Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Έχεις "ύπουλους" συναδέλφους: Πως θα τους αντιμετωπίσεις χωρίς να έχεις πρόβλημα στην δουλειά σου;

18 Μαΐου 2017 08:08
Έχεις

Όλοι μας το έχουμε αντιμετωπίσει. Ο συνάδελφος με την δύσκολη προσωπικότητα που μπορεί να κάνει την ημέρα στο γραφείο εφιάλτη.

Αν και μπορεί να προσπαθούμε να αδιαφορούμε για τις κακές συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο συχνά αυτό μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην καριέρα μας.

Εάν μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια και σύντομα θα χάσουμε την προοπτική μας και θα πιστέψουμε ότι είμαστε ανάξιοι ή παρανοικοί.

''Η ναρκισίστρια '' Πρόκειται για μια εγωκεντρική προσωπικότητα που περιμένει από όλους να την θαυμάζουν. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η εικόνα της.
Η λύση:Φροντίστε να έχετε ανθρώπους γύρω σας που θα σας πουν καλά λόγια και θα ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση σας γιατί από αυτήν δεν είναι πολύ πιθανό να ακούσετε καλό λόγο.

''Η θορυβώδης '' Φωνάζει για προσοχή, ουρλιάζει για να μειώσει και να προσβάλει τους συνεργάτες της.

Η λύση:Συνήθως αυτή είναι μια πρακτική που εφαρμόζουν τα δίχρονα.Τσεκάρετε αν είναι όντως αγενής ή δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι απαράδεκτο αυτό που κάνει. Πολλοί φωνακλάδες δεν είχαν ποτέ αληθινόfeedback για το πόσο άθλια είναι η συμπεριφορά τους. Και μην ξεχνάτε. Αυτού του είδους η συμπεριφορά συχνά κρύβει πόνο και απόρριψη.

'' Η ψεύτρα '' Έχει πτυχίο στις δικαιολογίες και στους χειρισμούς.
Η λύση: H ψεύτρα είναι ο πιο επικίνδυνος τύπος τοξικής προσωπικότητας για να δουλεύετε μαζί της γιατί δεν μπορείτε να την εμπιστευτείτε. Ποτέ μην μένετε μόνες μαζί της. Πάντα θα διαστρεβλώσει αυτό που λέτε ή κάνετε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τρομερά μέρη σε... απίστευτες περιοχές του πλανήτη που ούτε καν γνώριζες πως υπήρχαν! (photos)

'' Η ανάξια '' Της λείπουν γνώσεις, εργασιακή ηθική και συνείδηση. Σας βάζει να κάνετε όλη την δουλειά και εκείνη παίρνει τοcredit.

H λύση: Είναι υπερφίαλη από άμυνα ή ασχετοσύνη. Θα είναι καχύποπτη σε κάθε συμβουλή που θα της δώσετε. Μην προσπαθείτε να διορθώσετε τα λάθη της. Θα παίρνει πάντα όλη την δόξα καθώς εσείς θα κάνετε όλη την δουλειά. Όταν τα πράγματα στραβώσουν εσάς θα κατηγορήσει.

Κρατήστε τις αποστάσεις σας γιατί οι τοξικοί χαρακτήρες μπορεί να γίνουν παθητικά επιθετικοί και να είναι πολύ δυσάρεστο να δουλεύετε μαζί τους. Η φυσική εγγύτητα το κάνει πιο εύκολο για αυτούς να σας ενοχλούν και να σας μεταδίδουν την αρνητική τους ενέργεια για αυτό κρατάτε τους σε απόσταση. Προσέξτε μην κλέψουν τις ιδέες σας.

Το να δουλεύεις με δύσκολους χαρακτήρες μπορεί να γίνει εξοντωτικό,Καταλήγεις να καταστρώνεις συνεχώς πολιτικές και να σκέφτεσαι συνεχώς πως θα τους αντιμετωπίσεις. Αυτό σε εμποδίζει να κάνεις καλά την δουλειά σου!

Το αφεντικό είναι υπερβολικά απαιτητικό, οι συνάδελφοι απόμακροι, ενοχλητικοί, ανταγωνιστικοί και έτοιμοι πάντα να σας μειώσουν. Αν δεν έχετε ήδη περάσει από ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρεθείτε σε ένα ανάλογο στο μέλλον – ειδικά σε μια εποχή που όλοι παλεύουν να κρατήσουν μια δουλειά με νύχια και με δόντια, ακόμη και εις βάρος άλλων. Μην απελπίζεστε αν αισθάνεστε ότι δεν υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσετε τέτοιες καταστάσεις, παρά μόνο να τα «βροντήξετε» και φύγετε. Η πείρα μου έχει δείξει ότι υπάρχουν κάποια βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε προκειμένου να εμβαθύνετε στην κατάσταση και να ακολουθήσετε τις λύσεις που ταιριάζουν σε αυτή, βγαίνοντας από τη θέση του θύματος. Αναγνωρίστε νωρίς τους «προβληματικούς» συνεργάτες Είτε μόλις ξεκινήσατε σε μια καινούργια δουλειά, είτε αλλάξατε τμήμα, το σημαντικό είναι να βρείτε από νωρίς ποιοι συνάδελφοι είναι «τοξικοί». Κάποιοι μιλάνε πολύ και δεν ακούνε ποτέ, άλλοι είναι ισχυρογνώμονες, ενώ μπορεί να συναντήσετε κι αυτούς που κριτικάρουν συνεχώς αρνητικά τη δουλειά των άλλων, που είναι ασυνεπείς ή αυτούς που κουτσομπολεύουν… επικίνδυνα. Είναι πολλοί οι τύποι κι εσείς πρέπει εξ αρχής να τους ανιχνεύσετε για να μην πέσετε στις παγίδες τους.

Προσέξτε τα αφεντικά Όλοι έχουμε βρεθεί κάτω από την πίεση ενός αλαζονικού αφεντικού, που θέλει να ελέγχει τα πάντα και πολλές φορές να μην αναγνωρίζει τη δουλειά μας. Αν έχετε πρόθεση να κρατήσετε τη δουλειά σας, θα πρέπει να μάθετε να πηγαίνετε με τα νερά του, όσο φυσικά αυτό δεν αλλοιώνει την προσωπικότητά σας. Αν σας θίγει ή δεν αναγνωρίζει τη δουλειά σας και δρα με αυτόν τον τρόπο με όλους τους υπαλλήλους, σημαίνει ότι δεν έχει κάτι προσωπικό μαζί σας. Αν διαπιστώνετε χρωματισμένες αρνητικά συμπεριφορές μόνο απέναντί σας, ζητήστε ένα ραντεβού μαζί του. Έτσι θα αποδείξετε το δυναμισμό σας, αλλά και τη διακριτική σας διάθεση να επιλύσετε το θέμα. Αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι να μην τον θέσετε σε κατάσταση άμυνας, αλλά να κάνετε διάλογο μαζί του. Εκτιμήστε την κατάσταση Αφού ξεπεράσετε το πρώτο σοκ ότι κάποιοι συνάδελφοι/συνεργάτες σας φέρονται αντιεπαγγελματικά, πάρτε βαθιές ανάσες και προσπαθήστε να δείτε τι είναι αυτό πάνω σας που μπορεί να τους προκαλεί.

Το κάνουν και με άλλους; Έχει να κάνει με εσάς ή με τη διάθεσή τους; Σας βλέπουν ανταγωνιστικά; Σας φοβούνται; Λάβετε δράση Το να αποδεχτούμε σιωπηλά την κατάσταση δεν είναι καλή επιλογή και προσωπικά δεν με έχει βοηθήσει ποτέ. Αν εκτιμάτε ότι ο συνάδελφος που σας διαβάλλει, σας βλέπει ανταγωνιστικά, μιλήστε μαζί του, προκειμένου να του δείξετε ότι δεν επιθυμείτε τη θέση του, αλλά είστε ευχαριστημένη από τη δική σας. Αν η αρνητική του συμπεριφορά περιορίζεται σε μεμονωμένα περιστατικά και έχει να κάνει με άλλους παράγοντες, υψώστε το ανάστημά σας ανά περίσταση, χωρίς να δώσετε συνέχεια. Αν, όμως, οφείλεται στο ότι θέλει να σας κάνει τη ζωή δύσκολη, απλώς και μόνο επειδή «δεν ταιριάζουν τα χνώτα σας», κρατήστε αποστάσεις, αφού πρώτα του δείξετε ότι έχετε αντιληφθεί το παιχνίδι που παίζει και θα απευθυνθείτε σε ανώτερούς του αν χρειαστεί. Κινηθείτε με γρήγορα βήματα Αν αφήσετε την κατάσταση να διαιωνίζεται, ο θυμός που σας προκαλεί θα μεγαλώσει τόσο μέσα σας, ώστε να μην μπορείτε να δείτε πλέον τα πράγματα αντικειμενικά και ίσως να καταλήξετε σε ακραίες αντιδράσεις. Ακόμη, θα έχετε δώσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο συνάδελφο να σας φέρεται με άσχημο και θα έχετε αφήσει μια κατάσταση να καθιερωθεί. Συμφωνείστε ότι διαφωνείτε Αν οι διαφορές σας έχουν να κάνουν με την οπτική σας πάνω σε ένα project ή στον τρόπο που πρέπει να γίνει μια δουλειά, προσπαθήστε να του εξηγήσετε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό δύο άνθρωποι να διαφωνούν και ότι είστε διατεθειμένη να βρείτε μια μέση οδό που θα ικανοποιεί και τους δύο. Αν η άλλη πλευρά δεν δείξει καμία θέληση για συμβιβασμό, εξηγήστε στον προϊστάμενό σας ότι εσείς είχατε όλη την καλή θέληση να συνεργαστείτε με το άτομο αυτό κάνοντας συμβιβασμούς – αλλά όχι υποχωρώντας ολοκληρωτικά – ενώ αυτό όχι. Προστατέψτε τη φήμη σας Το να παραπονιέστε σε όλους όπου σταθείτε κι όπου βρεθείτε, δεν έχει τίποτα να σας προσφέρει πέραν του ότι θα καταλήξετε η «γκρινιάρα» του γραφείου και θα δημιουργήσετε αντιπάθειες. Συν του ότι αν εμπλέκεστε συνεχώς σε διάφορες παρόμοιες καταστάσεις, ο διευθυντής σας πιθανόν να αρχίσει να σας κατηγορεί ότι δεν αφιερώνετε αναπόσπαστο χρόνο στη δουλειά σας. Μιλήστε μόνο με κάποιο έμπιστο άτομο, αν αυτό σας βοηθάει να εκτονωθείτε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: "Καληνύχτα" ελληνικό ποδόσφαιρο! Κάφροι οπαδοί έστειλαν στο νοσοκομείο τον Ίβιτς! Βαριά καμπάνα για Παναθηναϊκό (video)

Το μυστικό Ό,τι κι αν υπομένετε από συναδέλφους-σαμποτέρ, ποτέ μην πέσετε στο επίπεδό τους – αυτό είναι κάτι που ακολουθώ πιστά στη ζωή μου. Δίνετε πάντα το παράδειγμα, διατηρήστε την και δράστε με επαγγελματισμό. Αν το θέμα προχωρήσει, εσείς θα έχετε διαφυλάξει την αξιοπρέπειά σας και αυτό θα κάνει καλή εντύπωση στους ανώτερούς σας.ψυχραιμία σας.

Καθημερινά συναντάμε ανθρώπους που μας κάνουν την ζωή δύσκολη με τις απαιτήσεις τους , με την απαίσια συμπεριφορά τους και με όλων των ειδών τα «καμώματα» τους , που σε αρκετές περιπτώσεις είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε μιας και αυτοί οι «δύσκολοι» άνθρωποι μπορεί να είναι συνεργάτες μας ή ακόμα χειρότερα – μέλη της οικογένειας μας! Πως χειριζόμαστε ένα «δύσκολο» προϊστάμενο , ένα εκνευριστικό γείτονα , έναν επικριτικό γονέα ή μια πικρόχολη πεθερά; Η χειρότερη αντιμετώπιση μιας «δύσκολης» ή ακόμα και απαράδεκτης συμπεριφοράς από κάποιους ανθρώπους, είναι η απάθεια. Εάν δεν αντιδράσουμε , δίνουμε το δικαίωμα στο «δύσκολο» άτομο είτε να νομίζει ότι μας έχει φοβίσει και μπορεί να μας ελέγχει με την συμπεριφορά του , είτε ότι πολύ απλά, η συμπεριφορά του είναι αποδεκτή από εμάς. Η απάθεια πάντα εντείνει τις κακές συμπεριφορές και τις πολλαπλασιάζει.

Οι περισσότεροι από εμάς , μπορεί να «δώσουμε τόπο στην οργή» , να περιμένουμε υπομονετικά πότε αυτά τα άτομα θα καταλάβουν και θα αλλάξουν από μόνα τους , υποβάλλοντας τον εαυτό μας σε άδικο στρες , θυμό και νεύρα. Έτσι , μια μέρα , όταν το πράγμα έχει φτάσει στο απροχώρητο , κάνουμε μια μεγάλη έκρηξη η οποία αφήνει πίσω της αρκετά θύματα! Μια τέτοια έκρηξη μπορεί να μας οδηγήσει σε παραίτηση από την δουλειά μας , ή σε οριστική διακοπή σχέσεων με την οικογένεια μας ή ακόμα και σε ένα διαζύγιο. Δυστυχώς , οι αποφάσεις που λαμβάνονται κάτω από τέτοιες συνθήκες συνήθως δεν είναι για το καλό μας. Μια άλλη συνήθης τακτική αντιμετώπισης των «δύσκολων ανθρώπων» που παίζουν με τα νεύρα μας είναι η κατά μέτωπο επίθεση. Ούτε αυτή η στάση είναι η σωστή , αλλά τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση δείχνουμε ότι αντιδρούμε και ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε τέτοιες συμπεριφορές. Ο θυμός μας όμως, δείχνει αδυναμία και εάν ο στόχος του «δύσκολου» ατόμου είναι να μας φέρει στα άκρα, του επιβεβαιώνουμε ότι έχει πετύχει τον στόχο του! Αποτέλεσμα : θα συνεχίσει να μας προκαλεί και να μας εκνευρίζει μέχρι να μας αναγκάσει τελικά να υποκύψουμε στα «αιτήματα» του , μιας και θα έχουμε εξαντληθεί ψυχολογικά. Η εύκολη λύση με τους δύσκολους ανθρώπους είναι η διακοπή οποιασδήποτε σχέσης μαζί τους. Η στάση αυτή δείχνει παραίτηση και η παραίτηση είναι μια λανθασμένη στάση ζωής και αντιμετώπισης των δύσκολων καταστάσεων, μιας και στην ζωή μας πάντα θα συναντάμε δύσκολους ανθρώπους. Δεν μπορούμε να απομακρυνόμαστε από τους πάντες και σίγουρα δεν μπορούμε να ζούμε μόνοι μας σε αυτό το κόσμο! Έτσι καταλήγουμε στην ιδανική λύση που είναι η αντιμετώπιση και ο χειρισμός των «δύσκολων» ανθρώπων . Η ικανότητα μας να αντιστεκόμαστε και να αντιμετωπίζουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας ταλαιπωρούν , βρίσκοντας τον σωστό τρόπο χειρισμού της προσωπικότητας τους , είναι η μεγαλύτερη αρετή!

Οι διπλωματικοί ελιγμοί μπορούν να μας απαλλάξουν από χιλιάδες προβλήματα στην δουλειά , στην οικογένεια μας και στις προσωπικές μας σχέσεις. Σκεφτείτε πόσο όμορφα θα νιώθατε αν την επόμενη φορά που ο προϊστάμενος σας , σας βάλει τις φωνές , γυρίσετε με ήρεμο και ατάραχο βλέμμα και του πείτε : - Σας παρακαλώ την επόμενη φορά να μην μου μιλήσετε με αυτό τον τρόπο ξανά γιατί με προσβάλλετε! Μπορείτε να φανταστείτε την έκπληξη του , αλλά και τον αιφνιδιασμό; Το πιο πιθανό είναι να μην ξέρει πως να αντιδράσει αφού μέχρι τώρα τον είχατε «διδάξει» με την ανοχή σας ότι μπορεί να σας ποδοπατά και να σας προσβάλλει. Από την στιγμή που θέσατε τα όρια σας κάνατε κατανοητό το τι μπορείτε να δεχτείτε και τι όχι. Με αυτό τον τρόπο , αποχτάτε εσείς τον έλεγχο στη ζωή και στις σχέσεις σας με τους άλλους και δεν παραδίδεστε στην κακή συμπεριφορά του καθενός! Πάρτε για παράδειγμα την πεθερά σας. Εάν την επόμενη φορά που σας προσβάλλει γυρίσετε ατάραχα και της ζητήσετε να μην επαναλάβει ξανά τέτοιου είδους σχόλια γιατί δεν πρόκειται να τα ανεχθείτε άλλο , να είστε σίγουροι ότι θα σκεφτεί διπλά την επόμενη φορά που θα ανοίξει το στόμα της για να πετάξει φαρμάκι. Η αντίδραση σας απέναντι σε όποιον σας ενοχλεί με την στάση του θα σας δώσει δύναμη και θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον φόβο ή τον εκνευρισμό που σας προκαλεί. Για να μπορέσετε να αντιδράσετε σωστά σε μια τέτοια κατάσταση θα πρέπει να προετοιμάσετε τον εαυτό σας κατάλληλα. Σας παραθέτουμε τα στάδια της απαραίτητης προετοιμασίας πριν από την μάχη :

• Πάρτε την απόφαση! Ο μόνος τρόπος για να απαλλαγείτε από τους δύσκολους ανθρώπους είναι να τους αντιμετωπίσετε. Αποφασίστε το, μιας και η απόφαση είναι το ήμισυ του παντός!

• Σκεφτείτε τι ακριβώς θα πείτε και πότε! Ξεκαθαρίστε ποιες είναι οι συμπεριφορές που σας ενοχλούν και κάθε πότε εμφανίζονται από το συγκεκριμένο άτομο που σας ταλαιπωρεί. Την επόμενη φορά που θα «χτυπήσει» να είστε έτοιμοι να «αποκρούσετε»!

• Προβλέψτε τις αντιδράσεις! Αφού γνωρίζετε το άτομο στο οποίο θα πρέπει να καθορίσετε τα όρια σας , σίγουρα μπορείτε να προβλέψετε και πιθανές αντιδράσεις του στην νέα μέθοδο που χρησιμοποιείτε για να αντιμετωπίσετε την κακή του συμπεριφορά. Έχετε μια απάντηση έτοιμη για κάθε πιθανή αντίδραση , δεν πρέπει να τον / την αφήσετε να σας αιφνιδιάσει!

• Μην υποχωρήσετε! Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αναιρέσετε το αρχικό σας σχόλιο μιας και σε αυτή την περίπτωση θα δείξετε περιθώρια αδυναμίας.

• Όσο περισσότερο τολμάτε να αντιμετωπίζετε τους «δύσκολους» ανθρώπους που εμφανίζονται στη ζωή σας , τόσο ευκολότερα μπορείτε να τους χειρίζεστε μιας και αποκτάτε εμπειρία, δύναμη και πίστη στον εαυτό σας. Οι άνθρωποι που ξέρουν να καθορίζουν τα όρια τους και να μην επιτρέπουν στους άλλους να τους ποδοπατούν είναι άνθρωποι που χαίρουν εκτίμησης ,έχουν αξιοπρέπεια αλλά είναι και ειλικρινείς μιας και δεν αναγκάζονται να υποδυθούν μια συμπάθεια που δεν αισθάνονται ή μια ανοχή που δεν έχουν!

Η στάση αυτή αποδυναμώνει τους εχθρούς σας ενώ φέρνει τους φίλους σας ακόμα πιο κοντά. Μάθετε να θέτετε τα όρια σας και μην επιτρέπετε σε κανένα «δύσκολο» άτομο να κακομεταχειρίζεται την ζωή σας. Πείτε «όχι» ! Δεν είναι τόσο δύσκολο....

 

Οικονομία

Ροή ειδήσεων

Share