Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

Κίνημα Αλλαγής: Αυτά είναι τα 5 πλήγματα που επιχειρεί η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις!

Τι αναφέρει το σημείωμα του κόμματος;

14 Σεπτεμβρίου 2019 15:42
Κίνημα Αλλαγής: Αυτά είναι τα 5 πλήγματα που επιχειρεί η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις!

Με αναλυτικό σημείωμα το Κίνημα Αλλαγής εκφράζει τη διαφωνία του για τις διατάξεις σχετικά με το καθεστώς εργασίας στο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση επιχειρεί 5 πλήγματα στις εργασιακές σχέσεις. ΔΕΗ: Ποιες λιγνιτικές μονάδες ετοιμάζει να κλείσει η κυβέρνηση;

Όπως αναφέρει το ΚΙΝΑΛ στο ενημερωτικό του σημείωμα:

«... Τα άρθρα του Νομοσχεδίου που αφορούν ιδιαίτερα τις συλλογικές διαπραγματεύσεις:

Κίνημα Αλλαγής κυβέρνηση

- Υλοποιούν απλά και κυνικά τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο κ. Μητσοτάκης στον ΣΕΒ.

- Επαναφέρουν την λογική της "εσωτερικής υποτίμησης", που ήταν η "σημαία" του ΔΝΤ.

- Οδηγούν στην απαξίωση των συλλογικών συμβάσεων και στην ενίσχυση της εργοδοτικής ασυδοσίας. Με "χειρουργικού" χαρακτήρα διατάξεις, που ενώ θεωρητικά δεν καταργούν την σύμβαση ή τα δικαιώματα, θέτουν όμως σειρά "εξαιρέσεων" και "προϋποθέσεων", που τα αποδυναμώνουν απόλυτα, κυριολεκτικά τα αχρηστεύουν.

- Μειώνουν δραστικά τα δικαιώματα και τις αμοιβές των εργαζομένων.

- Δεν έρχονται να επιλύσουν προβλήματα, δεν αποτελούν καν μεταρρυθμίσεις.».

Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι «με τις προτεινόμενες διατάξεις του νομοσχεδίου η εξαίρεση γίνεται κανόνας και κανόνας η εξαίρεση». «Μεταλλάσσεται το εργατικό δίκαιο. Από δίκαιο προστασίας του εργαζόμενου, σε δίκαιο προστασίας ακόμη και του κακόπιστου εργοδότη. Χωρίς διάλογο με τους άλλους κοινωνικούς εταίρους και ιδιαίτερα βέβαια με τους εργαζόμενους και τους μικρομεσαίους. Ό,τι "περισώζεται", θα σαρωθεί από τις υπουργικές αποφάσεις που εξειδικεύουν τα νέα μέτρα, για τις οποίες η εξουσιοδότηση είναι "εν λευκώ"», προσθέτει και τονίζει:

«Το Κίνημα Αλλαγής στηρίζει απόλυτα την Εθνική Γενική Σύμβαση και τις Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την καθολική εφαρμογή τους σε όλες τις επιχειρήσεις, είτε συμμετέχουν στις εργοδοτικές οργανώσεις είτε όχι. Και θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια εντός και εκτός Βουλής για την υπεράσπισή τους».

Αλέξης Τσίπρας: "Γκάφα και προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού"

Αναφερόμενος στην ανακοίνωση της σχετικής απόφασης, από το βήμα των εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δήλωσε: «Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Τα 15 μέτρα που εξήγγειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ! (Video)

Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην "πλάτη" των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική οδό. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Στη δήλωση που πραγματοποίησε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ενημέρωση που είχε, ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στην απόφαση του πρωθυπουργού για επιλογή της απομάκρυνσης των αρχαίων από το Σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης και της επανατοποθέτησής τους, κάνοντας λόγο για «δώρο του κ. Μητσοτάκη στον νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή».

Αλέξης Τσίπρας μετρό

Με τον κ. Τσίπρα να προσθέτει: «Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην "πλάτη", όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης».

Επίσης, τόνισε πως αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».

 

Πολιτική

Ροή ειδήσεων

Share