτή την στιγμή τα δεδομένα.

Η κυβέρνηση καλλιέργησε προσδοκίες στους οφειλέτες. Όλοι πίστεψαν ότι θα μπορέσουν θα ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε πολλές δόσεις σε βάθος 10ετίας. Ωστόσο λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο, που μπορεί ωστόσο να μην έχουν την κυριότητα του ξενοδοχείου (μνημόνιο), έχουν όμως λόγο ακόμη και μάλιστα ισχυρό στις βασικές αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Οι δανειστές ποτέ δεν είδαν με καλό μάτι τις ρυθμίσεις οφειλών. Θεωρούν ότι αυτές που ήδη έχουν γίνει και αυτές που τρέχουν είναι ικανοποιητικές και δεν χρειάζεται νέες, που θα συντηρήσουν στο διηνεκές μία κουλτούρα «δεν πληρώνω». Όμως η κυβέρνηση, συμφωνεί σε αυτό και η αντιπολίτευση, ήθελε μία ακόμη ρύθμιση και μάλιστα καλλιέργησε προσδοκίες.

Αυτές στην πορεία διαψεύσθηκαν και σήμερα στην καλύτερη περίπτωση το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή μετά το Πάσχα. Η ρύθμιση για τα Ταμεία είναι σίγουρα πιο μπροστά από την αντίστοιχη για την Εφορία.

Σε ό,τι αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία υπάρχει μία μεγάλη εκκρεμότητα και αφορά στο κατά πόσο θα ενταχθούν (και υπό ποιους όρους) οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των εταιρειών. Πρόκειται για χρέη που προέρχονται από μη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στο πρώην ΙΚΑ.

Για τη ρύθμιση οφειλών προς την εφορία, η περίοδος αναμονής των περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων οφειλετών θα είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς η ελληνική πλευρά δεν έχει καν στείλει στους θεσμούς το σχέδιο της πρότασής της. Υποτίθεται ότι αυτό θα γινόταν ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες ώστε να υπάρχει μια προετοιμασία ενόψει και της άφιξης των κλιμακίων για την 3ημεταμνημονιακή αξιολόγηση. Ακόμη και αυτό όμως δεν είναι δεδομένο καθώς μέχρι τις 5 Απριλίου, όλο το βάρος θα πέσει στο να κλείσει η 2η μεταμνημονιακή αξιολόγηση.

Όσον αφορά στο περιεχόμενο της ρύθμισης, η κυβέρνηση έχει ήδη αποδεχτεί ότι θα πρέπει να φτιάξει ένα νομοσχέδιο με «κόφτες» και συγκεκριμένα κριτήρια που να λειτουργούν αποτρεπτικά για τους λεγόμενους κακοπληρωτές. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ότι θα θεσπιστούν εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια και για την ένταξη στη ρύθμιση αλλά και για τον καθορισμό του αριθμού των δόσεων οι οποίες θα φτάνουν στις 120 μόνο για οφειλέτες με πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: χαμηλό εισόδημα, λιγοστές καταθέσεις και περιορισμένης αξίας ακίνητα. Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι η νέα ρύθμιση, όταν και αν κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, θα έχει πολύ περιορισμένη διάρκεια «ζωής». Δηλαδή οι οφειλέτες θα κληθούν να κάνουν τις αιτήσεις ένταξης μέσα σε πολύ συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε ένα θέμα που αφορά το κτηματολόγιο και πως οι ιδιοκτήτες ακινήτων πιάνονται στις δαγκάνες της Εφορίας!

Α΄ κατοικία: Στην τελική ευθεία οι διαπραγματεύσεις!

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την α΄ κατοικία καθώς με τέσσερις βασικές εστίες διαφωνιών να παραμένουν στο τραπέζι! Νέα τηλεδιάσκεψη είναι σε εξέλιξη γα τα «κόκκινα» δάνεια - επιχειρηματικά δάνεια, ύψος καταθέσεων, αξία άλλων ακινήτων και χρόνος καθυστέρησης κρίνουν τον διάδοχο νόμο Κατσέλη!

Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη τηλεδιάσκεψη στο Υπουργείο Οικονομικών, στο γραφείο του Ευκλείδη Τσακαλώτου, με τον υφυπουργό Δημήτρη Λιάκο και τον γενικό γραμματέα Συντονισμού της κυβέρνησης και στην άλλη άκρη της γραμμής τους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες συζητούν για τα νέα εισοδηματικά κριτήρια που θα ισχύουν στο διάδοχο σύστημα προστασίας των δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς α' κατοικίας.

Σε τεχνικό επίπεδο είχε πραγματοποιηθεί και χθες τηλεδιάσκεψη διάρκειας 4 ώρων που αφορούσε γενικότερα θέματα, όχι τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια η οποία, κατά τις πληροφορίες, δεν κατέληξε σε αποτέλεσμα.

Εγκυρες πηγές που παρακολουθούν στενά τη διαδικασία υποστηρίζουν ότι οι δύο πλευρές θα συγκλίνουν σε κοινό κείμενο μέχρι τις 25 Μαρτίου, οπότε και είναι προγραμματισμένο το ΕuroWorking Group. Οι πληροφορίες είναι ότι η βασική παράμετρος στην οποία κυβέρνηση και θεσμοί διαφωνούν είναι η ένταξη στο νέο πλαίσιο των επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη την πρώτη κατοικία.

1. Πρόκειται για δάνεια συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, τα οποία θα πρέπει να αθροιστούν στα 9 δισ. στεγαστικά που καλύπτονται από το πλαίσιο προστασίας. Οι πιέσεις που ασκούν οι θεσμοί είναι για να τεθεί χαμηλότερα ο πήχης προστασίας και να μειωθεί η «περίμετρος» των κόκκινων δανείων που εμπίπτουν στις διατάξεις. Δηλαδή να περιοριστεί ο αριθμός των 180.000 δανειοληπτών που μπορούν να βρουν ομπρέλα προστασίας.

Οι θεσμοί αντιδρούν για τα επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη την πρώτη κατοικία και ζητούν αυτά να μην περιληφθούν. Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στη μείωση της αξίας της ενυπόθηκης κατοικίας κάτω από τα 250.000 ευρώ, και συγκεκριμένα στα 175.000 ή και 150.000 ευρώ. Ωστόσο αν τελικά η πρόταση γίνει αποδεκτή, δεν μειώνει παρά περίπου 5% τα δάνεια που δεν θα εμπίπτουν στο συγκεκριμένο κριτήριο. Για τον λόγο αυτό οι θεσμοί επιμένουν στην εξαίρεση των συγκεκριμένων δανείων και αυτό είναι το μείζον ζήτημα της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, επειδή φαίνεται ότι οι κεφαλαιακές επιπτώσεις από τα επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη την πρώτη κατοικία είναι περιορισμένες, το πιθανότερο είναι ότι θα επέλθει συμβιβασμός με μείωση της αξίας των ακινήτων.

2. Η διαπραγμάτευση εξελίσσεται δυναμικά, με τους θεσμούς να θέτουν διάφορα ζητήματα όσο πλησιάζουμε προς την 25η Μαρτίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα θέμα που έθεσαν τελευταία αφορά την αξία της δεύτερης κατοικίας του δανειολήπτη, για τις περιπτώσεις βέβαια που αυτή υπάρχει. Η φόρμουλα στην οποία φαίνεται ότι θα συγκλίνουν είναι το ύψος της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας σε σχέση με το υπόλοιπο του κόκκινου δανείου να αντιστοιχεί στο 100% της αξίας του δανείου.

3. Γενικότερα τα περιουσιακά στοιχεία του δανειολήπτη είναι από τα ζητήματα στα οποία υπάρχουν πολλές και σημαντικές διαφωνίες. Μια βασική είναι το ύψος των καταθέσεων του δανειολήπτη. Οι θεσμοί θεωρούν υπερβολικές τις προτάσεις της κυβέρνησης και όλα δείχνουν ότι ο πήχης θα χαμηλώσει προς την περιοχή των 25.000 ευρώ, δηλαδή περίπου στο μισό.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που είχε παρουσιάσει στους δανειστές η κυβέρνηση, προστασία της πρώτης κατοικίας παρέχεται αν οι καταθέσεις που έχει ο οφειλέτης δεν είναι υψηλότερες από το 50% της οφειλής του και το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του δεν υπερβαίνει το 200% της οφειλής του. Τα όρια αυτά θα αναπροσαρμοστούν αντίστοιχα σε 30% και 100%.

4. Ενα άλλο κρίσιμο σημείο είναι ο χρόνος που το δάνειο μπήκε σε καθυστέρηση. Η δημόσια διαπραγμάτευση κυβέρνησης - τραπεζών για το πλαίσιο που θα διαδεχθεί τον νόμο Κατσέλη φέρεται να προκάλεσε αθέτηση πληρωμών. Από τις αρχές Νοεμβρίου που ξεκίνησε ο σχετικός διά­λογος για την αντικατάσταση του νόμου Κατσέλη, πολλοί δανειολήπτες σταμάτησαν να αποπληρώνουν τα δάνειά τους με την προσδοκία να επωφεληθούν από ένα πιο ευνοϊκό για τα συμφέροντά τους καθεστώς. Στο σχέδιο που έστειλε η κυβέρνηση στους δανειστές προτείνεται η κάλυψη δανείων σε καθυστέρηση έως 31 Δεκεμβρίου 2018.

Οι δανειστές δεν δέχονται αυτή την ημερομηνία και ζητούν να ενταχθούν δάνεια που ήταν σε καθυστέρηση έως 3 μήνες. Ουσιαστικά δηλαδή όσα δάνεια είχαν «κοκκινίσει» πριν από την έναρξη των συζητήσεων για το νέο πλαίσιο. Διαφωνίες υπάρχουν και για σειρά επιμέρους διατάξεων του σχετικού νομοσχεδίου για το οποίο οι θεσμοί έχουν ζητήσει αλλαγές και επαναδιατυπώσεις, αλλά η υιοθέτησή τους δεν θεωρείται ότι θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές.

Πυρετός τηλεδιασκέψεων

Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται μέσω τηλεδια­σκέψεων και ανταλλαγής εγγράφων. Μόλις δοθεί το πράσινο φως από τους θεσμούς, κάτι που αναμένεται το αργότερο ως την 25η Μαρτίου, το νομοσχέδιο θα προωθηθεί άμεσα στη Βουλή. Οι πιθανότητες να μην υπάρξει συμφωνία και η κυβέρνηση να νομοθετήσει μονομερώς θεωρούνται πολύ περιορισμένες. Αλλωστε πρόκειται για ένα νομοθέτημα το οποίο η κυβέρνηση σκοπεύει να αξιοποιήσει προεκλογικά προβάλλοντας την κάλυψη κατοικίας αξίας έως 250.000 ευρώ.

Οι τράπεζες από την πλευρά τους προσδοκούν ότι με τις επιδοτήσεις των δόσεων στους πιο ευάλωτους δανειολήπτες θα αρχίσουν και πάλι να εξυπηρετούνται προβληματικά δάνεια. Κυρίως όμως εκτιμούν ότι θα υπάρξει ένας φραγμός για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, καθώς πιστεύουν πως ο νόμος Κατσέλη προσέφερε καταφύγιο σε αρκετούς από αυτούς. Για τους δανειολήπτες που έχουν υποβάλει αίτηση αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει την ένταξη στον νόμο Κατσέλη (υπολογίζονται σε 80.000) θα πραγματοποιηθεί επανέλεγχος των κριτηρίων κ.λπ. Εφοσον δεν πληρούνται τα κριτήρια τα οποία θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα, θα προχωρούν κανονικά οι πλειστηριασμοί.

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr.

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share